Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2019, 14:02   #41
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Inchecken, uitchecken voor een bepaalde tijd, koffers slepen, koffers terug in wagen leggen, eventjes een paar uur rijden en alles herhalen, ja als ge zo uw vakantie wilt doorbrengen doe maar, zot zijn doet geen pijn.
Koffers slepen? Lol



https://www.beslist.be/products/mode...ssoires~457522

Laatst gewijzigd door Micele : 21 augustus 2019 om 14:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 14:14   #42
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Je hoeft helemaal niet te puzzelen om met een EV lange afstand te rijden. De routeplanners aan boord sturen je wel via de laadpalen.

Bij Tesla is het allemaal mooi geïntegreerd, voer je bestemming in en hij loodst je via de superchargers naar je bestemming. Op voorhand kan je al zien hoeveel laadpalen er vrij zijn. Als er dan toch eens een supercharger buiten dienst is zie je dat mooi op het navigatiescherm.
Vermits er in de praktijk een supercharger staat om de 150 km en in de meeste gebieden in Europa nog meer kan je er gerust eens ééntje overslaan. Kijk maar even op https://supercharge.info/map.

Dat netwerk wordt nog steeds uitgebreid. Er komen locaties bij en bestaande locaties worden uitgebreid. Het beste voorbeeld is de regio Antwerpen. Toen ik mijn Model X in ontvangst nam in maart 2017 was er in de buurt van Antwerpen 1 supercharger, nl. in Aartselaar ééntje met 6 laadpalen. Nu 2,5 jaar later hebben we volgende situatie:

- Ekeren: 10 laadpalen
- Edegem: 18 laadpalen
- Aartselaar: 6 laadpalen
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 16:02   #43
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Inchecken, uitchecken voor een bepaalde tijd, koffers slepen, koffers terug in wagen leggen, eventjes een paar uur rijden en alles herhalen, ja als ge zo uw vakantie wilt doorbrengen doe maar, zot zijn doet geen pijn.
Niet alle koffers moeten eruit. Gewoon zorgen dat je goed pakt hé. Dag of 2,3 per bestemming en weer verder. Perfect eigenlijk.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 16:31   #44
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heb je kms gezien van Tesla tov andere merken?
Een I Pace die verder geraakt dan een Model 3 P Long range?
Dat stinkt heel erg naar Brexit-BS.
wat denkt ge van de Kia e-Niro?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2019, 08:50   #45
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
wat denkt ge van de Kia e-Niro?
Lelijke buitenkant, SPUIGLELIJK dashboard. Gedateerd design als je het mij vraagt. Jammer, want de specs zijn dik in orde voor die prijs.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2019, 09:24   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik weet niet hoe jij het concept reizen ziet, maar bij mij betekent dat niet
....
Ik heb er niet de minste behoefte aan om anderen hun voorkeuren wat betreft manieren van reizen te beoordelen of te bekritiseren.

Ik zeg alleen: op dit ogenblik gaat het nog niet om verre reizen in Europa te maken met een elektrisch voertuig.
Hoogstens kan je ver en lang reizen van speciale laadpaal naar speciale laadpaal.
(ik hoop dat het morgen wel mogelijk is, en dat de kostrpijs van een elekrische confortabele vijfpersoonsauto - pertang voor 95 procent van de tijd alleen voor mijn heksie perfeksie en mezelf) zakt tot het niveau van dezelfde dieselauto nu.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2019, 09:34   #47
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb er niet de minste behoefte aan om anderen hun voorkeuren wat betreft manieren van reizen te beoordelen of te bekritiseren.

Ik zeg alleen: op dit ogenblik gaat het nog niet om verre reizen in Europa te maken met een elektrisch voertuig.
Hoogstens kan je ver en lang reizen van speciale laadpaal naar speciale laadpaal.
(ik hoop dat het morgen wel mogelijk is, en dat de kostrpijs van een elekrische confortabele vijfpersoonsauto - pertang voor 95 procent van de tijd alleen voor mijn heksie perfeksie en mezelf) zakt tot het niveau van dezelfde dieselauto nu.)
Ik heb u reeds uitgelegd dat ver reizen binnen Europa wel gaat, maar goed, het is duidelijk dat u het niet gelezen hebt. Jammer dan.

Maar als je het hebt over op vakantie gaan en je dus gewoon 2 weken aan de Costa Del Sol wil gaan bakken, dan is gelijk welke auto niet de beste optie. Dan pak je beter het vliegtuig. Maar reizen? Dat gaat perfect.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 22 augustus 2019 om 09:36.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2019, 09:48   #48
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Laatste "strandvakantie en redelijk goed eten" was een week Adria, met bezoekje Venetië (boot).

~ 1,5 uur met het vliegtuig (low cost naar Verona, max handbagage was genoeg, snel inchecken, alles online).
De taxi h/t naar het hotel was duurder dan de vluchten. Amper tijd verloren door de verplaatsing. Rapper gaat moeilijk.

Maar dat is niet reizen.

Aja reizen deed ik onlangs met de roadster in twee etappes tot Zuid-Tirol.
' s morgens vertrokken, namiddag en overnachting in Vorarlberg bij familie.
Gezellig ontbijt, op t gemakje en uitgerust kwam ik aan, ondanks wat normale file aan de Brenner.

Soms combineer ik reizen naar Zuid-Oostenrijk met city München, verder naar andere familie in Karinthië. En bij slecht weer daar rijden we een dag of drie verder naar de Adriatische kust, of soms naar of via Slovenië.

Snelweg nemen we niet altijd, zeker niet in de mooie streken.
Beetje planning is poepsimpel vandaag.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 augustus 2019 om 09:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2019, 12:46   #49
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb u reeds uitgelegd dat ver reizen binnen Europa wel gaat, maar goed, het is duidelijk dat u het niet gelezen hebt. Jammer dan.

Maar als je het hebt over op vakantie gaan en je dus gewoon 2 weken aan de Costa Del Sol wil gaan bakken, dan is gelijk welke auto niet de beste optie. Dan pak je beter het vliegtuig. Maar reizen? Dat gaat perfect.
Lange afstanden rijden met een EV zijn perfect mogelijk. Maar de media praten de mensen naar de mond. Die VRT-reportage was daar het perfecte voorbeeld van. Ze selecteren wat negatieve ervaringen uit en zenden dat uit. Alle vlamingen verknocht aan hun diesel gaan dan geloven dat het inderdaad niet mogelijk is.

Dit ongeveer een jaar geleden moest ik zeggen dat het zeer goed mogelijk was met een Tesla omwille van het superchargernetwerk dat voldoende dicht is om zonder beperkingen in Europa rond te rijden.

Ondertussen zijn er echter meerdere EV's met een bereik dat lange afstand rijden mogelijk maakt. Voor mij ligt de grens op zo'n 300 ?* 350 km, in de praktijk is dat zo'n 3 u rijden op de snelweg. Een pauze na 3u is geen straf, integendeel, maar ze moet ook niet te lang worden. Langs de snelwegen zijn snelle laadpalen noodzakelijk omdat enkel Tesla's de superchargers kunnen gebruiken. In Europa wordt het Ionity-netwerk nu zeer snel uitgerold. Momenteel zijn deze zelfs sneller dan de superchargers. Tesla kan er trouwens ook aan laden tot wel 200 kW! Een Audi e-tron laadt daar tot 150 kW. Met deze laadpalen kan je terug vertrekken na een half uurtje of zelfs minder. Op iets meer dan 15 min kan je 200 km bijladen afhankelijk van het voertuig.
In Europa vindt je nog wat andere snelladers van 100 kW of meer, maar er is nog altijd een uitgebreid Chademo netwerk. De meeste Chademo laadpalen leveren 50 kW. De auto's met een deftig bereik gaan hier toch zo'n 1u 20 min moeten laden. Te lang dus voor een snelle pauze. Ze zijn natuurlijk wel geschikt om even bij te laden tijdens een wat uitgebreidere lunchpauze.

Er komt geen stress bij, de navigatiesystemen nemen die weg. Een EV plant zijn route wel via de laadpalen. Ik heb nu net geen 60 000 km op mijn Model X. Vooral het eerste jaar waren er nog veel minder laadmogelijkheden. Ik heb die wagen nog nooit volledig leeggereden. Wel al een paar keer gecontroleerd tot een paar procenten lading. In die gevallen had de auto al lang geklaagd dat ik beter kon laden en hij gaf me ook suggesties. Soms rijd ik graag de randjes er van af.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2019, 13:23   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Roadtripping is een hobby van veel Teslarijders en sommige gaan hiermee tot in het extreme. Een Vlaming reed deze zomer nog met zijn Model S naar de Noordkaap en Noorwegen en terug, zonder enige problemen! Dat was zo'n 8500 km op een 3-tal weken.

https://cleantechnica.com/2019/07/30...hrough-norway/

Voor gedetailleerde informatie over Tesla en vooral de autopilot kan je terecht op zijn youtube-kanaal.
Ja, ja.
We zullen binnen 10 jaar nog eens zien hoeveel van de huidige EV er dan nog rond rijden.
En hoe groot de berg aan kapotte accu's gaat zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2019, 14:47   #51
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, ja.
We zullen binnen 10 jaar nog eens zien hoeveel van de huidige EV er dan nog rond rijden.
En hoe groot de berg aan kapotte accu's gaat zijn.
Die accu's gaan lang mee, in de meeste gevallen veel langer dan een gemiddelde ontploffingsmotor. Tesla's met meer dan 400 000 km zijn geen uitzondering!
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2019, 15:26   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb u reeds uitgelegd dat ver reizen binnen Europa wel gaat, maar goed, het is duidelijk dat u het niet gelezen hebt. Jammer dan.
...
Ik heb het wel gelezen, maar verworpen.
Niks jammer.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2019, 15:30   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, ja.
We zullen binnen 10 jaar nog eens zien hoeveel van de huidige EV er dan nog rond rijden.
En hoe groot de berg aan kapotte accu's gaat zijn.
Dat is eigenlijk een overbodige mededeling.
Iedereen die nog zal leven, zal vanzelf zien hoeveel er nog rondrijden, en hoeveel batterijen er wel/niet gerecycleerd zullen worden.

Net zoals we zullen zien hoe hoog of laag het grondwaterpeil staat, en van alles en nog wat.

Maar jij probeert dat nu al te voorspellen, en dat is wat louche.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2019, 16:10   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is eigenlijk een overbodige mededeling.
Iedereen die nog zal leven, zal vanzelf zien hoeveel er nog rondrijden, en hoeveel batterijen er wel/niet gerecycleerd zullen worden.

Net zoals we zullen zien hoe hoog of laag het grondwaterpeil staat, en van alles en nog wat.

Maar jij probeert dat nu al te voorspellen, en dat is wat louche.
Ik voorspel niets.

Maar ik ben niet echt gelukkig met het idee, dat wij nu massaal iets gaan gebruiken, waarvan onze kleinkinderen mogen gaan uitzoeken hoe ze de achtergebleven rommel moeten opruimen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2019, 16:12   #55
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Die accu's gaan lang mee, in de meeste gevallen veel langer dan een gemiddelde ontploffingsmotor. Tesla's met meer dan 400 000 km zijn geen uitzondering!
En dan een ontploffingsmotor is 100% recycleerbaar en batterijpack is voor nog geen 5% recycleerbaar.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2019, 16:15   #56
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En dan een ontploffingsmotor is 100% recycleerbaar en batterijpack is voor nog geen 5% recycleerbaar.
Zever, gezever, ...
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2019, 09:42   #57
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En dan een ontploffingsmotor is 100% recycleerbaar
Bron? Ik zie vooral ook enorm grote autokerkhoven waar autos gewoon wegroesten. Wil je fotos?

Citaat:
en batterijpack is voor nog geen 5% recycleerbaar.
~ 95% van de bruikbare -of-waardevol-genoeg-materialen is recycleerbaar bij een batterijpack Dat onderzoek is op kleine schaal al uitgevoerd, want de meeste EV en PHEV rijden nog altijd...

De rest wordt gebruikt voor eenderwat. Wie weet om wegenverrharding ofzo.

Citaat:
https://insideevs.com/news/340693/au...ion-batteries/

95% of valuable battery materials can be recycled

Audi, in partnership with Umicore, develops closed-loop battery recycling, which means that valuable battery materials will be recycled for use in the same application in a new battery pack.

The research in small-scale was done using batteries from the A3 e-tron plug-in hybrids and on the lab level up to 95% of valuable battery materials (such as cobalt, nickel and copper) was able to be recycled.
https://www.umicore.be/nl/industries...tery-recycling

Maar grote batterijpacks van EV krijgen eerst nog een tweede leven na hun lang autoleven, dit als opslag en buffer voor hernieuwbare energie (wind- zon) en kunnen dus stroomvraagpieken opvangen.
Citaat:
https://www.duurzaambedrijfsleven.nl...-energieopslag

Energieopslag

De opslagfaciliteit bestaat uit zes grote containers. Vijf van deze containers zijn gevuld met 500 BMW i3-accu’s, met ieder een capaciteit van 33 kilowattuur.
Te oude of defecte batterijpacks (of veel minder dan 75% restcapaciteit) kan men eventueel ook reviseren en dus hergebruiken in EV. Een batterijpack bestaat uit veel meer kostelijke dingen dan de accucellen an sich. Een batterijpack bestaat uit meerdere modules, wie weet is maar een module de oorzaak.

Onlangs was er nog een link van in een andere draad, ook fietsbatterijen reviseert men: https://www.eaccu.be/batterij-e-bike-reviseren/

De talrijke bronnen hoeft men maar te googlen he Jantje?

Laatst gewijzigd door Micele : 23 augustus 2019 om 09:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2019, 10:14   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bron? Ik zie vooral ook enorm grote autokerkhoven waar autos gewoon wegroesten. Wil je fotos?



~ 95% van de bruikbare -of-waardevol-genoeg-materialen is recycleerbaar bij een batterijpack Dat onderzoek is op kleine schaal al uitgevoerd, want de meeste EV en PHEV rijden nog altijd...

De rest wordt gebruikt voor eenderwat. Wie weet om wegenverrharding ofzo.



https://www.umicore.be/nl/industries...tery-recycling

Maar grote batterijpacks van EV krijgen eerst nog een tweede leven na hun lang autoleven, dit als opslag en buffer voor hernieuwbare energie (wind- zon) en kunnen dus stroomvraagpieken opvangen.


Te oude of defecte batterijpacks (of veel minder dan 75% restcapaciteit) kan men eventueel ook reviseren en dus hergebruiken in EV. Een batterijpack bestaat uit veel meer kostelijke dingen dan de accucellen an sich. Een batterijpack bestaat uit meerdere modules, wie weet is maar een module de oorzaak.

Onlangs was er nog een link van in een andere draad, ook fietsbatterijen reviseert men: https://www.eaccu.be/batterij-e-bike-reviseren/

De talrijke bronnen hoeft men maar te googlen he Jantje?
De gebruikte metalen kan men voor 95% hergebruiken
Maar je weet toch dat een moderne accu voor het grootste deel uit kunststof bestaat.
En om daarvan verlost te geraken gebruikt men het als wegverharding.
Dus er zullen nog meer verharde wegen moeten aangelegd worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2019, 10:29   #59
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
~ 95% van de bruikbare -of-waardevol-genoeg-materialen is recycleerbaar bij een batterijpack Dat onderzoek is op kleine schaal al uitgevoerd, want de meeste EV en PHEV rijden nog altijd...
Tjah... kwestie van 'moving the goal poast' ?

Ten eerste, 'is recycleerbaar' is gewoon het theoretisch haalbare, betekent niet dat dit in de praktijk ook wordt bereikt.

Ten tweede, 'bruikbare of waardevol-genoeg' ? Waar les je die lat - het goud in mijn GSM is ook 100% recycleerbaar (de rest zal me worst wezen, zeker ?). Voor de wetgever telt dan ook het volledige gewicht om recyclage-efficiëntie te berekenen - want hier in de EU moeten minimum recyclage-efficiëntie gehaald worden conform de Batterijrichtlijn.

Feit is dat in werkelijkheid, maximum 50% van een batterij-pack kan gerecycleerd worden (o.a. doordat 15% van het pack-gewicht bestaat uit plastics, elektrische isolatie, rubbers (o.a. koelleidingen) en afdichtingsmaterialen). Ook op cell-niveau is dat slechts 50%, want anode-grafiet, electroliet-solvent en separator worden zijn niet recycleerbaar - de overige 50 % (het metaalgewicht) is dat wel.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2019, 10:31   #60
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De gebruikte metalen kan men voor 95% hergebruiken
Maar je weet toch dat een moderne accu voor het grootste deel uit kunststof bestaat.
En om daarvan verlost te geraken gebruikt men het als wegverharding.
Dus er zullen nog meer verharde wegen moeten aangelegd worden.
De plastics worden er gewoon verbrand hoor... er is hoogstens wat energieproductie. Dat van de wegenbouw zijn de nog niet gevaloriseerde slakken, welke louter inorganisch zijn (o.a. niet-gerecupereerd lithium).
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be