Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2019, 17:38   #181
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bij ons net hetzelfde en dat moet wel blijven duren.
Ik geloof zelfs dat jij daar voorstander van bent.
Mocht Erdogan slagen in zijn opzet (hetgeen helemaal niet zeker is, maar wel mogelijk) desnoods met behulp van de Russen en er een gebied kan worden geschapen langs de Turkse grens waar het stabiel en rustig is, vrij van IS-psychopaten en Koerdische dwang, dan kunnen misschien zelfs heel wat Europese Syrische vluchtelingen terug naar huis.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 oktober 2019 om 17:42.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 17:57   #182
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mocht Erdogan slagen in zijn opzet (hetgeen helemaal niet zeker is, maar wel mogelijk) desnoods met behulp van de Russen en er een gebied kan worden geschapen langs de Turkse grens waar het stabiel en rustig is, vrij van IS-psychopaten en Koerdische dwang, dan kunnen misschien zelfs heel wat Europese Syrische vluchtelingen terug naar huis.
Prima, de Syrische vluchtelingen in Belgie kunnen dan terug naar huis.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 18:57   #183
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mocht Erdogan slagen in zijn opzet (hetgeen helemaal niet zeker is, maar wel mogelijk) desnoods met behulp van de Russen en er een gebied kan worden geschapen langs de Turkse grens waar het stabiel en rustig is, vrij van IS-psychopaten en Koerdische dwang, dan kunnen misschien zelfs heel wat Europese Syrische vluchtelingen terug naar huis.
Denkt u echt dat die staan te trappelen om terug huiswaarts te keren?

Daar geloof ik niet veel van.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 19:53   #184
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Erdogan heeft gelijk. Hij heeft jaaaren aan een stuk Syrische vluchtelingen opgevangen in zijn land. Het zijn er miljoenen (4-6 miljoen). Hij heeft die vluchtelingen zo goed als het ging gevoed en gehuisvest. Het kost Turkije miljarden. Zijn eigen bevolking mort omdat er te veel vluchtelingen zijn. Dit kan niet langer zo blijven duren. Het Westen heeft er ook opgevangen maar bijlange niet voldoende. En dus zegt Erdogan:" Ik maak een stuk van 30 km diepte langs de grens van Syrië 'Koerdenvrij' (Koerden zijn geen doetjes en plegen met vaste regelmaat aanslagen in Turkije) en ik laat deze Syrische vluchtelingen die al veel te lang verblijven in Turkije terug naar hun land Syrië wederkeren ". Wie kan daar iets op tegen hebben?
Laat die Sysrische vluchtelingen terugkeren naar hun Arabische thuisplaats in Syrië, nu IS verlagen is. Turkije kan helpen met de heropbouw eventueel. Waarom moeten die in Koeridsch gebied gevestigd worden, en de Koerden als vluchtelingen weggejaagd ? (Of uitgemoord, hetgeen Erdo's eerste keuze is natuurlijk)
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 21:53   #185
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Laat die Sysrische vluchtelingen terugkeren naar hun Arabische thuisplaats in Syrië, nu IS verlagen is. Turkije kan helpen met de heropbouw eventueel. Waarom moeten die in Koeridsch gebied gevestigd worden, en de Koerden als vluchtelingen weggejaagd ? (Of uitgemoord, hetgeen Erdo's eerste keuze is natuurlijk)
Turken, Koerden, Arabieren. Als ze in de meerderheid zijn waar ze zijn zijn ze uiteindelijk allen wreed tegenover andersgelovigen. Nu de oorlog eerder ethnish is dan sektarisch zien sommigen over het hoofd dat het allen moslims zijn.
Koerden zijn met 30.000.000. Als je als volk zo talrijk bent ben je geen doetje. Nu, Turkije heeft van hen geen lessen is oorlogszucht en onderdrukking te leren.

Laatst gewijzigd door Mindset : 16 oktober 2019 om 21:55.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 07:33   #186
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Erdogan heeft gelijk. Hij heeft jaaaren aan een stuk Syrische vluchtelingen opgevangen in zijn land. Het zijn er miljoenen (4-6 miljoen). Hij heeft die vluchtelingen zo goed als het ging gevoed en gehuisvest. Het kost Turkije miljarden. Zijn eigen bevolking mort omdat er te veel vluchtelingen zijn. Dit kan niet langer zo blijven duren. Het Westen heeft er ook opgevangen maar bijlange niet voldoende. En dus zegt Erdogan:" Ik maak een stuk van 30 km diepte langs de grens van Syrië 'Koerdenvrij' (Koerden zijn geen doetjes en plegen met vaste regelmaat aanslagen in Turkije) en ik laat deze Syrische vluchtelingen die al veel te lang verblijven in Turkije terug naar hun land Syrië wederkeren ". Wie kan daar iets op tegen hebben?
Erdogan is geen filantroop ,hij doet dit uit eigen belang
Door deze oorlog krijgt hij heel veel steun van de Turken ,ook uit kringen van de oppositie.
Bovendien de band tussen Turkije en Rusland wordt steeds hechter.
Daarom hij heeft lak aan Europa en Amerika en keert zich af van het Westen.
Ook in Rusland en Azië is er genoeg geld te verdienen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 07:39   #187
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Laat die Sysrische vluchtelingen terugkeren naar hun Arabische thuisplaats in Syrië, nu IS verlagen is. Turkije kan helpen met de heropbouw eventueel. Waarom moeten die in Koeridsch gebied gevestigd worden, en de Koerden als vluchtelingen weggejaagd ? (Of uitgemoord, hetgeen Erdo's eerste keuze is natuurlijk)
Ik schreef het al eerder toen men hoog van torens schreeuwde dat het IS verslagen zou zijn dat ik dat ik daar niets maar dan ook niets van geloof.

Heeft men rekening gehouden met al de 'slapende cellen' de wereld rond?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 oktober 2019 om 07:40.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 07:55   #188
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dat zijn degenen die hun politieke concurrenten de kans gaven hen uit te roeien, eh.
IDD !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 07:56   #189
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Laat die Sysrische vluchtelingen terugkeren naar hun Arabische thuisplaats in Syrië, nu IS verlagen is. Turkije kan helpen met de heropbouw eventueel. Waarom moeten die in Koeridsch gebied gevestigd worden, en de Koerden als vluchtelingen weggejaagd ? (Of uitgemoord, hetgeen Erdo's eerste keuze is natuurlijk)
Om een Palestina bis te hebben. Dat is bijzonder lucratief voor staatsmacht.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 09:39   #190
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Denkt u echt dat die staan te trappelen om terug huiswaarts te keren?

Daar geloof ik niet veel van.
2
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 20:00   #191
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mogelijk, ik ben nog zo naief van te denken dat het feit dat er nu een genocide op de Koerden bij komt een verschil zal uitmaken voor de NAVO, de US, de VN en de EU ...
Ik heb zo de indruk dat er véél landen uit alle gelederen kort en vlug reageren.
Ik denk dat Erdogan een héél slechte beurt maakt ook in eigen land.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 02:54   #192
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mocht Erdogan slagen in zijn opzet (hetgeen helemaal niet zeker is, maar wel mogelijk) desnoods met behulp van de Russen en er een gebied kan worden geschapen langs de Turkse grens waar het stabiel en rustig is, vrij van IS-psychopaten en Koerdische dwang, dan kunnen misschien zelfs heel wat Europese Syrische vluchtelingen terug naar huis.
Laat Belgische en Nederlandse IS-ers eerst door Syrie en Irak worden bestraft, daar zijn ze buiten iedere wettelijke kaders getreden. Idealiter zouden ze ook hun straf daar volledig uitzitteb
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be