Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 februari 2012, 21:49   #41
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Het is inderdaad met de lange arm.

Subsidieregeling op maat van Jan De Nul
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/su...an-de-nul.html
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 09:04   #42
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Die regels geven aan "het moment van toekenning van de vergunningen" (hetgene trouwens een heel logische redenering is), dus dan zullen ze inderdaad 330€ krijgen. Wat zit je daar nu over te janken?
PVDA liegt en verspreidt desinformatie. Die regel is er trouwens niet "op maat van De Nul" ingevoerd zoals de PVDA laat uitschijnen maar werd al in de vorige legislatuur door de vorige Vlaamse Regering via decreet van 8 mei 2009 ingevoerd.

Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 1 maart 2012 om 09:05.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 12:37   #43
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
PVDA liegt en verspreidt desinformatie. Die regel is er trouwens niet "op maat van De Nul" ingevoerd zoals de PVDA laat uitschijnen maar werd al in de vorige legislatuur door de vorige Vlaamse Regering via decreet van 8 mei 2009 ingevoerd.

Even lezen aub: april vorig jaar heeft de Vlaamse regering die regeling aangepast. Onze baggervrienden zagen het niet zitten om niet rijker te worden op mijn en uw kosten en hebben voor een uitzondering gelobby'd, en die nu ook gekregen. Wat de PVDA verkondigt is dus, gek genoeg, correct.

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 1 maart 2012 om 12:37.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 12:47   #44
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Even lezen aub: april vorig jaar heeft de Vlaamse regering die regeling aangepast. Onze baggervrienden zagen het niet zitten om niet rijker te worden op mijn en uw kosten en hebben voor een uitzondering gelobby'd, en die nu ook gekregen. Wat de PVDA verkondigt is dus, gek genoeg, correct.
Als je hun eigen artikel leest, zie je zelf dat dat niet zo is.

Citaat:
Want in het het Energiedecreet van 2009 staat ook “nieuwe productie-installaties die over een stedenbouwkundige vergunning en een milieuvergunning dienen te beschikken, genieten van de minimumsteun die geldt op het moment dat de laatste van deze vergunningen werd bekomen en mits binnen de drie jaar volgende op het verlenen van deze vergunning de installatie in gebruik werd genomen.”
Ze hebben die vergunning op tijd verkregen, dus geen vuiltje aan de lucht. Ze hadden zelfs niet moeten lobbyen met dat brownfieldconvenant.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 13:50   #45
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als je hun eigen artikel leest, zie je zelf dat dat niet zo is.
Correct, mijn fout. Het achterpoortje met het BF-convenant bestond al.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ze hebben die vergunning op tijd verkregen, dus geen vuiltje aan de lucht. Ze hadden zelfs niet moeten lobbyen met dat brownfieldconvenant.
Geen vuiltje aan de lucht? Niet moeten lobbyen? Niet correct:
"Er is in de dagen rond half juni heel hard gewerkt om de juiste vergunningen van de juiste datumstempel te voorzien.

Nipt, maar net op tijd om nog aanspraak te maken op de verhoogde steun van 330 euro per 1.000 kilowattuur. Op 1 juli 2011 zakte die steun immers naar 240 euro. Voor Terra Nova maakte dat een verschil uit van 1,2 miljoen euro subsidies per jaar. Of 23 miljoen euro, gerekend over de hele levensduur van het megaproject."

Midden juni laat de Vlaamsche regering weten dat de vergunning er niet vóór midden juli zal zijn. Plots lukt het tóch nog om die op 29 juni af te leveren, voor de belastingbetaler een verschil van 23.000.000 euro.

Als u of ik een vergunning voor een bepaalde datum geleverd willen zien hebben wij ons te schikken naar de workload van de bevoegde diensten. Wanneer er wat geld in de juiste zakken moet belanden worden er blijkbaar uitzonderingen gemaakt.

Betaalt u graag meer belastingen dan nodig? Of heeft De Nul u wat kruimels beloofd?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 14:17   #46
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Even lezen aub: april vorig jaar heeft de Vlaamse regering die regeling aangepast. Onze baggervrienden zagen het niet zitten om niet rijker te worden op mijn en uw kosten en hebben voor een uitzondering gelobby'd, en die nu ook gekregen. Wat de PVDA verkondigt is dus, gek genoeg, correct.
Enkel de hoogte van de minimumsteun werd degressief in de tijd voor nieuwe installaties aangepast via het decreet van 6 mei 2011. Maar niet die bepaling m.b.t. het feit dat de minimumsteun die een nieuwe installatie krijgt diegene is die van toeapssing is op het moment dat de laatste van die 2 vergunningen verkregen is. Daar werd niet aan geraakt.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 17:46   #47
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik ben tegen alle vormen van subsidies voor groene energieprojecten, ook dit project.

Dingen subsidieren die toch nooit rendabel zullen zijn, is gewoon te zot om los te lopen. Gelukkig dat men nu het systeem heeft aangepast ivm deze investeringen. Jammer genoeg zit er nog een overgangsperiode in, die mocht wel korter zijn wat mij betreft.
Ik ben ook tegen de subsidies van groene energie, maar dan moet je wel energie even hard belasten als arbeid, dus als je 10k netto verdient en 20K belasting/sociale lasten betaalt, dan mag je netzogoed energie 200% belasten.

Waarom: omdat je anders de vervalsing in concurrentie tussen arbeid om energie te besparen en de goedkope energie ervoor zorgt dat je u niet zuinig gedraagt
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 18:02   #48
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Correct, mijn fout. Het achterpoortje met het BF-convenant bestond al.



Geen vuiltje aan de lucht? Niet moeten lobbyen? Niet correct:
"Er is in de dagen rond half juni heel hard gewerkt om de juiste vergunningen van de juiste datumstempel te voorzien.

Nipt, maar net op tijd om nog aanspraak te maken op de verhoogde steun van 330 euro per 1.000 kilowattuur. Op 1 juli 2011 zakte die steun immers naar 240 euro. Voor Terra Nova maakte dat een verschil uit van 1,2 miljoen euro subsidies per jaar. Of 23 miljoen euro, gerekend over de hele levensduur van het megaproject."

Midden juni laat de Vlaamsche regering weten dat de vergunning er niet vóór midden juli zal zijn. Plots lukt het tóch nog om die op 29 juni af te leveren, voor de belastingbetaler een verschil van 23.000.000 euro.
Dat er een tandje bijgestoken wordt lijkt me niet bepaald een probleem; zelfs niet na wat gelobby. If anything toont dat vooral aan dat die vergunning er wel degelijk voor die datum kon komen, en dat een latere aflevering van de vergunning gewoon tijdverlies door de overheden zou geweest zijn.

Nog steeds geen vuiltje aan de lucht lijkt me. Dat zou het wel zijn moesten ze gaan antidateren.

Citaat:
Als u of ik een vergunning voor een bepaalde datum geleverd willen zien hebben wij ons te schikken naar de workload van de bevoegde diensten. Wanneer er wat geld in de juiste zakken moet belanden worden er blijkbaar uitzonderingen gemaakt.
Kan jij aantonen dat er smeergeld is betaald om die beslissingen sneller te laten gebeuren? Of speculeer je daar op?

Als ik wat dan ook voor een bepaalde datum opgeleverd wil zien, dan ga ik daar ook voor pushen. Zo werkt dat ook in onze business en zo werk ik ook met anderen. Als je dat doet zal je er verbaasd van zijn hoe futiel die opmerkingen als "kan niet" of "meer tijd nodig" zijn. Als er maar genoeg druk wordt gezet, kan alles plots veel sneller en beter.

Citaat:
Betaalt u graag meer belastingen dan nodig? Of heeft De Nul u wat kruimels beloofd?
De Nul moet je daar niet op aanspreken. De enigen die daar verantwoordelijk voor zijn, zijn de onbenullen die dergelijke regelgevingen erdoor duwen. Cq Freya neemt idiote beslissingen, en gaat achteraf klagen dat de gevolgen van de idiote beslissingen haar niet aanstaan.
Idem voor Katoennatie. Eerst de loftrom gaan steken voor zoveel groen initiatief, en eens de gevolgen daarvan duidelijk worden diezelfde groep gaan afschieten en de schuld bij hen gaan neerleggen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 18:22   #49
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

@ Sfax

Ik stel vast dat deze investeerders in groene energie blijkbaar genoeg druk hebben kunnen zetten om de overheid voor hun kar te spannen. Zie ook de bocht van de gemeenteraad van Zelzate.

De snelheid waarmee de vergunning werd afgeleverd lijkt mij net wél een probleem. Op een moment dat het voor iedereen duidelijk was dat de overheid kon beslissen om of wél of niét 23 miljoen euro belastinggeld te verspillen (uit uw post leidt ik ook af dat u het er ook over eens bent dat deze subsidie pure verspilling is, of niet?), heeft die overheid ervoor gekozen om dit wél te doen.

Wat doet u denken dat de overheid niet alle andere hangende dossiers heeft laten vallen om dit dossier voorrang te geven? Dat is namelijk wat ik afleidt uit het verloop der feiten, en wat die overheid zelf gezegd heeft. Dat het in business ook werkt hoeft u mij niet te vertellen, dat doe ik zelf ook elke dag. Maar geeft u zélf ook toe aan zulke druk als dat u enkele miljoenen kost? Dat lijkt me toch vrij, euh, debiel.


Citaat:
De Nul moet je daar niet op aanspreken. De enigen die daar verantwoordelijk voor zijn, zijn de onbenullen die dergelijke regelgevingen erdoor duwen.
Ik denk niet dat ik De Nul daar ooit heb op aangesproken. Ik heb mijn verontwaardiging geuit op een forum voor mensen die politiek begaan zijn.

Ondanks het feit dat Flotte Freya natuurlijk een domme *** is die beter nooit geboren was, had de Vlaamse overheid nog altijd de kans om die 23 mil in eigen zak te houden. En ze heeft er blijkbaar actief voor gekozen om dat niet te doen. Vindt u dat nu echt goed? Waarom verdedigt u deze gang van zaken?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 18:25   #50
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
De Nul moet je daar niet op aanspreken. De enigen die daar verantwoordelijk voor zijn, zijn de onbenullen die dergelijke regelgevingen erdoor duwen. Cq Freya neemt idiote beslissingen, en gaat achteraf klagen dat de gevolgen van de idiote beslissingen haar niet aanstaan.
Idem voor Katoennatie. Eerst de loftrom gaan steken voor zoveel groen initiatief, en eens de gevolgen daarvan duidelijk worden diezelfde groep gaan afschieten en de schuld bij hen gaan neerleggen.
2

Er is ook in se geen verschil tussen katoennatie die zijn dak vol panelen zet of 1000den particulieren die elk een beetje panelen op hun dak zetten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 19:02   #51
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is inderdaad met de lange arm.

Subsidieregeling op maat van Jan De Nul
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/su...an-de-nul.html
door die panelen te leggen op de gipsberg, krijgen ze nog een saneringspremie bovenop. wanneer mijn mazouttank lekt moet ik laten saneren en moet gans het boeltje betalen. wanneer de panelen weg zijn ligt de gipsberg er nog. maar de premie zit in de zak van de NUL.

is aangekaart in de gemeenteraad van evergem. waar ze mee zijn ingestapt in het project. om wat dividenden binnen te rijven.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 19:04   #52
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
2

Er is ook in se geen verschil tussen katoennatie die zijn dak vol panelen zet of 1000den particulieren die elk een beetje panelen op hun dak zetten.
Tuurlijk is daar ook geen verschil tussen; alleen is het bon ton om moord en brand te schreeuwen tegenover zo'n stoute stoute ondernemer die kansen grijpt wanneer die zich voordoen.

They get wat they deserve.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 19:13   #53
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
@ Sfax

Ik stel vast dat deze investeerders in groene energie blijkbaar genoeg druk hebben kunnen zetten om de overheid voor hun kar te spannen. Zie ook de bocht van de gemeenteraad van Zelzate.
Dat kan iedereen, zolang je maar iets te bieden hebt of een goed plan kan voorleggen. Als dat voor Zelzate een manier is om hun gipsberg gesaneerd te krijgen, why not?
Er is niks verkeerd noch illegaal aan lobbying. Moest dat wel het geval zijn, dan heb je per direct een reden zonder voorgaande om vakbonden te verbieden.

Citaat:
De snelheid waarmee de vergunning werd afgeleverd lijkt mij net wél een probleem. Op een moment dat het voor iedereen duidelijk was dat de overheid kon beslissen om of wél of niét 23 miljoen euro belastinggeld te verspillen (uit uw post leidt ik ook af dat u het er ook over eens bent dat deze subsidie pure verspilling is, of niet?), heeft die overheid ervoor gekozen om dit wél te doen.
Ze hebben er voor gekozen om dat te doen ja. Dan moeten ze nu niet janken, zagen en klagen. Easy as that. Als je kiest voor idiote regelgevingen, dan is dit wat je krijgt. De Nul noch Deme noch Katoennatie valt iets te verwijten. Ze maken gebruik van de mogelijkheden die gecreëerd worden en ze hebben groot gelijk dat ze dat doen. Ze werden er de facto zelfs voor geprezen, om nu afgebrand te worden omdat enkele idioten domme regeltjes bedacht hebben.

Citaat:
Wat doet u denken dat de overheid niet alle andere hangende dossiers heeft laten vallen om dit dossier voorrang te geven? Dat is namelijk wat ik afleidt uit het verloop der feiten, en wat die overheid zelf gezegd heeft.
Dat leid ik nergens af uit hetgeen gezegd wordt.

Citaat:
Dat het in business ook werkt hoeft u mij niet te vertellen, dat doe ik zelf ook elke dag. Maar geeft u zélf ook toe aan zulke druk als dat u enkele miljoenen kost? Dat lijkt me toch vrij, euh, debiel.
Vertel dat aan de regering en de verantwoordelijke van dit debacle Freya VDB. Dat dit debiel is ga ik niet ontkennen, maar dat was dat hele systeem van certificaten van in het begin. Dat stond in de sterren geschreven.

Citaat:
Ik denk niet dat ik De Nul daar ooit heb op aangesproken. Ik heb mijn verontwaardiging geuit op een forum voor mensen die politiek begaan zijn.

Ondanks het feit dat Flotte Freya natuurlijk een domme *** is die beter nooit geboren was, had de Vlaamse overheid nog altijd de kans om die 23 mil in eigen zak te houden. En ze heeft er blijkbaar actief voor gekozen om dat niet te doen. Vindt u dat nu echt goed? Waarom verdedigt u deze gang van zaken?
Omdat ik nog steeds geloof in verantwoordelijkheden. De Vlaamse overheid heeft bij mond evan Freya bewust gekozen voor zo'n onnozele regeling, dan moeten ze nu hun verantwoordelijkheid maar nemen en de gevolgen daarvan ondergaan ipv als een klein kind met de vinger te gaan wijzen en hun schuld op anderen te gaan afschuiven. De Nul noch die andere bedrijven valt in deze iets te verwijten.

Ik verdedig dan ook niet het hele concept, ik verdedig in deze de bedrijven die nu ten onrechte afgekat worden.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 19:25   #54
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
PVDA liegt en verspreidt desinformatie. Die regel is er trouwens niet "op maat van De Nul" ingevoerd zoals de PVDA laat uitschijnen maar werd al in de vorige legislatuur door de vorige Vlaamse Regering via decreet van 8 mei 2009 ingevoerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als je hun eigen artikel leest, zie je zelf dat dat niet zo is.



Ze hebben die vergunning op tijd verkregen, dus geen vuiltje aan de lucht. Ze hadden zelfs niet moeten lobbyen met dat brownfieldconvenant.
Vriendendienst of gesjoemel?

Nu moet je de data eens even op een rij zetten. In april 2011 beslist de regering de subsidies voor zonnepanelen die na 1 juli 2011 in gebruik worden genomen, drastisch te verlagen. Dan komt uit dat een uitzondering mogelijk is voor zonnepanelen die een stedenbouwkundige en milieurvergunning moeten hebben. Op 21 juni 2011 meldt de Vlaamse regering nog in het ontwerp van brownfieldconvenant, dat “de nieuwe bouw- en milieuvergunning ten vroegste bekomen zal worden begin juli 2011”. Te laat dus. En toch krijgt De Nul de twee voor elkaar: een bouwvergunning op 29 juni 2011 en een milieuvergunning op 16 juni. Met dank aan zowat de hele Vlaamse regering. Er is in de dagen rond half juni heel hard gewerkt om de juiste vergunningen van de juiste datumstempel te voorzien.

Nipt, maar net op tijd om nog aanspraak te maken op de verhoogde steun van 330 euro per 1.000 kilowattuur. Op 1 juli 2011 zakte die steun immers naar 240 euro. Voor Terra Nova maakte dat een verschil uit van 1,2 miljoen euro subsidies per jaar. Of 23 miljoen euro, gerekend over de hele levensduur van het megaproject.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 19:31   #55
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
door die panelen te leggen op de gipsberg, krijgen ze nog een saneringspremie bovenop. wanneer mijn mazouttank lekt moet ik laten saneren en moet gans het boeltje betalen. wanneer de panelen weg zijn ligt de gipsberg er nog. maar de premie zit in de zak van de NUL.

is aangekaart in de gemeenteraad van evergem. waar ze mee zijn ingestapt in het project. om wat dividenden binnen te rijven.
Niet alleen Evergem is ingestapt in het project
Bij de aandeelhouders vinden we naast Jan De Nul, DEC (een dochter van baggergroep DEME) en Imasco (de holding achter bouwbedrijf Aertssen) ook twee opmerkelijke namen terug. POM en Finiwo. POM is de Provinciale Investeringsmaatschappij van de Provincie Oost-Vlaanderen. Finiwo is de financieringsintercommunale van de Oost- en West-Vlaamse gemeentes. Finiwo en POM blijken volgens de oprichtingsdocumenten van Terra Nova Solar elk 5 procent van de aandelen in handen te hebben. “De provincie en Finiwo pompen elk 416.000 euro belastinggeld in het project”, zegt Tom De Meester. “Bovendien staan ze garant voor een lening van 3,2 miljoen euro. Terwijl 90% van de winst van het project bij baggermultinational Jan De Nul en co belandt. Zouden provincie en gemeenten hun geld niet beter investeren in goedkope leningen voor gezinnen die het financieel moeilijk hebben om hun huis te isoleren?”
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/ge...an-de-nul.html
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 20:13   #56
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Omdat ik nog steeds geloof in verantwoordelijkheden. De Vlaamse overheid heeft bij mond evan Freya bewust gekozen voor zo'n onnozele regeling, dan moeten ze nu hun verantwoordelijkheid maar nemen en de gevolgen daarvan ondergaan ipv als een klein kind met de vinger te gaan wijzen en hun schuld op anderen te gaan afschuiven. De Nul noch die andere bedrijven valt in deze iets te verwijten.

Ik verdedig dan ook niet het hele concept, ik verdedig in deze de bedrijven die nu ten onrechte afgekat worden.
...dan denk ik dat u niet snapt waar deze thread over gaat, en al heel de tijd tegen windmolens bent aan het vechten. Ik daag u bij deze uit om in héél deze forumthread én het artikel in DS én de persberichten van onze rode vrienden ook maar één voorbeeld te vinden waar de bedrijven 'afgekat' worden. Ik denk dat u dat gefantaseerd hebt. In sé zou het over élk bedrijf of zelfs particulier kunnen gaan.

Het gaat erom dat de Vlaamse overheid op het moment dat ze de keuze hadden om 23 miljoen euro belastinggeld ofwel weg te geven ofwel dit niet te doen, ervoor gekozen heeft om toe te geven aan de druk en de belastingbetaler de rekening te presenteren.

Uw stelling dat de Vlaamse overheid zou staan huilen en met de vinger wijzen is volgens mij ook gefantaseerd: het is namelijk de PVDA die staat te huilen en met de vinger te wijzen (n�*�*r die Vlaamse overheid!). Voor zover ik weet heeft de PVDA nooit mee beslist over het subsidiebeleid, noch over de versnelde toekenning van de vergunning.

Dat u preventief de bescherming van de betrokken bedrijven op zich neemt is lovenswaardig, maar ik denk eigenlijk niet dat ze uw hulp nodig hebben (zeker niet met onze 23 miljoen op zak ).
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 20:49   #57
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Voor alle duidelijkheid: het groenestroomcertificatensysteem dateert al van het decreet van 17 juli 2000. Het is pas in 2006 onder toenmalig Vlaams minister van energie Kris Peeters dat de minimumvergoeding voor een groenestroomcertificaat (oorspronkelijk 450 euro/MWh voor PV) werd ingevoerd. Het is dus intellectueel oneerlijk om Van Den Bossche met alle zonden van Israel hieromtrent te overladen.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 21:07   #58
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vriendendienst of gesjoemel?

Nu moet je de data eens even op een rij zetten. In april 2011 beslist de regering de subsidies voor zonnepanelen die na 1 juli 2011 in gebruik worden genomen, drastisch te verlagen. Dan komt uit dat een uitzondering mogelijk is voor zonnepanelen die een stedenbouwkundige en milieurvergunning moeten hebben. Op 21 juni 2011 meldt de Vlaamse regering nog in het ontwerp van brownfieldconvenant, dat “de nieuwe bouw- en milieuvergunning ten vroegste bekomen zal worden begin juli 2011”. Te laat dus. En toch krijgt De Nul de twee voor elkaar: een bouwvergunning op 29 juni 2011 en een milieuvergunning op 16 juni. Met dank aan zowat de hele Vlaamse regering. Er is in de dagen rond half juni heel hard gewerkt om de juiste vergunningen van de juiste datumstempel te voorzien.

Nipt, maar net op tijd om nog aanspraak te maken op de verhoogde steun van 330 euro per 1.000 kilowattuur. Op 1 juli 2011 zakte die steun immers naar 240 euro. Voor Terra Nova maakte dat een verschil uit van 1,2 miljoen euro subsidies per jaar. Of 23 miljoen euro, gerekend over de hele levensduur van het megaproject.
Speculerende tekstjes schrijven is geen bewijs.

Op basis van de tekst is er geen enkele reden om aan te nemen dat er iets verkeerd is gebeurd (en nee, jij op PVDA die vinden dat het slecht is, is evenmin een bewijs).
Als ze bewijzen hebben van gefoefel, dan moeten ze daar maar mee op de proppen komen, maar zonder dat is dit gewoon het zoveelste speculatiepraatje van de PVDA. Nuja, dergelijke "sla jij je vrouw nog steeds"-praatjes zijn zowat het enige dat uit hun pen gevloeid komt.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 21:18   #59
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Speculerende tekstjes schrijven is geen bewijs.

Op basis van de tekst is er geen enkele reden om aan te nemen dat er iets verkeerd is gebeurd (en nee, jij op PVDA die vinden dat het slecht is, is evenmin een bewijs).
Als ze bewijzen hebben van gefoefel, dan moeten ze daar maar mee op de proppen komen, maar zonder dat is dit gewoon het zoveelste speculatiepraatje van de PVDA. Nuja, dergelijke "sla jij je vrouw nog steeds"-praatjes zijn zowat het enige dat uit hun pen gevloeid komt.
Verklaar me dan eens hoe het mogelijk is, dat :
De Vlaamse regering meldt op 21 juni 2011 "“de nieuwe bouw- en milieuvergunning ten vroegste bekomen zal worden begin juli 2011”. "
Toch is er "een bouwvergunning op 29 juni 2011 en een milieuvergunning op 16 juni."
Die milieuvergunning was er dus al op het moment dat de Vlaamse regering meldt dat ze nog moet bekomen worden!!!!!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 21:26   #60
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Op de rest had ik eerst ook gereageerd, maar aangezien dat toch maar in een cirkeltje draaien zou zijn, waarbij je jezelf als windmolen zien en mij als Don Quichote, kan dat evengoed weggelaten worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Dat u preventief de bescherming van de betrokken bedrijven op zich neemt is lovenswaardig, maar ik denk eigenlijk niet dat ze uw hulp nodig hebben (zeker niet met onze 23 miljoen op zak ).
Dat ze mijn hulp niet nodig hebben weet mijn kleine teen ook. Maar is dat dan de reden om hier alleen maar akkoord te gaan of anders te zwijgen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be