Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 20 januari 2014, 07:39   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard Wat Michel kwam doen in "De Zevende Dag"

Michel kwam de "democratie" verdedigen zoals de Franstaligen die in België invullen. Hij kwam de woorden van Onkelinks: "alles, �*lles doen om de N-VA te vermijden" kracht bijzetten. Niet alleen de PS wil Vlaanderen's grootste partij niet in een Belgische regering, �*lle Franstalige partijen stellen hun veto tegen regeringsdeelname van de N-VA. Volgens Michel toch. En ik heb nog geen enkele "Vlaamse" aardworm gehoord die het niet eens is met Michel.

De aardwormen van de "Vlaamse" traditionele partijen werden gisteren dus verwittigd. Als ze vlugger dan vorige keer een regering willen op poten krijgen zullen ze geen tijd mogen verspillen aan spelletjes zoals "niet zonder de N-VA". De "Vlaamse" rooien en blauwen hebben zich bij die stand van zaken al op voorhand akkoord verklaard. De tsjeven doen, uit electoraal eigenbelang, nog even alsof verkiezingen nog zin hebben in een land zoals België.

Als het van Michel en zijn Francofone bende afhangt hoeven er dus geen verkiezingen meer te komen. Hij maakt het resultaat ervan immers al maanden op voorhand bekend. Eender hoeveel stemmen de N-VA in Vlaanderen haalt, de stemmen voor de partij die hij openlijk en ongegeneerd zegt te haten zijn van nul en generlei waarde voor de Belgische francofonie. (Waar zit dat CGKR eigenlijk dat haat spuien aanpakt?)

Ook de N-VA weet dus wat haar te doen staat wil ze niet opnieuw de schuld voor het wereldrecord regeringsvormen in de schoenen geschoven krijgen: haar democratische recht nu al opgeven.
Er hoeven geen woorden verspild te worden aan het electorale percentage dat de N-VA in Vlaanderen haalt. Dat heeft immers geen enkel belang. Zelfs de volstrekte meerderheid in Vlaanderen volstaat niet om door de franstalige partijen aanvaard te worden. Het was "NON", het is "NON", en het blijft "NON". WIJ, de Belgische Francofonie, heeft het voor het zeggen in België, en WIJ zullen het voor het zeggen blijven hebben zolang België bestaat. Tout simple, comme toujours.
De Franstalige minderheid laat bij monde van Michel junior verstaan dat zij het Belgische herrenvolk zijn. Voor de toch al schandelijk vergrendelde "Vlaamse" meerderheid ligt elke lat om onderdoor te kruipen te hoog. Onder de grond zullen ze (blijven) zitten, de Vlaamse aardwormen. D�*t was de reden waarom Michel zich verwaardigde om zijn zegje te komen doen op de "Vlaamse" staatszender.

De media zouden vanmorgen vol moeten staan met staan met reacties van de "Vlaamse" zelfbenoemde "democratische" partijen op de twee schandalige uitspraken van Michel, maar niemand van de labbekakkenpartijen die zich roert. Terwijl één door de democratie gedragen woord van De Wever volstaat om de hele Belgische politiek wereld in rep en roer te zetten blijven de "Vlaamse" labbekakkenpartijen oorverdovend stil na de eenzijdige instelling van het nieuwste democratieverkrachtende cordon sanitaire van een Franstalige politicus. Een politicus die niet alleen openlijk haat predikt tegen een kleine helft van de Vlaamse bevolking, maar die eveneens schaamteloos de uitsluitende en discriminerende intentie verwoordt van alle andere Franstalige partijen.

Hopelijk trekt het in De Zevende Dag nutteloos verklaarde Vlaamse "kiesvee", dat gisteren gezien heeft wat er te zien was, wél conclusies uit de arrogantie van de "grote" Belgische staatslui aan de andere kant van de taalgrens.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 20 januari 2014, 07:44   #2
Remspoortobback
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 oktober 2013
Berichten: 1.186
Standaard

Reken maar van yes.
Ik was van plan om voor de VLD te stemmen maar dat gaat nu niet door.
Remspoortobback is offline  
Oud 20 januari 2014, 07:49   #3
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

@Knuppel: Ik ben het voor 200% eens met je betoog. Zeer mooie uiteenzetting die jammergenoeg volledig de waarheid is in dit ondemocratisch land. Wat veel Vlamingen niet weten is dat ons leger momenteel in Afghanistan zit, als steun aan de Amerikanen, en met als doel(woorden van George Bush Junior): TO RESTORE DEMOCRACY. Ik heb daar in den tijd als militair goed over nagedacht en besloten om den troep te verlaten zodoende dat ik niet naar het verre Afghanistan moest. De vraag was immers, hoe kan ik RESTORE DEMOCRACY als ik zelf al uit een land komt waar DEMOCRACY niet bestaat , met de voeten getreden wordt, waar er allerlei alarmbelprocedures en belangenconflicten kunnen ingeroepen worden door een minderheid tegen de meerderheid. En ja Knuppel je hebt gelijk, zelfs als NVA de absolute meerderheid bereikt, komen we in een volledige blokkering, maar dan bereiken we misschien ook het punt waar we de stap van confederalisme zullen moeten overstappen en onmiddellijk naar onafhankelijkheid gaan, en voor mijn part zonder Brussel, want Brussel kost alleen maar geld, een compleet verwaalste maw verloederde stad, groot deel wat er woont deugt niet, dus voor Vlaanderen niet van levensbelang.
graaf de bethune is offline  
Oud 20 januari 2014, 07:59   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

De Vadder: met welke auto rijdt u Mr Michel?
Michel: niet met een merk dat de nva ook heeft.

En welke kleur heeft die auto?
Geen geel en geen zwart, want die kleuren ziet de nva graag.

Welke zijn uw prioriteiten voor de volgende regering?
Het omgekeerde van de prioriteiten van de nva.

Bent u tevreden over de kwaliteit van de weersvoorspellingen van het kmi?
Ja, voor de weersvoorspellers die geen lidkaart van de nva hebben; neen voor de anderen.

Hebt u hinder van de slechte staat van onze wegen, van de putten in de wegen?
Ja, maar niet van de putten in de wegen voor de voordeuren van de leden van de nva.

Zou u overwegen om in een regering te stappen met de nva?
Ik zeg niets over de nva. Het is de kiezer die het laatste woord heeft. Behalve als hij op de nva stemt natuurlijk.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 20 januari 2014, 08:20   #5
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Smile

Het voordeel om zonder Franstaligen aan de regeringsonderhandelingen deel te nemen is dat Bartje Vloms zal kunnen kouten.Als dat geen pluspunt is.

Laatst gewijzigd door speurneus : 20 januari 2014 om 08:21.
speurneus is offline  
Oud 20 januari 2014, 09:01   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
@Knuppel: Ik ben het voor 200% eens met je betoog. Zeer mooie uiteenzetting die jammergenoeg volledig de waarheid is in dit ondemocratisch land. Wat veel Vlamingen niet weten is dat ons leger momenteel in Afghanistan zit, als steun aan de Amerikanen, en met als doel(woorden van George Bush Junior): TO RESTORE DEMOCRACY. Ik heb daar in den tijd als militair goed over nagedacht en besloten om den troep te verlaten zodoende dat ik niet naar het verre Afghanistan moest. De vraag was immers, hoe kan ik RESTORE DEMOCRACY als ik zelf al uit een land komt waar DEMOCRACY niet bestaat , met de voeten getreden wordt, waar er allerlei alarmbelprocedures en belangenconflicten kunnen ingeroepen worden door een minderheid tegen de meerderheid. En ja Knuppel je hebt gelijk, zelfs als NVA de absolute meerderheid bereikt, komen we in een volledige blokkering, maar dan bereiken we misschien ook het punt waar we de stap van confederalisme zullen moeten overstappen en onmiddellijk naar onafhankelijkheid gaan, en voor mijn part zonder Brussel, want Brussel kost alleen maar geld, een compleet verwaalste maw verloederde stad, groot deel wat er woont deugt niet, dus voor Vlaanderen niet van levensbelang.
Knuppel kan het inderdaad goed verwoorden. Ze staat met beide voeten op de grond.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 20 januari 2014, 09:19   #7
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Ik heb het interview niet gezien, dus ik kan niet oordelen of Michel het wel degelijk zo verwoord heeft, maar dat verandert niks aan het principe.

Dus mag een partij op voorhand niet zeggen dat zij niet met de NVA in een regering wilt stappen, als ik het goed begrijp?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 20 januari 2014, 09:22   #8
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb het interview niet gezien, dus ik kan niet oordelen of Michel het wel degelijk zo verwoord heeft, maar dat verandert niks aan het principe.

Dus mag een partij op voorhand niet zeggen dat zij niet met de NVA in een regering wilt stappen, als ik het goed begrijp?
in een democratie wacht je eerst de verkiezingsuitslagen af vooraleer de regering te maken.

Daarnaast kan je er niet omheen dat de huidige N-VA zeer veel raakpunten heeft met de MR en dat er maw geen reden zou zijn om geen gesprekken aan te gaan. Dat die gesprekken al dan niet tot een coalitie leiden, dat is iets anders.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 20 januari 2014, 09:32   #9
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Het was met ongeloof, dat ik zat toe te kijken hoe Michel, zo goed als onafgebroken zijn monoloog kon (en mocht) afsteken. 'Ik haat het nationalisme', mag hij tot tweemaal toe zeggen. In een ineterview, naar aanleiding van een krantenartikel met betrekking op MR en CD&V, komt na minder dan twee minuten, reeds de naam van Bart De Wever op de voorgrond. De schrik zit er duidelijk goed in.
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline  
Oud 20 januari 2014, 09:32   #10
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in een democratie wacht je eerst de verkiezingsuitslagen af vooraleer de regering te maken.
Er is niks dat de partijen belet om duidelijk te zijn nog voor de verkiezingen, kwestie dat de kiezer weet wat hem te wachten staat. Ik merk trouwens op dat alle partijen, VB uitgesloten, dit doen. Zolang het openbaar is, is dat niet zo'n groot probleem. Geheime verkiezingsafspraken, zijn dat wel.

Als de Vlamingen Michel dus geloven, moeten zij ervoor zorgen dat de NVA voldoende zetels haalt zodat het planneke mislukt. Dat is hún verantwoordelijkheid.

Citaat:
Daarnaast kan je er niet omheen dat de huidige N-VA zeer veel raakpunten heeft met de MR en dat er maw geen reden zou zijn om geen gesprekken aan te gaan. Dat die gesprekken al dan niet tot een coalitie leiden, dat is iets anders.
Volgens mij gaat het om politieke communicatie, waarin de MR een dubbele boodschap hanteert: niet in een regering met de PS, en niet in regering met de NVA. Iedereen weet wel dat dit even onmogelijk is als een centrum-rechtse regering met staatshervorming zoals de NVA het wenst.
De tussenkomst komt dan ook daags na zware aanvallen in Wallonië , van zowel PS als CDH, over een "alliantie MR-NVA".
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 20 januari 2014, 09:33   #11
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb het interview niet gezien, dus ik kan niet oordelen of Michel het wel degelijk zo verwoord heeft, maar dat verandert niks aan het principe.

Dus mag een partij op voorhand niet zeggen dat zij niet met de NVA in een regering wilt stappen, als ik het goed begrijp?
Je kan het anders zelf even bekijken op de site van deredactie hoor, ze plaatsen de 7de dag altijd snel online.

Ik denk overigens dat er nog een verschil is tussen "Ik geef de voorkeur aan een regering zonder de N-VA" en "Ik haat de N-VA, het nationalisme = egoïsme". Ik verwacht en aanvaard een zeker karikaturisering van andere partijen maar zo'n uitspraken zijn meer van het niveau van "Waar is uw poen? In de zak van Mohammed!". Overigens leek de MR minder problemen te hebben met nationalisme toen ze nog een kartel hadden met het FDF.
Gwyndion is offline  
Oud 20 januari 2014, 09:37   #12
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

Charlatan Michel spreekt met gespleten tong als hij zegt niet met de NVA en niet met de PS. Het zal inderdaad NIET met de NVA zijn maar WEL met de PS. Charlatan Michel zal nog heel goed moeten oppassen of de PS beslist dat het ZONDER de MR zal zijn. Wel met ECOLO en CDH, aan Vlaamse zijde, SPA, CDV en GROEN en misschien VLD(als ze braaf zijn, maar dat zijn ze als het op postjes aankomt, hé Kareltje De Gucht???)
graaf de bethune is offline  
Oud 20 januari 2014, 09:37   #13
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Je kan het anders zelf even bekijken op de site van deredactie hoor, ze plaatsen de 7de dag altijd snel online.
Ik weet het, maar heb nog niet de mogelijkheid gehad om het te bekijken.
Ik heb wel de gazetten bekeken.

Citaat:
Ik denk overigens dat er nog een verschil is tussen "Ik geef de voorkeur aan een regering zonder de N-VA" en "Ik haat de N-VA, het nationalisme = egoïsme". Ik verwacht en aanvaard een zeker karikaturisering van andere partijen maar zo'n uitspraken zijn meer van het niveau van "Waar is uw poen? In de zak van Mohammed!". Overigens leek de MR minder problemen te hebben met nationalisme toen ze nog een kartel hadden met het FDF.
Franstaligen beschouwen de FDF niet als een nationalistische partij, vandaar.
Voor de rest, het is een mening die niet nieuw is, verre van zelfs. Mening die, in het geval van de NVA althans, niet noodzakelijk door de hele MR gedragen wordt.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 20 januari 2014, 09:43   #14
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik weet het, maar heb nog niet de mogelijkheid gehad om het te bekijken.
Ik heb wel de gazetten bekeken.

Franstaligen beschouwen de FDF niet als een nationalistische partij, vandaar.
Voor de rest, het is een mening die niet nieuw is, verre van zelfs. Mening die, in het geval van de NVA althans, niet noodzakelijk door de hele MR gedragen wordt.
Dat ze het FDF (openlijk) zo niet beschouwen besef ik, wat ik overigens vrij hypocriet vind. Ik meen me overigens evenmin te kunnen herinneren dat de N-VA voor een Nederlandstalig België gepleit heeft, heeft de MR dat niet in...2007 (dacht ik) in hun verkiezingsbrochures gezet? Dit zal grotendeels verkiezingsretoriek zijn maar de N-VA aan de ene kant polarisering verwijten terwijl je zelf zegt dat de stem van 25-30+ (of 35-40+ als je VB meetelt bij de te negeren partijen of zelfs meer als je PVDA+ etc meetelt ) te negeren zijn en dat ze niets anders dan egoïsten zijn is toch hypocriet.
Gwyndion is offline  
Oud 20 januari 2014, 10:00   #15
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Dat ze het FDF (openlijk) zo niet beschouwen besef ik, wat ik overigens vrij hypocriet vind. Ik meen me overigens evenmin te kunnen herinneren dat de N-VA voor een Nederlandstalig België gepleit heeft, heeft de MR dat niet in...2007 (dacht ik) in hun verkiezingsbrochures gezet? Dit zal grotendeels verkiezingsretoriek zijn maar de N-VA aan de ene kant polarisering verwijten terwijl je zelf zegt dat de stem van 25-30+ (of 35-40+ als je VB meetelt bij de te negeren partijen of zelfs meer als je PVDA+ etc meetelt ) te negeren zijn en dat ze niets anders dan egoïsten zijn is toch hypocriet.
Dat de MR dat gezegd zou hebben over een "Vlaams Brussel", daar kan ik noch inkomen, maar over België? In ieder geval, dat verhaal zegt mij absoluut niks, al volgde ik toen vooral de strijd PS-MR.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 20 januari 2014, 10:48   #16
Pjotr 2691
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 december 2013
Berichten: 1.196
Standaard

Michel heeft met zijn controversiële uitspraken de onvermijdelijke euthanasie van het Belgische systeem als dusdanig in gang gezet. Er blijft de Vlaming niets anders dan tevgaan voor volledig zelfbestuur. Het alternatief is jarenlange verknechting onder francofone tyrannie.
De uitspraken van Michel geven de Vlamingen niet meer de kans om langs democratisch onderhandelde weg meer zelfbeschikking tevverwerven in een door een francofone minderheid geterroriseerd land. Eenzijdig schisma dringt zich op. Ondrrhandelen leidtvtot niets vermits met devfrancofonie en hun hielenlikkers nietvte onderhandelen valt.
Laat ons nooit de rol van Beke in dit geheel vergeten.
Hij zoekt een uitweg om zijn ACW-zuil van de ondergang tecredden en daarvoorctot alles bereid, tot volksverraad toe.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 20 januari 2014, 10:48   #17
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Er is niks dat de partijen belet om duidelijk te zijn nog voor de verkiezingen, kwestie dat de kiezer weet wat hem te wachten staat. Ik merk trouwens op dat alle partijen, VB uitgesloten, dit doen. Zolang het openbaar is, is dat niet zo'n groot probleem. Geheime verkiezingsafspraken, zijn dat wel.

Als de Vlamingen Michel dus geloven, moeten zij ervoor zorgen dat de NVA voldoende zetels haalt zodat het planneke mislukt. Dat is hún verantwoordelijkheid.



Volgens mij gaat het om politieke communicatie, waarin de MR een dubbele boodschap hanteert: niet in een regering met de PS, en niet in regering met de NVA. Iedereen weet wel dat dit even onmogelijk is als een centrum-rechtse regering met staatshervorming zoals de NVA het wenst.
De tussenkomst komt dan ook daags na zware aanvallen in Wallonië , van zowel PS als CDH, over een "alliantie MR-NVA".
Het is voor de Vlamingen onmogelijk te zorgen dat de N-VA in de Volgende regering moet opgenomen worden.
Die regering moet namelijks slechts 50% +1 zetel van kamer hebben.

Met de huidige zetelverdeling zou een regering sossen, teven, groene een meerderheid van 79 tegen 71 zetels hebben.
Maar je zit wel met dubbele verkiezingen.

Als de N-VA terug een uitslag behaald zoals in 2010 en het VB niet zakt, moeten ze voor de Vlaamse regering samenwerken met de N-VA of O-VLD moet willen samenwerken met Groen!

En als ze in Vlaanderen een 4 partijen-regering maken, tekenen ze hun eigen ondergang in 2019.

Plus dat de federale regering dan nooit 5 jaar blijft werken.
Jantje is offline  
Oud 20 januari 2014, 11:05   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De aardwormen van de "Vlaamse" traditionele partijen werden gisteren dus verwittigd
Rekening gehouden met de uitermate belangrijke rol die aardwormen in de natuur vervullen is deze benaming voor de slijmerds uit de traditio-partijen nog veel te vleiend.

We kunnen maar hopen dat het arrogante optreden van Sjarel Michel en de CD&V-kwal Beke opnieuw bij een aantal Vlamingen de ogen heeft geopend. Die pipo's zijn verdorie reeds een regering aan het vormen. Ik zou aan Sjarel met aandrang willen vragen: "Et alors, les élections, ça sert �* quoi?"
quercus is offline  
Oud 20 januari 2014, 12:00   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het voordeel om zonder Franstaligen aan de regeringsonderhandelingen deel te nemen is dat Bartje Vloms zal kunnen kouten.Als dat geen pluspunt is.
Je kan maar beter niet lachen met je eigen sneer, want als Di Rupo vijf jaar ongehinderd kan doorgaan met zijn plannen zijn er in 2019 geen Franstaligen meer nodig om een regering te vormen.

Vergeet niet dat het NIET De Wever is die de stilzwijgende overeenkomst, dat elke taal groep voor 50% moet vertegenwoordigd zijn in de federale regering, naar de prullenmand heeft verwezen. Dit met het foefje dat de Belgische grondwet dit niet vereist. Dat foefje kan vanaf de dag dat de "democratische" partijen van dit lak in de grondwet gebruik maakten ook door gecordoneerde partij gebruikt worden.

Hoop dus maar dat de Vlaams-nationalisten nooit 51% van de stemmen halen, want dat volstaat om een federale regering te vormen. Een 2/3de meerderheid plus een gewone meerderheid is nodig voor een staatsmisvorming, maar NIET om een federale regering te vormen. De dag dat welbepaalde Vlaamse partijen op hun eentje een meerderheid halen mogen �*lle Franstalige partijen weigeren om een regering te vormen met de gehate nationalisten tot ze een ons wegen. Ze mogen dan, volgens dezelfde Belgische grondwet die geen vereisten stelt inzake de samenstelling van de taalgroepen in de regering, allem�*�*l aan de kant blijven staan. Het is dan wel burgeroorlog. En het zullen NIET de Vlaamse-nationalisten zijn die de wapens opnemen maar de Belgische.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 20 januari 2014, 12:02   #20
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Michel kwam de "democratie" verdedigen zoals de Franstaligen die in België invullen. Hij kwam de woorden van Onkelinks: "alles, �*lles doen om de N-VA te vermijden" kracht bijzetten. Niet alleen de PS wil Vlaanderen's grootste partij niet in een Belgische regering, �*lle Franstalige partijen stellen hun veto tegen regeringsdeelname van de N-VA. Volgens Michel toch. En ik heb nog geen enkele "Vlaamse" aardworm gehoord die het niet eens is met Michel.

De aardwormen van de "Vlaamse" traditionele partijen werden gisteren dus verwittigd. Als ze vlugger dan vorige keer een regering willen op poten krijgen zullen ze geen tijd mogen verspillen aan spelletjes zoals "niet zonder de N-VA". De "Vlaamse" rooien en blauwen hebben zich bij die stand van zaken al op voorhand akkoord verklaard. De tsjeven doen, uit electoraal eigenbelang, nog even alsof verkiezingen nog zin hebben in een land zoals België.

Als het van Michel en zijn Francofone bende afhangt hoeven er dus geen verkiezingen meer te komen. Hij maakt het resultaat ervan immers al maanden op voorhand bekend. Eender hoeveel stemmen de N-VA in Vlaanderen haalt, de stemmen voor de partij die hij openlijk en ongegeneerd zegt te haten zijn van nul en generlei waarde voor de Belgische francofonie. (Waar zit dat CGKR eigenlijk dat haat spuien aanpakt?)

Ook de N-VA weet dus wat haar te doen staat wil ze niet opnieuw de schuld voor het wereldrecord regeringsvormen in de schoenen geschoven krijgen: haar democratische recht nu al opgeven.
Er hoeven geen woorden verspild te worden aan het electorale percentage dat de N-VA in Vlaanderen haalt. Dat heeft immers geen enkel belang. Zelfs de volstrekte meerderheid in Vlaanderen volstaat niet om door de franstalige partijen aanvaard te worden. Het was "NON", het is "NON", en het blijft "NON". WIJ, de Belgische Francofonie, heeft het voor het zeggen in België, en WIJ zullen het voor het zeggen blijven hebben zolang België bestaat. Tout simple, comme toujours.
De Franstalige minderheid laat bij monde van Michel junior verstaan dat zij het Belgische herrenvolk zijn. Voor de toch al schandelijk vergrendelde "Vlaamse" meerderheid ligt elke lat om onderdoor te kruipen te hoog. Onder de grond zullen ze (blijven) zitten, de Vlaamse aardwormen. D�*t was de reden waarom Michel zich verwaardigde om zijn zegje te komen doen op de "Vlaamse" staatszender.

De media zouden vanmorgen vol moeten staan met staan met reacties van de "Vlaamse" zelfbenoemde "democratische" partijen op de twee schandalige uitspraken van Michel, maar niemand van de labbekakkenpartijen die zich roert. Terwijl één door de democratie gedragen woord van De Wever volstaat om de hele Belgische politiek wereld in rep en roer te zetten blijven de "Vlaamse" labbekakkenpartijen oorverdovend stil na de eenzijdige instelling van het nieuwste democratieverkrachtende cordon sanitaire van een Franstalige politicus. Een politicus die niet alleen openlijk haat predikt tegen een kleine helft van de Vlaamse bevolking, maar die eveneens schaamteloos de uitsluitende en discriminerende intentie verwoordt van alle andere Franstalige partijen.

Hopelijk trekt het in De Zevende Dag nutteloos verklaarde Vlaamse "kiesvee", dat gisteren gezien heeft wat er te zien was, wél conclusies uit de arrogantie van de "grote" Belgische staatslui aan de andere kant van de taalgrens.
Accepteer al België, het zal al een goed begin zijn!
Everytime is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be