Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: hoe heb je ze ( = die tetten ) het liefst ?
muggebeetjes 8 2,05%
mandarijntjes 18 4,60%
peertjes 47 12,02%
appeltjes 103 26,34%
mangootjes 80 20,46%
meloentjes 108 27,62%
nog anders (omschrijf) 27 6,91%
Aantal stemmers: 391. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2019, 00:05   #8241
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Mooi maar een beetje te veel siliconen.
Jammer.
Zonder die sili's zou dat arme meisje zo goed als geen tetten hebben.
Fake news : Damagni,
fake wiskunde : Damagni,
fake tetten : Damag !
Simpele vuistregel.

Nu weeral een OTP opsnorren. Wat zullen de klagers nu weer te klagen hebben ?

__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 4 februari 2019 om 00:06.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2019, 00:29   #8242
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
....Nu weeral een OTP opsnorren.... Wat zullen de klagers nu weer te klagen hebben ?
Niet klagen hé, je doet niet liever dan OTP's opsnorren. Snoeper !

__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2019, 01:47   #8243
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.936
Standaard



__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2019, 13:25   #8244
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Er is een nijpend tekort aan naaktmodellen, klagen de academies. Toch vonden we een volhouder, die al sinds haar studententijd naakt gaat voor de kunst. ‘Er is niets sexy aan naakt poseren.’ Cathérine De Kock, illustratie Debora Lauwers
‘Naakt poseren is een beetje een performance. Het is geen toeval dat veel naaktmodellen ook als theatermaker of acteur werken. Ik heb nog een gewone job naast mijn werk als naaktmodel. Leven van je werk als naaktmodel kan, maar rijk zul je er niet van worden. Er moet dringend een beter statuut komen voor modellen die als artistiek naaktmodel poseren. Er gaat nu veel zwart geld rond. Ik word meestal betaald met enveloppen.’
‘Ik ben al een paar keer op straat artiesten tegengekomen voor wie ik naakt heb geposeerd. Dan zie ik ze fronsen. Ze herkennen me niet met mijn kleren aan, dat blijkt telkens opnieuw (lacht). Ik poseer meestal voor groepen: mensen die avondschool tekenen volgen, studenten animatiefilm, maar ook voor illustratoren, kunstschilders en striptekenaars. Soms poseer ik ook privé voor fotografen. Mijn eerste opdracht als naaktmodel deed ik zeven jaar geleden, toen ik nog studeerde. Laat ik eens gek doen, dacht ik. Het bleek een fijne bijverdienste. In het begin had ik wel wat schroom, maar die gêne is heel snel verdwenen. Nu is het net omgekeerd: bij heel wat mannelijke studenten die mij schetsen, zie ik zo de gêne in hun ogen. Ze durven ook vaak de dingen niet te benoemen zoals ze zijn. Als de docent hen erop wijst dat mijn linkerborst groter is dan mijn rechter, dan zie ik hen rood aanlopen.’
‘Ik vraag altijd om het werk achteraf te zien. Het is heel bijzonder om vast te stellen hoe eenzelfde pose bij zeven mensen zeven verschillende tekeningen oplevert. Kunstenaars tekenen wat ze zien zonder te oordelen. Die eerlijkheid spreekt me heel erg aan. Een tekening vind ik eerlijker dan een foto, omdat die vaak gefotoshopt wordt. Voor een tekening heb je alleen een potlood en papier nodig.’
‘Ik heb mijn vriend tijdens het poseren leren kennen: ik was model, hij fotograaf’
‘Ik geloof mensen niet die zeggen dat ze alleen naakt poseren ‘voor de ervaring’: een mooi portret streelt ook je ego. Ik heb heel wat tekeningen van mezelf in huis hangen. Van een paar tekenaars ben ik een beetje de muze geworden.’
‘Uiteraard heb ik ook al heel slechte tekeningen van mezelf gezien. Dan blijf ik altijd diplomatisch. Meestal weten de kunstenaars in kwestie zelf ook wel dat het niet goed gelukt is.’
‘Je ontdekt ook dingen aan je lichaam die je zelf niet had gezien. Soms is dat best confronterend. Heb ik echt zo’n onderkin? Ja dus. (lacht) Ik weet nu dat ik snel triest kijk. Dat had ik nooit bij mezelf ontdekt als ik geen model was geworden.’
‘Er gaat veel zwart geld rond. Ik word meestal betaald met enveloppen’
‘Ik ben mijn lichaam liever gaan zien door die blikken van al die kunstenaars. Ik hield sowieso al van mijn lichaam. Naakt poseren heeft me alleen maar meer zelfvertrouwen gegeven. Ik ben mij ook bewuster geworden van mijn houding. Ik zag op de tekeningen dat ik vaak gebogen zat, daar probeer ik nu meer op te letten. Tegelijk geloof ik niet dat naakt poseren het wondermiddel voor je zelfvertrouwen is. Als je heel onzeker bent, begin je er beter niet aan. De kunstenaars voor wie je poseert, zien je in de eerste plaats als een studieobject. Soms krijg je goedbedoelde opmerkingen te horen die kwetsend kunnen zijn. Ik ben zelf een vol type. ‘Ik ben zo blij dat ik iemand zoals jij kan tekenen, al die perfecte lijven zijn zo saai’, komen ze je dan zeggen. Gelukkig ben ik niet snel beledigd (lacht).’
Geen schaamhaar
‘Je moet een beetje een exhibitionist zijn om dit te doen. Niet dat ik thuis voortdurend naakt rondloop, maar ik ben wel trots op mijn lichaam. Ik ga ook graag naar de sauna en dan word ik altijd kregelig als ik zie dat je tussen de saunabeurten in toch je badjas moet aantrekken. Dat is toch niet ontspannend? Laten we normaal doen over naakt.’
‘De groepen waarvoor ik poseer, tekenen graag uitersten: kleine mensen, magere, pezige mensen, of net dikke mensen. Voor hen zijn dat interessante oefeningen omdat de verhoudingen van het lichaam telkens heel anders zijn. Maar voor boudoirfotoshoots in sexy lingerie merk ik dat de meeste fotografen nog altijd het liefst slanke meisjes tussen 18 en 25 jaar zoeken.’
‘Gelukkig komt er een tegenbeweging op gang. Op Instagram zijn intussen veel mensen bezig met body positivity. Ze tonen zich naakt omdat ze daar zin in hebben, niet omdat ze voor de andere sekse aantrekkelijk willen zijn.’
‘In het begin was ik altijd perfect geëpileerd als ik naakt poseerde. Intussen ga ik ook naakt als mijn oksels toevallig niet onthaard zijn. Kunstenaars hebben meestal net liever dat je zo natuurlijk mogelijk bent. Als je je schaamhaar weghaalt, denken ze snel dat je zwicht voor het klassieke schoonheidsideaal. Toen ik een tattoo liet zetten, lieten verschillende tekenaars me weten dat ze dat eigenlijk jammer vonden.’
‘Ik heb mijn vriend tijdens het poseren leren kennen: ik was model, hij fotograaf. Maar we zijn pas veel later, buiten de studio, een koppel geworden. Ik denk dat verliefd worden op het model een artiest niet meteen productiever maakt. Mijn vriend vindt het nu veel moeilijker om mij te portretteren.’
‘Mensen gaan ervan uit dat je als naaktmodel voortdurend avances moet afslaan. Zelf heb ik nog nooit seksuele voorstellen gehad, iedereen is altijd heel respectvol.
Tegelijk heeft het natuurlijk iets heel intiems om jezelf letterlijk bloot te geven, terwijl anderen heel zorgzaam en geconcentreerd naar je lichaam kijken. Maar met seks heeft die intimiteit niets te maken. Mensen die je schetsen, zijn niet bezig met je aantrekkelijkheid in te schatten, maar met techniek. Er is niets sexy aan naakt poseren.’
‘Maar je moet wel af en toe duidelijk je grenzen aangeven. Ik ben nog nooit fysiek lastiggevallen, maar ik krijg wel geregeld onsmakelijke reacties op mijn online advertenties. Ooit nodigde een fotograaf mij uit op een wat hij ‘heel artistieke’ fotosessie noemde: ik zou naakt op een troon moeten gaan zitten omringd door tien mannen met een erectie. En ik moest vooral niet denken dat het iets met seks had te maken, verzekerde hij mij. Ik heb beleefd geweigerd. (lacht) Ik ben tegen seks-shaming: iedereen mag zijn seksualiteit beleven zoals hij wil, maar aan dat soort modellenwerk heb ik geen behoefte. Net omdat ik nog een gewone job heb, zit ik in de luxepositie dat ik alleen opdrachten aanneem waar ik echt zin in heb. Ik heb nog nooit poses aangenomen die ik niet zag zitten, meestal mag ik zelf mijn poses kiezen.’
Afzien voor de beeldhouwers
‘Lang stilzitten is veel moeilijker dan mensen denken. Gelijk welke houding wordt na tien minuten heel pijnlijk. Illustratoren en tekenaars werken heel snel, daar houd ik poses twee tot vijftien minuten aan. Voor schilders sta je al snel uren stil in dezelfde houding. Het vermoeiendste is poseren voor beeldhouwers, omdat je dan dagenlang dezelfde pose moet aannemen. Ooit heb ik eens voor een beeldhouwcursus drie dagen na elkaar acht uur dezelfde pose aangenomen. Je krijgt wel de kans om elke anderhalf uur even de benen te strekken, maar dan nog is dat bijzonder zwaar. Achteraf voel je je alsof je een marathon hebt gelopen.’
‘Er zijn collega’s die drie uur lang kunnen stilzitten zonder pauze. Dat kan ik niet. Er zijn wel trucs om het stilzitten vol te houden. Het allerbelangrijkste is je lichaam door en door kennen. Ik heb snel pijn aan mijn voeten, dus zal ik altijd gaan zitten als ik een pose langer dan tien minuten moet aanhouden. Ik doe ook yoga en moderne dans om lenig te blijven. Ik concentreer me ook altijd op een vast punt of op de muziek in het lokaal.’
‘Als het echt pijn begint te doen, doe ik zoals Kimmy Schmidt uit de tv-reeks Unbreakable Kimmy Schmidt: zij zegt dat je alles tien seconden kan volhouden. En dan tel ik dus heel veel tot tien. Maar tekenaars zijn geen beulen. Als het echt niet meer lukt, dan kijkt niemand je raar aan omdat je even stopt. Ik heb ook nog nooit honger en dorst moeten lijden, en belangrijk: ik heb het ook altijd lekker warm gehad.’
‘Naakt poseren is voor mij zowel een fysieke als een mentale training. In het dagelijkse leven vind ik het heel moeilijk om stil te zitten en niet de hele tijd te babbelen. Door te poseren dwing ik mezelf om te zwijgen en even rust te vinden. Dat is heel aangenaam.’
‘Het moeilijkst vind ik eigenlijk het moment wanneer je van houding moet veranderen. Als je tussen twee poses voorovergebogen staat, besef je plots dat een hele groep vreemden naar je achterwerk staat te kijken. Dan voel je je ineens heel even heel kwetsbaar. De meeste tekenscholen staan er ook op dat je je ergens anders uit- en aankleedt. Eigenlijk is dat heel bizar omdat je even later toch urenlang voor hen in je blootje staat.’
‘Ik poseer soms ook met kleren aan. Maar ik heb me al naakter gevoeld met lingerie aan dan helemaal bloot. Want die lingerie dient vaak om te behagen en te verleiden en dan begin je je ook zo te gedragen. En kleren jeuken nog ook (lacht). Je mag in principe krabben als het jeukt, maar ik heb genoeg professionele trots om tot het allerlaatste moment te wachten.’
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2019, 16:27   #8245
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Dat was een marathon van een posting. Hoeveel keer heb je tot 10 moeten tellen ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2019, 21:25   #8246
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Post #8244 van de hand van Anna List die vraagt om ...

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 februari 2019 om 21:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2019, 21:37   #8247
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.936
Standaard

Dat begint hier veel te veel diepgang te krijgen. Hierzie, voor er hier kubistische borsten gepost worden:

__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 4 februari 2019 om 21:39.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2019, 21:51   #8248
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Niet klagen hé, je doet niet liever dan OTP's opsnorren. Snoeper !

Ik was mijn handen in onschuld.

__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2019, 22:49   #8249
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat begint hier veel te veel diepgang te krijgen. Hierzie, voor er hier kubistische borsten gepost worden:


Bof.
Zolang het de borsten maar zijn is het nog zooo erg niet.

__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2019, 09:10   #8250
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Bof.
Zolang het de borsten maar zijn is het nog zooo erg niet.

Een M.C. Esher cat of een puzzel?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2019, 17:07   #8251
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.268
Standaard

Die heeft precies binnenpretjes.

__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2019, 18:22   #8252
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.936
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Die heeft precies binnenpretjes.

Ach ja, ze had mij toen aan de lijn .

OT:

__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 7 februari 2019 om 18:25.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 07:46   #8253
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.260
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Die heeft precies binnenpretjes.

Eerder binnen en buiten "tetjes".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 18:18   #8254
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ach ja, ze had mij toen aan de lijn .

OT:

Ben jij hier weer bezig Libro ?

__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 19:54   #8255
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ben jij hier weer bezig Libro ?

Eén of andere duistere vorm van bestialiteit?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 20:41   #8256
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.936
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ben jij hier weer bezig Libro ?

Betrapt
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 20:59   #8257
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Betrapt
Die Kate Perry toch ...

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 21:07   #8258
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.936
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die Kate Perry toch ...

Ik heb het toch maar weer eens geflikt hé
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 21:20   #8259
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die Kate Perry toch ...

Ja, echt wel een stunner vind ik. Zelfs bijna kaalgeschoren blijft dat een verdomd knap wijf. Die Libro is nogal ne gelukzak zeg.
(Over de muziek wil ik me niet uitlaten)

https://www.youtube.com/watch?v=K-w2sYAqMKw
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 21:25   #8260
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.936
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ja, echt wel een stunner vind ik. Zelfs bijna kaalgeschoren blijft dat een verdomd knap wijf. Die Libro is nogal ne gelukzak zeg.
(Over de muziek wil ik me niet uitlaten)

https://www.youtube.com/watch?v=K-w2sYAqMKw
Oe-oe
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be