Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ?
1. De federale overheid moet borg staan. 2 3,92%
2. De gewesten moeten borg staan. 0 0%
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. 1 1,96%
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. 22 43,14%
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. 1 1,96%
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. 22 43,14%
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. 1 1,96%
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). 2 3,92%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2018, 09:45   #1861
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

https://www.tijd.be/ondernemen/banke...r/9974175.html

De overheidsbank Belfius haalt alles uit de kast om zich vrij te pleiten in het dossier van de gedupeerde Arco-coöperanten. In een van de twee rechtszaken van de coöperanten tegen de vroegere Dexia Bank België, die de Arco-deelbewijzen verkocht, vegen Belfius’ advocaten de claim zelfs van tafel door die in hun conclusie ruimschoots verjaard te noemen. Dat vernam De Tijd.

Belfius pleit de verjaring. Dat is als private bank die 100% eigendom is van de overheid een subversieve houding ten aanzien van minister van financiën ( Johan Van Overveldt, N-VA). Deze laatste wenst Belfius voor een part te laten opdraaien voor de gefaalde overheidsborgstelling van de Arco vennoten.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 10:26   #1862
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.tijd.be/ondernemen/banke...r/9974175.html

De overheidsbank Belfius haalt alles uit de kast om zich vrij te pleiten in het dossier van de gedupeerde Arco-coöperanten. In een van de twee rechtszaken van de coöperanten tegen de vroegere Dexia Bank België, die de Arco-deelbewijzen verkocht, vegen Belfius’ advocaten de claim zelfs van tafel door die in hun conclusie ruimschoots verjaard te noemen. Dat vernam De Tijd.

Belfius pleit de verjaring. Dat is als private bank die 100% eigendom is van de overheid een subversieve houding ten aanzien van minister van financiën ( Johan Van Overveldt, N-VA). Deze laatste wenst Belfius voor een part te laten opdraaien voor de gefaalde overheidsborgstelling van de Arco vennoten.
Het is uiteindelijk logisch dat er juridische uitspraken komen omtrent deze zaak.

Het deelnemen van Belfius in deze zaak zou er toe kunnen leiden dat vroegere Dexia bank aandeelhouders ook eens zouden kunnen afkomen.


Inderdaad zit Van Overtveldt hier met een delikaat dossier,hem door de CD&V in de maag gespitst.Dat is "regeren in coalitie" nietwaar....Laat allen die kunnen horen en zien ,vastellen wat dat betekent "regeren met CD&V"


Gelukkig vermeldt het regeringsakkoord Michel 1 nergens welke omvang de "schadevergoeding" aan de arco-cooperanten moet hebben,enkel,in een zuinig bemeten zinsbouw,dat er een werkbare oplossing moet komen.Een werkbare oplossing houdt uiteraard geen Europese veroordeling en steeds maar oplopende juridische kosten in....

Het verbaast mij dagelijks meer dat ons gerecht,op basis van de prospectus van dat arcopar product niet al lang ieder rechtsgeding daaromtrent ongeldig heeft verklaard wegens ...irrelevant.........


Persoonlijk,als klant van belfius,en tegelijk ex-arco-aandeelhouder wil ik niks dat de goede werking en privatisering van "mijn" bank in de weg staat....en aanvaard al lang het grotendeels verlies van dat oude "aandeel"...Iedere "vergoeding" moet strikt uit de vereffening komen......puur,zuiver,wettelijk...en eerlijk tegenover al die anderen die daar niks mee te maken hadden..
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 20 januari 2018 om 10:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 07:11   #1863
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

Het heeft even geduurd maar nu,de 21ste februari 2018 komen er berichten dat de Waalse Vereniging van steden en gemeentes ook al "schadevergoeding" eist indien de regering Belfius middelen zou gebruiken om de Arco-cooperanten wat meer centen in handen te stoppen.

Van de Vlaamse Vereniging van steden en gemeentes horen we nog niks,we weten natuurlijk waarom......(CD&V overwicht daar....)


Feit is natuurlijk dat toen indertijd Dexia in elkaar klapte en de aandeelhouders gestript op straat stonden,daar niet alleen Arco was,maar ook een ganse resem Belgische steden en gemeentes via een Gemeentefonds....


Zoals reeds van in het begin duidelijk was,en zoals ook al duidelijk aangegeven vanuit Europa,bij een faillisement of vereffening hebben aandeelhouders recht op overblijvende gelden in een strikt door de wetgeving opgelegde volgorde en niks meer.....

Als straks Belfius gedeeltelijk geprivatiseerd wordt dan hoort daar GEEN CENT van toe te komen aan GEEN ENKEL van de vroegere Dexia-aandeelhouders.....Dat zou DIEFSTAL zijn en discriminatie...

Onze regering kan geen kant meer op en de "misnoegde arco-aandeelhouders" die zich overal verenigen in rechtsgedingen zijn nutteloos bezig en willen eigenlijk diefstal plegen.....
Eigenlijk moeten ze zich in rechtsgeding verenigen tegen Beweging.net,het enige overblijvende restje van ACW waaronder ooit ARCOFIN viel.....euh....nee,die hebben er ook niks mee te maken.....


__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 21 februari 2018 om 07:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 09:02   #1864
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Sowieso gaat dit CD&V heel veel stemmen kosten als ze deze keer niet een deftige oplossing geven. Het spelletje duurt al veel te lang en mensen zijn het beur geworden. En het heeft Belfius al klanten gekost en het zal Belfius nog meer klanten kosten.

Ik ben er destijds ook al met alles vertrokken. Dat was toen nog een zichtrekening, spaarrekening, hypothecaire lening, alle verzekeringen, huur van een kluis, twee rekeningen waar elke maand voor de kinderen werd op gespaard, kasbons ... Het is maar een druppel op een hete plaat maar ik heb ze daar toen toch even mijn mening gezegd. Het erge van al is dat de bankdirecteur die toen de Arco als een veilig spaarboekje verkochte (van destijds Bacob) nu de grote directeur van die Belfius bank is. Die heeft bij het laatste gesprek (toen ik er met alles vertrok) vlakaf in mijn gezicht gezegd dat hij mij mij toch gekloot heeft en ik maar tot de marginale klasse behoorde die ze alles kunnen wijs maken.

En wat geeft het nu : dat ik er meer en meer over begin te twijfelen of ik nog wel voor de staat wil gaan werken. Waarom er eens niet van gaan profiteren en dat ze mij mogen onderhouden in plaats van ik hun. Mijn vrouw en ik hadden destijds elk een Arco SPAARrekening met maximum kapitaal dat mocht. Ik maak mij geen illusies en weet dat er toch geen euro van terug komt. Hoeveel zouden de twee Arco's vandaag waard zijn? Wel dat gaan ze maandelijks onder de vorm van stempelgeld terug mogen geven. Inclusief interesten! Geen seconde ervoor krijgen ze mij nog aan het werk.

En Belfius en beweging.net en acrofin en al de rest van de zakkenvullers : graag een bom aub!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IK zou er geen seconde verdriet voor over hebben. Integendeel, dan zouden ze veel DANSENDE Vlamingen zien.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 10:13   #1865
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

@profiteur

Ben jij en/of jouw vrouw jaarlijks naar de algemene vergaderingen geweest van Arco ? Deze hebben jaarlijks plaatsgevonden ook na de val van Arco. Er verscheen telkens amper een 100 vennoten terwijl elke van de 800.000 vennoten recht had te verschijnen. Je kon ook volmacht geven.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 10:14   #1866
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@profiteur

Ben jij en/of jouw vrouw jaarlijks naar de algemene vergaderingen geweest van Arco ? Deze hebben jaarlijks plaatsgevonden ook na de val van Arco. Er verscheen telkens amper een 100 vennoten terwijl elke van de 800.000 vennoten recht had te verschijnen. Je kon ook volmacht geven.
er was die dag net een uitzending van Familie op tv.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 10:22   #1867
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Volmachten zijn al van in het begin gegeven en neen wij kijken geen familie of andere soaps reeksen. Ik kijk amper TV, nutteloos tijdverdrijf

Maar ik ben mijn geloof al direct kwijt geraakt. Als zelfs een premier van een land een belofte deed die hij niet kon waarmaken? Dat toont dat politici enkel maar mooie beloftes doen maar nooit iets waarmaken. Daarom geloof ik ook geen enkel woord van welke politicus ook. Integendeel, beloven ze A dan zal ik direct maar B nemen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 10:23   #1868
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er was die dag net een uitzending van Familie op tv.
Hij was zich net die dag gaan inschrijven aan den dop.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 10:23   #1869
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@profiteur

Ben jij en/of jouw vrouw jaarlijks naar de algemene vergaderingen geweest van Arco ? Deze hebben jaarlijks plaatsgevonden ook na de val van Arco. Er verscheen telkens amper een 100 vennoten terwijl elke van de 800.000 vennoten recht had te verschijnen. Je kon ook volmacht geven.
Maar je kreeg geen uitnodiging en kon het daarom ook moeilijk weten.: plaats, datum en uur.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 10:28   #1870
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hij was zich net die dag gaan inschrijven aan den dop.
Weer mis want ik ben nog in mijn opzegtermijn. En zolang deze niet is afgelopen ben ik officieel nog werknemer
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 12:12   #1871
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

In dergelijk dispuut is de meest pertinente vraag: wie was de uitgever van de waardeloos geworden Arco-aandelen? Geen twijfel daaromtrent dacht ik: de Arco-dochters Arcopar en Arcofin. Welnu, net zoals bv. bij het teloorgaan van Lernout & Hauspie de bekaaide aandeelhouders zich in het dispuut hoorden te richten tot, jawel, Lernout & Hauspie zo ook hier. De werkelijk verantwoordelijke dient aangesproken te worden, en dat is Arco.

Nu weet ik ook wel dat de gladde palingen van het zogenaamde middenveld ervoor gezorgd hebben dat er zo weinig mogelijk derden hun neus in hun verdachte zaakjes zouden stoppen. Vandaar dat ze met alle macht vermeden hebben dat de Arco-dochters failliet zouden verklaard worden. Want dan kregen ze te maken met curatoren die niet tot de kring van de "vrienden" behoren. Dus hebben ze onmiddellijk en zonder de geringste schaamte besloten Arco zelf in liquidatie te stellen. En die taak werd toevertrouwd aan, hou u vast, de CEO van Arco, met name Francine Swiggers. M.a.w. de houding van het, o zo christelijk, middenveld kwam neer op: "jullie hebben er geen zaken mee". En de gedupeerde Arco-aandeelhouders stonden er bij voor aap.
Stel je eens voor dat, voor de afwikkeling van Lernout en Hauspie, mijnheer Lernout en mijnheer Hauspie tot curator zouden aangesteld zijn...

De hondstrouwe en bij de bok gezette Arco-aandeelhouders besloten dan maar, al of niet met de hulp van Deminor en "meester Lenssens", niet de ware schuldigen aan te vallen. Nee hoor, zoiets doe je toch niet?. Dus, werden de pijlen gericht op..., jawel, diegenen die met hun sjoemelend middenveld niets te maken hebben: de belastingbetaler.

Blijkbaar is er onder dat bedrogen Arco-volkje niemand die de moed heeft om het enige verweer in te schakelen die hen nog overblijft: zich massaal uit alle geledingen van beweging.net terugtrekken.

Conclusie: het zou mij helemaal niet verbazen mocht bij de volgende verkiezingen het schijnheilig nest van CD&V/beweging.net nagenoeg ongeschonden te voorschijn komen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 14:16   #1872
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Maar je kreeg geen uitnodiging en kon het daarom ook moeilijk weten.: plaats, datum en uur.
Mijn vraag moet je niet als verwijt zien, louter als interesse. Zelf ben ik geen Arco vennoot. Je bent atypisch door weg te gaan bij Dexia Bank België. Veel Arco gedupeerde hebben hier slechts mee gedreigd. Het is echter typisch dat je niet op de hoogte was van het waar en wanneer van de algemene vergaderingen.

Groep Arco was verplicht dit duidelijk te communiceren waar en wanneer de algemene vergaderingen plaats vonden aan al haar vennoten. Ze hadden de verplichting om dit aan te kondigen via een advertentie in een tijdschrift of krant. Waar dit juist verschenen is weet ik niet.

Je kon ook eenvoudig de data vinden op de website van Groep Arco.

De media heeft meegewerkt om deze algemene vergaderingen stil te houden. Waarschijnlijk onder dreiging van de Christelijke zuil.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 21 februari 2018 om 14:18.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 14:22   #1873
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hij was zich net die dag gaan inschrijven aan den dop.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er was die dag net een uitzending van Familie op tv.
@Pandareus&@Anna List

Dat zijn reacties beneden jullie niveau.

Hebben jullie iets verkeerd gegeten ? Last van winterblues ? Tezamen slechte sex beleefd ?

Gelieve hier niet op te antwoorden om niet verder off-topic te gaan.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 14:30   #1874
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Welnu, net zoals bv. bij het teloorgaan van Lernout & Hauspie de bekaaide aandeelhouders zich in het dispuut hoorden te richten tot, jawel, Lernout & Hauspie zo ook hier.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=237922

Citaat:

België geeft door de ellenlange processen te weinig rechtszekerheid aan silicon valley toestanden. De Belgische uitspraak op de schuldvraag van KPMG de L&H affaire stelt zich 13 jaar na hun settlement met de American citizens. Nu deze uitspraak er is kunnen de slachtoffers KPMG nog steeds voor een burgerlijke rechtbank dagen. Dit is weer een proces van decennia.


In ons land haalt het weinig uit om achter de ware schuldige te gaan in fraudedossiers. Kijk naar L&H, kijk naar de actie van Peter Dedecker die strafklacht indiende wegens schriftvervalsing, kijk naar Fortis,....
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 14:34   #1875
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@Pandareus&@Anna List

Dat zijn reacties beneden jullie niveau.

Hebben jullie iets verkeerd gegeten ? Last van winterblues ? Tezamen slechte sex beleefd ?

Gelieve hier niet op te antwoorden om niet verder off-topic te gaan.
laat de beledigingen maar achterwege.

slechts een fractie van de coöperanten daagde op voor de AV, daar ging het over.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 16:34   #1876
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In dergelijk dispuut is de meest pertinente vraag: wie was de uitgever van de waardeloos geworden Arco-aandelen? Geen twijfel daaromtrent dacht ik: de Arco-dochters Arcopar en Arcofin.
En als je deze opzoekt dan krijg je als adres Urbain Britsierslaan 5 - 1030 Brussel. Maar eigenlijk zitten ze op adres Brussels National Airport-Building 53 - 1930 Zaventem (eerste verdieping). Dat is boven waar Thomas Cook zat en nu VLM Airlines zit. Maar daar geraak je niet binnen. Elektronische sloten, bewaking, camera's, alarm ... En sta je 5 minuten voor de deur dan staat de luchthavenpolitie er om je vriendelijk maar als het moet met geweld je daar weg te sturen.

Maar we maken ons al langer geen illusies meer. De politiek blijft maar beloven en de centen zullen al langer verdeelt zijn. Je moet het maar doen. 800000 mensen op klaarlichte dag oplichten en geen seconde straf ervoor krijgen. Dan begin ik medelijden te krijgen met Piqueur en zijn Optima bank. Dat is daar een kleine garnaal tegen en daar is een echte heksenjacht tegen. Maar hij zal niet met de politici genoeg gedeeld hebben.

En door het debacle Arco is België overal ten schande gebracht. Zelfs het woord van een toenmalige premier was geen cent waard. Naar geloofwaardigheid in het Buitenland kan zoiets al tellen. En de geschiedenis herhaalt zich. Wie gelooft nu nog een woord van Michel en zijn bende zakkenvullers? Ik alleszins niet. En dan verschieten ze ervan dat meer en meer mensen foert beginnen te zeggen. Wie kan vandaag 1 naam van ene deftige en serieuze politicus opnoemen? Niemand!

Moeder waarom werken wij hier nog?
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2018, 06:59   #1877
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Volgens De Tijd zal charles michel het niet gemakkelijk hebben om een finaal politiek akkoord over het Arco verhaal te vinden, wat nochtans een noodzakelijke voorwaarde is om Belfius naar de beurs te kunnen brengen. Anders gaan de tsjeven hier geen groen licht voor willen geven in het kernkabinet.
Zal er volgende vrijdag een beslissing genomen worden ?
Citaat:


De ongerustheid neemt toe’, zegt een bron over de geplande beursgang van Belfius. Uit contacten met Europa is gebleken dat de oplossing voor de Arco-coöperanten waarop de regering werkt verre van evident is.

Een maand geleden beloofde premier Charles Michel (MR) dat de regering uiterlijk begin maart zou beslissen of ze de staatsbank Belfius naar de beurs brengt.

In principe ging dat vrijdag op een kernkabinet gebeuren, maar doordat de premier in Senegal verbleef, is dat uitgesteld tot volgende week. Op dat moment zal de regering in principe ook een beslissing nemen over een regeling voor de Arco-coöperanten, die na het omvallen van Dexia wachten op hun geld.

Beide dossiers zijn politiek gekoppeld. CD&V-vicepremier Kris Peeters wil pas zijn goedkeuring geven voor de beursgang van de vroegere Dexia Bank België als er uitzicht is op een Arco-regeling.



Maar er is een kink in de kabel gekomen, zeggen meerdere bronnen. In de gesprekken die het kabinet van de premier heeft gehad met Europa is onlangs gebleken dat de piste waaraan tot dusver is gewerkt - een vergoeding voor de Arco-coöperanten, deels met overheidsgeld - helemaal niet evident is.

Nochtans is dat het spoor dat de federale regering wil bewandelen. Vorige maand is afgesproken dat onderhandelingen worden opgestart met Deminor, het juridisch advieskantoor dat ruim 2.000 boze Arco-coöperanten vertegenwoordigt, over een dading. De coöperanten zouden een schadevergoeding krijgen en in ruil moeten alle rechtszaken worden stopgezet. Dat plan B lag al op tafel bij de regeringsvorming in 2014.



Die oplossing is allesbehalve evident, omdat dat zou betekenen dat de Belgische staat geld op tafel legt voor de bijna 800.000 Arco-coöperanten en dat neigt volgens Europa naar staatssteun. Om die reden schoot de Commissie al eens de staatswaarborg af (het plan A) die de regering-Leterme had uitgewerkt. Als ook het plan B geen groen licht krijgt, en daar heeft het volgens sommigen alle schijn naar, moet de regering op zoek naar een plan C.

Een mogelijkheid daarvoor is dat Belfius een commerciële geste doet en dat de christelijke werknemersorganisatie Beweging.net (ex-ACW), waarvan Arco de financiële arm was, met geld over de brug komt. Dat zal naar alle waarschijnlijkheid minder opleveren dan de 600 miljoen euro - 40 procent van de inleg van de coöperanten - die de regering beloofd heeft. Beweging.net is slechts bereid goed 30 miljoen euro op tafel te leggen.



Belfius staat volgens onze informatie absoluut niet te springen om te betalen. Volgens een bron zeggen de juridische adviseurs van de bank dat haar risico beperkt is en niet boven 100 miljoen uitkomt.


Het ziet er dus naar uit dat de Arco-coöperanten met minder tevreden moeten zijn. Dat is geen goed nieuws voor CD&V, die veel belang hecht aan een regeling voor de coöperanten. ‘De vraag is of CD&V de beursgang van Belfius zal blijven blokkeren, nu iedereen inziet dat een oplossing voor Arco er door de houding van Europa de volgende weken of maanden niet zal komen’, klinkt het in regeringskringen.

Voor Belfius dringt de tijd. Uiterlijk op 12 maart moet de regering een go geven voor de beursgang, wil die nog lukken voor de zomer. ‘Het is nu of nooit’, klinkt het in regeringskringen.

Door de gemeenteraadsverkiezingen in oktober en de nationale verkiezingen in 2019 is het weinig waarschijnlijk dat na de zomer nog beslist wordt over een beursgang. Technisch kan dat op elk moment, maar politiek ligt het moeilijk om te beslissen als verkiezingen naderen. ‘Belfius houdt er rekening mee dat de beursgang niet doorgaat’, zegt een goedgeplaatste bron.
bron : https://www.tijd.be/politiek-economi...g/9988340.html
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2018, 16:16   #1878
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Volgens De Tijd zal charles michel het niet gemakkelijk hebben om een finaal politiek akkoord over het Arco verhaal te vinden, wat nochtans een noodzakelijke voorwaarde is om Belfius naar de beurs te kunnen brengen. Anders gaan de tsjeven hier geen groen licht voor willen geven in het kernkabinet.
Zal er volgende vrijdag een beslissing genomen worden ?


bron : https://www.tijd.be/politiek-economi...g/9988340.html

Ik begrijp niet dat onzen Heer niet met een oplossing komt. Misschien is hij het geduld van Beke op de proef aan het stellen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2018, 16:20   #1879
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
En als je deze opzoekt dan krijg je als adres Urbain Britsierslaan 5 - 1030 Brussel. Maar eigenlijk zitten ze op adres Brussels National Airport-Building 53 - 1930 Zaventem (eerste verdieping). Dat is boven waar Thomas Cook zat en nu VLM Airlines zit. Maar daar geraak je niet binnen. Elektronische sloten, bewaking, camera's, alarm ... En sta je 5 minuten voor de deur dan staat de luchthavenpolitie er om je vriendelijk maar als het moet met geweld je daar weg te sturen.

Maar we maken ons al langer geen illusies meer. De politiek blijft maar beloven en de centen zullen al langer verdeelt zijn. Je moet het maar doen. 800000 mensen op klaarlichte dag oplichten en geen seconde straf ervoor krijgen. Dan begin ik medelijden te krijgen met Piqueur en zijn Optima bank. Dat is daar een kleine garnaal tegen en daar is een echte heksenjacht tegen. Maar hij zal niet met de politici genoeg gedeeld hebben.

En door het debacle Arco is België overal ten schande gebracht. Zelfs het woord van een toenmalige premier was geen cent waard. Naar geloofwaardigheid in het Buitenland kan zoiets al tellen. En de geschiedenis herhaalt zich. Wie gelooft nu nog een woord van Michel en zijn bende zakkenvullers? Ik alleszins niet. En dan verschieten ze ervan dat meer en meer mensen foert beginnen te zeggen. Wie kan vandaag 1 naam van ene deftige en serieuze politicus opnoemen? Niemand!

Moeder waarom werken wij hier nog?
Logisch dat het gerecht niet direct aan het vervolgen sloeg, de architect van de Arco-fraude is Minister van Justitie.

En ja, alle Belgische politici zijn crapuleus uitschot, ze weten dat zelf en ze zijn er trots op. En dat kan alleen als wij, 'de Belgen,' crapuleus uitschot zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 maart 2018 om 16:21.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2018, 16:20   #1880
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Volgens De Tijd zal charles michel het niet gemakkelijk hebben om een finaal politiek akkoord over het Arco verhaal te vinden, wat nochtans een noodzakelijke voorwaarde is om Belfius naar de beurs te kunnen brengen. Anders gaan de tsjeven hier geen groen licht voor willen geven in het kernkabinet.
Zal er volgende vrijdag een beslissing genomen worden ?


bron : https://www.tijd.be/politiek-economi...g/9988340.html
Jij bent nog altijd zeker dat er een oplossing komt met staatsgeld ja?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be