Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2018, 11:04   #201
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

In BE staan vele zone 30 die in Duitsland gewoonweg verboden zijn.

In de regel mag daar geen zone 30 staan op absolute voorrangswegen, zeker niet de primaire wegen, en al zeker niet op 2+2-doorstroomwegen, ook niet dynamisch gestuurd.

In D plaats men in de regel enkel 30 zones in rustige woongebieden, schoolomgeving, stukje stads-dorps-centrum enz... dit in de regel waar enkel de voorrang van rechts regel op kruispunten van toepassing is. (er zijn wel een paar strikte uitzonderingen, maar dan staan er meestal verkeerslichten)
Wetgeving via
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Tempo-...in_Deutschland

Rechtliche Situation in Deutschland[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]
In Deutschland werden Tempo-30-Zonen auf Basis des § 45 Abs. 1c der StVO eingerichtet. Der Beginn der Tempo-30-Zone wird mit Zeichen 274.1, das Ende mit Zeichen 274.2 gekennzeichnet. Die Vorfahrt ist innerhalb einer Tempo-30-Zone grundsätzlich durch die Regel „rechts vor links“ (§ 8 StVO) festgelegt, für ältere lichtzeichengeregelte Einmündungen besteht jedoch Bestandsschutz.
...
§ 45 Abs. 1c: https://www.gesetze-im-internet.de/stvo_2013/__45.html
Nordrhein-Westfalen is het verkeersveiligste "land" van Europa qua verkeersdoden per inwoner. Mss toch eens iets leren uit Duitsland?

Laatst gewijzigd door Micele : 23 januari 2018 om 11:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 23:46   #202
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
FF de puntjes op de "i" zetten.

Ge kunt het ook anders schrijven/interpreteren: Volgens NV-A (Karoline Grosemans) kwam er in Limburg te weinig geld binnen via boetes uit de 30-zone's.
Er werd bewust niet gecontroleerde volgens de politie "wegens de grote, buitenproportionele gevolgen".
In Limburg wonen (politie-)mensen met verstand. Die zich concentreren op veiligheid i.p.v. geldklopperij. Maar die van de NV-A(ntwerpen) moeten zich natuurlijk hier weer komen moeien.
Wat is er eigenlijk onveilig aan het respecteren van de maximumsnelheden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 00:29   #203
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Naja, een Fiat kan wel heus meevallen, maar wie weet kennen ze de andere automerken en hun eigenschappen niet echt? Wie weet komen de pannes pas na 5 jaar ofzo?

Ik wil je familie nu niet ongerust maken maar dit mag je wel eens lezen, hoe andere mensen ervaringen opgedaan hebben met "Italiaanse merken".
37.000 recente bevraagden lijkt me al een heel stevige basis voor een geloofwaardige enquête, bovendien deze nog eens gecombineerd met een enquête van 2015:


Dat Fiat wat oubollige benzinemotoren heeft had ik al gedacht (en geen DSG), dat kan men aan de cijfers aflezen, die jij hier een paar maal geplakt hebt... Oubollig betekent natuurlijk niet minder duurzaam.


Daar kan ik gelijk geven bij "die premiummerken", maar er zijn heus nog veel andere betrouwbaardere en leuke merken die niet snel gepikt worden hoor. Bovendien is een diefstalverzekering toch niet onoverkomelijk? (andere discussie)

Allez dan voor die trip naar Italië, Fiat zal toch wel enkele jaren garantie geven. (grapje) Soit wij zijn thuis bij ADAC aangesloten.
Wij hebben de uitgebreide garantie, 5 jaar dus. Maar daar komt bij dat mijn zoon de zijne,inclusief automaat versie, gekocht heeft voor een goede 14000 euro met alle toeters en bellen er op, dan mag hij al eens een litertje meer verbruiken, 't zal heel lang duren alvorens hij nog maar in de buurt komt van de prijzen van die andere. Tegenover de meest van die opgesomde kan hij zo twee Tipo's kopen en houd hij nog geld over.

En overigens, echt slechte auto's bestaan er niet meer, er bestaan alleen nog slechte garagisten. Ik heb het al eens verteld hier, ik heb doordat ik ontzettend veel km reed vroeger, heel wat auto's gehad in mijn leven waaronder ook 3 Mercedessen. Ik heb met geen enkele van al de andere merken zoveel last gehad dan met één van die Mercedessen en roesten dat geen naam heeft. Gisteren stapte ik uit mijn wagen op de parking van de Lidl. Het eerste wat mij opviel bij de wagen die naast mij geparkeerd stond was aan de zijde achter rondom het wiel flink wat roest. Het leek me anders nog een vrij recent model te zijn. Toen ik verder keek dacht ik," ja, dat verklaart alles", 't was een Mercedes.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 januari 2018 om 00:44.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 00:51   #204
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In BE staan vele zone 30 die in Duitsland gewoonweg verboden zijn.

In de regel mag daar geen zone 30 staan op absolute voorrangswegen, zeker niet de primaire wegen, en al zeker niet op 2+2-doorstroomwegen, ook niet dynamisch gestuurd.

In D plaats men in de regel enkel 30 zones in rustige woongebieden, schoolomgeving, stukje stads-dorps-centrum enz... dit in de regel waar enkel de voorrang van rechts regel op kruispunten van toepassing is. (er zijn wel een paar strikte uitzonderingen, maar dan staan er meestal verkeerslichten)
Wetgeving via

Nordrhein-Westfalen is het verkeersveiligste "land" van Europa qua verkeersdoden per inwoner. Mss toch eens iets leren uit Duitsland?
Ik geloof zelfs niet dat dat in Italië al bestaat, zone 30. Ik moet in elk geval de eerste nog tegen komen. Wel hier en daar een stuk max. 50 maar ja, der is toch geen kat die zich daar aan houd.

Overigens, zone 30 wekt discriminatie op gezien het een snelheid is die met gemak door een fietser kan overschreden worden en aangezien een fietser niet hoeft voorzien te zijn van een goed herkenbaar kenteken is dat een discriminatie ten overstaan van het andere verkeer.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 januari 2018 om 00:54.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 01:36   #205
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Zoude niet in uw bedje kruipen voor je nog meer ******* verkoopt ?

Je hebt hier al een paar bijdragen neergepoot om U tegen te zeggen zenne.

Nog een paar van dat kaliber en je maakt kans op een vermelding in het Guiness Book of Records.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 11:05   #206
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wij hebben de uitgebreide garantie, 5 jaar dus. Maar daar komt bij dat mijn zoon de zijne,inclusief automaat versie, gekocht heeft voor een goede 14000 euro met alle toeters en bellen er op, dan mag hij al eens een litertje meer verbruiken, 't zal heel lang duren alvorens hij nog maar in de buurt komt van de prijzen van die andere. Tegenover de meest van die opgesomde kan hij zo twee Tipo's kopen en houd hij nog geld over.

En overigens, echt slechte auto's bestaan er niet meer, er bestaan alleen nog slechte garagisten. ...
Dus die geloofwaardige enquête negeer je gewoon, waarin staat dat Fiat een van de onbetrouwbaarste merken zijn. Het zullen toevallig die tienduizenden Fiat-garagisten zijn, en jij hebt den beste daarvan.
(dat is gewoon een vaststelling)
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 20:07   #207
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Overigens, zone 30 wekt discriminatie op gezien het een snelheid is die met gemak door een fietser kan overschreden worden en aangezien een fietser niet hoeft voorzien te zijn van een goed herkenbaar kenteken is dat een discriminatie ten overstaan van het andere verkeer.
Dien klacht in bij Unia als u meent dat u als automobilist gediscrimineerd wordt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 22:23   #208
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En overigens, echt slechte auto's bestaan er niet meer, er bestaan alleen nog slechte garagisten. Ik heb het al eens verteld hier, ik heb doordat ik ontzettend veel km reed vroeger, heel wat auto's gehad in mijn leven waaronder ook 3 Mercedessen. Ik heb met geen enkele van al de andere merken zoveel last gehad dan met één van die Mercedessen en roesten dat geen naam heeft. Gisteren stapte ik uit mijn wagen op de parking van de Lidl. Het eerste wat mij opviel bij de wagen die naast mij geparkeerd stond was aan de zijde achter rondom het wiel flink wat roest. Het leek me anders nog een vrij recent model te zijn. Toen ik verder keek dacht ik," ja, dat verklaart alles", 't was een Mercedes.
Er zijn destijds wat roest problemen geweest - bij alle merken overigens - bij de overgang naar watergedragen verf. Ik kan me ook herinneren dat de Vito, die destijds in Spanje gemaakt werd, dit euvel had - maar dan spreek ik over de periode rond 2002. Maar nu stellen dat Mercedes roestbakken zou maken, lijkt me onzin. Misschien heeft de vorming van roest in ons land wel eerder te maken met het buitensporige gebruik van zout dat te pas en te onpas op onze wegen wordt uitgekieperd zodra er een vlokje sneeuw valt. Dat heb ik zelf aan mijn eigen wagen kunnen ondervinden.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 01:15   #209
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus die geloofwaardige enquête negeer je gewoon, waarin staat dat Fiat een van de onbetrouwbaarste merken zijn. Het zullen toevallig die tienduizenden Fiat-garagisten zijn, en jij hebt den beste daarvan.
(dat is gewoon een vaststelling)
Allemaal larie. Heel Italië rijd vol met Fiats, berg op en berg af en het gros daarvan zijn wagentjes met wat jaartjes op de teller. Denk jij nu echt als die onbetrouwbaar waren dat die daar dan zo massaal zouden rondrijden?

Samen met mijn schoonmoeder hebben we er in de familie al drie gehad en nu twee Tipo's, dat zijn er 5 in het totaal. Als we nu u moeten geloven en uw antireclame blaadjes dan zijn dat de enige vijf met een tevreden eigenaar.

Laatst gewijzigd door Garry : 25 januari 2018 om 01:18.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 01:39   #210
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Er zijn destijds wat roest problemen geweest - bij alle merken overigens - bij de overgang naar watergedragen verf. Ik kan me ook herinneren dat de Vito, die destijds in Spanje gemaakt werd, dit euvel had - maar dan spreek ik over de periode rond 2002. Maar nu stellen dat Mercedes roestbakken zou maken, lijkt me onzin. Misschien heeft de vorming van roest in ons land wel eerder te maken met het buitensporige gebruik van zout dat te pas en te onpas op onze wegen wordt uitgekieperd zodra er een vlokje sneeuw valt. Dat heb ik zelf aan mijn eigen wagen kunnen ondervinden.
Ik weet niet, maar na mijn Mercedessen heb ik drie CX gehad en één Renault 25 + in de zaak nog verschillende Renault camionetjes en een R5 en een Seat Toledo. En na die R 25 een XM. Van geen van allen heb ik te klagen gehad van vroegtijdig roest al staan de Franse auto's als roestbakken aangeschreven. Dan zal ik al die tijd tussen al die zoutkorreltjes tussendoor gereden zijn zeker?

Ik was toch niet de enige die een Mercedesroestuitvoering getroffen heeft.

http://www.mercedesforum.nl/forum/vi...p?f=27&t=42246

Laatst gewijzigd door Garry : 25 januari 2018 om 01:41.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 08:16   #211
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Men is verwittigd, zelfs de ADAC verwittigt...


Zelfs de euronorm 6C overslaan en wat wachten tot er autos euronorm 6D# zijn, die Norm is WTLC en RDE testcyclus begint vanaf 1 januari 2020# met RDE conformiteitsfactor 1,5.
(RDE staat voor real driving emissions, WLTC is de strengere labotest die de sjoemeltest NEDC aflost)



En tegen 2020 is de E-wagen doorgebroken...

# Nederlandstalige uitleg van de EU-commissie over de nieuwe euronormen en specifiek RDE-factor:
http://europa.eu/rapid/press-release...17-2821_nl.htm

Diegenen die geen ICE kopen hoeven daar niet over nadenken...

wat ik nu zie in die tabel is dat er een soort conformiteitsfaktor verandert... en dan op het einde van de rit verandert er niets...

Wat ik ook begrijp in de tabel dat er altijd iets verandert aan die norm..
dus in 2020 zal er weer een nieuw tabelletje zijn..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 08:18   #212
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Allemaal larie. Heel Italië rijd vol met Fiats, berg op en berg af en het gros daarvan zijn wagentjes met wat jaartjes op de teller. Denk jij nu echt als die onbetrouwbaar waren dat die daar dan zo massaal zouden rondrijden?

Samen met mijn schoonmoeder hebben we er in de familie al drie gehad en nu twee Tipo's, dat zijn er 5 in het totaal. Als we nu u moeten geloven en uw antireclame blaadjes dan zijn dat de enige vijf met een tevreden eigenaar.
fiat heeft hier een serieuze underdog in BE.
De roestreputatie danken ze aan hun russisch staal die ze eens een tijdje kregen in ruil voor hun auto's
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 08:18   #213
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dien klacht in bij Unia als u meent dat u als automobilist gediscrimineerd wordt.
tis discriminatie tov de brommerkes die 40kunnen en de pedelec's..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 09:18   #214
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik weet niet, maar na mijn Mercedessen heb ik drie CX gehad en één Renault 25 + in de zaak nog verschillende Renault camionetjes en een R5 en een Seat Toledo. En na die R 25 een XM. Van geen van allen heb ik te klagen gehad van vroegtijdig roest al staan de Franse auto's als roestbakken aangeschreven. Dan zal ik al die tijd tussen al die zoutkorreltjes tussendoor gereden zijn zeker?

Ik was toch niet de enige die een Mercedesroestuitvoering getroffen heeft.

http://www.mercedesforum.nl/forum/vi...p?f=27&t=42246
Zoals ik reeds aangaf, dat was bij de overgang naar milieuvriendelijke, water gedragen verf. Die voorbeelden op dat forum dateren allemaal uit de periode +- 2000.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 10:08   #215
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wat ik nu zie in die tabel is dat er een soort conformiteitsfaktor verandert... en dan op het einde van de rit verandert er niets...

Wat ik ook begrijp in de tabel dat er altijd iets verandert aan die norm..
dus in 2020 zal er weer een nieuw tabelletje zijn..
Idd, ook euronorm 6b tem 6d is eigenlijk gemaakt om de constructeurs de tijd te geven nog iets te forceren aan hun emissienabehandeling, de ~25% strengere WLTP en RDE wordt wel toegepast maar met een dikke verschoningsfactor (conformiteit) die maar langzaam vermindert, de NOx en PM en PN waardes blijven tenslotte onveranderd van 6b tot 6d.
Indien de conformiteit ooit 1 wordt zal de euronorm wel 7 heten.

De diesels gaan dat wslk niet meer kunnen halen, de benzines hebben nog altijd de mogelijkheid een soort benzineroetfilter te plaatsen om de PN te halen, de rest is geen probleem.

Soit als de meeste landen de ICE langzaam willen uitmesten tegen 2030 dan zal de euronorm 7 of later 8 dat wel bepalen.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 januari 2018 om 10:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 10:13   #216
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Allemaal larie. Heel Italië rijd vol met Fiats, berg op en berg af en het gros daarvan zijn wagentjes met wat jaartjes op de teller. Denk jij nu echt als die onbetrouwbaar waren dat die daar dan zo massaal zouden rondrijden?

Samen met mijn schoonmoeder hebben we er in de familie al drie gehad en nu twee Tipo's, dat zijn er 5 in het totaal. Als we nu u moeten geloven en uw antireclame blaadjes dan zijn dat de enige vijf met een tevreden eigenaar.
Natuurlijk Garry wat jou familie koopt is altijd het beste. Wat beters als Fiat kan niet. En wat de meeste Italianen kopen is zeker het beste van de wereld, vraag maar aan de gemiddelde Italiaan.

Een goede indicatie voor de pannengevoeligheid van een wagen is de jaarlijkse pannenstatistiek van ADAC, jeweetwel dat zijn de grootste pannenhelpers van Europa, die houden hun statistiekjes netjes bij, je kunt er zelfs de pannes in vinden die het meeste voorkomen bij een bepaald merk en type. Het voertuig moet wel al een aantal jaren op de baan zijn (3 jaar) en genoeg kms afgelegd hebben voor ze in die statistiek opgenomen wordt. Anders is het niet objectief genoeg. Een Fiat Tipo ga je daar niet vinden, maar wel andere Fiats.

Bron: https://www.adac.de/infotestrat/unfa...annenstatistik
... helaas is de laatste pannenstatistiek tot 2016 dus die wagens moeten bouwjaar 2013 hebben of ouder, directe pdf-link:
https://www.adac.de/_mmm/pdf/28679_292063.pdf

Wat ook een grote neutrale indicatie kan zijn is het keuringsrapport van de Duitse TÜV...
TÜV-Zuid: https://www.tuev-sued.de/auto-fahrze...es/tuev-report

TÜV-Noord kun je ergens wel downloaden:
https://www.google.be/search?num=20&...15.MLF82BX1nmM

Naja sterk medebepalend is altijd hoe men met zijn auto omgaat en laat onderhouden.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 januari 2018 om 10:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 10:48   #217
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat ook een grote neutrale indicatie kan zijn is het keuringsrapport van de Duitse TÜV...

TÜV-Noord kun je ergens wel downloaden:

Naja sterk medebepalend is altijd hoe men met zijn auto omgaat en laat onderhouden.
Ff proberen directe link globaal TÜV-report 2017: https://www.vdtuev.de/dok_view?oid=653318

Tabellen van 2-3 jarige tot 10-11 jarige modellen. Daar toont zich pas hoe goed een merk zich kan handhaven, natuurlijk vooral afhankelijk van de eigenaar zelf.

link lijkt te werken...

Laatst gewijzigd door Micele : 25 januari 2018 om 10:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 20:05   #218
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zoals ik reeds aangaf, dat was bij de overgang naar milieuvriendelijke, water gedragen verf. Die voorbeelden op dat forum dateren allemaal uit de periode +- 2000.
Mijn Bar 8 ( in Mechelen gemaakt) dateerde van veel vroeger en na 4 of 5 jaar moest ge heel de bodem oplassen, compleet zo rot als snot.

Laatst gewijzigd door Garry : 25 januari 2018 om 20:08.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 20:17   #219
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Natuurlijk Garry wat jou familie koopt is altijd het beste. Wat beters als Fiat kan niet. En wat de meeste Italianen kopen is zeker het beste van de wereld, vraag maar aan de gemiddelde Italiaan.

Een goede indicatie voor de pannengevoeligheid van een wagen is de jaarlijkse pannenstatistiek van ADAC, jeweetwel dat zijn de grootste pannenhelpers van Europa, die houden hun statistiekjes netjes bij, je kunt er zelfs de pannes in vinden die het meeste voorkomen bij een bepaald merk en type. Het voertuig moet wel al een aantal jaren op de baan zijn (3 jaar) en genoeg kms afgelegd hebben voor ze in die statistiek opgenomen wordt. Anders is het niet objectief genoeg. Een Fiat Tipo ga je daar niet vinden, maar wel andere Fiats.

Bron: https://www.adac.de/infotestrat/unfa...annenstatistik
... helaas is de laatste pannenstatistiek tot 2016 dus die wagens moeten bouwjaar 2013 hebben of ouder, directe pdf-link:
https://www.adac.de/_mmm/pdf/28679_292063.pdf

Wat ook een grote neutrale indicatie kan zijn is het keuringsrapport van de Duitse TÜV...
TÜV-Zuid: https://www.tuev-sued.de/auto-fahrze...es/tuev-report

TÜV-Noord kun je ergens wel downloaden:
https://www.google.be/search?num=20&...15.MLF82BX1nmM

Naja sterk medebepalend is altijd hoe men met zijn auto omgaat en laat onderhouden.
Ja,... statistieken hé jong...
http://www.knack.be/nieuws/auto/mani...on-129547.html


Deze cijfers zijn gebaseerd op het bericht dat eerder geplaatst is op een Nederlandse pechhulp vergelijker.

Alle meldingen die binnen zijn gekomen bij Routemobiel (een gerenommeerde pechbijstand verlener) zijn meegenomen in dit onderzoek. Dan gaat het niet alleen over echt betrouwbaarheidsproblemen maar ook over het verkeerd tanken van de auto. De pechgevallen die niet met betrouwbaarheid te maken hebben zijn maar een klein onderdeel van de totale pechgevallen en zullen hierdoor geen grote invloed hebben op het onderzoek.

Van de drie grote Franse automerken (Renault, Peugeot en Citroën) scoort Renault het aller slechtst met een plek 1 notering en daarna Peugeot met een plek 4 notering. Citroën doet het redelijk met een 12e plek. Naast de Franse automerken scoren de Duitse automerken (Volkswagen, BMW, SEAT (onderdeel van VW) Audi, Opel) bepaald niet goed. Zeker de marktleiders Volkswagen (plek 2) en Opel (plek 9) zijn verrassend.

https://pechverhelping.com/top-20-au...met-veel-pech/

Laatst gewijzigd door Garry : 25 januari 2018 om 20:44.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 20:37   #220
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Wel micele ik heb ongeveer 500.000 km gereden met Italianen... en weet je wat, het waren mijn leukste auto's en mijn goedkoopste auto's. .
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be