Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 januari 2018, 11:24   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zo alles weg wat niet van toepassing is na 34 jaar en toch ben ik vandaag niet van plan om te stoppen als ik 56 ben.
Goed van u.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 11:27   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zo alles weg wat niet van toepassing is na 34 jaar en toch ben ik vandaag niet van plan om te stoppen als ik 56 ben.
en mocht je willen, je zou niet mogen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 12:05   #23
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Voor mij mag iedereen op pensioen gaan op 65 zoals ik.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 12:17   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

ten gronde is er nog een lange weg te gaan in de juiste berekening van het pensioen.
Pensioen verkrijg je zolang je nog leeft.
Dit is sociaal......maar fundamenteel juist niet sociaal.

Eigenlijk zou men pensioen moeten kunnen verkrijgen voor elk begonnen werkjaar
Dat zou al een revolutie zijn.

Het staat mensen dan zelfs vrij te stoppen aan hun 35ste.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 12:22   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Iedereen een gelijk pensioen zou al veel oplossen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 12:25   #26
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vertoef al eens in Spanje tijdens de wintermaanden.
Man, dat zit daar vol van de 70-, 80- en enkele 90-jarigen die genieten van het leven dat de sangria van hun kinnenbak druipt.

Daar zitten ook jongere peekes. Brugpensioenen. Soms amper ouder dan 50. Die gaan vb. eens op stap met hun koersfiets en doen dan 150 km. Of maken van daaruit een uitstapje, vb. naar Marokko. Met de vlieger hé.
Wie betaalt hun luilekkerleven ? Vind jij dat zo eerlijk ?
Ik verwijt het hen persoonlijk niet. Maar het systeem dat zoiets toelaat, is rot.

Het groot profitariaat gaat zich nog eens moeien. Zelf brugpensioen genoten, 4/5 gedaan, ... Niet durven uitkomen voor de lengte van zijn loopbaan en de hoogte van zijn pensioen. Maar wel anderen die blijkbaar nóg minder lang als hem gewerkt hebben dat aanwrijven wat hij zelf de volgende generaties heeft geflikt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 12:45   #27
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hangt ervan af hoeveel ge ondertussen al gewerkt hebt.
Het pensioen wordt ondertussen over de hele loopbaan genomen.
Loopbaan onderbreking, kredieturen, sociaal verlof enz.
Het is een keuze, je kan altijd stoppen met werken ook als men het brugpensioen afschaft, dan zal je met je opgebouwde kapitaal moeten toekomen, het pensioen dat je trekt wanneer je gerechtigd bent zal dan ook minder zijn.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 12:50   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Het is een keuze, je kan altijd stoppen met werken ook als men het brugpensioen afschaft, dan zal je met je opgebouwde kapitaal moeten toekomen, het pensioen dat je trekt wanneer je gerechtigd bent zal dan ook minder zijn.
Idd.
Maar bij brugpensioen bouwt men wel pensioen op tot de pensioenleeftijd.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 12:59   #29
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vertoef al eens in Spanje tijdens de wintermaanden.
Man, dat zit daar vol van de 70-, 80- en enkele 90-jarigen die genieten van het leven dat de sangria van hun kinnenbak druipt.

Daar zitten ook jongere peekes. Brugpensioenen. Soms amper ouder dan 50. Die gaan vb. eens op stap met hun koersfiets en doen dan 150 km. Of maken van daaruit een uitstapje, vb. naar Marokko. Met de vlieger hé.
Wie betaalt hun luilekkerleven ? Vind jij dat zo eerlijk ?
Ik verwijt het hen persoonlijk niet. Maar het systeem dat zoiets toelaat, is rot.
Het is ambetant de je niet weet hoe oud je wordt, als gepensioneerde 80er weet je dat je zo oud geworden bent, als werkende 50/60 jarige weet je niet of je aan 80 geraakt.
Moet het systeem daar voor opdraaien, de eerste twee jaar mss wel, daarna moeten ze zichzelf behelpen of afbouw van de tegemoetkoming.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 13:06   #30
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Idd.
Maar bij brugpensioen bouwt men wel pensioen op tot de pensioenleeftijd.
Het zou vanaf dit jaar al minder meetellen.

https://www.hln.be/geld/minder-pensi...ozen~a8cd55a2/
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 13:09   #31
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
De rente van vandaag al eens bekeken?
Ja ik weet het, al eens gezien wat de appartementen kosten aan de kust, toch geraken ze allemaal gemakkelijk verkocht
Het is vrijwel zeker dat daar een miniem aantal bruggepensioneerden tussen zitten.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 13:26   #32
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het groot profitariaat gaat zich nog eens moeien. Zelf brugpensioen genoten, 4/5 gedaan, ... Niet durven uitkomen voor de lengte van zijn loopbaan en de hoogte van zijn pensioen. Maar wel anderen die blijkbaar nóg minder lang als hem gewerkt hebben dat aanwrijven wat hij zelf de volgende generaties heeft geflikt.
Hij wrijft het hen niet aan. Hij zegt enkel dat het systeem die dat toelaat rot is. Eerlijk blijven.

En verder weten we toch allemaal dat oudere werklozen die niet meer aan de bak raken allemaal parasieten, hangmatters en profiteurs zijn op hun sub-armoedegrens uitkeringetje of leefloon (tegenwoordig)

Vraag het maar aan de rechtse kliek en het wolfpack hier.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 15:13   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Voor mij mag iedereen op pensioen gaan op 65 zoals ik.
Wel, van mij mag dat ook.

Maar wie ben ik?¿

Laten we nadenken over de opmerking:

Iedereen is misbaar.

Die opmerking die luid door de 'luidsprekers' schalde op menig job/bedrijf.

En juist daar is men zich een beetje voorbijgelopen in de zin van dat vroeger iemand vrij gemakkelijk vervangen kon worden op een werk.

In tegenwoordige tijden is dat minder gemakkelijk en wil men zelfs met enige graagte een beroep doen op die mensen die zelfs al een pensioengerechtigde leeftijd hebben of al op pensioen zijn en die nog willen om nog een handje te komen toesteken ook gewoon terug binnenhalen.

Vrij recent nog zo een situatie in het onderwijs dacht ik.

p.s.

In een TV uitzending waar men gewag maakte van dat jongeren ervaring in een bedrijf zelf konden gaan opdoen en daar lessen te volgen dat is een goede zaak.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 januari 2018 om 15:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 17:28   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
... Niet durven uitkomen voor de lengte van zijn loopbaan en de hoogte van zijn pensioen.
...
Daar zou ik jou veel te jaloers mee maken.
Daaromtrent is maar één ding dat ik bereid ben om mee te delen, en dat is dat ik niet aan het absolute maximum zit waarboven alles afgetopt wordt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 17:45   #35
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als je dan 40 jaar hebt bijgedragen aan de sociale zekerheid, ja, maar niet als je pas 30 jaar hebt bijgedragen
Je blijft natuurlijk ook denken aan de velen die een stempel-leven hebben geleid, aan vreemdelingen die zo goed als nooit hier gewerkt hebben enz en die ook gans hun leven n alles moeten voorzien worden, pensioen inbegrepen!
Wil men daar eerst iets aan veranderen... en dan is er wellicht geld genoeg om op pensioen te gaan vooraleer je versleten bent. Neem bvb op 60 jaar ...
Diegenen die "pas 30 jaar" hebben bijgedragen naast diegenen zetten die amper een paar jaar of helemaal niets hebben bijgedragen? Zo blijken er families te zijn, eerder in francofonenland, die van vader op zoon van de "werkloosheid" hebben geleefd...
Iemand gaf een paar dagen geleden het voorbeeld in een praatprogramma van de vele Fransen die vanuit Noord-Frankrijk hier komen werken in de grensstreek terwijl we twintig km verder "van het aangeboden werk" onze
Franstalige werklozen hebben die op hun gat blijven zitten...

Laatst gewijzigd door andev : 10 januari 2018 om 17:49.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 17:59   #36
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Iedereen een gelijk pensioen zou al veel oplossen.
Dikke zever. Dat zou sommigen goed uit komen nietwaar?
Een beetje loon/inkomen naar verdienste kan geen kwaad!
Iedereen moet ergens genoeg kunnen hebben om op een aanvaardbare manier te kunnen leven, ook als ze weinig hebben uitgespookt en geld verbrast tijdens hun leven. Maar diegenen die ernstig en lang genoeg gewerkt hebben mogen wel iets meer hebben!
Wat we vooral moeten doen is het land laten verder volstromen met de helft van Afrika enz, mensen waarvan een overgroot deel nooit geen kans op werk zullen krijgen maar wel verder levenslang onderhouden worden. Ondertussen hebben ze tijd zat om nog voor hopen kinderen te zorgen die later dezelfde weg opgaan..
Niets met racisme en egoïsme en ander fraais te maken. Gewoon een beetje gezond verstand en denken aan diegenen die na ons komen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 18:30   #37
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Dus op uw 56 op pensioen terwijl je nog kerngezond bent moet kunnen voor u?
Tot 56 altijd gewerkt en dan je job verliezen.

Werk zoeken en wellicht geen meer vinden.
Plus dan nog een werkloosheidsuitkering beperkt in de tijd.

Moet kunnen voor u ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 18:32   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als je dan 40 jaar hebt bijgedragen aan de sociale zekerheid, ja, maar niet als je pas 30 jaar hebt bijgedragen
Waar ligt dan precies de grens ?

op 18 beginnen werken + 30 jaar = 48 jaar.

Denkt u nog gemakkelijk aan een job te geraken op die leeftijd ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 18:33   #39
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vertoef al eens in Spanje tijdens de wintermaanden.
Man, dat zit daar vol van de 70-, 80- en enkele 90-jarigen die genieten van het leven dat de sangria van hun kinnenbak druipt.

Daar zitten ook jongere peekes. Brugpensioenen. Soms amper ouder dan 50. Die gaan vb. eens op stap met hun koersfiets en doen dan 150 km. Of maken van daaruit een uitstapje, vb. naar Marokko. Met de vlieger hé.
Wie betaalt hun luilekkerleven ? Vind jij dat zo eerlijk ?
Ik verwijt het hen persoonlijk niet. Maar het systeem dat zoiets toelaat, is rot.
Tis inderdaad gewoon pech voor mensen die na 45 jaar op pensioen gaan en dan na 2 jaar door een ziekte de pijp uit gaan.

Ambtenaren vallen wellicht niet in deze categorie ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 10 januari 2018 om 18:33.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2018, 09:00   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je blijft natuurlijk ook denken aan de velen die een stempel-leven hebben geleid, aan vreemdelingen die zo goed als nooit hier gewerkt hebben enz en die ook gans hun leven n alles moeten voorzien worden, pensioen inbegrepen!
Wil men daar eerst iets aan veranderen... en dan is er wellicht geld genoeg om op pensioen te gaan vooraleer je versleten bent. Neem bvb op 60 jaar ...
Diegenen die "pas 30 jaar" hebben bijgedragen naast diegenen zetten die amper een paar jaar of helemaal niets hebben bijgedragen? Zo blijken er families te zijn, eerder in francofonenland, die van vader op zoon van de "werkloosheid" hebben geleefd...
Iemand gaf een paar dagen geleden het voorbeeld in een praatprogramma van de vele Fransen die vanuit Noord-Frankrijk hier komen werken in de grensstreek terwijl we twintig km verder "van het aangeboden werk" onze
Franstalige werklozen hebben die op hun gat blijven zitten...
Ik geef je geen ongelijk.
Het systeem van levenslang genieten van werkloosheid of leefloon zou dan ook niet mogen bestaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be