Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2018, 17:18   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Legalisatie van abortus is voor sommigen hier duidelijk te laat gekomen en nu zitten wij met hun domme antwoorden opgescheept.

Gratis kinderopvang is ook een middel om de werkloosheidsval weg te werken, in Duitsland kunt ge uw kinderen al vanaf 1,5 jaar naar de openbare kinderopvang brengen en de bijdrage is afhankelijk van je inkomen, die bijdrage breng je achteraf in als aftrek.
Inderdaad de legalisatie is inderdaad te laat gekomen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 17:32   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niet echt.
Alleenstaanden dragen immers niet bij aan de toekomst.
Wat ik wel raar vind dat is dat het afhankelijk is van het inkomen van de ouders.
Kinderen zouden evenveel moeten waard zijn.
Welke toekomst ? Iedere boorling is toch een ter dood veroordeelde.Deze planeet zal heus niet droevig zijn mocht het mensenras hier voorgoed verdwijnen...Integendeel geen mensen meer zou net beter zijn voor de toekomst van de planeet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 17:32   #43
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zelfs als je kapitaalkrachtig genoeg bent is het nergens voor nodig dat je meer dan 2 kinderen op deze overvolle, vervuilde aardkloot neerzet.
We hebben inderdaad geen behoefte aan meer mensen op de wereld. Wel aan meer hersenen. En kinderen die in West-Europa geboren worden hebben een véél grotere kans om later een wetenschappelijke doorbraak te realiseren dan hun collega's in Afrika, Azië, Midden-Oosten of Zuid-Amerika. En voor alle duidelijkheid - daarvoor doel ik niet op huidskleur of religie, wel op onze relatieve welvaart, voedselzekerheid en toegankelijk onderwijs.
Als hun ouders ook nog bovengemiddeld intelligent zijn, stijgt de kans op bovengemiddeld intelligente kinderen nog.

En dat is het fundamentele probleem dat ik zie met jouw stelling. Het zijn helaas vooral verstandige, welstellende mensen die die stelling volgen. Het zijn juist hun kinderen die we wél nodig hebben.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 17:40   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Welke toekomst ? Iedere boorling is toch een ter dood veroordeelde.Deze planeet zal heus niet droevig zijn mocht het mensenras hier voorgoed verdwijnen...Integendeel geen mensen meer zou net beter zijn voor de toekomst van de planeet.
Het staat u vrij zelfmoord te plegen.
Wij geloven nog in de toekomst.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 17:47   #45
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Welke toekomst ? Iedere boorling is toch een ter dood veroordeelde.Deze planeet zal heus niet droevig zijn mocht het mensenras hier voorgoed verdwijnen...Integendeel geen mensen meer zou net beter zijn voor de toekomst van de planeet.
Een hoop stenen en water hebben geen emoties.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 17:58   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het staat u vrij zelfmoord te plegen.
Wij geloven nog in de toekomst.
Zelfmoord is niet nodig. Uw toekomst zal er voor zorgen dat U en ik er binnen een paar honderd maanden niet meer zijn. Net als uw kinderen binnen een paar decennia zullen zijn vergaan tot niets.
Dat is onze toekomst waar we het zullen mee moeten doen.
Alhoewel ik wel zou willen maar er is echt niet meer.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 januari 2018 om 18:02.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 17:59   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Een hoop stenen en water hebben geen emoties.
Water en planten leven evenzeer.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 18:17   #48
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik ben sowieso van mening dat wie kindergeld nodig heeft om zijn kind(eren) op te voeden beter niet aan kind(eren) begint. Maar die grote hordes kinderen die je veelal bij de inwijkelingen ziet, daar voel ik mij echt niet geroepen om dat te onderhouden met belastinggeld. Nooit bijgedragen aan de sociale zekerheid = nooit genieten van de sociale zekerheid.

Een simpele maar rechtvaardige regel die de sociale zekerheid betaalbaar moet houden.
Dat vind ik ook. Wie kinderen op de wereld wil zetten moet bereid zijn er de financiële verantwoordelijkheid voor te dragen. Punt. Dat hoort niet naar de staat doorgeschoven te worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 18:32   #49
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het zou zelfs iets mogen verminderen na het derde kind.
Kleren moet men niet telkens nieuw kopen.
Kleren moet men juist wel telkens opnieuw kopen. Tegenwoordig leven we niet allemaal in grote huizen, waar je kleding en schoeisel in dozen weet-ik-veel waar kan bewaren. Bovendien verslijten die hier ook wel.
De zaken van de geboortelijst hoef je misschien niet telkens opnieuw te kopen (badje, kinderstoel, autostoel, buggy, potje,...). Maar ik moet de kleren van m'n dochtertje toch af en toe wegdoen.

De kinderbijslag moet niet verminderen. Evenveel bijslag voor elk kind is goed. De geboortepremie vanaf een 2de kind is sowieso al wat lager.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 20 januari 2018 om 18:33.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 18:32   #50
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Voila, dat ware al een stap in de goede richting!
Meer dan twee als je het bewijs kunt leveren dat je zelf kapitaalkrachtig genoeg bent om er zelf grotendeels voor in te staan!
Zes kinderen en een ocmw-leventje, dat kan niet!

Niet beginnen hoor. Jij wilt aan degenen die reeds meer hebben ook nog eens meer geven. Niks van. Als de wereld te klein is en als er moet beperkt worden dan is die beperking er voor iedereen. Max. 2 voor iedereen en dan sterilisatie.
Niet te kiezen. Wel afgedwongen als het moet.
Want anders gaat er weer gezeverd worden.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 18:34   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Kleren moet men juist wel telkens opnieuw kopen. Tegenwoordig leven we niet allemaal in grote huizen, waar je kleding en schoeisel in dozen weet-ik-veel waar kan bewaren. Bovendien verslijten die hier ook wel.
De zaken van de geboortelijst hoef je misschien niet telkens opnieuw te kopen (badje, kinderstoel, autostoel, buggy, potje,...). Maar ik moet de kleren van m'n dochtertje toch af en toe wegdoen.

De kinderbijslag moet niet verminderen. Evenveel voor elk kind is goed.

Hou op of we beginnen hier nog te bleiten
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 18:45   #52
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Kindergeld tot en met tweede kind. Wie een derde (en eventueel meer) wil moet dat op eigen verantwoordelijkheid doen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 18:51   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Kleren moet men juist wel telkens opnieuw kopen. Tegenwoordig leven we niet allemaal in grote huizen, waar je kleding en schoeisel in dozen weet-ik-veel waar kan bewaren. Bovendien verslijten die hier ook wel.
De zaken van de geboortelijst hoef je misschien niet telkens opnieuw te kopen (badje, kinderstoel, autostoel, buggy, potje,...). Maar ik moet de kleren van m'n dochtertje toch af en toe wegdoen.

De kinderbijslag moet niet verminderen. Evenveel bijslag voor elk kind is goed. De geboortepremie vanaf een 2de kind is sowieso al wat lager.
Kijk maar eens op 2de hands.
Die kleren zijn echt niet versleten hoor.
Blijkbaar groeit uw dochter niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 18:53   #54
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Kleren moet men juist wel telkens opnieuw kopen. Tegenwoordig leven we niet allemaal in grote huizen, waar je kleding en schoeisel in dozen weet-ik-veel waar kan bewaren. Bovendien verslijten die hier ook wel.
De zaken van de geboortelijst hoef je misschien niet telkens opnieuw te kopen (badje, kinderstoel, autostoel, buggy, potje,...). Maar ik moet de kleren van m'n dochtertje toch af en toe wegdoen.

De kinderbijslag moet niet verminderen. Evenveel bijslag voor elk kind is goed. De geboortepremie vanaf een 2de kind is sowieso al wat lager.

Dat is al wat betere en serieuzere praat die ik kan bijtreden.
Maar U begint reeds te schipperen.
De geboortepremie van het derde kind zal er niet meer zijn maar zelfs dat derde kind zelf ook niet. Wij maken al teveel jaren drogredenen en trucjes van de foor mee. Men moet maar eens stoppen met dat liegen.
Kinderen moeten niet met leugens bij mekaar gescharreld worden.
Ieder kind is een mens vanaf de geboorte en heeft recht op dezelfde behandeling die wij onszelf zouden toe wensen.
En al die jankers over bescherming van ongeboren leven en zelfs leven dat nog geen bewustzijn van bestaan heeft hebben ongelijk.
Dat ze zelf maar beginnen met hun miljoenen eitjes niet door de riolering te spoelen i.p.v. andere mensen te proberen voor de aap te houden.
Wie was er oorspronkelijk tegen voorbehoedsmiddelen?
En wie zwijgt er sinds over als een geslagen hond?
Maar dat zwijgen lost de problematiek niet op.
Stop dus maar met dat kalven over wijnranken en al die zever.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 18:58   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
We hebben inderdaad geen behoefte aan meer mensen op de wereld. Wel aan meer hersenen. En kinderen die in West-Europa geboren worden hebben een véél grotere kans om later een wetenschappelijke doorbraak te realiseren dan hun collega's in Afrika, Azië, Midden-Oosten of Zuid-Amerika. En voor alle duidelijkheid - daarvoor doel ik niet op huidskleur of religie, wel op onze relatieve welvaart, voedselzekerheid en toegankelijk onderwijs.
Als hun ouders ook nog bovengemiddeld intelligent zijn, stijgt de kans op bovengemiddeld intelligente kinderen nog.

En dat is het fundamentele probleem dat ik zie met jouw stelling. Het zijn helaas vooral verstandige, welstellende mensen die die stelling volgen. Het zijn juist hun kinderen die we wél nodig hebben.
Volgens jouw stelling zij het alleen de welstellende mensen die verstandig zijn dan ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 19:06   #56
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat is misschien iets te simpel...
De kinderen van nu moeten straks werken en betalen om de maatschappij draaiende te houden, maar dan wel met werken en inzet voor de maatschappij! Ook met het kindergeld erbij kosten kinderen nog altijd geld aan hun ouders om ze alles te geven dat ze nodig hebben, en dat is meer dan eten en kledij!
Vreemdelingen die hier toekomen zonder een rode duit en die vinden dat ze 4,5 enz kinderen moeten maken waarvoor de maatschappij volledig moet opdraaien dat is wat anders! Dan komt daar nog bij dat vele van die kinderen later ook niet gaan bijdragen maar enkel kosten aan de maatschappij!
Ze duidelijk maken dat er minder te verdienen valt dan nu als ze er een hoop maken zou al wel eens kunnen helpen...
Het geld zal niet blijven uit de hemel vallen voor hen! En de dag dat het zo ver is schakelen we ook hier over op Afrikaanse toestanden...
Wat is daar simpel aan? Je wil kinderen? Zorg dat je er geld voor hebt.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 19:24   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Ik ben voor een vereenvoudiging van het systeem.
Geen korting op de belastingen voor kinderlast.
Wel kinderbijslag. En daarbij eenzelfde bedrag voor nr. 1 en 2; en vb. de helft van het bedrag voor nr. 3. Niks meer voor nr. 4 en volgende.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 19:31   #58
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben voor een vereenvoudiging van het systeem.
Geen korting op de belastingen voor kinderlast.
Wel kinderbijslag. En daarbij eenzelfde bedrag voor nr. 1 en 2; en vb. de helft van het bedrag voor nr. 3. Niks meer voor nr. 4 en volgende.
Geen kinderbijslag, niets, nada, zilch. Wil je kinderen, betaal er voor.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 20:24   #59
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Geen kinderbijslag, niets, nada, zilch. Wil je kinderen, betaal er voor.

Ook niet akkoord.
Kinderen grootbrengen in omschreven beperkt aantal zijn nodig.
Er komt een tijd Duc dat iedereen die een gezegende ouderdom bereikt tevreden zal zijn dat er opvolgers zijn; al was het maar op zijn bed te verschonen. Maar we zijn weer goed op weg om er een welles-nietes spelletje van te maken. Los het dus zelf maar op. De kinderachtigheid op dit forum viert weer hoogtij. Foert dus.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 20:47   #60
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ook niet akkoord.
Kinderen grootbrengen in omschreven beperkt aantal zijn nodig.
Er komt een tijd Duc dat iedereen die een gezegende ouderdom bereikt tevreden zal zijn dat er opvolgers zijn; al was het maar op zijn bed te verschonen. Maar we zijn weer goed op weg om er een welles-nietes spelletje van te maken. Los het dus zelf maar op. De kinderachtigheid op dit forum viert weer hoogtij. Foert dus.
Ik heb geen kinderen nodig om mijn bed te verschonen. Daar heb ik geld voor, en dus personeel.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be