Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2007, 14:53   #1
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard Lepe Reynders

Leterme waarschijnlijk terug naar Ieper en... daar komt Reynders uit het bos.

Hij laat alles nog een beetje sudderen en ergens in 2008 is men het zo beu dat charmante Reynders 1ste minister wordt.

En... intussen wordt BHV ook niet droog gesplitst want blijkbaar waren alle Vlamingen bereid om een prijs(je) te betalen.

Goed gepokerd van den Didier.

Laatst gewijzigd door straatrue : 7 november 2007 om 15:04.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 14:55   #2
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Leterme waarschijnlijk terug naar Ieper en... daar komt Reynders uit het bos.

Hij laat alles nog een beetje sudderen en ergens in 2008 is men het zo beu dat charmante Reynders 1ste minister wordt.

En... intussen wordt BHV ook niet droog gesplitst want blijkbaar waren alle Vlamingen waren bereid om een prijs(je) te betalen.

Goed gepokerd van den Didier.
Alé de Donnea niet gehoord, men gaat gewoon verder met de formatie
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 14:57   #3
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

In kringen van onderhandelaars valt te horen dat oranje-blauw wil voortwerken aan een sociaal-economische noodregering met Yves Leterme als formateur. Volgens sommige bronnen zorgt de stemming van deze namiddag ervoor dat het communautaire luik op de lange baan schuift.

bron: de standaard

Daarbij blaffende honden bijten niet
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 14:58   #4
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Maingain zegt hetzelfde op dit moment en mocht Leterme het beu zijn, den lachende Didier staat klaar om over te nemen.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 15:02   #5
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Allez, de flaminganten hebben hun stemming gehad. Nu gaan de kindjes misschien eens braaf blijven? Of moeten ze nog een papje krijgen?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 15:05   #6
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Allez, de flaminganten hebben hun stemming gehad. Nu gaan de kindjes misschien eens braaf blijven? Of moeten ze nog een papje krijgen?
Aan het janken om de totale afgang van uw groot idool Mangain?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 15:21   #7
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Allez, de flaminganten hebben hun stemming gehad. Nu gaan de kindjes misschien eens braaf blijven? Of moeten ze nog een papje krijgen?
De vlaamse partijen moesten wel, wanneer je een ultimatum stelt en hem zelf niet nakomt dan ben je ongeloofwaardig. Het is in ieder geval nu wel duidelijk dat het menens is en dat de Franstaligen het niet kunnen blijven wegstoppen, daarbij moest BHV toch een keer worden opgelost dus waarom nu niet. En weglopen is wel volwassen??? Laat me niet lachen zeg.... Door niet mee te willen praten, laat je ook de kans varen in een vroeg stadium de besluitvorming te beinvloeden. Het stellen van ultimatums en het continu lekken naar de pers getuigen daarentegen van uitermate weinig professionaliteit; als Nederlander heb ik me soms verbaasd dat onderhandelaars tijdens onderhandelingen zo loslippig waren...
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 15:25   #8
swamp
Vreemdeling
 
swamp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2007
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
De vlaamse partijen moesten wel, wanneer je een ultimatum stelt en hem zelf niet nakomt dan ben je ongeloofwaardig. Het is in ieder geval nu wel duidelijk dat het menens is en dat de Franstaligen het niet kunnen blijven wegstoppen, daarbij moest BHV toch een keer worden opgelost dus waarom nu niet. En weglopen is wel volwassen??? Laat me niet lachen zeg.... Door niet mee te willen praten, laat je ook de kans varen in een vroeg stadium de besluitvorming te beinvloeden. Het stellen van ultimatums en het continu lekken naar de pers getuigen daarentegen van uitermate weinig professionaliteit; als Nederlander heb ik me soms verbaasd dat onderhandelaars tijdens onderhandelingen zo loslippig waren...
man man
hoeveel keren is het vb NIET OF WEGGELOPEN UIT PURE FRUSTRATIE OF IN GROEP LUID STAAN PROTESTEREN om wille van een of gene
als er 1 politieke (nog de naam niet waardig ) partij in Belgie is die op dergelijke wijze zijn punt wil halen dan is het toch wel het VB zeker!

Laatst gewijzigd door swamp : 7 november 2007 om 15:25.
swamp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 15:30   #9
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.839
Standaard

Dat kan wel zijn, maar het lijkt me gewoon een correcte constatering dat dreigen, ultimatums stellen en weglopen, allemaal getuigen van weinig volwassenheid. Dan maakt het mij niet uit wie het doen, maar het wordt inderdaad vaak toegepast.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 15:33   #10
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

De Franstaligen hebben nu in elk geval gemerkt dat de Vlamingen geen droge spitsing wensen en zullen dus in de toekomst wel iets uit de brand kunnen slepen. Ze beseffen namelijk al lang dat de splitsing er vroeg of laat zal komen.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 15:42   #11
PieterP
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 1.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
De vlaamse partijen moesten wel, wanneer je een ultimatum stelt en hem zelf niet nakomt dan ben je ongeloofwaardig. Het is in ieder geval nu wel duidelijk dat het menens is en dat de Franstaligen het niet kunnen blijven wegstoppen, daarbij moest BHV toch een keer worden opgelost dus waarom nu niet. En weglopen is wel volwassen??? Laat me niet lachen zeg.... Door niet mee te willen praten, laat je ook de kans varen in een vroeg stadium de besluitvorming te beinvloeden. Het stellen van ultimatums en het continu lekken naar de pers getuigen daarentegen van uitermate weinig professionaliteit; als Nederlander heb ik me soms verbaasd dat onderhandelaars tijdens onderhandelingen zo loslippig waren...
Houd u maar met Nederland bezig. Werk genoeg. Daar werd zelfs geschoten.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 15:46   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door swamp Bekijk bericht
man man
hoeveel keren is het vb NIET OF WEGGELOPEN UIT PURE FRUSTRATIE OF IN GROEP LUID STAAN PROTESTEREN om wille van een of gene
als er 1 politieke (nog de naam niet waardig ) partij in Belgie is die op dergelijke wijze zijn punt wil halen dan is het toch wel het VB zeker!
Waarom begin jij hier nu ineens over het Vlaams Belang te ijlen???
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 15:58   #13
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Allez, de flaminganten hebben hun stemming gehad. Nu gaan de kindjes misschien eens braaf blijven? Of moeten ze nog een papje krijgen?
Alstublieft Hans:

__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 7 november 2007 om 16:00.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 16:02   #14
PieterP
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 1.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Leterme waarschijnlijk terug naar Ieper en... daar komt Reynders uit het bos.
Precies of we dat niet wisten.
Precies of CD& V dat niet doorheeft. De ambitie van Reynders lag er en ligt er eventjes te vingerdik op.

In Vlaanderen zijn er echter nog altijd die menen te moeten afgeven op Leterme. Dit is maar een West Vleut uit Ieper, het is een tjseef, hij kan geen leiding geven aan deze formatie, enz enz.

Bij de franstaligen sluit men de rangen. Het is voldoende om de franstalige pers van vandaag te lezen. Ik stel mij echter de vraag wie hier van onze mede bloggers nog die moeite doet. En wie er zelfs voldoende frans begrijpt.

De stemming is een goede zaak. Ze was noodzakelijk. De tijd van toegeven is gedaan.

Doch we schieten niet op met onderzeeërs die blijkbaar nu allen precies niet liever willen dan schieten op het kartel. Zelfs Bonte ( SPA) van Vilvoorde stond daar maar kritiek te geven op Leterme en de CD&V. Zij waren met paars 8 jaar aan de macht en hebben alles in de frigo gestopt.

In zo'n onverdraagzaam Vlaanderen is het ook niet plezierig om te leven.

Bij de franstaligen sluit men de rangen. Ce sont les nordistes , qui sous la pression de extrème droite, veulent imposer enz enz.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 16:17   #15
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk bericht
Precies of we dat niet wisten.
Precies of CD& V dat niet doorheeft. De ambitie van Reynders lag er en ligt er eventjes te vingerdik op.

In Vlaanderen zijn er echter nog altijd die menen te moeten afgeven op Leterme. Dit is maar een West Vleut uit Ieper, het is een tjseef, hij kan geen leiding geven aan deze formatie, enz enz.

Bij de franstaligen sluit men de rangen. Het is voldoende om de franstalige pers van vandaag te lezen. Ik stel mij echter de vraag wie hier van onze mede bloggers nog die moeite doet. En wie er zelfs voldoende frans begrijpt.

De stemming is een goede zaak. Ze was noodzakelijk. De tijd van toegeven is gedaan.

Doch we schieten niet op met onderzeeërs die blijkbaar nu allen precies niet liever willen dan schieten op het kartel. Zelfs Bonte ( SPA) van Vilvoorde stond daar maar kritiek te geven op Leterme en de CD&V. Zij waren met paars 8 jaar aan de macht en hebben alles in de frigo gestopt.

In zo'n onverdraagzaam Vlaanderen is het ook niet plezierig om te leven.

Bij de franstaligen sluit men de rangen. Ce sont les nordistes , qui sous la pression de extrème droite, veulent imposer enz enz.
Ik had de indruk dat Bonte tijdens het interview plots dacht: verdorie; ik krijg hier live de kans om op Leterme te schieten = doen, nu!
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 16:53   #16
PieterP
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 1.343
Standaard

leep ja... en liegen ook

Volgens MR-voorzitter Didier Reynders ligt de N-VA dwars en wil die partij niet meer weten van het kader dat formateur Yves Leterme over Brussel-Halle-Vilvoorde heeft voorgesteld
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 17:00   #17
PieterP
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 1.343
Standaard

Wat er dan moet gebeuren, wist Reynders nog niet te zeggen. "Dat is de keuze van de koning en van de formateur". Hetzelfde geldt voor de toekomst van Yves Leterme, voegde hij eraan toe. Of oranje-blauw nu dood en begraven is, liet Reynders ook in het midden. "Ik wil een regering die een sociaal-economisch programma uitvoert. Met wie dat kan, zullen we wel zien", klonk het.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 17:31   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Leterme waarschijnlijk terug naar Ieper en... daar komt Reynders uit het bos.

Hij laat alles nog een beetje sudderen en ergens in 2008 is men het zo beu dat charmante Reynders 1ste minister wordt.

En... intussen wordt BHV ook niet droog gesplitst want blijkbaar waren alle Vlamingen bereid om een prijs(je) te betalen.

Goed gepokerd van den Didier.
inderdaad er WAS een "prijsje" in zicht,en wat blijkt,ze hebben het zelf afgeketst,waardoor de BHV-commissie zijn werk gedaan heeft en het "prijsje" weer weg is!

Overigens is "Reynders premier" op zich niet het probleem,het probleem is alles wat er totnogtoe al overeengekomen is eventueel uit te voeren....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 21:08   #19
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk bericht
Houd u maar met Nederland bezig. Werk genoeg. Daar werd zelfs geschoten.
Akkoord, hier speelt ook genoeg. Degenen die de schoten losten in Nederland waren echter geen volksvertegenwoordigers. Daarbij had ik het over het handelen van volksvertegenwoordigers en jij komt geradicaliseerde individuen aanzetten??? In Belgie gebeuren dan weer andere incidenten; geen land is perfect. Dit staat los van het feit dat ik een politieke crisis toch wel anders inschaal dan terroristische acties. Wat die laatste opmerking over die loslippigheid betreft, ben ik gewoon heel eerlijk; dat lijkt me niet bevorderlijk voor onderhandelingen.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 21:26   #20
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Leterme waarschijnlijk terug naar Ieper en... daar komt Reynders uit het bos.

Hij laat alles nog een beetje sudderen en ergens in 2008 is men het zo beu dat charmante Reynders 1ste minister wordt.

En... intussen wordt BHV ook niet droog gesplitst want blijkbaar waren alle Vlamingen bereid om een prijs(je) te betalen.

Goed gepokerd van den Didier.
vergeet het maar ! Leterme blijft net als Verhofstadt bleef !

Zo'n postje geef je niet zomaar af !

Vlamingen staan eindelijk in de pole position ! Houden zo !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be