Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 december 2015, 19:44   #41
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Hier nog zo iets.
Waarom zouden we die extra lessen nederlands moeten betalen?
Dat ze dat zelf eens doen.
http://www.gva.be/cnt/dmf20151209_02...een-nederlands ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 21:17   #42
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

dpg, spreekt gij altijd zo vriendelijk over de mensen?
Maar in de prostitutie gaan, honger lijden.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 06:50   #43
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hier nog zo iets.
Waarom zouden we die extra lessen Nederlands moeten betalen?
Dat ze dat zelf eens doen.
http://www.gva.be/cnt/dmf20151209_02...een-nederlands ?
Inderdaad, dat ze dat zelf betalen punt
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 09:43   #44
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Wat ik faal te begrijpen is dat bepaalde asielzoekers meer krijgen dan bepaalde autochtonen en zich zonder screening vrij mogen verplaatsen .
Ik was getuige van een diefstal in Gent St Pieters. Door ene op sandaaltjes.
Ze nemen foto's van onze kinderen in de kleedkamers maar lopen meteen weer vrij.

Europa is verloren mannekes. ZE pamperen hun nieuwe bewoners en beschermen ze tegen ons. Terwijl het omgekeerde waar moet zijn. Zij beramen onheil tegen ons, gaan respectloos met vrouwen om en bestelen oude vrouwtjes.

En hoeveel extremisme ik op 1 dag treffen kan, dat was niet voor deze massa migratie.
Hoe kon dit toegestaan worden? Moordenaars en verkrachters tussen ons te plaatsen. Waaraan hebben we dit verdient?

Laatst gewijzigd door Peche : 10 december 2015 om 09:44.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 14:17   #45
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Ja, de staat betaalt een stukje terug maar nu ook niet overdrijven. Kothuur, lesmateriaal en zo moet nog altijd aangekocht worden.
Vlerickx kost 14.500 voor een master opleiding maar dan zitten boeken, lesgeld, tripjes etc + zij moeten nog winst maken. De prijs van een gewone master in Leuven of Gent gaat stukken lager liggen. Rond de 5000 euro per jaar maximum.
Wel, ik zou ook wel eens willen weten om hoeveel het nu eigenlijk gaat. Ik heb al bedragen gehoord van 10.000 �* 12.000 euro (De Grauwe vorig jaar in De Morgen), jij beweert 5.000 euro.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 14:28   #46
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
dpg, spreekt gij altijd zo vriendelijk over de mensen?
Maar in de prostitutie gaan, honger lijden.
Zelf ben je nochtans ook niet erg vriendelijk voor asielzoekers...

Weet je, ik leef al jaren onder de armoedegrens, maar je zult mij daar nooit over horen klagen: ik vind de overheid bijzonder gul voor mensen zoals ik. Ik denk niet voortdurend over wat ik allemaal niét krijg. Nog minder denk ik erover 'naar beneden te stampen' naar asielzoekers.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 15:36   #47
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Studenten die na lang studeren en hun diploma gehaald hebben en ouder dan 25 jaar zijn krijgen...0€.
Ze moeten eerst een aantal dagen gewerkt hebben voordat ze steun kunnen krijgen voor als ze zonder werk vallen.
Duikboot, hoe zoudt gij reageren als je 0€ steun kreeg en de Belgische overheid wel geld over heeft om asielzoekers en geld over heeft om iedere dag plaatsen bij te maken voor asielzoekers.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 15:47   #48
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Studenten die na lang studeren en hun diploma gehaald hebben en ouder dan 25 jaar zijn krijgen...0€.
Ze moeten eerst een aantal dagen gewerkt hebben voor dat ze steun kunnen krijgen voor als ze zonder werk vallen.
Reken maar eens na wat ze op hun 25ste allemaal al van de overheid hebben gehad en wat ze zelf aan de overheid hebben bijgedragen. Ik heb echt geen medelijden, hoor.

Citaat:
Duikboot, hoe zoudt gij reageren als je 0€ steun kreeg en de Belgische overheid wel geld over heeft om asielzoekers en geld over heeft om iedere dag plaatsen bij te maken voor asielzoekers.
Ik heb daar geen enkel probleem mee aangezien het hier om twee totaal verschillende zaken gaat.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 15:56   #49
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Ze hebben juist niks van de overheid gehad want dat hebben de ouders zelf betaald door hun belastingen.
Ik ben al 39 jaar aan het werken en mijn vrouw is al 37 jaar aan het werken, iedere maand 40% van ons loon aan belastingen betaald.
Dus wie heeft de studies van mijn dochter betaald? Mijn vrouw en ik.
En waarom wordt de autochtone bevolking van België achteruit gezet tegenover de allochtone bevolking en de asielzoekers?
Deze week nog in het nieuws: allochtonen zonder diploma en zonder grondige kennis van het Nederlands kunnen bij de politie komen werken.
Wie wordt er hier achteruit gezet in hun eigen land?
De autochtone bevolking die al generaties woont, werkt en belastingen betalen in België.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 16:35   #50
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Zelf ben je nochtans ook niet erg vriendelijk voor asielzoekers...

Weet je, ik leef al jaren onder de armoedegrens, maar je zult mij daar nooit over horen klagen: ik vind de overheid bijzonder gul voor mensen zoals ik. Ik denk niet voortdurend over wat ik allemaal niét krijg. Nog minder denk ik erover 'naar beneden te stampen' naar asielzoekers.
Hoe komt het dat u onder de armoedegrens leeft?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 16:43   #51
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
dpg, spreekt gij altijd zo vriendelijk over de mensen?
Maar in de prostitutie gaan, honger lijden.
Ja en gelukkig voor u had je de C-130 al voor andere doeleinden gereserveerd anders had ik ze daarop gezet.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 16:44   #52
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ze hebben juist niks van de overheid gehad want dat hebben de ouders zelf betaald door hun belastingen.
Ik ben al 39 jaar aan het werken en mijn vrouw is al 37 jaar aan het werken, iedere maand 40% van ons loon aan belastingen betaald.
Dus wie heeft de studies van mijn dochter betaald? Mijn vrouw en ik.
En waarom wordt de autochtone bevolking van België achteruit gezet tegenover de allochtone bevolking en de asielzoekers?
Deze week nog in het nieuws: allochtonen zonder diploma en zonder grondige kennis van het Nederlands kunnen bij de politie komen werken.
Wie wordt er hier achteruit gezet in hun eigen land?
De autochtone bevolking die al generaties woont, werkt en belastingen betalen in België.
Gij kent de financiele toestand van al die autochtone ouders ?

Of ben je er zoals steeds op los aan het zeveren ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 18:53   #53
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Neen, ik ken mijn financiële toestand en ik weet dat ik voor de studies van mijn dochter meer dan genoeg betaald heb.
Ik denk dat ze van de belastingen die ik en mijn vrouw betaald hebben over hebben gehouden.
Zo kan ik ook zeggen, iedereen die onder de armoedegrens leeft heeft dat zelf gezocht.
Mijn punt is dat ge de asielzoekers moet helpen maar helpt dan ook de autochtone Belgen die het moeilijk hebben.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 19:02   #54
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Neen, ik ken mijn financiële toestand en ik weet dat ik voor de studies van mijn dochter meer dan genoeg betaald heb.
Ik denk dat ze van de belastingen die ik en mijn vrouw betaald hebben over hebben gehouden.
Zo kan ik ook zeggen, iedereen die onder de armoedegrens leeft heeft dat zelf gezocht.
Mijn punt is dat ge de asielzoekers moet helpen maar helpt dan ook de autochtone Belgen die het moeilijk hebben.
Wat zit je dan te mekkeren dat de ouders van autochtonen jongeren belastingen hebben betaald, voor hetzelfde geld hebben ze hun ganse leven in de hangmat gelegen en zijn ze nu lastig omdat hun kinderen de familietradie niet kunnen verder zetten.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 19:08   #55
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Zelf ben je nochtans ook niet erg vriendelijk voor asielzoekers...

Weet je, ik leef al jaren onder de armoedegrens, maar je zult mij daar nooit over horen klagen: ik vind de overheid bijzonder gul voor mensen zoals ik. Ik denk niet voortdurend over wat ik allemaal niét krijg. Nog minder denk ik erover 'naar beneden te stampen' naar asielzoekers.
Zeg Duikboot.
Eerlijk gezegd, jij bent lang niet de domste hier op dit forum en ik meen dat echt.
Ik begrijp niet waarom jij onder de armoedegrens zou moeten leven.
Ik denk dat je genoeg verstand hebt om een leefbaar inkomen te kunnen genereren.
Maar goed , het zijn mijn zaken niet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 19:10   #56
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Wat zit je dan te mekkeren dat de ouders van autochtonen jongeren belastingen hebben betaald, voor hetzelfde geld hebben ze hun ganse leven in de hangmat gelegen en zijn ze nu lastig omdat hun kinderen de familietradie niet kunnen verder zetten.
Goed, laten we dan een gescheiden sociale zekerheid opbouwen, eentje voor autochtonen en eentje voor allochtonen, eens zien welke verliesland is en welke niet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 19:17   #57
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

In Duitsland heeft men daarover een studie gedaan.

Laut einer Ende 2014 veröffentlichten Studie zahlt jeder Ausländer in Deutschland pro Jahr im Schnitt 3.300 € mehr Steuern und Sozialabgaben als er an staatlichen Leistungen erhält.

Zwei Drittel der Deutschen sind jedoch laut einer Umfrage der Bertelsmann Stiftung aus dem Jahr 2012 überzeugt, dass Zuwanderung die Sozialsysteme belaste. Die vorliegende Studie widerlegt diese Auffassung. Bereits 2004 war den Sozialkassen ein Überschuss von 2.000 Euro pro Ausländer geblieben. Den Anstieg seitdem erklärt die Studie vor allem mit der günstigen Entwicklung am Arbeitsmarkt.

http://www.bertelsmann-stiftung.de
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 19:28   #58
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
In Duitsland heeft men daarover een studie gedaan.

Laut einer Ende 2014 veröffentlichten Studie zahlt jeder Ausländer in Deutschland pro Jahr im Schnitt 3.300 € mehr Steuern und Sozialabgaben als er an staatlichen Leistungen erhält.

Zwei Drittel der Deutschen sind jedoch laut einer Umfrage der Bertelsmann Stiftung aus dem Jahr 2012 überzeugt, dass Zuwanderung die Sozialsysteme belaste. Die vorliegende Studie widerlegt diese Auffassung. Bereits 2004 war den Sozialkassen ein Überschuss von 2.000 Euro pro Ausländer geblieben. Den Anstieg seitdem erklärt die Studie vor allem mit der günstigen Entwicklung am Arbeitsmarkt.

http://www.bertelsmann-stiftung.de
Wil je me nu wijsmaken dat een gezin met 5 kinderen waarvan de vrouw de ganse dag in woestijnkledij rondloopt , niet werkt en nauwelijks Nederlands spreekt en waarvan de man misschien af en toe wat interim werk heeft meer belasting betaalt dan een doorsnee Vlaams gezin ?

Maar goed , ik wil niet van den allochtoon profiteren, laten we de sociale zekerheid scheiden.

Laatst gewijzigd door Pericles : 10 december 2015 om 19:30.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 19:34   #59
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wil je me nu wijsmaken dat een gezin met 5 kinderen waarvan de vrouw de ganse dag in woestijnkledij rondloopt , niet werkt en nauwelijks Nederlands spreekt en waarvan de man misschien af en toe wat interim werk heeft meer belasting betaalt dan een doorsnee Vlaams gezin ?

Maar goed , ik wil niet van den allochtoon profiteren, laten we de sociale zekerheid scheiden.
De overgrote meerderheid van hangmatters zijn doorsnee vlaamse gezinnen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 19:39   #60
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De overgrote meerderheid van hangmatters zijn doorsnee vlaamse gezinnen.
Goed.
Ik kies voor het systeem gefinancierd door autochtonen en voor u maken we een uitzondering en jij mag aansluiten bij het systeem gefinancierd door de allochtonen.
Maar splitsen gaan we.
Ik gun u uw hoger pensioen en uw veel betere ziekteverzekering.

Voor de rest alles in orde ?
Met de stress en zo ?
Het schijnt dat internetheld zijn nogal wat druk kan geven.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be