Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2007, 13:54   #21
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Het gaat niet zozeer om kunnen, maar om willen. Was de massa geld die nu iedere dag in bv. Iraq over de balk gegooid wordt nu eens in R&D gestoken, reden we binnen vijf jaar allemaal op biobrandstof.
Inderdaad, daarin heb je gelijk.
Ik vrees dat de gemiddelde politicus met een postje met een vervaldatum van 4 jaar het risico niet durft te nemen om het over kosten te hebben die we nu moeten nemen, om daar achter tientallen jaren pas enorme baten van te plukken. Winsten die we zelfs nooit eens objectief kunnen meten (ik bedoel door ieder mens) omdat als de global change dan uiteindelijk niet doorgaat we niet kunnen vergelijken wat de basislijn was en er nog altijd mensen zullen zijn die zullen zeggen dat de oplossing niet lag in het geniale idee van een wetenschapper die het uitvond en/of politicus die het overnam en implementeerde in zijn beleid, maar wel dat er nooit een probleem geweest is ...
Dat is het grote nadeel van onze manier van politiekvoering. Er moet gestreefd worden naar doelen die op zo kort mogelijke termijn kunnen behaald worden, anders is men niet verzekerd van zijn inkomen voor de jaren na zijn huidige ambsttermijn. Een politicus die ook aan de lange termijn denkt zal zo nooit populair worden en zeker niet herverkozen. Het is als het neodarwinisme waarbij de 'zwakkeren' uitvallen en alleen nog de 'sterkeren' (haviken) overblijven. Alleen zitten we hier met een paradox: degenen die hier de sterkeren zijn zijn degene die ervoor zorgen dat de overleving op lange termijn gehypothikeerd wordt, in tegenstelling tot in het leven als niet-politicus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NO_EPO Bekijk bericht
@groentje

Nog wat beelden van oplossingen met algen

http://www.youtube.com/watch?v=EnOSnJJSP5c


enz enz

Prachtig!
Ik wist niet dat het al op zulke schaal gebeurde.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 20:57   #22
Yancy
Vreemdeling
 
Yancy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 september 2007
Berichten: 41
Standaard

Las daar straks nog iets intressant re politiek en basislijn

Abstract: As complex systems, organizations exist far from equilibrium where the ongoing interaction of system components leads to emergent and self-organizing behavior. What, then, is the role of leadership in systems where change often emerges in unexpected ways? In this paper, we build on the work of Marion and Uhl-Bien who suggest that in complex systems leaders enable rather than control the future. While traditional views of leadership focus on the leader's responsibility for determining and directing the future through heavy reliance on control mechanisms, we offer empirical support for a different view of leadership based on a complexity perspective of organizations. Our findings show that as enablers, leaders disrupt existing patterns of behavior, encourage novelty, and make sense of emerging events for others. The results of our qualitative study include a set of research propositions as well as a discussion of the implications for managers and researchers.

Hoe et te zeggen, den duvel maakt ht probleem, God veegt et van tafel? Of is dit laaste ook een opportuniteit eerder dan een mathematisch dilemma. Doet me aan Schumpeter denken.

Laatst gewijzigd door Yancy : 14 oktober 2007 om 20:58.
Yancy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 21:41   #23
NO_EPO
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 augustus 2004
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Prachtig!
Ik wist niet dat het al op zulke schaal gebeurde.
Ik hoop dat U begrijpt dat wat U op het filmpje ziet een proefinstallatie is.
Op kleine schaal word na gegaan of iets economisch haalbaar is. Dwz concurentieel tegen aardolie.

Biofuels met algen maken vereist geen landbouw gronden. Kan ook in woestijn gebieden worden toegepast. Dus geen concurentie met voedsel voor mens en dier zoals koolzaadolie. Ik begrijp alleen niet waarom deze techniek in Europa geen aandacht krijgt.
NO_EPO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 22:39   #24
Yancy
Vreemdeling
 
Yancy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 september 2007
Berichten: 41
Standaard

In filmpje leek me eerder demonstratie van concept de essentie dan de proef op de som nemen. Is hoe je mensen warm krijgt.

Is kijken wat er in eigen regio gebeurt.

http://www.thenergo.eu/uploads/2007-08-06en.doc
http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=wim....d=21283&more=1

Oh, der heeft iemand nen job. Houden die in hun balans rekening met de subsidies, erosie & inelashicke markten? Wie weet kunnen we het bouwen van algae installaties uitbesteden aan chineeskes. Kunnen ze hun kachel warm houden en melk kopen. Zouden toch niet willen dat ze koololie in hun achtertuin proberen te maken.

http://www.iht.com/articles/2006/07/...iness/yuan.php
Yancy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be