Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Hans Verreyt (Vlaams Belang Jongeren) (forumsessie 28 juli t.e.m. 3 aug)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hans Verreyt (Vlaams Belang Jongeren) (forumsessie 28 juli t.e.m. 3 aug) voorzitter Vlaams Belang Jongeren

 
 
Discussietools
Oud 29 juli 2008, 19:10   #41
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Met Brussel in de handen van de PS en zonder de Vlaamse steun zouden ze vlug weg kunnen zijn, inderdaad...
In Bruxelles zijn MR/FDF marktleider

Laatst gewijzigd door azert : 29 juli 2008 om 19:10.
azert is offline  
Oud 29 juli 2008, 19:27   #42
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danielsjohan Bekijk bericht
Zucht. Mijn punt is net dat je niet kan uitleggen wat een Zwitser, een Marokkaan, een Vlaming of een Ik-weret-niet-watter is. Door je vraag geef je mij dus eigenlijk al gelijk.

Volgens mij kwamen we nog het dichtst bij een antwoord toen iemand schreef (ik weet niet meer wie, sorry) dat een Vlaming iemand is die zich Vlaming voelt. Zo werken identiteiten nu eenmaal. Maar dat betekent ook dat iemand die zich Vlaming voelt even veel waard is als iemand die zich Belg voemt. Of Marokkaan, of Turk, of Zwitser.
Natuurlijk wordt dit een heel ander verhaal wanneer we beginnen over nationaliteit...
We blijven hier dus gewoon van mening verschillen dat mensen in "groepen" leven die niet zomaar in een paar maanden zijn ontstaan. Die groepen krijgen een naam: Belgen, Fransen enz Ik zou het zelfs wat vergelijken met de dierenwereld...Die groepen bestaan wel degelijk hoor!
Ik zou zelfs een heel stuk in je richting meegaan met de definitie dat Belg is wie zich Belg voelt! En daar zal het schoentje knellen bij zeer vele nep-Belgen die zich helemaal niet Belg voelen maar alleen de voordelen van het leven in deze gemeenschap op het oog hebben!
Vreemdelingen kunnen na verloop van tijd, meestal jaren, zich Belg voelen en Belg zijn, maar ik vrees dat dat een minderheid van de hele groep is! Vandaar die dubbele nationaliteit die sommigen zo willen behouden bvb. Het is moeilijk om een "Belg" te definiëren... maar het is veel gemakkelijker om er diegenen uit te halen die helemaal geen Belg zijn en zich geen Belg voelen, -zelfs geringschattend neerkijken op de Belgen waar ze tussen beland zijn- ook al zijn ze in het bezit van een vodje papier waarmee ze zich als Belg kunnen laten doorgaan als het hun goed uitkomt of profijt opbrengt!
Wanneer iedereen (van de categorie "echte" Belgen") die een kandidaat-Belg
kent de mening is toegedaan dat die persoon inderdaad voor een "echte Belg" zou kunnen doorgaan, dan is dat ook een aanvaardbaar argument.
Zo zien we soms mensen die op het punt staan om het land uitgezet te worden die meteen in bescherming worden genomen door allen die hen kennen: daar zit iets in! En er zijn er ook vele anderen die door de meeste "echte Belgen" het liefst van al meteen het land zouden worden uitgeschopt... en dat zouden er heel wat meer kunnen zijn.
Die van het soort oa"maar we zijn hier geboren meneer... dus kan er ons niets meer overkomen als "Belg" ha-ha-ha!

Laatst gewijzigd door andev : 29 juli 2008 om 19:30.
andev is offline  
Oud 29 juli 2008, 19:35   #43
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
In Bruxelles zijn MR/FDF marktleider
Tuurlijk, maar blijft dat ook zo bij een Brussel dat bij Wallonië aansluit bvb?
De PS krijgt het de laatste tijd wat meer te verduren, maar in een omgeving waar weer meer miserie zal opkomen zullen ze wel weer "floreren"! Er zijn er wel meer die beweren dat de PS een grootse vooruitgang van Wallonië als een verlies van zijn eigen macht ziet...en daarom voor een flink deel verantwoordelijk is voor de toestand die er al tientallen jaren heerst!
andev is offline  
Oud 29 juli 2008, 20:27   #44
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
1. enige reden waarom niet? tis net zo goed mijn cultuur als de jouwe hoor

2. zie reactie azert, je zou beter zijn boeken eens lezen, ge kunt er nog iets uit leren
1. Omdat iemand een les geven in cultuur nogal betweterig overkomt. Voor de rest is je portie "Vlaamse cultuur" je van harte gegund.

2. Altijd bereid iets bij te leren. Je bent nu al de tweede die me die raad geeft.
mijn beperkte horizon te verruimen. "De helaasheid der dingen" staat nu op mijn menu. Ik zal je mijn indruk erover ten gepaste tijd meedelen.
robert t is offline  
Oud 29 juli 2008, 21:09   #45
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Met Brussel in de handen van de PS en zonder de Vlaamse steun zouden ze vlug weg kunnen zijn, inderdaad...
Waarom heb je MR/FDF liever als PS?
Kallikles is offline  
Oud 29 juli 2008, 22:35   #46
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waarom heb je MR/FDF liever als PS?
En vooral: waarom antwoordt Hans Verreyt niet?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 30 juli 2008, 09:12   #47
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter
 
Bert Deckers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Berichten: 2.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En vooral: waarom antwoordt Hans Verreyt niet?
Hans ligt in de gips... Slechte timing van politics.be, maar daar kunnen ze niets aan doen natuurlijk.
__________________
Bert Deckers is offline  
Oud 30 juli 2008, 09:20   #48
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Hans ligt in de gips... Slechte timing van politics.be, maar daar kunnen ze niets aan doen natuurlijk.
Oei.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 31 juli 2008, 00:22   #49
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waarom heb je MR/FDF liever als PS?
Omdat de PS al lang elke geloofwaardigheid verloren is en steeds meer francofonen zien dat ook in! PS en "stinkende affaires" zijn synoniemen geworden. Bij de MR-FDF kunnen we de arrogantie van dat Brusselse FDF-herrenvolk ook wel missen. Dus blijft de MR over waar voorlopig minder over te zeggen is...
De PS en de MR kunnen elkaars bloed wel drinken... als we zoeken naar het waarom, dan heb je ook een antwoord op je vraag.
andev is offline  
Oud 31 juli 2008, 09:45   #50
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

FDF is de MR. Dus schrijf de MR ook maar af. De MR is nog Belgicistischer dan de PS, waar een regionalistische stroming bestaat.
Zezlfs al zijn alle PS'ers corrupt, liever dat dan één FDF fascist.
Pelgrim is offline  
Oud 31 juli 2008, 10:05   #51
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Hans ligt in de gips... Slechte timing van politics.be, maar daar kunnen ze niets aan doen natuurlijk.
Laat ons er dan misschien een forumsessie met Bert Deckers van maken?
Zwartengeel is offline  
Oud 31 juli 2008, 15:00   #52
Hans Verreyt
 
 
Hans Verreyt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Locatie: Boom
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Hans Verreyt
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Hoe staat u tegenover een onafhankelijk Vlaanderen zonder die multiculturele etterbuil Brussel, zodat wij in Vlaanderen een écht rechts vreemdelingenbeleid zouden kunnen voeren en die linkse partijen naar de oppositie zouden kunnen verwijzen ?
In een onafhankelijk Vlaanderen inclusief Brussel, is de macht van Brussel er een van 1 tegen 6. Op 60 jaar heeft men Brussel kunnen verfransen/vervreemden. Ik ben er van overtuigd dat men op eenzelfde periode dit kan omkeren. Natuurlijk enkel en alleen als de wil en het doorzettingsvermogen er is. Streng maar rechtvaardig.
__________________
Hans Verreyt
Voorzitter Vlaams Belang Jongeren
www.hansverreyt.org - [email protected]
Bekijk ook de nieuwe site van de Vlaams Belang Jongeren
Hans Verreyt is offline  
Oud 31 juli 2008, 15:04   #53
Hans Verreyt
 
 
Hans Verreyt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Locatie: Boom
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Hans Verreyt
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Hoe zie jij de VB-benadering van de Brusselaars van allochtone afkomst?
Ik denk dat men idd Brusselaars en ook Vlamingen van allochtone afkomst kan vinden, maar dat deze momenteel een kleine minderheid zijn.

Een slogan als 'Aanpassen of terugkeren' heeft twee delen. Terugkeren is duidelijk voor een (over)groot deel van de bestaande, niet aangepaste vreemdelingen. maar het stuk 'aanpassen' is ook mogelijk maar duidelijk moeilijker voor de massa.
__________________
Hans Verreyt
Voorzitter Vlaams Belang Jongeren
www.hansverreyt.org - [email protected]
Bekijk ook de nieuwe site van de Vlaams Belang Jongeren
Hans Verreyt is offline  
Oud 31 juli 2008, 15:48   #54
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter
 
Bert Deckers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Berichten: 2.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Verreyt Bekijk bericht
Ik denk dat men idd Brusselaars en ook Vlamingen van allochtone afkomst kan vinden, maar dat deze momenteel een kleine minderheid zijn.

Een slogan als 'Aanpassen of terugkeren' heeft twee delen. Terugkeren is duidelijk voor een (over)groot deel van de bestaande, niet aangepaste vreemdelingen. maar het stuk 'aanpassen' is ook mogelijk maar duidelijk moeilijker voor de massa.
Waarom zouden ze zich ook aanpassen? Ze krijgen nu al evenveel voordelen in onze maatschappij zonder dat ze zich hebben aangepast.
__________________
Bert Deckers is offline  
Oud 31 juli 2008, 15:49   #55
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter
 
Bert Deckers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Berichten: 2.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Laat ons er dan misschien een forumsessie met Bert Deckers van maken?
Daar is het te warm voor.
__________________
Bert Deckers is offline  
Oud 31 juli 2008, 16:13   #56
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Verreyt Bekijk bericht
In een onafhankelijk Vlaanderen inclusief Brussel, is de macht van Brussel er een van 1 tegen 6. Op 60 jaar heeft men Brussel kunnen verfransen/vervreemden. Ik ben er van overtuigd dat men op eenzelfde periode dit kan omkeren. Natuurlijk enkel en alleen als de wil en het doorzettingsvermogen er is. Streng maar rechtvaardig.
Jammer voor u maar de Franstaligen, die de meerderheid in Brussel vormen, willen helemaal geen Vlamingen worden. Ze stemmen massaal voor Franstalige partijen, leven in een Franstalig wereld. Als men ziet dat de eerste Vlaamse partij in Brussel maar 3% haalt, hebben we heel vlug begrepen dat Brussel nooit meer een Vlaamse stad zal zijn. Mijn oplossing : Vlaanderen onafhankelijk, Wallonië met Frankrijk. En Brussel dan? Ook met Frankrijk.

49% van de Walen pleiten nu voor de aansluiting met Frankrijk. Stel nu voor dat die 49% voor de RWF bij de volgende verkiezingen stemmen. Dan zullen ze stemmen voor een partij die Wallonië EN Brussel bij Frankrijk wil.
Everytime is offline  
Oud 31 juli 2008, 16:54   #57
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Verreyt Bekijk bericht
In een onafhankelijk Vlaanderen inclusief Brussel, is de macht van Brussel er een van 1 tegen 6. Op 60 jaar heeft men Brussel kunnen verfransen/vervreemden. Ik ben er van overtuigd dat men op eenzelfde periode dit kan omkeren. Natuurlijk enkel en alleen als de wil en het doorzettingsvermogen er is. Streng maar rechtvaardig.
Veel Vlamingen zijn in de 19de en 20 ste eeuw Frans beginnen praten omdat Frans toen een wereldwijd prestige had.
Het wereldwijd prestige van het Nederlands staat nu op 0,1%
azert is offline  
Oud 31 juli 2008, 17:04   #58
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Veel Vlamingen zijn in de 19de en 20 ste eeuw Frans beginnen praten omdat Frans toen een wereldwijd prestige had.
Het wereldwijd prestige van het Nederlands staat nu op 0,1%
Inderdaad. Was ik nu een Waalse student, zou ik Engels als tweede taal nemen en zeker niet Nederlands.
Everytime is offline  
Oud 31 juli 2008, 17:07   #59
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Jammer voor u maar de Franstaligen, die de meerderheid in Brussel vormen, willen helemaal geen Vlamingen worden. Ze stemmen massaal voor Franstalige partijen, leven in een Franstalig wereld. Als men ziet dat de eerste Vlaamse partij in Brussel maar 3% haalt, hebben we heel vlug begrepen dat Brussel nooit meer een Vlaamse stad zal zijn. Mijn oplossing : Vlaanderen onafhankelijk, Wallonië met Frankrijk. En Brussel dan? Ook met Frankrijk.

49% van de Walen pleiten nu voor de aansluiting met Frankrijk. Stel nu voor dat die 49% voor de RWF bij de volgende verkiezingen stemmen. Dan zullen ze stemmen voor een partij die Wallonië EN Brussel bij Frankrijk wil.
Ga direct naar Frankrijk. Passeer niet langs 'start'. U ontvangt geen corridor.
Zwartengeel is offline  
Oud 31 juli 2008, 17:16   #60
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ga direct naar Frankrijk. Passeer niet langs 'start'. U ontvangt geen corridor.
Wie spreekt u van corridor? Net als Guadeloupe, Martinique, enz.......kan Brussel een Franse statuut hebben. Een corridor is helemaal niet noodzakelijk.
Everytime is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be