Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Hans Verreyt (Vlaams Belang Jongeren) (forumsessie 28 juli t.e.m. 3 aug)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hans Verreyt (Vlaams Belang Jongeren) (forumsessie 28 juli t.e.m. 3 aug) voorzitter Vlaams Belang Jongeren

 
 
Discussietools
Oud 26 juli 2008, 11:30   #1
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid
 
Honoré gepluimd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2007
Berichten: 705
Standaard Buitenlandse visie.

Om de één of andere onbegrijpelijke reden schaart het VB zich telkens achter de haviken van de as Washington-London-Tel Aviv.
Zou men niet beter de geopolitieke weg van de organisatie "Eurorus" volgen en pleiten voor een sterk Europa onder leiding van de as Parijs-Berlijn-Moskou ?
__________________
Prachtig nummer van Aryan : http://www.youtube.com/watch?v=PgbwuNLmtw8

Laatst gewijzigd door Honoré gepluimd : 26 juli 2008 om 11:31.
Honoré gepluimd is offline  
Oud 26 juli 2008, 12:19   #2
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Om de één of andere onbegrijpelijke reden schaart het VB zich telkens achter de haviken van de as Washington-London-Tel Aviv.
Zou men niet beter de geopolitieke weg van de organisatie "Eurorus" volgen en pleiten voor een sterk Europa onder leiding van de as Parijs-Berlijn-Moskou ?
Zich achter Parijs scharen doet België al sinds haar oprichting. Erg verbaasd van deze opstelling ben ik dus niet.
liberalist_NL is offline  
Oud 26 juli 2008, 17:56   #3
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zich achter Parijs scharen doet België al sinds haar oprichting. Erg verbaasd van deze opstelling ben ik dus niet.
vwl vind ik er ook van, ik weiger een toekomstige republiek te dienen die Parijs achterna loopt. Dan verkies ik nog liever degelijke Transatlantische relaties.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline  
Oud 26 juli 2008, 18:28   #4
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid
 
Honoré gepluimd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2007
Berichten: 705
Standaard

@garfield en LiberalistNL : jullie kennen duidelijk de betekenis van de as "Parijs-Berlijn-Moskou" niet, noch kennen jullie de ideologie van "Eurorus" van Kris Roman.
Dit heeft absoluut niks te zien met het achterna hollen van Parijs...
Best eerst even informeren ! (website van "Eurorus" is nu wel tijdelijk niet beschikbaar )
__________________
Prachtig nummer van Aryan : http://www.youtube.com/watch?v=PgbwuNLmtw8
Honoré gepluimd is offline  
Oud 26 juli 2008, 19:13   #5
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
@garfield en LiberalistNL : jullie kennen duidelijk de betekenis van de as "Parijs-Berlijn-Moskou" niet, noch kennen jullie de ideologie van "Eurorus" van Kris Roman.
Dit heeft absoluut niks te zien met het achterna hollen van Parijs...
Best eerst even informeren ! (website van "Eurorus" is nu wel tijdelijk niet beschikbaar )
Is dit ( klikkerdeklik ) niet van eurorus?
-=EXCALIBUR=- is offline  
Oud 28 juli 2008, 14:41   #6
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid
 
Honoré gepluimd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2007
Berichten: 705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Is dit ( klikkerdeklik ) niet van eurorus?
Dit hier is Eurorus : http://www.eurorus.org/
__________________
Prachtig nummer van Aryan : http://www.youtube.com/watch?v=PgbwuNLmtw8
Honoré gepluimd is offline  
Oud 1 augustus 2008, 16:28   #7
Hans Verreyt
 
 
Hans Verreyt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Locatie: Boom
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Hans Verreyt
Standaard

Ik denk dat Vlaanderen, op het ogenblik dat het onafhankelijk is, moet doen wat goed voor Vlaanderen is. Dus nu zich niet bezig houden met eindeloze discussies over welke partner het meest geschikt is op het ogenblik dat we zelf amper een partner zijn die meespeelt in het internationale spel.

Of de VS, Rusland, Frankrijk of Ten Aviv de beste keuze is of zal zijn, daar wens ik nu (nog) geen energie in te steken. De enige partner die wel voor de hand ligt is de logica zelve, namelijk Nederland.
__________________
Hans Verreyt
Voorzitter Vlaams Belang Jongeren
www.hansverreyt.org - [email protected]
Bekijk ook de nieuwe site van de Vlaams Belang Jongeren
Hans Verreyt is offline  
Oud 1 augustus 2008, 17:13   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Verreyt Bekijk bericht
Ik denk dat Vlaanderen, op het ogenblik dat het onafhankelijk is, moet doen wat goed voor Vlaanderen is. Dus nu zich niet bezig houden met eindeloze discussies over welke partner het meest geschikt is op het ogenblik dat we zelf amper een partner zijn die meespeelt in het internationale spel.

Of de VS, Rusland, Frankrijk of Ten Aviv de beste keuze is of zal zijn, daar wens ik nu (nog) geen energie in te steken. De enige partner die wel voor de hand ligt is de logica zelve, namelijk Nederland.
De Groot-Nederlandse gedachte. Me likes it.

Maar ergens moet het Vlaams Belang toch ook ergens een idee hebben over welke allianties het wil vormen met welke landen en streken? Is het Coca-Cola of gaan we voor een goedkoop prijsje voor energie vanuit Rusland tegenover de chantageprijzen uit Frankrijk?

Natuurlijk is de Belgische noot hard te kraken, maar het komt er ooit. En dan moet je je idee klaar hebben. Dus je mag er iets meer over vertellen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 2 augustus 2008, 18:36   #9
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
vwl vind ik er ook van, ik weiger een toekomstige republiek te dienen die Parijs achterna loopt. Dan verkies ik nog liever degelijke Transatlantische relaties.
"Parijs" is De Gaulle of Le Pen, niet Sarkozy. In feite zou jij nu "Parijs" moeten achternalopen.
Volksstormer is offline  
Oud 2 augustus 2008, 18:41   #10
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Verreyt Bekijk bericht
Ik denk dat Vlaanderen, op het ogenblik dat het onafhankelijk is, moet doen wat goed voor Vlaanderen is. Dus nu zich niet bezig houden met eindeloze discussies over welke partner het meest geschikt is op het ogenblik dat we zelf amper een partner zijn die meespeelt in het internationale spel.

Of de VS, Rusland, Frankrijk of Ten Aviv de beste keuze is of zal zijn, daar wens ik nu (nog) geen energie in te steken. De enige partner die wel voor de hand ligt is de logica zelve, namelijk Nederland.
Het gaat nochtans om een wereldorde die voor 80% de binnenlandse politiek van dat "onafhankelijke" Vlaanderen zal bepalen.
Volksstormer is offline  
Oud 2 augustus 2008, 18:49   #11
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Zoals uit de discussie over "globalisering" al gebleken is, weet het VB niet goed in welke wereld we leven. Er zijn links en rechts, in binnen- en buitenland nog nationalisten die weten wat nationale soevereiniteit zou moeten betekenen, maar die staan - niet toevallig - ver van het VB. Het nationalisme van het VB is dus liberaal, faute de mieux.
Volksstormer is offline  
Oud 2 augustus 2008, 20:23   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Wat denkt het VBJ over Baskenland? (Deze vraag is naar aanleiding van de Europese Dag van de Rechtse Jeugd waar een ultra pro-Spaanse partij bij betrokken was). Vandaar mijn tweede vraag: kennen jullie die partij in feite wel?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 2 augustus 2008, 22:31   #13
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat denkt het VBJ over Baskenland? (Deze vraag is naar aanleiding van de Europese Dag van de Rechtse Jeugd waar een ultra pro-Spaanse partij bij betrokken was). Vandaar mijn tweede vraag: kennen jullie die partij in feite wel?
Een echte Bask is carlist en een echte Spanjaard ook, zoals er bij die partij zijn.

Als het carlisme en het nationaal-syndicalisme de Spaanse Burgeroorlog hadden overleefd, zou er nu geen sprake zijn van een nationaliteitenvraagstuk in Spanje. Idem voor het nationaal-solidarisme en de Tweede Wereldoorlog hier.
Volksstormer is offline  
Oud 2 augustus 2008, 22:42   #14
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Samenwerking met alle fracties blijft belangrijk en misschien het liefst op zo neutraal mogelijk basis. Zelf ben ik geen aanhanger van Parijs en zie ik in Duitsland een belangrijker bondgenoot die zich minder prominent als leider op wil werpen naar mijn gevoel de soevereiniteit van haar buren meer respecteert dan Frankrijk, Rusland of de Verenigde Staten. Maar Nederland en Vlaanderen liggen samen in een heel belangrijk gebied waar zij zich een sleutelpositie kunnen aanmeten. Dus vooralsnog...moeten onze landen de ogen en oren richten naar alle buren en daar hun voordeel uit halen.
Unie der Provinciën is offline  
Oud 3 augustus 2008, 00:28   #15
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Een echte Bask is carlist en een echte Spanjaard ook, zoals er bij die partij zijn.
En wie ben jij om dat te bepalen?
__________________


Metternich is offline  
Oud 3 augustus 2008, 12:39   #16
TVDD
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Het gaat nochtans om een wereldorde die voor 80% de binnenlandse politiek van dat "onafhankelijke" Vlaanderen zal bepalen.

een onafhankelijk Vlaanderen zal gewoon in veel gevallen een België in het klein zijn. Hoewel we niet veel soevereiner zullen worden zoals je terecht opmerkt, zullen we er wel enkel en alleen zelf voor verantwoordelijk zijn. En in die zin lijkt het mij legitiem, zoals Hans zegt, om naar dat staatsgegeven te streven ongeacht wat. Eerst wandelen om te kunnen lopen zeg maar. Let wel, niet leren wandelen om nog beter te kunnen kruipen.
TVDD is offline  
Oud 3 augustus 2008, 16:28   #17
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Het gaat nochtans om een wereldorde die voor 80% de binnenlandse politiek van dat "onafhankelijke" Vlaanderen zal bepalen.

Inderdaad. Veel nationalisten gaan nog steeds uit van het credo: "het belangrijkste land is het binnenland". Zonder de bindingen, invloeden, complexe relaties en geopolitieke manoeuvers te snappen of te willen kennen.
Pavolini is offline  
Oud 3 augustus 2008, 16:31   #18
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Jah, de Atlantisten hebben er de haat jegens Frankrijk tout court goed ingestampt. Maar het moet gezegd, ook de Groot-Nederlandse optie is in wezen een valse optie. Nederland is een trouwe lakei van Washington, zelfs Jef "Cognac" Van de Wiele wist dit, het was één van de voornaamste redenen voor DeVlag om terecht de Anschluss te bepleiten in plaats van het neerlandisme binnen het VNV.
Pavolini is offline  
Oud 3 augustus 2008, 16:33   #19
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
vwl vind ik er ook van, ik weiger een toekomstige republiek te dienen die Parijs achterna loopt. Dan verkies ik nog liever degelijke Transatlantische relaties.

Liever belgië dat zich Europees opstelt (maar dan écht Europees, niet EU en consoorten) dan een "onafhankelijk" Vlaanderen dat de yanks hun hielen likt.

En daarmee nog maar eens gevloekt in de Vlaams-nationale kerk...
Pavolini is offline  
Oud 3 augustus 2008, 17:05   #20
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Jah, de Atlantisten hebben er de haat jegens Frankrijk tout court goed ingestampt. Maar het moet gezegd, ook de Groot-Nederlandse optie is in wezen een valse optie.
Vandaar dat ik ook altijd bij mijn Groot-Nederlandse gedachte zeg dat ik een Groot-Nederlander ben, maar een afkeer heb van "Holland". De hereniging van Vlaanderen en Nederland houdt voor mij ook een "Europese heropvoeding" of op z'n minst een "Europese heroriëntering" van Nederland in.
__________________


Metternich is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be