Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2017, 17:50   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Dus een bankdirecteur zet u gewoon voor 3300 euro in het zak en u slikt gewoon? Niet 3300 keer die kerel zijn hoofd tegen de grond slaan? Braaf, heel braaf zijt gij. Maar nogmaals een mooi bewijs dat het land vol softies zit.
Toevallig (echt!) heeft mijn bankier lang geleden (en het was nog wel een BACOB-man) daar altijd eerlijk in geweest.Overigens,ik heb nog de papieren ervan en er is daar wel degelijk sprake van beleggingen.

Ondergetekende is echter niet vergeten dat in ruil voor die ....euhm....aandelen hij kortingen kreeg op zijn hyporhecaire lening,bankgebruik en verschillende verzekeringen bij maatschappijen van de oude "christelijke zuil"...

KIjk,die zijn meer waard geweest dan die 3300 €.Ik ben eigenlijk vooral geschandaliseerd dat zoveel collega-arco gedupeerden dat vergeten schijnen te zijn.....


De waarde van dat arco-gedoe ligt ACHTER ONS......niemand anders moet daar nog voor betalen...Enkel het miezerige restbedragje van de vereffening komt ons,aandeelhouders,toe...

Laatst gewijzigd door kelt : 19 april 2017 om 17:54.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 18:26   #22
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Arco had 20.1% in VDK Spaarbank.
Vorig jaar hebben de bestaande grote aandeelhouders van VDK Spaarbank,
zijnde oa Belfius (lees: Dexia, lees: dezelfde bank waar Arco zich in kocht), Volksvermogen, De Kade, ACV Metea, textielcentrale van Gent, Gents vakverbond, Gentse Christelijke Mutualiteiten (CM) die 50% van de aandelen hadden, 15 van Arco's 20.1% gekocht. Waarmee ze nu dus 65% hebben.
Dit jaar heeft VDK Spaarbank, na 91 jaar die naam te hebben gehad, de naam gewijzigd naar vdk bank.
Gegeven motief: "Maar de voorbije jaren zijn we geëvolueerd van een spaarbank naar een volwaardige bank, die kredieten aanbiedt, verzekeringen en beleggingsproducten verkoopt en haar klanten bijstaat in hun pensioenopbouw."
De vraag is nu waarom die club aandeelhouders nu pas dat 20.1% deel van Arco wil kopen. Zoveel jaar na datum. Ze raakten het zogezegd niet eens over de prijs, waarop Arco besloot ze aan externe kopers aan te bieden.
En plots willen de bestaande VDK Spaarbank referentie aandeelhouders dan toch het Arco deel kopen.
Het zou nu interessant zijn om te weten aan welke prijs ze dat nu wel deden, en aan welke prijs/prijzen ze eerder niet wilden.
Want niet overeenkomen over de prijs, 5 jaar laten aanslepen, dan toch overeenkomen, dat is rare koek. Ik vind dat rare koek erop wijst dat ware redenen niet gegeven willen worden.
Arco kreeg nu dus geld van die bestaande VDK Bank aandeelhouders. Eigenlijk is dat geld dat zou kunnen gebruikt worden om de Arco schuldenberg / schuldeisers (deels) hun eigendom terug te geven. Werd dat niet gewild door betrokkenen, en zaten ze daarom te wachten tot de centrale planners definitief hebben beslist dat dat niet mag?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 18:56   #23
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Arco had 20.1% in VDK Spaarbank.
Vorig jaar hebben de bestaande grote aandeelhouders van VDK Spaarbank,
zijnde oa Belfius (lees: Dexia, lees: dezelfde bank waar Arco zich in kocht), Volksvermogen, De Kade, ACV Metea, textielcentrale van Gent, Gents vakverbond, Gentse Christelijke Mutualiteiten (CM) die 50% van de aandelen hadden, 15 van Arco's 20.1% gekocht. Waarmee ze nu dus 65% hebben.
Dit jaar heeft VDK Spaarbank, na 91 jaar die naam te hebben gehad, de naam gewijzigd naar vdk bank.
Gegeven motief: "Maar de voorbije jaren zijn we geëvolueerd van een spaarbank naar een volwaardige bank, die kredieten aanbiedt, verzekeringen en beleggingsproducten verkoopt en haar klanten bijstaat in hun pensioenopbouw."
De vraag is nu waarom die club aandeelhouders nu pas dat 20.1% deel van Arco wil kopen. Zoveel jaar na datum. Ze raakten het zogezegd niet eens over de prijs, waarop Arco besloot ze aan externe kopers aan te bieden.
En plots willen de bestaande VDK Spaarbank referentie aandeelhouders dan toch het Arco deel kopen.
Het zou nu interessant zijn om te weten aan welke prijs ze dat nu wel deden, en aan welke prijs/prijzen ze eerder niet wilden.
Want niet overeenkomen over de prijs, 5 jaar laten aanslepen, dan toch overeenkomen, dat is rare koek. Ik vind dat rare koek erop wijst dat ware redenen niet gegeven willen worden.
Arco kreeg nu dus geld van die bestaande VDK Bank aandeelhouders. Eigenlijk is dat geld dat zou kunnen gebruikt worden om de Arco schuldenberg / schuldeisers (deels) hun eigendom terug te geven. Werd dat niet gewild door betrokkenen, en zaten ze daarom te wachten tot de centrale planners definitief hebben beslist dat dat niet mag?
Oeoeoeoeoe... die mannen van VDK zullen nog liever doodvallen dan ook maar één euro te lossen ten voordele van de Arco-"zogenaamde spaarders". Want de geschiedenis van VDK gaat ver terug en het bestaan van VDK is gewoon te verklaren door het feit dat de Gentse ACWers het destijds vertikten om hun financiële activiteiten in het Arco-comples te laten opgaan. Ze hebben zich daar toen met hand en tand tegen verzet.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 22:51   #24
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Oeoeoeoeoe... die mannen van VDK zullen nog liever doodvallen dan ook maar één euro te lossen ten voordele van de Arco-"zogenaamde spaarders". Want de geschiedenis van VDK gaat ver terug en het bestaan van VDK is gewoon te verklaren door het feit dat de Gentse ACWers het destijds vertikten om hun financiële activiteiten in het Arco-comples te laten opgaan. Ze hebben zich daar toen met hand en tand tegen verzet.
Maar omgekeerd, Arco stak 20% van haar fondsen in VDK Spaarbank.
Blijkbaar had VDK Spaarbank / aandeelhouders daar geen probleem mee?
Ze zagen dat niet als "vyandig" of zo.
Meer zelfs: vorig jaar kochten de grote aandeelhouders (de naar eigen woorden "hechte groep") van VDK Spaarbank 15 van de 20% van deze aandelen die Arco in hen had.
Dus 1 of meer van die "hechte groep", heeft nu geld betaald aan Arco...
Arco zelf wilde / wil blijkbaar geen één euro ervan lossen aan haar aandeelhouders (nou: zogenaamde "spaarders").
En het gaat nog verder: Belfius, lid van de VDK Spaarbank aandeelhouders "hechte club", had 18% in VDK Spaarbank, reeds van in de tijd dat ze op hun deuren "Dexia" plakten.
Dus eigenlijk had Arcofin naast rechtstreeks in VDK Spaarbank, ook onrechtstreeks via Dexia een belang in VDK Spaarbank.
U zegt dat de Gentse ACWers het destijds vertikten om hun financiële activiteiten in het Arco-complex (dat 90% van haar fonds stak in Dexia).
Maar ze zaten al rechtstreeks in Dexia, want Dexia nam in 2001 Artesia Banking Corporation over (100%), en dat bestond uit BACOB bank, DVV verzekeringen en Cordius. BACOB was de bank van het ACW en het ACW stelde haar coöperanten gerust middels "ARCO/ARCOPAR heeft de nodige garanties voor de toekomst kunnen afdwingen.".
Dus dat het ACW het vertikte... klopt toch van geen kanten?
Wat was de datum van die bewering?

Paul D'Hoore, beursgoeroe enz, zei in een krant toen dit:
Citaat:
"Arcopar-aandelen zijn wel degelijk een veilige belegging. Maar het rendement ligt niet zo hoog. Dat is wel het geval voor wie al langer aandeelhouder is. Die mensen ontvangen boven op het basisdividend ook nog een bonus. Daardoor bedroeg hun rendement vorig jaar bijna 6 procent netto. Maar instappen aan die voorwaarden is nu niet meer mogelijk."
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 21:06   #25
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard Het proces...

Wel....

9 juni 2021 staat geprikt als startdatum van het " groot arco-proces"...

Mevr Swiggers zal persoonlijk gedagvaard worden,alsook de Belgische Staat...
Er zijn blijbaar twee organisaties die "arco-spaarders" (een kompleet verkeerde term overigesn) vertegenwoordigen en het is blijkbaar niet duidelijk of men de claims van die beide organisaties gaat "samenvoegen" in 1 proces...





Laatst gewijzigd door kelt : 17 mei 2021 om 21:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 20:40   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

26/05/21 en we vernemen dat (eindelijk!) ook beweging.net de dans niet zal ontspringen .Vandaag werd blijkbaar officieel betekend dat de "beweging" en zijn voorzitter zullen ter verantwoording geroepen worden....



Zich al die tijd achter de rug van "de regering" wegstoppen ,proberen van identiteit te wisselen en ondertussen trouwe "soldaat" Francine Swiggers alleen voor het vuurpeleton laten komen straks zal niet pakken.....

Laatst gewijzigd door kelt : 26 mei 2021 om 20:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2021, 14:47   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

https://moneytalk.knack.be/geld-en-b...n-1745529.html




Ach...ik was ook zo een arcopar figuur hoor,maar ik ken mijn plaats,daarbuiten,in de goot naast het rioolgat.....

Laatst gewijzigd door kelt : 12 juni 2021 om 14:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2021, 19:41   #28
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Mijn 2017 schets van de toen actuele stand van zaken kreeg niet veel reageren zo te zien.
Potteke toegedekt houden.

Vyandigheid?
Ha!
Nee.
Een beetje zoals de samenheulende regimepartijen die bij elke verkiezingsnadering elkaar naar de keel vliegen. Nepoppositie-soap.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 12 juni 2021 om 19:42.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2021, 19:53   #29
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
https://moneytalk.knack.be/geld-en-b...n-1745529.html




Ach...ik was ook zo een arcopar figuur hoor,maar ik ken mijn plaats,daarbuiten,in de goot naast het rioolgat.....
Ik heb zelf nooit uitstaans gehad met Arco, maar wel een kennis. Ergens in 2011 ontdekte ik per toeval (een aankoop in Cyprus, toen klaarblijkelijk door de nazi's gemerkt als witwascontrei) dat toenmalig "VDK Spaarbank" voor internationale betalingen Dexia bank gebruikte. Dat vond ik verrassend en begon erover op te zoeken. En inderdaad. Ik waarschuwde toen (ergens april-mei 2011) die kennis dat als Dexia bij een volgende crisis terug in de vuurlinie zou worden geschoven, Arco een aantrekkelijk want gemakkelijkst confiscatie doel zou zijn.
Kennis geloofde echter niet dat het zover zou komen, zei "het is goed zoals het is", en deed niks.
En toen de EU crisis tussen vallen van de blaadjes en november rain werd georchestreerd, mooi net buiten de contractuele handelsperiode van het "aandeel", en de kennis het zag dagen, was het te laat. Klagen nadien, vaak genoeg.

Kortom, voor iemand met een minimaal inzicht (ik) in de zaak (als niet betrokkene), is het toch wel verrassend dat de grote massa aandeelhouders klaarblijkelijk 0 op de hoogte waren over van welke constructie Arco een radertje was.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2021, 05:58   #30
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Arco ging geld halen bij Dexia om dividenden te betalen die ze eigenlijk niet kon betalen ... moeten de arcospaarders opdraaien voor de verliezen die in de schoenen van de belastingbetaler zijn gedraaid ? Moeten de arcospaarders nog betalen ipv van vergoed te worden voor geleden verliezen ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2021, 06:59   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik heb zelf nooit uitstaans gehad met Arco, maar wel een kennis. Ergens in 2011 ontdekte ik per toeval (een aankoop in Cyprus, toen klaarblijkelijk door de nazi's gemerkt als witwascontrei) dat toenmalig "VDK Spaarbank" voor internationale betalingen Dexia bank gebruikte. Dat vond ik verrassend en begon erover op te zoeken. En inderdaad. Ik waarschuwde toen (ergens april-mei 2011) die kennis dat als Dexia bij een volgende crisis terug in de vuurlinie zou worden geschoven, Arco een aantrekkelijk want gemakkelijkst confiscatie doel zou zijn.
Kennis geloofde echter niet dat het zover zou komen, zei "het is goed zoals het is", en deed niks.
En toen de EU crisis tussen vallen van de blaadjes en november rain werd georchestreerd, mooi net buiten de contractuele handelsperiode van het "aandeel", en de kennis het zag dagen, was het te laat. Klagen nadien, vaak genoeg.

Kortom, voor iemand met een minimaal inzicht (ik) in de zaak (als niet betrokkene), is het toch wel verrassend dat de grote massa aandeelhouders klaarblijkelijk 0 op de hoogte waren over van welke constructie Arco een radertje was.
Je zou het moeten doen, maar wie kijkt de documenten na van zijn beleging, wie blijft die financieele instellingen volgen. Tenzij ja, jij die business in het buitenland gaat doen (ook al niet evident) en daarbij een betrouwbare partner zoekt.

Hoeveel mensen weten wat ze kopen als ze in van die beleggings producten van de bank stappen.

Zeker een aandeel zoals Arco was, waar honderden mensen in gelopen zijn omdat ze dachten dat het wel veilig was. Pas op het was een aandeel dus een beleging dus geen bankgarantie.

Als het fout loopt, bye bye centjes.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2021, 07:00   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Arco ging geld halen bij Dexia om dividenden te betalen die ze eigenlijk niet kon betalen ... moeten de arcospaarders opdraaien voor de verliezen die in de schoenen van de belastingbetaler zijn gedraaid ? Moeten de arcospaarders nog betalen ipv van vergoed te worden voor geleden verliezen ?
Ze hadden dus ingetekend op een pyramide spel, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 19:28   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ze hadden dus ingetekend op een pyramide spel, ...
Excuseer,een CHRISTELIJK piramidespel...
Het werd uiteindelijk een soort geloofskwestie,zelfs nog steeds bij diegenen die denken nog iets terug te moeten krijgen.....

Laatst gewijzigd door kelt : 1 juli 2021 om 19:29.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 21:40   #34
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Je zou het moeten doen, maar wie kijkt de documenten na van zijn beleging, wie blijft die financieele instellingen volgen. Tenzij ja, jij die business in het buitenland gaat doen (ook al niet evident) en daarbij een betrouwbare partner zoekt.

Hoeveel mensen weten wat ze kopen als ze in van die beleggings producten van de bank stappen.

Zeker een aandeel zoals Arco was, waar honderden mensen in gelopen zijn omdat ze dachten dat het wel veilig was. Pas op het was een aandeel dus een beleging dus geen bankgarantie.

Als het fout loopt, bye bye centjes.
Ik deed geen business in Cyprus he. Ik kocht er gewoon iets, van een particulier, en toen ik wilde betalen kreeg ik een paperassenwinkel over me zoals gezegd wegens witwascontrei.
Tijdens die paperassenwinkel kwam ik de naam Dexia tegen. En dat maakte me curieus.
De vdk bankpersoon zei dat ze de internationale betaaldiensten van dexia gebruikten.
Dat er een link was tussen de twee banken, was totaal nieuw voor me, en ook voor die kennis. Zo zie je.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 22:44   #35
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Een detail over die paperassenwinkel: Cyprus was een Eurozone land, maar moest wegens dat witwasvlaggeke toch een internationale overschrijving gebruiken, SEPA mocht niet.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 07:07   #36
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

kort samengevat verandert er dus niets

de katholieken hebben 800 000 leden wijsgemaakt dat ze intekenden op een spaarboekje en dat bleek een belegging te zijn

die 800 000 zijn hun geld kwijt en eigenlijk meoten de katholieken/beweiging.bnet dat terugbetalen maar dat zou hun failliet betekenen.

de cvp probeert dus al jaren de belastingbetaler dat verlies te laten betalen, wat uiteraard niet mag en kan.

strikt geneomen is het een zaak tussen de 800 000 en de katholieke zuil. de 800 000 moetne aantonen dat ze werden opgelicht (spaarboekje vs belegging) en ik zie hen dat niet doen.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 08:00   #37
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
kort samengevat verandert er dus niets

de katholieken hebben 800 000 leden wijsgemaakt dat ze intekenden op een spaarboekje en dat bleek een belegging te zijn

die 800 000 zijn hun geld kwijt en eigenlijk meoten de katholieken/beweiging.bnet dat terugbetalen maar dat zou hun failliet betekenen.

de cvp probeert dus al jaren de belastingbetaler dat verlies te laten betalen, wat uiteraard niet mag en kan.

strikt geneomen is het een zaak tussen de 800 000 en de katholieke zuil. de 800 000 moetne aantonen dat ze werden opgelicht (spaarboekje vs belegging) en ik zie hen dat niet doen.
In uw laatste zin wijst u op een aspect dat opvallend is voor het ACW-volk: er is in die middens een niet te onderschatten hondsgetrouwheid aan "de beweging". En die naïeve aanhankelijkheid is niet gemakkelijk te doorbreken. Dat weet de leiding van ACW/beweging.net natuurlijk zeer goed.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 15:09   #38
CHW
Burgemeester
 
CHW's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 513
Standaard

Mij hebben ze ook liggen gehad hoewel ik niet onwetend was over het product; ik wist wel degelijk dat er meer risico was dan aan een gewoon spaarproduct.
Persoonlijk ben ik niet akkoord met hoe de afwikkeling is geweest: kort samengevat zijn de winstgevende stukken van dexia snel verkocht (waarschijnlijk te laag) en zijn de slechte producten in de holding gebleven (zelfs tot op heden).
Bij de vereffening van arco (waar al het geld dus niet weg was), stonden anderen dan weer voor de doorsnee belegger (zoals beweging.net); die hebben hun geld wel terug gehad.
Wat mij betreft: ik heb dit verlies al lang afgeschreven en reken letterlijk op niets meer. Ik vind wel dat de gedupeerden moeten vergoed worden door beweging.net. Daar ligt verantwoordelijkheid en zit meer dan genoeg geld. De belastingbetaler mag hier in geen geval voor opdraaien.
__________________
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.”
Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen

Laatst gewijzigd door CHW : 30 juli 2021 om 15:10.
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2021, 19:09   #39
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Over vdk, ook een klasgenoot van het arco/dexia vehikel:

https://www.vdk.be/nl/welkom-bij-vdk-bank
Citaat:
2017
VDK Spaarbank wordt ‘vdk bank’. Het nieuwe logo, dat een venster op de wereld voorstelt, verwijst naar onze nieuwe missie: vdk bank is een bank die tussen de mensen van vandaag en morgen wil staan. Een bank die belang hecht aan duurzaam en ethisch verantwoord bankieren. Een bank voor het leven, met oog voor de noden van haar klanten en een open blik op de wereld.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20170628_02947402
Citaat:
VDK Spaarbank verandert haar naam in vdk bank. Volgens ceo Leen Van den Neste moet de naamwijziging van de in 1926 opgerichte volksdepositokas uit Gentse ACW-hoekbenadrukken dat vdk een instelling is geworden die behalve betaal- en spaarproducten ook bredere diensten aanbiedt, zoals beleggingen en verzekeringen.
Dat zijn de toffe uitleggen die ze gaven.
Maar er is een andere...
https://www.senate.be/www/?MIval=pub...&POS=1&LANG=nl
Citaat:
Belgische Senaat
ZITTING 2009-2010

11 MAART 2010
Wetsvoorstel tot opsplitsing van de bankactiviteiten
(Ingediend door de heer José Daras en mevrouw Freya Piryns)

Artikel 5

Alleen de depositobanken zullen de begrippen « spaarbank », « spaarkas » of « depositobank » mogen gebruiken. Die beperking strekt ertoe te verhinderen dat het publiek wordt misleid omtrent de aard van de bank waaraan het zijn geld wenst toe te vertrouwen. Die bepaling is nauw verbonden met de regeling inzake de depositobescherming die met artikel 9 wordt aangepast.
Dat was 21 NOVEMBER 2016
https://www.nbb.be/doc/cp/moniteur/2...df?language=en
Citaat:
Artikel 9
Dit artikel is bedoeld om meer duidelijkheid en coherentie aan tebrengen in de woorden die in de wetteksten aangaande de deposito-garantie gebruikt worden.
Het lijkt me eerder dat vdk (en eigenlijk het hele banken en staatsweb) bij een eventueel faillissement niet legaal gepakt wil kunnen worden op misleiden van klanten door "spaarbank" in de naam. Waarmee ik met "niet legaal gepakt" bedoel dat spaarders niet kunnen claimen van misleid geweest te zijn, en dus die legale basis niet hebben om hun spaargeld op te eisen - ze werden uit de club schuldeisers gesjot.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 22 augustus 2021 om 19:11.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2021, 19:22   #40
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHW Bekijk bericht
Mij hebben ze ook liggen gehad hoewel ik niet onwetend was over het product; ik wist wel degelijk dat er meer risico was dan aan een gewoon spaarproduct.
Persoonlijk ben ik niet akkoord met hoe de afwikkeling is geweest: kort samengevat zijn de winstgevende stukken van dexia snel verkocht (waarschijnlijk te laag) en zijn de slechte producten in de holding gebleven (zelfs tot op heden).
Bij de vereffening van arco (waar al het geld dus niet weg was), stonden anderen dan weer voor de doorsnee belegger (zoals beweging.net); die hebben hun geld wel terug gehad.
Wat mij betreft: ik heb dit verlies al lang afgeschreven en reken letterlijk op niets meer. Ik vind wel dat de gedupeerden moeten vergoed worden door beweging.net. Daar ligt verantwoordelijkheid en zit meer dan genoeg geld. De belastingbetaler mag hier in geen geval voor opdraaien.
Het primaire doel van de centrale planning, waarmee ik bedoel het hele bankensysteem en overheid en aanhang, is bestrijding van de speculant, en dat is ook degene met euro's op een bankrekening. Die speculant, diegene die ècht produceerde voor het geld, moet verliezen. Moet, omdat dat voor hen het enige alternatief is voor gewoon het geld dat ze willen spenderen, bij te maken zoveel ze willen. Dat laatste hebben ze AFgeleerd in de geschiedenis. In de plaats trachten ze gericht bestaand geld te bemachtigen, liefst door frontrunnen op markten die de speculanten pogen, als het moet, bot te confisceren, alhoewel ze ook dat laatste pogen te maskeren - zie depositogarantie, feitelijk een confiscatie van het 100000+ deel.
Bij dat laatste raden ze spaarders aan hun geld te spreiden over verschillende banken. Heel geniepig, want zo moeten banken elkaars spaargeld zelfs niet meer lenen - het zit al serieus gedistribueerd. De grap van de vorige crisis, waarbij ze zogezegd begonnen te weigeren elkaars spaargeld nog verder uit te lenen, is daarmee geelimineerd. Evenals concurrentie tussen banken, want de spaarder die zegt ik kuis mijn schup af naar een andere, wordt daarin gelimiteerd wegens het confiscatierisico 100000+.

"De" belastingsbetaler is eigenlijk een foute connotatie. Een spaarder kan ook een netto belastingsbetaler zijn. De spaarder van wiens 200000 euro 100000 euro normaal zou worden geconfisqeerd, indien niet en dus zogezegd belastingsbetalers draaien voor hem op, kan netzogoed de redding van zijn geld zelf moeten betalen. Wat is het verschil met 2 keer werken voor hetzelfde loon: niks.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 22 augustus 2021 om 19:26.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be