Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2013, 06:25   #1
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard Account bevroren

Vandaag merkte ik op dat ik drie mailtjes ontvangen had van Politics. Alle drie de mailtjes zeiden me dat mijn account bevroren was na vijf foutieve inloggegevens. Daar zelfs ik niet zo verstrooid ben om vijftien keer op rij een foutief paswoord in te geven, zijn er vermoedelijk andere krachten aan het werk. Mijn paswoord is ondertussen opnieuw aangevraagd en sterk.

Citaat:
Beste,

Je account op Politics.be is tijdelijk bevroren omdat iemand meer dan 5 keer heeft geprobeerd in te loggen met een verkeerd wachtwoord. Je kunt daarom de komende 15 minuten niet inloggen.

De persoon die probeerde in te loggen op je account heeft het volgende IP-adres: 188.143.***.***.

Vergeet niet dat je wachtwoord hoofdlettergevoelig is. Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op deze link:
http://forum.politics.be/login.php?do=lostpw

Met vriendelijke groet,
Politics.be
Het IP-adres dat met die inlog-pogingen geassocieerd werd is Russisch. Ikzelf ben dat niet. Vandaar mijn volgende vragen:

(1) Zijn er nog forummers wiens account recentelijk bevroren raakte?
(2) Hoe en waarom werd mijn account uitgekozen? Ik merkte totnogtoe geen software-problemen op bij mijn pc. Mijn mail-accounts werden niet gehackt, en ik ondervond totnogtoe geen andere issues. Al wil dat laatste natuurlijk niets zeggen.
(3) Wat raad je mij aan teneinde mijn profiel/paswoord te beveiligen?

Alvast bedankt,

Andy
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 20 september 2013 om 06:26.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 10:42   #2
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard inloggen onder iemands naam...

Hallo iedereen ik kreeg deze week al twee keer bericht, dat iemand anders onder mijn naam probeert in te loggen...ik zet dit onder samenleving en maatschappij, omdat het forum hier meningen weergeeft over maatschappelijke onderwerpen en ik vooral hier actief ben en ik niet denk dat iemand dit probeert omdat hij of zij mijn mening zo geweldig vindt, integendeel.
Nochtans geeft ook mijn mening weer, wat in deze samenleving leeft.
Vinden jullie dat dan anderen kunnen en mogen proberen om onder iemands naam in te loggen en hebben jullie hier zelf ervaring mee op dit forum?
Is dit omwille van mijn mening, of wat kan volgens jullie de reden zijn?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 11:16   #3
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

In stilte word jouw mening gedeeld door veel Vlamingen.Zo ben je een beetje de spreekbuis voor een groeiende groep mensen.Dat dat sommigen stoort?Daar mag je zeker van zijn.Dat die groep "verdraagzamen "je graag zouden doen zwijgen?Daar mag je ook zeker van zijn.
Gelukkig dat je hier je identiteit kan verbergen.Hou dat zo.Anders beland je in het cordon sanitaire.De"verdraagzame"versie van een Syberisch strafkamp.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 12:15   #4
Akira
Super Moderator
 
 
Akira's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2007
Berichten: 3.953
Standaard

Jullie zijn niet de enige "slachtoffers". We hebben de voorbije week al verschillende meldingen gehad, ook van inactieve forummers. Waarschijnlijk gaat het om spambots. Er wordt uitgezocht hoe die geblokkeerd kunnen worden.

Sterke paswoorden bestaan uit minstens 8 tekens en zijn een combinatie van cijfers, letters (ideaal hoofd- en kleine letters) en leestekens. Gebruik daarbij geen namen of andere persoonlijke informatie en geen opeenvolgende cijfers. Het is bovendien aangewezen om regelmatig van paswoord te veranderen.

Laatst gewijzigd door Akira : 20 september 2013 om 12:21.
Akira is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 12:16   #5
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

º

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 september 2013 om 12:19.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 17:04   #6
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Hopelijk wordt hier dan snel iets op gevonden, want de afgelopen week heb ik ook een aantal keer van dit soort mails ontvangen.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 19:15   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

'k Zal m'n mail eens moeten checken, alé.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 19:16   #8
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Ok. Bedankt voor de verduidelijking.

mvg,

Andy
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 19:17   #9
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
(1) Zijn er nog forummers wiens account recentelijk bevroren raakte?
(2) Hoe en waarom werd mijn account uitgekozen? Ik merkte totnogtoe geen software-problemen op bij mijn pc. Mijn mail-accounts werden niet gehackt, en ik ondervond totnogtoe geen andere issues. Al wil dat laatste natuurlijk niets zeggen.
(3) Wat raad je mij aan teneinde mijn profiel/paswoord te beveiligen?

Alvast bedankt,

Andy
Ja, de mijne een paar dagen geleden, maar slechts éénmaal. Een mod zei me dat ze last hadden van spambots, dus volgens mij moet je je geen zorgen maken over veiligheidsproblemen aan jouw kant.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:07   #10
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik heb weer geen e-mails mogen ontvangen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:31   #11
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Waarom zou iemand proberen een paswoord te breken van een politiek forum . wat valt daar mee te winnen ?
Ik zal het u verklappen : Nihil , nada , niente , rien , niets .

Laatst gewijzigd door Pericles : 21 september 2013 om 21:37.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:41   #12
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Waarom zou iemand proberen een paswoord te breken van een politiek forum . wat valt daar mee te winnen ?
Ik zal het u verklappen : Nihil , nada , niente , rien , niets .
Is dat niet al gebeurt dan, ik ben er misschien wat laat bijgekomen maar meen vanalles gelezen te hebben ivm Preusse?
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:59   #13
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik heb weer geen e-mails mogen ontvangen.
De spambots discrimineren u.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 06:51   #14
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De spambots discrimineren u.
Ja. Daar zou ook wel eens iets over in het forumreglement mogen. Spambots die discrimineren moet strafpunten krijgen daarvoor.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 22 september 2013 om 06:52.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 07:36   #15
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ja. Daar zou ook wel eens iets over in het forumreglement mogen. Spambots die discrimineren moet strafpunten krijgen daarvoor.
Strafpunten tellen hier niet meer, kunnen ze uw kopke niet zien mogen ze u er permanent uit bonjouren.
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 21:14   #16
*Scorpia*
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 mei 2007
Berichten: 2
Standaard

Hoi - bij mij is dit ook het geval - IP-adres: 188.143.235.118 ..
Meerdere malen / meerdere e-mails... Vrij lastig.
Maar ben niet heel actief op dit forum, dus is er ook een mogelijkheid om gewoon het profiel op te zeggen?

Thanks

Nicoline
*Scorpia* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 02:01   #17
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akira Bekijk bericht
...
Waarschijnlijk gaat het om spambots.
...
Neen, dat denk ik niet.

Het zijn waarschijnlijk bots, ja. Met het woord "bot" bedoel ik hier dat het waasrchijnlijk automatisch gebeurt via 1 of ander scriptje ofzo, maar het zou mij heel sterk verwonderen dat het de bedoeling is die accounts over te nemen om dan spam te kunnen plaatsen op het forum. Daarvoor kunnen ze veel gemakkelijker gewoon een nieuwe account aanmaken (zoals we hier bijna elke dag te zien krijgen).
Dit is duidelijk een "malicious attack" op het forum met de specifieke bedoeling de normale werking van het forum te verstoren.

Hier zitten 1 of meerdere personen achter die dit forum (en waarschijnlijk alleen dit forum) vizeren.
Moest ik van julie zijn ik zou de dader eerder gaan zoeken tussen 1 van de permanent gebannen ex-forumleden.
We hebben toch allemaal al meerdere keren gezien dat sommige van die ex-leden nogal zwaar tillen aan hun permban en hiervoor willen wraak nemen tegen het forum (en of de leden die zij verantoordelijk achten voor hun ban).
Nog niet zo lang geleden werden op gelijkaardige manier enkele forumleden geteisterd door bots die hun prive inbox vol spammen, dit was ook een gerichte aanval op het forum en enkele leden ervan, het zou mij niet verwonderen moesten dezelfde person(en) erachter zitten.

En til niet te veel aan dat ip address in Rusland, da's gewoon een omwegje die ze nemen om anoniem te blijven.

Laatst gewijzigd door Rizzz : 24 september 2013 om 02:03.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 02:18   #18
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Neen, dat denk ik niet.

Het zijn waarschijnlijk bots, ja. Met het woord "bot" bedoel ik hier dat het waasrchijnlijk automatisch gebeurt via 1 of ander scriptje ofzo, maar het zou mij heel sterk verwonderen dat het de bedoeling is die accounts over te nemen om dan spam te kunnen plaatsen op het forum. Daarvoor kunnen ze veel gemakkelijker gewoon een nieuwe account aanmaken (zoals we hier bijna elke dag te zien krijgen).
Dit is duidelijk een "malicious attack" op het forum met de specifieke bedoeling de normale werking van het forum te verstoren.

Hier zitten 1 of meerdere personen achter die dit forum (en waarschijnlijk alleen dit forum) vizeren.
Moest ik van julie zijn ik zou de dader eerder gaan zoeken tussen 1 van de permanent gebannen ex-forumleden.
We hebben toch allemaal al meerdere keren gezien dat sommige van die ex-leden nogal zwaar tillen aan hun permban en hiervoor willen wraak nemen tegen het forum (en of de leden die zij verantoordelijk achten voor hun ban).
Nog niet zo lang geleden werden op gelijkaardige manier enkele forumleden geteisterd door bots die hun prive inbox vol spammen, dit was ook een gerichte aanval op het forum en enkele leden ervan, het zou mij niet verwonderen moesten dezelfde person(en) erachter zitten.

En til niet te veel aan dat ip address in Rusland, da's gewoon een omwegje die ze nemen om anoniem te blijven.
Klinkt heel wat waarschijnlijker dan spambots.

Ik dacht ook aan iets dergelijks, vooral met dat scriptje om inbox van sommigen vol te spammen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 07:57   #19
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Gisteren eindelijk mijn mailbox nagekeken. Vol forumspam van het klassieke soort. Gewoon verwijderen, hop de vuilbak in.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2013, 08:25   #20
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Hier ook. Ik krijg al 2 dagen na elkaar melding van het forum dat iemand onder mijn naam probeert in te loggen. Bizar.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be