Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 augustus 2022, 18:05   #41
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Was dat dan zo in 2008?
Zou best mogen hoor, maar ik geloof er de kloten van Schoof van.
Dat was in 2008. Val van Lehman Brothers. Vastgoedcrisis met wereldwijde schokgolven. Ik geloof dat er toen in Spanje appartementen verkocht werden aan 50% van de prijs, al kan dat ook iets te maken hebben gehad met de hoge werkloosheidsgraad toen.

Bekijk eens de film "the big short" op Netflix. Gaat over topinvesteerder Michael Burry die die crash zag aankomen, en toen in 1 klap miljardair is geworden.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 11:29   #42
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Iedereen zegt maar dat vastgoed steeds duurder blijft worden. Dat 200 000 euro vandaag een pak minder is dan 200 000 over 10 jaar. Dit gaat dan uit van inflatie.

Maar is dat wel altijd zo? Kan de huizenmarktcrash van 2008 zich herhalen en het vastgoed bij ons met 50% doen kelderen?

Is inflatie altijd een garantie of is deflatie ook mogelijk?
Ja natuurlijk kan die zich herhalen.
Zelfs opzettelijk, net als 2008 in de VS.
Want, uiteindelijk is geld maar een tussenproduct, dat je enkel maar accepteert om later wat je echt wilde te kopen.
Voor de centrale planning is dat precies hetzelfde. Ze bemachtigen andermans geld, maar ze moeten daarna ook met dat geld aan prijzen kunnen kopen die NIET meer dalen.
Zo een huizenmarkten crash, lees, sterke prijsdaling huizen, is zo een familie- inkoop moment voor de centraal plannende club he.
Dat is zo op alle markten waar spaargeld gematerialiseerd wordt, al dan niet tijdelijk.
Daarom ook mijn onderschrift. Als de regime propaganda nog maar begint te klappen over een crash, is de helft van de valtrend reeds gepasseerd. En als die de bodem bereikt, propaganderen ze dat het nog veel verder gaat dalen. Zie olieprijs in 2020. Olie ging gratis worden. Je ging zelfs geld toekrijgen. Die die op dat moment futures kochten, wel, kijk nu.
De eerste en enige echte lockdown (de andere waren nep, dienden om de maatregelensfeer te handhaven/genormaliseerd te krijgen) van de centrale planning heeft productie en handel gesaboteerd. https://finviz.com/futures_charts.ashx?t=QA&p=m1
Dat was toen een prachtig, decennia recordlage prijs, om olie te hamsteren, of te bestellen met gelockte kost (hedgen).
Alleen, je hebt sukkels nodig bereid om te verkopen aan die prijs, en OOK, te aarzelen om te kopen, zodat JIJ de prijsband in dat recordlage voor je alleen hebt. Van kort 15 naar kort 140 en nu 94. Het zijn niet de aarzelende en achterophinkende sukkels die de orders innamen in die korte tijden he. Nee, dat waren de welingelichte, van voorkennis verschafte entiteiten van de centrale planning zelf.
Kijk eens onderaan de grafiek, de trendlijn gevormd door de toppen van die blokjes. Merk hoe die 2010-2020 groot veelvoud is van 2000-2010.
Die steeg geleidelijk tot 2018, dan stagnatie. Dat zie je in alle futures markten. Wat is dat: de totale netto positie van hedgers. Diegenen die zich indekken tegen speculatie op hun markten, die via de forward prijzen de cash prijzen artificieel (zonder het product feitelijk te kopen en te stockeren, en zelfs zonder het te willen) deden stijgen. Die afvlakking betekent dat de speculanten stopten met bereid te zijn nog meer te betalen, en wat deed de centrale planning, rara, inflatie terug in gang steken. Eerst via de lockdown met het virus als uitleg, nu met de sancties met een volgende Russische inval in Oekraine als uitleg.

Je kunt nu denken van, aha, ze gaan de huizenprijzen efkes gaan halveren om hun buddies toe te laten hun roofgeld stevig te materialiseren, maar think again, het zal weer crisis zijn, ze zullen weer banken laten failliet gaan, ze zullen weer handel saboteren, ze zullen aandelen weer schorsen, exchanges sluiten, al zeker de handel vertragen, je gaat rap moeten zijn, om in die korte tijd een huis te kunnen kopen met heel de administratieve rampetamp en betalingen die niet meer mogen in cash, via bankrekening, met stortingen gelimiteerd of geweigerd, met internetbankieren in dagschijfkes van 25000, de kans dat ze legaal zonder blikken en blozen je rekening terugbrengen naar 100000, enzovoort enzoverder. Het kan zelfs best zijn dat je internetbankieren de melding "De systemen zijn momenteel overbelast" of zoiets toont.
Hun parasietenclub die gereed zit, die vrijgesteld is van die klooierijen, die gaan dat natuurlijk wel kunnen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 15 augustus 2022 om 11:31.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 05:41   #43
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dat was in 2008. Val van Lehman Brothers. Vastgoedcrisis met wereldwijde schokgolven. Ik geloof dat er toen in Spanje appartementen verkocht werden aan 50% van de prijs, al kan dat ook iets te maken hebben gehad met de hoge werkloosheidsgraad toen.

Bekijk eens de film "the big short" op Netflix. Gaat over topinvesteerder Michael Burry die die crash zag aankomen, en toen in 1 klap miljardair is geworden.
In België was er toen enkel een kleine vertraging in de stijging van de immoprijzen. Er is bij ons nooit een daling geweest zoals in Spanje, Nederland of de VS.

En ook nu staat een daling van de immoprijzen niet snel te gebeuren denk ik. Ik heb de indruk dat Nederlandse immobedrijven zich op België zijn aan het richten. Die bedrijven kopen alles wat ze kunnen om het dan te verhuren. Laatst vroeg ik prijs naar een nieuwbouwappartement in een blok van 40 appartementen dat net te koop was komen te staan. Ze waren blijkbaar allemaal reeds in een keer verkocht.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 16 augustus 2022 om 05:45.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 06:24   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In België was er toen enkel een kleine vertraging in de stijging van de immoprijzen. Er is bij ons nooit een daling geweest zoals in Spanje, Nederland of de VS.

En ook nu staat een daling van de immoprijzen niet snel te gebeuren denk ik. Ik heb de indruk dat Nederlandse immobedrijven zich op België zijn aan het richten. Die bedrijven kopen alles wat ze kunnen om het dan te verhuren. Laatst vroeg ik prijs naar een nieuwbouwappartement in een blok van 40 appartementen dat net te koop was komen te staan. Ze waren blijkbaar allemaal reeds in een keer verkocht.
De invasie van de Nederlanders is idd niet meer te stoppen.
In veel gevallen Nederlanders die in het thuisland geen uitkering meer krijgen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2022, 13:41   #45
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Inmiddels gaan de rentevoeten helemaal door het dak. En aangezien de USA ze nog zal verhogen "om de inflatie te bestijden" gaat dat hier ook nog klimmen.

Maar de huizenprijzen, die zakken niet. Mij lijkt het onvermijdelijk dat de boel hier volledig gaat instorten. Straks moeten we weer aan 4-5% lenen, en de prijzen zakken helemaal niet.

Wie komt er nog in aanmerking voor een lening?
En als ze hem al krijgen, zullen velen falen het af te betalen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2022, 18:44   #46
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Inmiddels gaan de rentevoeten helemaal door het dak. En aangezien de USA ze nog zal verhogen "om de inflatie te bestijden" gaat dat hier ook nog klimmen.

Maar de huizenprijzen, die zakken niet. Mij lijkt het onvermijdelijk dat de boel hier volledig gaat instorten. Straks moeten we weer aan 4-5% lenen, en de prijzen zakken helemaal niet.

Wie komt er nog in aanmerking voor een lening?
En als ze hem al krijgen, zullen velen falen het af te betalen.
Immobedrijven kopen alles op, hoeven zelfs niet te lenen, en verhuren vervolgens. Neofeodalisme.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2022, 06:14   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Immobedrijven kopen alles op, hoeven zelfs niet te lenen, en verhuren vervolgens. Neofeodalisme.
Is dat zo?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be