Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2018, 21:26   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vind het eigenlijk bijna een regelrechte slag in het gezicht van de rijscholen en examencentra voor rijopleidingen.

Ik denk dat men daar beter eerst een gaat zoeken of alles wel op rolletjes loopt en of iemand zijn/haar rijbewijs echt verdient na de scholingen.

Mensen gaan uitnodigen na 6 maanden, ik denk dat er veel zullen zijn die 'niet thuis' zullen scanderen.

Ik zou het ook niet willen gooien op dat alle jonge nieuwe auto bestuurders gelijk na ze hun rijbewijs 'gekregen' hebben even 'The fast and the furious' gaan uitproberen.

Natuurlijk zijn er bij die tjah ...

Het lijkt dus meer en meer op een *kassa*kassa* regel.

p.s.

Verplicht een erkende rijschool te volgen en niet leren rijden van vriend, vriendin, kennis, ouders ... misschien?¿
Volgens de statistieken is er een piek in het aantal ongevallen bij bestuurders die goed een half jaar een rijbewijs gehaald hebben.

Net ervoor wil Weyts die bleukes een opfrissingscursus laten doen, ttz verdergevorde praktijktesten waar ze iets kunnen bijleren, en de verkeerde dingen kunnen afleren.

Dat heb ik begrepen uit het journaal op TV.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 23:53   #22
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een maatregel die niks oplost en niks veranderd heeft geen zin. Gewoon mensen pesten.Afvoeren.
Maar ja dat zijn we al gewoon. Veel wind. De veranderaars veranderen veel maar in weze veranderd er niks.
Kijk,...het zijn steeds de zelfde mensen die met tegenzin en angst met hun auto naar de schouwing gaan, waarom, om dat ze weten dat ze zullen voor kosten komen te staan, kosten van dit niet in orde en dat niet in orden en versleten banden enz.

Wanneer ik naar de schouwing ga zeg ik eerder dat ze hem goed moeten nakijken want ik rij met die wagen niet alleen hier rond de kerktoren maar regelmatig goed beladen en meestal met een sleep van meer dan 2000 kg door Zwitserland op weg naar Rome en ik verongeluk liever niet door een stom mankement dan wel.

En nu is het weer het zelfde, de chauffeurs die voldoende rijervaring hebben om vlot en goed te kunnen deelnemen aan het verkeer die hoeven zich niet druk te maken over een rijtest, die komen er wel met glans door, maar enkel en alleen de bende blokstomers die hun rijbewijs onwaardig zijn, die zijn natuurlijk gekant tegen dergelijke rijproef.

Dat had men al veel eerder moeten doen. Het is toch te belachelijk dat een auto naar de schouwing moet om hem te keuren op veiligheid terwijl de chauffeur die er in zit de meest onbekwame klungel mag zijn.

Van een boot zeggen ze steeds dat hij maar zo zeewaardig is als dat zijn bemanning is, en dat is correct. Wel het zelfde geldt ook voor een auto, de auto is maar zo rijwaardig als dat zijn chauffeur is.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 januari 2018 om 23:58.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 00:09   #23
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vind het eigenlijk bijna een regelrechte slag in het gezicht van de rijscholen en examencentra voor rijopleidingen.

Ik denk dat men daar beter eerst een gaat zoeken of alles wel op rolletjes loopt en of iemand zijn/haar rijbewijs echt verdient na de scholingen.

Mensen gaan uitnodigen na 6 maanden, ik denk dat er veel zullen zijn die 'niet thuis' zullen scanderen.

Ik zou het ook niet willen gooien op dat alle jonge nieuwe auto bestuurders gelijk na ze hun rijbewijs 'gekregen' hebben even 'The fast and the furious' gaan uitproberen.

Natuurlijk zijn er bij die tjah ...

Het lijkt dus meer en meer op een *kassa*kassa* regel.

p.s.

Verplicht een erkende rijschool te volgen en niet leren rijden van vriend, vriendin, kennis, ouders ... misschien?¿
oei, die slag in het gezicht van sommige rijscholen en examencentra is echt best nodig. 't Wordt hoog tijd dat er eens iemand deze wakker schud met een slag in het gezicht.

Ik heb ooit een auto van een rijschool enkele straten gevolgd waarvan de instructrice, die op weg was naar haar leerling om deze op te halen, flagrante fouten deed. Aangekomen bij haar leerling heb ik haar daar op gewezen en gezegd dat het geen wonder is dat veel chauffeurs die zaken niet kennen als de mensen die ze hun moeten bijbrengen ze zelf niet correct uitvoeren.

En dan wil ik het nog niet hebben over chauffeurs die niet achter hun stuur zitten maar er gewoonweg tussen gestrengeld zitten, en dat krijgt hier allemaal probleemloos een rijbewijs.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 februari 2018 om 00:11.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 00:33   #24
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mij niet. Doen alsof je iets veranderd.
Alles hangt natuurlijk weer af van wat en hoe consequent men het gaat aanpakken. Als het hoofddoel eruit bestaat om 100 euro te ontvangen heb je natuurlijk gelijk, maar als het hoofddoel eruit zal bestaan om te ziften op gebied van bekwaamheid, kan ik het alleen maar toejuichen.

Ik vind zelfs dat iedereen VERPLICHT zou moeten met succes een slipcursus volgen.

Lang geleden reed ik eens op een dik besneeuwd wegdek door een S bocht. In de tweede helft van die S bocht (onverwachts) stond er plots, in de midden van het rechter rijvak, een auto stil met de deur langs de chauffeurskant volledig open terwijl madam de chauffeuse aan de overkant van de straat stond te praten met twee andere mensen. Nog tijdig stoppen was hier onmogelijk.

Ik heb toen mijn wagen doen slippen en al slippend rond die auto en rond die openstaande deur doen schuiven zonder deze te raken en zonder de straat borduur aan de overkant van de straat te raken en heb vervolgens mijn weg verder kunnen zetten.

Dergelijke manoeuvres kunnen uitvoeren is geen overbodige luxe.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 februari 2018 om 00:44.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 10:00   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Ik blijf wel van het gedacht dat de belangrijkste oorzaak van ongevallen door jongeren veroorzaakt, een probleem van ervaring en voortvarendheid is.
Maar dat is dus een kenmerk van een jongere.

Wat het probleem is van vele drieste oudere chauffeurs, die geen rekening willen houden met kersverse onervaren chauffeurs, of ouderen die al wat rustiger worden, is andere koek. Agressieve en zelfvoldane karakters ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 11:25   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik blijf wel van het gedacht dat de belangrijkste oorzaak van ongevallen door jongeren veroorzaakt, een probleem van ervaring en voortvarendheid is.
Maar dat is dus een kenmerk van een jongere.

Wat het probleem is van vele drieste oudere chauffeurs, die geen rekening willen houden met kersverse onervaren chauffeurs, of ouderen die al wat rustiger worden, is andere koek. Agressieve en zelfvoldane karakters ...
Bestaat in andere landen ook hoor. Maar de basis blijft altijd rij-opvoeding en later degelijke rij-opleiding.

Van wie zouden "de jongeren of teenagers of jonger" het (ook mentaliteit) geleerd hebben? Al vanop hun kinderfietsje... of als voetganger...

En als de verkeersdoden bij jonge onervaren bestuurders -relatief enorm- daalt zijn ze er als de kippen bij de pluimen op hun hoed te steken:

Citaat:
http://zakenkantoorassuco.be/nieuws/...verkeersdoden/

Op tien jaar tijd drie keer minder jonge verkeersdoden

Tussen 2006 en 2016 is het aantal jongeren (tussen 18 en 24 jaar) dat jaarlijks sterft in het verkeer gedaald van 148 naar 50, of drie keer minder. Het BIVV is erg blij met deze cijfers.

Volgens Benoît Godart, woordvoerder van het Belgisch Instituut voor verkeersveiligheid, die door onze collega’s van de RTBF werd geïnterviewd, zijn deze cijfers het resultaat van de toegenomen controles. Vergeleken met die jaar geleden, zijn er 2,5 keer meer controles. Ook de BIVV-voorlichting en de gedragsverandering door de “Bob”-campagnes werpen vruchten af.

“Het filmpje bij de campagne “Hij is te snel gegaan”, waarbij bestuurders op hun eigen begrafenis worden uitgenodigd, werd duizenden keren bekeken”, stelt Benoit Godart. “Steeds meer jongeren vinden het evident dat je niet rijdt wanneer je gedronken hebt.”

Het BIVV gaat echter erg kort door de bocht bij het publiceren van deze uitstekende cijfers want het instituut rept met geen woord over de verbeterde actieve en passieve veiligheid in auto’s en spreekt al evenmin over de veralgemening van veiligheidssystemen zoals bijvoorbeeld ESP.
Het is uiteraard altijd veel en-en-en....

Nog wat reclame:
Citaat:
https://www.demorgen.be/binnenland/v...jaar-b1417394/

Van 148 naar 50 jonge verkeersdoden in tien jaar

07-09-17, 11.14u - Redactie - Bron: HLN

Het aantal jongeren die sterven bij verkeersongevallen is enorm gedaald. Terwijl in 2006 nog 148 weggebruikers tussen 18 en 24 jaar verongelukten, waren dat er vorig jaar 50.

Een daling met 66 procent die we vooral te danken hebben aan de BOB-campagnes, zegt het BIVV. "Steeds meer jongeren beseffen dat het logisch is dat je niet achter het stuur plaatsneemt als je gedronken hebt."

Het risico om een alcoholtest te moeten afleggen, is de voorbije tien jaar met 250 procent gestegen, schrijft Het Laatste Nieuws. Toch is er nog veel werk aan de winkel. Zo raken jaarlijks nog 6.000 jongeren gewond in het verkeer.
... terwijl rijden en drinken nooit echt een jongerenprobleem was, eerder bij de zeer ervaren bestuurders. Na onderzoek ging namelijk de nultolerantie voor beginnende bestuurders niet door...
Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oerd~ade11321/

Jongeren die nog maar pas hun rijbewijs hebben, 3 jaar lang geen druppel laten drinken voor het rijden: dat was het ?*opzet van de Franstalige liberalen. Maar de nultolerantie komt er niet. De Vlaamse partijen ?*vegen het idee van tafel “omdat het de verkeerden viseert”.

Het was dé blikvanger van het grote verkeersveiligheidsplan dat gewezen mobiliteitsminister Jacqueline Galant (MR) in 2015 uitrolde op een prestigieuze staten-generaal: nultolerantie voor beginnende bestuurders. Nu blaast iedereen pas positief bij 0,5 promille in het bloed. Maar voor onervaren chauffeurs, wou Galant een apart regime invoeren: geen druppel alcohol tijdens de eerste drie jaar na het behalen van het rijbewijs. Of anders zou de geverbaliseerde zijn rijexamen opnieuw moeten afleggen.

Volgens de Vlaamse partijen viseerde de maatregel de verkeerde doelgroep. “Jongeren scoren het best bij alcoholcontroles in het verkeer. Het is net de generatie van 40- tot 55-jarigen die het vaakst onder invloed achter het stuur kruipt”, aldus een minister.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 februari 2018 om 11:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 19:18   #27
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik blijf wel van het gedacht dat de belangrijkste oorzaak van ongevallen door jongeren veroorzaakt, een probleem van ervaring en voortvarendheid is.
Maar dat is dus een kenmerk van een jongere.

Wat het probleem is van vele drieste oudere chauffeurs, die geen rekening willen houden met kersverse onervaren chauffeurs, of ouderen die al wat rustiger worden, is andere koek. Agressieve en zelfvoldane karakters ...
Ik ben er verdomt zeker van dat niet alle jongere chauffeurs brokkenmakers zijn en ook niet alle oudere chauffeurs zijn brokkenmakers, en net zomin alle vrouwelijke chauffeurs zijn brokkenmakers maar tussen al die categorieën vindt je zowel brokkenmakers, een rijbewijs onwaardig, en andere.

Er zijn nu eenmaal mensen die vrij direct handig zijn in het verkeer en er zijn er die het nooit zullen zijn.

Er zijn er die na enkele keren achter de stuurknuppel van een vliegtuig gezeten te hebben hun vliegbrevet halen en er zijn er die er nooit bekwaam toe zullen zijn.

Er zijn er die ge twee keer moet bij staan om een jacht te varen en aan te meren en er zijn er die het na 50 keer nog niet kunnen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 19:38   #28
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Nieuwe chauffeurs na zes maanden verplicht terug naar rijles



Op zich misschien niet echt een slecht plan maar ik denk dat het best tegenstand zou kunnen krijgen?
Uiteraard. Vooral om politieke reden.
Als het de veiligheid verhoogt, is het best meegenomen. Dit land scoort op dat vlak al niet zo bijzonder. Dit gecombineerd met een rijbewijs met punten, en met aangepaste maatregelen voor verkeerszondaars in de risicogroep(en).
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 19:50   #29
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

FACTCHECK: “Belgisch rijbewijs blijft het goedkoopste van Europa” - klopt dat ook?

Citaat:
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) krijgt op sociale media heel wat kritiek te verwerken na zijn aankondiging dat wie vanaf juli zijn rijbewijs haalt na zes maanden verplicht naar de rijschool moet voor een zogenaamd terugkommoment. Maar de kritiek is het hem waard, zegt Weyts. Bovendien blijft ons land nog altijd een van de goedkoopste van Europa om je rijbewijs te behalen. Klopt dat?
En het protest dat er wel zat aan te komen op 'terugkommoment'

Citaat:
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) beseft dat het “niet populair” is om mensen die hun rijbewijs halen zes maanden later nog eens verplicht naar de rijles te sturen, die rond de 100 euro zal kosten, maar de regering “verdient er niet aan”, benadrukt de N-VA’er. “We steken er zelfs aan toe.”
Besluit:

Daar zijn ze nog ni aan hun nief petatjes.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 21:37   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vind het eigenlijk bijna een regelrechte slag in het gezicht van de rijscholen en examencentra voor rijopleidingen.
Wat moeten we dan denken als de jeugdige chauffeurs nogal sterk vertegenwoordigd is in de ongevalcijfers?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 21:49   #31
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

https://www.vier.be/tags/rijbewijs
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 00:05   #32
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

En zoveel is het rijbewijs dan nog waard, 0,000000000000000
https://www.vier.be/tags/rijbewijs

Rijscholen zijn commerciële instellingen, die hebben publiciteit nodig om verder te kunnen bestaan en die hun doel is er op gericht om om het even wie aan een rijbewijs te helpen, want dat bezorgt hun mond tot mond reclame.

"Ah, heb jij nu een rijbewijs? Ja. "En waar heb jij je rijlessen gevolgd?" Bij die school, en die was fantastisch.

Telkens hoor je niet anders zeggen van die instructeurs dat ze er zeker van zijn dat ze volgende keer (keren) wel zullen slagen. Natuurlijk, ...niet omdat hun leerlingen haast voldoende waardig zijn maar omdat de instructeurs goed genoeg weten dat het rijexamen waardeloos is.

Zo'n leerlingen zoals hier te zien zijn zijn stresskippen die stuk voor stuk zelf verwonderd zijn als ze uiteindelijk voldoende krijgen, dan staan ze te springen van blijdschap en verwondering dat ze geslaagd zijn, waarom verwondering, om dat ze van zich zelf verdomt goed weten dat ze compleet ongeschikt zijn om met een auto deel te nemen in het verkeer, maar daar trekt de rijschool zich niets van aan, als ze hun leerling maar aan dat rijbewijs kunnen helpen, dat die zich twee dagen later te pletter rijden, dat is hun zorg niet meer.

De examinators die na de rijproef afkomen van, " dit was niet goed en daar moet ge nog op letten maar allee 't is voldoende, ge bent geslaagd", houden er helemaal geen rekening mee dat dat rijbewijs niet alleen dient om even op een kalm moment rond de kerktoren te rijden tot bij de bakker en terug, een rijbewijs is een document dat verklaart dat ge over de waardigheid beschik om eender waar en wanneer, u in het verkeer te begeven met een auto. Dat wil zeggen dat ge met dat bewijs in een auto mag plaatsnemen achter het stuur en daar mee door de Pyreneeën naar Spanje moogt rijden.

Zie je ook maar één van al die mensen die ze daar les gegeven hebben capabel om dat zonder brokken te doen?????? Is er hier nu iemand die met de hand op het hart durft te zeggen dat hij naast zo iemand durft die rijs mee te rijden en tussendoor een slaapje durft doen??? Ik niet in ieder geval.

Maar het is niet erg hoor, de politiek zal het wel oplossen met her en der zone max 30 km/u in te stellen, en als het zo verder gaat wordt het binnen afzienbare tijd geen zond 30 maar zone max. 5 km/u in de plaats van de oorzaak aan te pakken gaan ze telkens zwaardere snelheidsbeperkingen opleggen.

Dat is juist het zelfde als wanneer bij u tuis een zekering herhaaldelijk springt dat ge telkens een zwaardere zekering gaat plaatsen zonder iets aan de oorzaak te doen.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 februari 2018 om 00:17.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 01:02   #33
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Het grootste probleem dat wij hebben op onze wegen is een mentaliteitsprobleem...

Dat los je niet op in 1-2-3.

Duitsland bvb, die kennen dat probleem amper.

ps: dit is geen kassa-kassa show, wees gerust.
Werkelijke kost is ~300€ waarvan er maar 100 dient betaald te worden.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 01:33   #34
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Het grootste probleem dat wij hebben op onze wegen is een mentaliteitsprobleem...

Dat los je niet op in 1-2-3.

Duitsland bvb, die kennen dat probleem amper.

ps: dit is geen kassa-kassa show, wees gerust.
Werkelijke kost is ~300€ waarvan er maar 100 dient betaald te worden.
Autorijscholen stellen alles in het werk om toch maar eender wie aan een rijbewijs te helpen, ook al zijn het personen waarvan ze zelf maar al te goed weten dat ze niet geschikt zijn en nooit goede en veilige chauffeurs zullen worden. Dat die nadien een echt gevaar op de baan vormen zal hun worst wezen, zolang ze maar het imago hoog kunnen houden dat hun school iedereen kan klaar stomen voor het rijexamen. Maar aan hun moet ge niet vragen om met die leerling, die ze dan klaar vinden om het examen deel te nemen, mee te rijden achteraanzittend daar waar ze niet kunnen ingrijpen en niet beschikken over pedalen waarmee ze de bediening van de chauffeur kunnen overnemen, hoor. Gewoonweg misdadig is dat.
https://www.vier.be/tags/rijbewijs

Eigenlijk zijn ze geen haar beter dan advocaten die een seriemoordenaar vrij weten te pleiten dankzij een of andere domme procedurefout, goed wetende dat die even later weer andere slachtoffers zal maken.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 februari 2018 om 01:43.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 14:05   #35
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Autorijscholen stellen alles in het werk om toch maar eender wie aan een rijbewijs te helpen, ook al zijn het personen waarvan ze zelf maar al te goed weten dat ze niet geschikt zijn en nooit goede en veilige chauffeurs zullen worden. Dat die nadien een echt gevaar op de baan vormen zal hun worst wezen, zolang ze maar het imago hoog kunnen houden dat hun school iedereen kan klaar stomen voor het rijexamen. Maar aan hun moet ge niet vragen om met die leerling, die ze dan klaar vinden om het examen deel te nemen, mee te rijden achteraanzittend daar waar ze niet kunnen ingrijpen en niet beschikken over pedalen waarmee ze de bediening van de chauffeur kunnen overnemen, hoor. Gewoonweg misdadig is dat.
https://www.vier.be/tags/rijbewijs

Eigenlijk zijn ze geen haar beter dan advocaten die een seriemoordenaar vrij weten te pleiten dankzij een of andere domme procedurefout, goed wetende dat die even later weer andere slachtoffers zal maken.
Juist. Je leert datgene waarmee je een rijbewijs haalt, maar nauwelijks een goede en veilige rij-attitude.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be