Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Democratie.NU
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Democratie.NU De leden van Democratie.Nu vormen een onafhankelijke en politiek ongebonden burgerbeweging die ijvert voor de invoering van het Bindend Referendum Op Volksinitiatief (BROV). Met dat direct-democratisch instrument kan de bevolking rechtstreeks beslissen, ook tégen de wil van de politici in.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2003, 10:19   #21
PO
Schepen
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Ik heb veel bijgeleerd over democratie tijdens de colleges van prof Rudi Visker, "Thema's uit de hedendaagse wijsbegeerte" (KULeuven). Mag ik je doorverwijzen naar het artikel "Voor gezichtsverlies behoeden?" - van visker dus. Het vervelende is, die man moest niks van internet weten, en heeft dus ook geen website of zo en weigert email te gebruiken

Ik heb niet de precieze referentie van dat artikel; van zodra ik die vind post ik ze hier.

Het is werkelijk een interessant maar tamelijk ingewikkeld artikel (na 1 semester snapte ik het een beetje), over democratie en cultuurrelativisme.

Anders wil ik nog Claude Lefort vermelden, met "l'invention democratique"; daar gaat Visker voor een stuk op terug. Nu ik heb je boek ook niet gelezen dus ik ga niet zeggen: lees dat eerst eens en dan kunnen we weer klappen. Ik voer het dus niet als een argument aan, maar als een suggestie. Ik veronderstel dat je geïnteresseerd bent in verschillende denkbeelden over democratie.

mvg,

Wardje
OEF,
Wij mogen in Vlaanderen terecht gelukkig zijn dat jullie géén deel uitmaken van de verzuilde politieke macht.
Corruptie kunnen we nog hebben, particratie, gratis dit en dat ook ook nog, maar waar jullie het altijd zoeken gaan is: "BORING" aaaaaaaaaaaahhhh.
__________________
Vriendelijke groeten,
PO
PO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be