Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 januari 2021, 13:25   #101
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
De verantwoordelijkheid van de communicatie van Pfizer Biontech (want die vaccinkaartjes waren doodgewoon reclame memo-kaartjes) bij de federale regering leggen ?
U moet het maat doen !
Dat N-VA burgemeestertje heeft zich hopeloos belachelijk gemaakt.
Als hij toch de ondragelijke lichtheid van zijn politiek bestaan wou kenbaar maken, dan moet hij naar Pfizer gaan of mailen.
Ze zullen nogal lachen daar met zoveel onzin.

PS : Ik was dus ook mis met het vaccinet.be taal-item. De kaartjes kwamen idd niet van vaccinet maar van de privé firma Pfizer Biontech.

Verplaatst naar een vergeetput....N-VA zal er dus weer niet goed uit gekomen zijn mocht dit in de politieke draad blijven staan.
Ik word er eigenlijk nog zenuwachtiger van.....(dus geheel los van communautaire aspecten)

In een maandenlang voorbereide-,en uiteindelijk met veel tamtam aangekondigde campagne voor vaccinatie zullen de gevaccineerden geen "officieel" dokument krijgen van het gebeuren.....Terwijl,zo ziet het ernaar uit,er aan het wel of niet gevaccineerd zijn hoogstwaarschijnlijk wel repercussies zullen hangen..

EN dit viel dus niet te "organiseren" in een land met meer dan een kwart van de werknemers in dienst van de overheid.Neen,weeral een "communicatiefoutje" van de Federale overheid.....

Laat ons hopen dat dit na de tweede prik op orde komt...

Laatst gewijzigd door kelt : 27 januari 2021 om 13:29.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 13:40   #102
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik word er eigenlijk nog zenuwachtiger van.....(dus geheel los van communautaire aspecten)

In een maandenlang voorbereide-,en uiteindelijk met veel tamtam aangekondigde campagne voor vaccinatie zullen de gevaccineerden geen "officieel" dokument krijgen van het gebeuren.....Terwijl,zo ziet het ernaar uit,er aan het wel of niet gevaccineerd zijn hoogstwaarschijnlijk wel repercussies zullen hangen..

EN dit viel dus niet te "organiseren" in een land met meer dan een kwart van de werknemers in dienst van de overheid.Neen,weeral een "communicatiefoutje" van de Federale overheid.....

Laat ons hopen dat dit na de tweede prik op orde komt...
Uw vaccinaties zitten in uw meddisch dossier & kunt ge raadplegen op mijngezondheid.be als ik me niet vergis.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 13:46   #103
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uw vaccinaties zitten in uw meddisch dossier & kunt ge raadplegen op mijngezondheid.be als ik me niet vergis.
Als ge straks dus een corona vaccinatiebewijs moet tonen om op de vlieger of op de festivalweide te mogen geeft gij de steward dus toegang tot uw persoonlijk medisch dossier.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 27 januari 2021 om 13:46.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 13:59   #104
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als ge straks dus een corona vaccinatiebewijs moet tonen om op de vlieger of op de festivalweide te mogen geeft gij de steward dus toegang tot uw persoonlijk medisch dossier.
Er is nog niks over beslist. Hoe gaat zo een vaccinatiepaspoort er uit zien ? Is dat een papier ? Een kaartje ? Een digitale marker ? Op uw e-id ? Stempel in uw paspoort ?

Dus wat verwacht je ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 14:02   #105
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is nog niks over beslist. Hoe gaat zo een vaccinatiepaspoort er uit zien ? Is dat een papier ? Een kaartje ? Een digitale marker ? Op uw e-id ? Stempel in uw paspoort ?

Dus wat verwacht je ?
Ik zou eigenlijk verwachten dat ze op die Europese bijeenkomsten waar ze met 50 ministers zitten te brainstormen over covid, ze dit soort dingen zouden oplossen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 14:09   #106
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Eerste Belgische les voor de francofonie...
Zeker dat die nooit nog zullen beginnen aan het leren van een woord Nederlands... de minachting en de haat maken het immers imens moeilijk voor hun om nog veel op te steken
...
Zelfs na verschillende jaren Nederlandse les kunnen ze nog geen zin in elkaar geflatst krijgen...
Wat heb je vanmorgen gedronken om zo'n onzin te zeggen?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 14:10   #107
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is nog niks over beslist. Hoe gaat zo een vaccinatiepaspoort er uit zien ? Is dat een papier ? Een kaartje ? Een digitale marker ? Op uw e-id ? Stempel in uw paspoort ?

Dus wat verwacht je ?
Voor bvb Hepatitis A en B zit dat vervat in vaccinet.be
Uw huisarts of een gemachtigde toeganghebber kan gans uw vacci-geschiedenis afprinten.
(of uzelf kunt inloggen weet ik niet, ik ben namelijk gemachtigd toeganghebber).
Ik zie niet in waarom covid vaccins zouden afwijken van de gangbare vaccinatie-praktijk
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 14:21   #108
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Oeioeioei.

De Vlaamse overheid geeft uitleg in de Franse taal over het vaccin op haar site. Nu gaat heel België verfranst worden. Arme Witte kaproen.

https://www.vaccinnet.be/Vaccinnet/welkom.do
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 14:24   #109
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Oeioeioei.

De Vlaamse overheid geeft uitleg in de Franse taal over het vaccin op haar site. Nu gaat heel België verfranst worden. Arme Witte kaproen.

https://www.vaccinnet.be/Vaccinnet/welkom.do
Altijd een minderwaardige versie, die anderstalige. Dat valt me ook op. Dat heb je ook bij faciliteitsgemeenten. Die bieden vaak een versie van hun website aan in de andere taal, maar dan kom je op nutteloze lege pagina's. Dat is iets wat ik nooit begrepen heb aan België.

Waalse faciliteitsgemeenten met een Nederlandstalige pagina's op hun website en Vlaamse met armtierige Franstalige pagina's. Dan kan je beter die versies niet hebben. Potemkindorpen. Niemand leest die. Maar het leert mensen in België beter de wereld te begrijpen, dus ze hebben hun nut nog ergens.

Deze valt nog mee, maar een beetje kwaliteitsvermindering.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 januari 2021 om 14:31.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 15:40   #110
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

De insteek van dit draadje was misschien wat te overdreven,maar uiteindelijk komen we op een belangrijk punt.Het "certifikaat".

Inderdaad,de kans lijkt me ook groot dat het in het "medisch dossier" zal komen (ik hoop het eigenlijk) maar inderdaad,enkel door U aangewezen medische professionals hebben daar toegang toe....

Ryanair en zo (ik twijfel er gewoon niet meer aan dat het zo zal zijn) zal meer willen dan een kaartje van de vaccinfabrikant(al dan niet in de verkeerde taal) met twee datums opgeschreven.

Laatst gewijzigd door kelt : 27 januari 2021 om 15:41.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 15:44   #111
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Oeioeioei.

De Vlaamse overheid geeft uitleg in de Franse taal over het vaccin op haar site. Nu gaat heel België verfranst worden. Arme Witte kaproen.

https://www.vaccinnet.be/Vaccinnet/welkom.do
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 16:04   #112
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is nog niks over beslist. Hoe gaat zo een vaccinatiepaspoort er uit zien ? Is dat een papier ? Een kaartje ? Een digitale marker ? Op uw e-id ? Stempel in uw paspoort ?

Dus wat verwacht je ?
Het vaccinatiekaartje dat je nu krijgt na Uw vaccinatie.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 27 januari 2021 om 16:04.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 16:26   #113
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Het vaccinatiekaartje dat je nu krijgt na Uw vaccinatie.
Een flyer of zo? Is dat een officieel document?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 16:35   #114
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een flyer of zo? Is dat een officieel document?
Ik heb nog zo'n kaart. Die komt van het ministerie van de Vlaamse gemeenschap, met een vaccinatieschema voor alle standaardvaxen, waar je de datum en het merk van het vaccin kan invullen. Ik denk niet dat dat nog gebruikt wordt, want ik heb dit jaar mijn vax tegen tetanos/dyfterie/kinkhoest vernieuwd, en daar kwam geen kaart meer aan te pas. En ook de griepprikken van de afgelopen jaren zijn nooit op een kaart gemarkeerd.

Als ze voor Covid nu wel een kaart aanmaken is dat waarschijnlijk omdat men voorziet dat die nodig zal zijn in de toekomst, wanneer genoeg mensen gevaccineerd zijn en de lockdown opgeheven wordt.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 16:39   #115
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik heb nog zo'n kaart. Die komt van het ministerie van de Vlaamse gemeenschap, met een vaccinatieschema voor alle standaardvaxen, waar je de datum en het merk van het vaccin kan invullen. Ik denk niet dat dat nog gebruikt wordt, want ik heb dit jaar mijn vax tegen tetanos/dyfterie/kinkhoest vernieuwd, en daar kwam geen kaart meer aan te pas. En ook de griepprikken van de afgelopen jaren zijn nooit op een kaart gemarkeerd.

Als ze voor Covid nu wel een kaart aanmaken is dat waarschijnlijk omdat men voorziet dat die nodig zal zijn in de toekomst, wanneer genoeg mensen gevaccineerd zijn en de lockdown opgeheven wordt.
Ja maar dat zal dan toch een officieel document zijn. Als ik het hier zo lees gaat het hier gewoon om een soort gelukwenskaartje van Pfizer.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 16:40   #116
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik heb nog zo'n kaart. Die komt van het ministerie van de Vlaamse gemeenschap, met een vaccinatieschema voor alle standaardvaxen, waar je de datum en het merk van het vaccin kan invullen. Ik denk niet dat dat nog gebruikt wordt, want ik heb dit jaar mijn vax tegen tetanos/dyfterie/kinkhoest vernieuwd, en daar kwam geen kaart meer aan te pas. En ook de griepprikken van de afgelopen jaren zijn nooit op een kaart gemarkeerd.

Als ze voor Covid nu wel een kaart aanmaken is dat waarschijnlijk omdat men voorziet dat die nodig zal zijn in de toekomst, wanneer genoeg mensen gevaccineerd zijn en de lockdown opgeheven wordt.
Uw huisdokter moet deze registreren in Vaccinet.
Kaarten zijn passé.
Uw vaccinet data kunt u steeds afdrukken (of vragen om af te drukken bij uw dokter)
Het is nuttig om elk vaccin te laten registreren. Een arts doet dat normaal maar het kan nooit kwaad als patiënt er nog eens naar te vragen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 16:45   #117
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Oeioeioei.

De Vlaamse overheid geeft uitleg in de Franse taal over het vaccin op haar site. Nu gaat heel België verfranst worden. Arme Witte kaproen.

https://www.vaccinnet.be/Vaccinnet/welkom.do

Laatst gewijzigd door Everytime : 27 januari 2021 om 16:46.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 16:47   #118
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.415
Standaard

Je m'en fous de tous ces bagares.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 januari 2021 om 16:48.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 16:51   #119
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Het vaccinatiekaartje dat je nu krijgt na Uw vaccinatie.
Ik krijg niks.

Das allemaal digitaal nu.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 16:53   #120
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.415
Standaard

Technologische faciliteiten voor de derde leeftijd.

Derde leeftijd, een gallicisme. In Nederland begrepen ze me in de context, maar het is een Franse uitdrukking.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be