Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 december 2018, 13:25   #281
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Voor mij mag dit, tot het aantal waarvoor je goed kunt zorgen, wat bij niemand 10 zal zijn. Denk dat maximum 4 haalbaar is , wanneer je daar de fin middelen en ruimte voor hebt.( en tijd)
Mee eens.
En dan het kindergeld vanaf het 4de afbouwen in plaats van verhogen.
Een kind vraagt niet veel meer aan voeding, verwarming ,kleding enz.
BTW op zaken die uitsluitend voor kinderen kunnen gebruikt kan omlaag en onderwijs en gezongheidszorg gratis.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2018, 13:27   #282
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Mee eens.
En dan het kindergeld vanaf het 4de afbouwen in plaats van verhogen.
Een kind vraagt niet veel meer aan voeding, verwarming ,kleding enz.
BTW op zaken die uitsluitend voor kinderen kunnen gebruikt kan omlaag en onderwijs en gezongheidszorg gratis.
Goed voorstel!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2018, 15:47   #283
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De belangrijkste factor is de plaats waar uw wieg staat. Die plaats zal in heel grote mate uw toekomst bepalen.
Staat uw wieg bij miljonairs in Monaco is de kans groot dat uw leven er anders zal uitzien dan dat uw wieg bij arme drommels staat ergens in de favella's van Rio.
Dat maakt deel uit van uw sociaal-economische "genen", he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2018, 15:48   #284
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En als ge u vergist van school?
Dat is inderdaad het probleem. Het is een moeilijk informatie probleem wat de kwaliteit betreft, bedolven onder heel wat propaganda.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2018, 15:51   #285
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is jouw recht om daar voorstander van te zijn.
Maar daarvoor zal je wel terecht moeten bij een andere partij dan een gemeenschapspartij.

Welke Vlaamse partij staat eigenlijk op jouw lijn?
Alle vlaamse partijen zijn dezelfde, op esthetiek na. Het zijn allemaal mediocraten, met wat details verschillend. Uiteraard komt dat niet overeen met wat ik voorstel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 17:44   #286
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kinderen zijn altijd een geschenk van God. Alleen denkt de mens soms wel eens vanuit een egoïstische reflex.
Waarom legt god dan zoveel kinderen in de schoot van vrouwen die met mannen zijn die niet met hun poten van hun "godsgeschenk" kunnen blijven?? Is god dan zo'n smeerlapke? Of een pedofiel, net zoals zoveel van zijn uitdragers en volgelingen?

Ik kijk neer op mensen die kweken als konijnen en dan beweren dat het opvoeren van de druk op deze aardbol een geschenk van god is; met alles wat we weten, is het een vreselijk ignorante tot zelfs criminele instelling om zoveel wezens op de wereld te zetten.

Als je meer dan 2 kinderen wil, betaal er dan zelf voor want de maatschappij heeft ze niet nodig!
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 18:06   #287
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Waarom legt god dan zoveel kinderen in de schoot van vrouwen die met mannen zijn die niet met hun poten van hun "godsgeschenk" kunnen blijven?? Is god dan zo'n smeerlapke? Of een pedofiel, net zoals zoveel van zijn uitdragers en volgelingen?

Ik kijk neer op mensen die kweken als konijnen en dan beweren dat het opvoeren van de druk op deze aardbol een geschenk van god is; met alles wat we weten, is het een vreselijk ignorante tot zelfs criminele instelling om zoveel wezens op de wereld te zetten.

Als je meer dan 2 kinderen wil, betaal er dan zelf voor want de maatschappij heeft ze niet nodig!
OK maar de Oude Grieken wisten al dat een vrouw -gemiddeld- 2 tot 3 kinderen moest op de wereld zetten opdat de bestaande welvaart zou behouden blijven.
Niet méér dan dat.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 18:41   #288
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Katholieken en kinderen...
Even geschenk van God maar wel en masse verkracht of in Ierse beerputten gegooid
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 07:49   #289
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Katholieken en kinderen...
Even geschenk van God maar wel en masse verkracht of in Ierse beerputten gegooid
Dat is de reden waarom ze het een geschenk noemen, tiens !

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 januari 2019 om 07:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 12:01   #290
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Alle vlaamse partijen zijn dezelfde, op esthetiek na. Het zijn allemaal mediocraten, met wat details verschillend. Uiteraard komt dat niet overeen met wat ik voorstel.
Dat is heel mooi geformuleerd dat je met jouw mening eigenlijk alleen maar staat te roepen in de woestijn.
Je kan zo evengoed zeggen dat de mutualiteiten mogen afgeschaft worden en vervangen door volledige private verzekeraars. Dat is ook iets dat er bij ons nooit zal komen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 12:03   #291
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OK maar de Oude Grieken wisten al dat een vrouw -gemiddeld- 2 tot 3 kinderen moest op de wereld zetten opdat de bestaande welvaart zou behouden blijven.
Niet méér dan dat.
Ik denk dat die van niet meer wisten dan dat neuken plezant was, kinderen later voor je kunnen zorgen, als ze niet stierven van ziekte, ongeluk of als kanonnenvlees.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 17:43   #292
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat die van niet meer wisten dan dat neuken plezant was, kinderen later voor je kunnen zorgen, als ze niet stierven van ziekte, ongeluk of als kanonnenvlees.
Ik denk dat hun filosofen verstandige mensen waren die méér wisten dan sommigen onder ons vermoeden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 20:36   #293
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik denk dat hun filosofen verstandige mensen waren die méér wisten dan sommigen onder ons vermoeden.
Het waren gewoon dezelfde hypocrieten. Filosofie spuien, maar er zelf niet naar leven.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 januari 2019 om 20:37.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2019, 00:07   #294
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Een van de problemen nu is dat bedrijven niet meer wensen te investeren in opleidingen. Ik kreeg zo goed als alle basis opleidingen bij mijn vorige werkgever Ford en ging daarna steeds met avondopleidingen verder, zo goed als al mijn verlofdagen gebruikte ik daarvoor gezien de toegewezen opleidingsuren niet toereikend waren.

Een wezenlijk verschil met Duitsland waar de stage in de bedrijven al op zeer jonge leeftijd start als onderdeel van het leertraject.
Sedert kort kennen we in het onderwijs in Vlaanderen "duaal leren": een opleiding gedragen door school én bedrijfswereld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2019, 00:12   #295
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Voor mij mag dit, tot het aantal waarvoor je goed kunt zorgen, wat bij niemand 10 zal zijn. Denk dat maximum 4 haalbaar is , wanneer je daar de fin middelen en ruimte voor hebt.( en tijd)
Dan moet ik u teleurstellen: er lopen hier meer dan vier rond. Een kroostrijk gezin is zeker mogelijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2019, 00:47   #296
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan moet ik u teleurstellen: er lopen hier meer dan vier rond. Een kroostrijk gezin is zeker mogelijk.
En we zijn u er niet dankbaar voor. Zelfs al zouden u en uw gelijken de "vijand" kunnen wegkweken, gaat uw onzichtbaar vriendje uw nageslacht niet reden van de overbevolking en alle problemen daarmee gerelateerd.

Maar ik moet me er geen zorgen over maken, het zal mijn tijd wel duren.
Het zijn uw kinderen die gaan mogen creperen in een 7de eeuwse samenleving van plunderaars, verkrachters en andere uitbuiters.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2019, 07:17   #297
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is heel mooi geformuleerd dat je met jouw mening eigenlijk alleen maar staat te roepen in de woestijn.
Dat moeten mensen die vonden dat die "koning" geen privileges verdienden 1000 jaar geleden, ook geweest zijn.

Dat alle partijen op elkaar gelijken is het normale verschijnsel dat ook maakt dat alle fietsers in een wielwedstrijd op elkaar gelijken. Ja, ene heeft een geel, en een andere heeft een groen truitje aan. Maar aangezien het doel van die wedstrijd hetzelfde is voor iedereen, namelijk "rap rijden met de fiets", gaan alle fietsers in de wedstrijd min of meer dezelfde strategieen aan de dag leggen. Op dezelfde manier is de wedstrijd voor partijen "verkiezingen winnen en mandaten bekomen". Het is dus niet verwonderlijk dat ze allemaal hetzelfde doen: geoptimiseerde verkiezingswinnaars.

Op dezelfde manier dat een wielerwedstrijd U niet direct de beste redenaar laat winnen, laat de wedstrijd "verkiezingen winnen" U niet direct de beste bestuurders winnen, of de beste maatschappijfilosofen.

Citaat:
Je kan zo evengoed zeggen dat de mutualiteiten mogen afgeschaft worden en vervangen door volledige private verzekeraars. Dat is ook iets dat er bij ons nooit zal komen.
Uiteraard zal ik dat zeggen. En uiteraard gaat dat er voorlopig niet komen. Want uiteraard wint ge daarmee geen verkiezingen. Met een uit de hand gelopen sociale zekerheid en een oplopende staatsschuld, wint ge juist wel verkiezingen - zelfs al staat ge te zeggen dat ge dat niet gaat doen.
Ge moet ZEGGEN dat ge het niet gaat doen om de verkiezingen te winnen, en nadien moet ge het WEL DOEN om de volgende verkiezingen te winnen. Als ge ook nog eens kunt zeggen dat het de schuld is van de anderen, zijt ge helemaal de koning van de verkiezingen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2019, 18:23   #298
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Europa is niet overbevolkt. Europa vergrijst aan een schrikwekkende snelheid.
En uw oplossing bestaat er in hier gans Afrika en zo te laten binnenstromen om de bevolking op peil te houden?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be