Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2019, 22:19   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard Kim Clijsters - I'll be back ...

Wat te verwachten van Clijsters comeback?

Niemand had het zien aankomen, ik wel.

Wat we er zullen mogen van verwachten dat valt nog af te wachten.

Toch zal het een opsteker zijn voor het vrouwentennis waar al veel goede speelsters er de brui aan gegeven hebben.

Kim is en blijft een prima goedlachse speelster.

Zou ze ons verwelkomen met die mooie spagaat?

Toen Masha in de problemen kwam (nooit bewezen) keek ik niet veel meer naar het tennis.

Ik volgde het tot op bepaalde hoogte nog wel.

Laat ik met deze Elise Mertens dan ook even in de bloemetjes zetten.

Elise Mertens wint dubbel op US Open en grijpt eerste grandslam: “Ik kan het niet geloven”
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 07:26   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

wat een haat artikel in DM :

https://www.demorgen.be/sport/de-com...acht~b50587f9/

Citaat:
? Tennis
De comeback van Kim Clijsters: waanzin, wanhoop of weldoordacht?

Beeld REUTERS
Is de aangekondigde comeback van Kim Clijsters als proftennisspeelster waanzin, wanhoop of weldoordacht? Het is nooit vertoond, wat niet wil zeggen dat het niet kan lukken. Maar of het verstandig is? Antwoord in beraad.
? Exclusief voor abonnees door Hans Vandeweghe12 september 2019, 20:25

Kim Clijsters postte een filmpje op Instagram waarin ze haar comeback aankondigde. Het eerste zinnetje in dat filmpje zou kunnen wijzen op een vroege midlifecrisis die zich meester van haar heeft gemaakt. “Wat wil ik echt van het leven? De laatste jaren was ik een fulltime mama en daar hou ik van, echt waar.”

Dan volgen stukjes ten huize van Lynch-Clijsters, met onder meer kinderen die uit bed worden gelicht en aan het ontbijt zitten. Het is geen onverhoeds gemaakt filmpje, dat is duidelijk. Hier is over nagedacht.
Maar dan komt het hoge woord eruit: “Ik hou er ook van om proftennisster te zijn.” Gevolgd door een beeld van de Australian Open. “Ik mis dat gevoel. Dus wat als ik het allebei zou proberen?”

ADVERTENTIE

inRead invented by Teads

Waarna er een stukje komt met John McEnroe die haar vraagt of ze comebackplannen heeft, wat ze weglacht. Dan volgt de finale, met het meest melige zinnetje van de hele reclamespot, gemonteerd over beelden van een reeks bootcampoefeningen: “Kan ik tegelijk een liefhebbende moeder zijn voor mijn drie kinderen en de best mogelijke tennisspeelster?”

Maar natuurlijk kan dat, Kim. De vraag is alleen wat je van jezelf verwacht, en meer nog, wat de buitenwereld van jou verwacht en of je daarmee kunt omgaan, afgezien van hoe dat frêle lichaam van jou op die hernieuwde belasting zal reageren.
Ali, Jordan
Toen Clijsters in december 2012 stopte, was ze 29, winnares van vier grand slams en moeder van één dochter. Haar lichaam rammelde aan alle kanten, en het laatste jaar was er eigenlijk te veel aan. Het is bekend dat zwangerschappen een vrouwenlichaam hormonaal min of meer kunnen resetten, maar of daarmee ook slijtage wordt hersteld, is maar de vraag. Er zijn alvast geen vrouwen bekend die kraakbeen extra hebben overgehouden aan een zwangerschap en ook niet aan twee.
Comebacks van voormalige nummers één in het tennis zijn nog al vertoond, door Billie Jean King, Monica Seles, Jennifer Capriati, Martina Hingis en Serena Williams onder anderen. Een tweevoudige comeback is sowieso erg zeldzaam. De grootste sportmannen aller tijden hebben het aangedurfd: Ali in 1970 en 1980 en Michael Jordan in 1995 en 2001. In beide gevallen was de tweede comeback er te veel aan.
Dat dit trisnummer van Clijsters – de eerste comeback was in 2009 – geen bevlieging is, bewijst niet alleen het filmpje, dat prima in elkaar steekt met zorgvuldig uitgekozen beelden, maar ook de timing en de tactiek achter dit bericht. Vroege namiddag in West-Europa is ideaal voor de media over de hele wereld. De Amerikanen worden er wakker mee en de Aziaten gaan ermee slapen.
Dat ze ook een pr-agentschap onder de arm heeft genomen, wijst erop dat ze er al langer mee bezig is. Rond vijf uur in de namiddag konden de media op een gratis nummer inbellen voor een conferencecall. De pr-vrouw die Clijsters begeleidt, is een Engelse oud-journaliste die vroeger voor de WTA werkte en nu vanuit Canada haar ding doet. De WTA kreeg trouwens het eerste interview, wat wijst op een strakke regie vanuit kamp-Clijsters.
Mijn marathon
Kan Kim Clijsters zich in haar derde carrière, na zeven jaar vriendschappelijk te hebben getikt op de oudeknarrentour, nog meten met de jeugd? Volgens insiders traint ze nog geregeld met onder meer Elise Mertens, maar ook met andere speelsters die haar pad kruisen in haar Tennis Academy. Dat bevestigde ze in die conferencecall. “Ik tennis steeds meer en het ging steeds beter.” Tot nog toe was dat in de beslotenheid van haar eigen tennisclub. Straks wordt ze verwacht rond de wereld te vliegen en soms dagen na elkaar te tennissen, terwijl de kids thuis naar school moeten.
Daar heeft ze ook andere dingen om handen. Dit jaar kondigde Sport.be aan dat Clijsters zich behalve om de KC Tennis Academy persoonlijk ook meer zou bekommeren om de Kim Clijsters Tennis Club, gericht op het brede publiek. Iedereen moest zich in haar club thuis voelen. Hoe die ambitie zal worden gecombineerd met al dat reizen, is nog de vraag.
Clijsters is zoekende, en het is niet duidelijk wat ze wil en zal vinden. Een tennisinsider verwoordde het zo: “De meesten onder ons die voelen dat het wat minder wordt met het lijf nemen een personal trainer. Zij kan het verpakken als een comeback in de WTA Tour.” Haar eigen verwachtingen zijn duidelijk: kijken waar het schip strandt. “Anderen lopen een marathon. Dit is mijn marathon, ik wil kijken wat ik er nog van bak.”
Ze kan zichzelf een prima dienst bewijzen, een morele boost waar ze jaren mee verder kan, maar tegelijk zou een winnende Kim Clijsters een belediging zijn voor het huidige vrouwentennis. Stel dat na Serena Williams ook Kim Clijsters weer finales begint te spelen. Die twee tegen elkaar, met in hun players box nanny’s om de kinderen koest te houden, daar zit je als WTA toch niet op te wachten?

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 september 2019 om 07:27.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 08:01   #3
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Intriest inderdaad, de tendens in dat schrijfsel. Betaalt gij voor voor zo'n gazet?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 08:07   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Tjah, dat was inderdaad best een haatartikel.

Men had nog verder kunnen gaan en schrijven: heeft ze geld nodig?

Dan was het hek helemaal van de dam.

Ik gun het Kim van harte haar weder intrede.

Kim Clijsters kondigt comeback aan in filmpje: "Tot in 2020"

p.s.

Met Masha in mijn vorig schrijfsel bedoelde ik Maria Sharapova

Te laat gezien maar er was al een draadje over Kim.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 september 2019 om 08:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 08:14   #5
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Rioolkrant. 't is nog komkommertijd.
Wat Kim betreft. Als het lukt chapeau. Indien niet. Nice try.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 08:17   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Rioolkrant. 't is nog komkommertijd.
Wat Kim betreft. Als het lukt chapeau. Indien niet. Nice try.
Af te wachten of Kim het spel dat ze vroeger zo goed in de hand had terug tevoorschijn kan toveren, dan lukt het haar wel.

Een leuke verschijning zal Kim zeker zijn tussen al die zure typetjes van tegenwoordig in het toptennis.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 08:45   #7
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Af te wachten of Kim het spel dat ze vroeger zo goed in de hand had terug tevoorschijn kan toveren, dan lukt het haar wel.
Een leuke verschijning zal Kim zeker zijn tussen al die zure typetjes van tegenwoordig in het toptennis.
En los daarvan zijn haar rondingen naar 't schijnt ook populair vandaag de dag.
Nogmaals dus.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 08:52   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Intriest inderdaad, de tendens in dat schrijfsel. Betaalt gij voor voor zo'n gazet?
niet persoonlijk
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 08:53   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Tjah, dat was inderdaad best een haatartikel.

Men had nog verder kunnen gaan en schrijven: heeft ze geld nodig?

Dan was het hek helemaal van de dam.

Ik gun het Kim van harte haar weder intrede.

Kim Clijsters kondigt comeback aan in filmpje: "Tot in 2020"

p.s.

Met Masha in mijn vorig schrijfsel bedoelde ik Maria Sharapova

Te laat gezien maar er was al een draadje over Kim.
Die heeft 22 miljoen aan prijzengeld opgestreken & hare vent is ook niet onbemiddeld.

Om de centen is het niet te doen schat ik, of ze moeten er echt een royale levensstijl op nahouden. Voetballers die durven wel al eens de miljoenen er op korte termijn door te jagen aan autos, dranke en vrouwen.

Ik denk dat ze gewoon terug goesting heeft in tennis en alles wat daar bij komt kijken, nu de kinderen wat groter zijn. En aangezien ze gemakkelijk de grote toernooien mag spelen & niet meer vanaf nul moet beginnen, why not. De wildcards krijgt ze standaard toch.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 08:55   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Ze was al de vriendelijkheid zelve, gisteren in een journaal.

"Mevrouw Clijsters, mag ik u een vraag stellen?"

Zonder opkijken, of antwoorden, de wagen in en wegscheuren.

Sympathieke vrouw die Clijsters.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 09:00   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die heeft 22 miljoen aan prijzengeld opgestreken & hare vent is ook niet onbemiddeld.

Om de centen is het niet te doen schat ik, of ze moeten er echt een royale levensstijl op nahouden. Voetballers die durven wel al eens de miljoenen er op korte termijn door te jagen aan autos, dranke en vrouwen.

Ik denk dat ze gewoon terug goesting heeft in tennis en alles wat daar bij komt kijken, nu de kinderen wat groter zijn. En aangezien ze gemakkelijk de grote toernooien mag spelen & niet meer vanaf nul moet beginnen, why not. De wildcards krijgt ze standaard toch.
denk t ook, trouwens goed omringd geweest altijd, en ervaring genoeg in de familie hoe met (veel) geld omgaan.

maar 'nu de kinderen wat groter zijn?' ... de jongste is 2

maar niks is onoplosbaar, en ze moet gewoon doen waar ze zin in heeft natuurlijk.

zielig persoon moet dat zijn daar bij DM (Hans Vandeweghe) om daar zo zuur over te schrijven.


Laatst gewijzigd door Anna List : 13 september 2019 om 09:02.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 09:03   #12
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ze was al de vriendelijkheid zelve, gisteren in een journaal.
"Mevrouw Clijsters, mag ik u een vraag stellen?"
Zonder opkijken, of antwoorden, de wagen in en wegscheuren.
Sympathieke vrouw die Clijsters.
Pffft. Nu ist eens eentje zonder snor en met dikke tetten en weeral nigoe
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 09:04   #13
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die laatste zin
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 13 september 2019 om 09:04.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 09:05   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die laatste zin
snap niet dat zoiets een redactie doorkomt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 09:05   #15
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
denk t ook, trouwens goed omringd geweest altijd, en ervaring genoeg in de familie hoe met (veel) geld omgaan. maar 'nu de kinderen wat groter zijn?' ... de jongste is 2. maar niks is onoplosbaar, en ze moet gewoon doen waar ze zin in heeft natuurlijk.
zielig persoon moet dat zijn daar bij DM (Hans Vandeweghe) om daar zo zuur over te schrijven.
Uw maat Calvo is snel verouderd!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 09:05   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Uw maat Calvo is snel verouderd!
ik heb een talent ontdekt bij mezelf.

lelijke mensen posten.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 09:06   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Stel dat na Serena Williams ook Kim Clijsters weer finales begint te spelen. Die twee tegen elkaar, met in hun players box nanny’s om de kinderen koest te houden, daar zit je als WTA toch niet op te wachten?
Ik hoop dat die auteur grandioos wordt afgefikt op sociale media.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 09:08   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die heeft 22 miljoen aan prijzengeld opgestreken & hare vent is ook niet onbemiddeld.

Om de centen is het niet te doen schat ik, of ze moeten er echt een royale levensstijl op nahouden. Voetballers die durven wel al eens de miljoenen er op korte termijn door te jagen aan autos, dranke en vrouwen.

Ik denk dat ze gewoon terug goesting heeft in tennis en alles wat daar bij komt kijken, nu de kinderen wat groter zijn. En aangezien ze gemakkelijk de grote toernooien mag spelen & niet meer vanaf nul moet beginnen, why not. De wildcards krijgt ze standaard toch.
in het slechtste geval heeft ze zich geamuseerd.

ondertussen weten we dat iemand van 36 gerust topsport aankan, mits een voorgeschiedenis in topsport (heeft ze dacht ik wel genoeg), voldoende begeleiding (ook meer dan genoeg) en de juiste doelen stellen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 09:09   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik hoop dat die auteur grandioos wordt afgefikt op sociale media.
iemand die twitter volgt?

moogt gerust de links hier posten!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 09:12   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Pffft. Nu ist eens eentje zonder snor en met dikke tetten en weeral nigoe
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 september 2019 om 09:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be