Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 18 januari 2007, 22:24   #1
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard Waarom zouden mensen voor u moeten stemmen?

Geef eens een aantal redens waarom u een stem waard bent. Waarin maakt u het verschil met andere partijgenoten? Waarom zouden wij voor u moeten stemmen en niet voor Filip Dewinter bijvoorbeeld? Welk accent legt u binnen het Vlaams Belang?

Kortom...laat je eens gaan en "verkoop jezelf " zoals men zegt. Waar ben jij goed in?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 januari 2007 om 22:25.
Paulus is offline  
Oud 19 januari 2007, 13:54   #2
Filip De Man
 
 
Filip De Man's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

Eigenlijk moet niemand voor mijn persoontje stemmen, het gaat in de politiek om het programma.
Stem dus gerust voor Frank Vanhecke of Anke of FDW... mij om het even.
Als ons ideeëngoed er maar op vooruitgaat.
Filip De Man is offline  
Oud 19 januari 2007, 14:12   #3
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Eigenlijk moet niemand voor mijn persoontje stemmen, het gaat in de politiek om het programma.
Stem dus gerust voor Frank Vanhecke of Anke of FDW... mij om het even.
Als ons ideeëngoed er maar op vooruitgaat.
mooi antwoord. niet het eigenbelang telt maar wel het algemeen vlaams belang.
ilfalco is offline  
Oud 19 januari 2007, 14:30   #4
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

maar ook een stom antwoord.
want uiteindelijk wil je competente mensen zien zetelen. achter een ideeëngoed staan is niet voldoende.

De meeste VB'ers zullen het daarmee eens zijn. Kijk naar de kritiek op Freya bijv. Beschuldigingen over vierkantswortels, thesissen,... worden aangegrepen om erop te wijzen dat Freya haar plaats niet verdient. Dat zou geen problemen mogen opleveren, volgens FDM. Het maakt immers niet uit of je nu competent bent of niet, als je het ideeëngoed maar volgt.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:13   #5
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Eerder zei u al dat niet iedereen in het VB dezelfde ideeën heeft. Waarom weigert u het dan u te profileren met uw eigen persoonlijke ideeën door systematisch naar "het programma" te verwijzen, alsof iedereen in het VB maar een stelletje ja-knikkende robotten zijn zonder eigen mening.

Ikzelf ben bijvoorbeeld principieel tegen het multi-culturalisme en voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen. Ik ben voor een strengere behandeling van criminelen maar eveneens tegen de criminalisatie van marihuana. Ik ben uitdrukkelijk tegen abortus maar heb geen probleem met euthanasie. Verder vind ik een nadruk op het gezin als hoeksteen van de samenleving een must en ben ik tegenstander van homohuwelijken en adoptie door ongehuwden. Ook vind ik dat kinderen terug strenger zou moeten opgevoed worden, zowel thuis, op scholen als in de jeugdbeweging.

In welk van bovenstaande punten kunt u zich persoonlijk vinden en welke niet. In hoeverre wijkt u daar af van de partijlijn? Welk lid of welke leden van uw partij komen het dichtst in de buurt van de idealen die ik hier beschrijf?

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 19 januari 2007 om 15:13.
IlluSionS667 is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:15   #6
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
maar ook een stom antwoord.
want uiteindelijk wil je competente mensen zien zetelen. achter een ideeëngoed staan is niet voldoende.

De meeste VB'ers zullen het daarmee eens zijn. Kijk naar de kritiek op Freya bijv. Beschuldigingen over vierkantswortels, thesissen,... worden aangegrepen om erop te wijzen dat Freya haar plaats niet verdient. Dat zou geen problemen mogen opleveren, volgens FDM. Het maakt immers niet uit of je nu competent bent of niet, als je het ideeëngoed maar volgt.
Eigenlijk is de man niet zo stom, hij reageert heel cool, bewondert me eigenlijk een beetje...alhoewel !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 19 januari 2007 om 15:16.
Lincoln is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:19   #7
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Eigenlijk is de man niet zo stom, hij reageert heel cool, bewondert me eigenlijk een beetje...alhoewel !
Een linkse moslim die complimenten geeft aan iemand uit de radicale vleugel van het VB... De wonderen zijn duidelijk de wereld nog niet uit
IlluSionS667 is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:19   #8
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Eigenlijk is de man niet zo stom, hij reageert heel cool, bewondert me eigenlijk een beetje...alhoewel !
De tact waarmee op vele vragen wordt geantwoord verwonderen mij niet hoor... Hier is inderdaad sprake van tact...
Nu je kan hem dat moeilijk kwalijk nemen dit is nu eenmaal politiek aan ieder om er het zijne uit te halen...
largo_w is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:27   #9
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Een linkse moslim die complimenten geeft aan iemand uit de radicale vleugel van het VB... De wonderen zijn duidelijk de wereld nog niet uit
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:35   #10
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
maar ook een stom antwoord.
want uiteindelijk wil je competente mensen zien zetelen. achter een ideeëngoed staan is niet voldoende.

De meeste VB'ers zullen het daarmee eens zijn. Kijk naar de kritiek op Freya bijv. Beschuldigingen over vierkantswortels, thesissen,... worden aangegrepen om erop te wijzen dat Freya haar plaats niet verdient. Dat zou geen problemen mogen opleveren, volgens FDM. Het maakt immers niet uit of je nu competent bent of niet, als je het ideeëngoed maar volgt.
Ik vind het ook niet sportief van Filip De Man dat hij de linkervleugel geen munitie aanrijkt om te triomferen in "hun" almachtige pers met de slogans: "FDM vindt zich slimmer dan....".

Die stoute VB'ers toch...tssssss
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:43   #11
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik vind het ook niet sportief van Filip De Man dat hij de linkervleugel geen munitie aanrijkt om te triomferen in "hun" almachtige pers met de slogans: "FDM vindt zich slimmer dan....".

Die stoute VB'ers toch...tssssss
U moet niet achter elke vraag een val zoeken, overigens de vraag werd niet eens gesteld door iemand die zich als 'links' beschouwt.

Zich in complottheorieën wikkelen is natuurlijk makkelijk om niet op de essentie van de vraag te moeten reageren.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:44   #12
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Eigenlijk moet niemand voor mijn persoontje stemmen, het gaat in de politiek om het programma.
Stem dus gerust voor Frank Vanhecke of Anke of FDW... mij om het even.
Als ons ideeëngoed er maar op vooruitgaat.
Nogal een eigenaardig antwoord wanneer ik op uw website lees:

Citaat:
een week lang deelname aan het FDM-debat op forum.politics.be.
Ga misschien eens een kijkje nemen en stel zelf een vraag.
Test uw volksvertegenwoordiger!
Het is niet echt abnormaal dat mensen willen weten wat de prioriteiten van inidviduele kandidaten zijn. Ik dacht dat het VB zo tegen particratie was...

Laatst gewijzigd door Edina : 19 januari 2007 om 15:49.
Edina is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:44   #13
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
U moet niet achter elke vraag een val zoeken, overigens de vraag werd niet eens gesteld door iemand die zich als 'links' beschouwt.

Zich in complottheorieën wikkelen is natuurlijk makkelijk om niet op de essentie van de vraag te moeten reageren.
Ik zeg hierboven nergens dat Nynorsk een linkie is...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:48   #14
Filip De Man
 
 
Filip De Man's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

Ik meen dat een politicus moet aangesproken worden op het programma dat hij verdedigt.
Dat sommigen hun gezin in de media brengen, is hun vrije keuze.
Filip De Man is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:53   #15
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik zeg hierboven nergens dat Nynorsk een linkie is...

Zeg ik misschien dat u gezegd hebt dat Nynorsk een linkie is?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:54   #16
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Ik meen dat een politicus moet aangesproken worden op het programma dat hij verdedigt.
Dat sommigen hun gezin in de media brengen, is hun vrije keuze.

Een welgemeende 'huh'?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:57   #17
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Zeg ik misschien dat u gezegd hebt dat Nynorsk een linkie is?
Neen...
BTW: ik bedoelde wel degelijk Paulus...waarvoor verschoning...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:58   #18
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Ik meen dat een politicus moet aangesproken worden op het programma dat hij verdedigt.
Ik vind dat een eigenaardig standpunt voor iemand die tot een partij behoort die schreeuwt om directe democratie.

Citaat:
Dat sommigen hun gezin in de media brengen, is hun vrije keuze.
En wat heeft dat met het onderwerp van deze thread te maken?
Edina is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:59   #19
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Ik meen dat een politicus moet aangesproken worden op het programma dat hij verdedigt.
Dat sommigen hun gezin in de media brengen, is hun vrije keuze.
Moet een politicus niet in eerste plaats zijn eigen idealen verdedigen? Waarom al die eenheidsworst? Jullie zijn toch niet allemaal ja-knikkende robots?

Er is simpelweg niets meer dat mij meer walgt in dit pseudo-democratisch systeem dan de particratische eenheidsworst die de individuele mening ondergeschikt maakt aan het partijprogramma en de militanten reduceert tot een bende ja-knikkers.

Hoe wil het VB ooit een brede Vlaams-nationale volksbeweging worden als ze net als alle andere partijen haar leden een partijlijn oplegt en elk invididueel idee als irrelevant beschouwt?

Meerdere mensen hebben u al gevraagd wat er precies u onderscheidt van uw collega's VB-ers. Uw onwil om hierop te antwoorden alsook uw ontwijkende gedrag in andere draden geven mij alvast meer zin om op JMDD te stemmen dan uw partij, en ik denk niet dat ik de enige ben die zo denkt.

Het VB was ooit de partij van het volk, omdat het als enige partij uitdrukte wat er in het volk leefde. Meer en meer is het echter net als alle andere partijen gereduceerd tot een stelletje oportunisten die vervreemd is van het volk en star vasthoudt aan een ouwbollig programma.

Vlaanderen heeft nood aan een radicale conservatieve Vlaamse partij waar het individu inspraak heeft in de partijlijn en die de verbetering van het dagelijkse leven van de Vlaming als eerste prioriteit stelt. Het potentieel dat het VB ooit had om zo'n partij te worden, heeft het volgens mij al enige tijd verloren. U geeft alleszins die indruk.
IlluSionS667 is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:59   #20
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Neen...
BTW: ik bedoelde wel degelijk Paulus...waarvoor verschoning...
Het is u vergeven.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be