Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari Deze jonge CD&V'er zit al sinds 2002 in het parlement. Hij werkt er oa rond mobiliteit en zorg. Ook de West-Vlaamse belangen krijgen zijn aandacht in het parlement.

 
 
Discussietools
Oud 13 februari 2007, 12:13   #21
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Over fantasiewereldjes gesproken: vierdewereldsyndicaat? Haha ha!
MaXiMuS is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:17   #22
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

de armen = vierde wereld - zestien percent van de bevolking

en hoeveel praktiserende conservatief katolieken zijn er ?

zelfs de pvda heeft meer militanten

maar ik ga hier echt geen moeite verder doen om jullie droom te doorprikken

ik droom daar zelf immers ook veel te graag voor

ik zou zeggen dus

nice dreams
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2007 om 12:18.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:18   #23
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Dank voor uw antwoord.

CD&V laat hier helaas een kans liggen om een Vlaamse en katholieke versie te zijn van bijvoorbeeld de Nederlandse Christenunie: economisch sociaal en op etisch vlak conservatief.
Sinds wanneer is de CU Christendemocratisch?
liberalist_NL is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:18   #24
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
Over fantasiewereldjes gesproken: vierdewereldsyndicaat? Haha ha!
armen uitlachen daar zou je volgens mij trouwens voor onder je vijs krijgen van jezus hoor .
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:25   #25
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Wees maar gerust moest de CD&V zich een stuk katholieker en conservatiever profileren, dat ze zeker geen stemmen zouden verliezen, wel integendeel. De partij zou zich juist kunnen differentiëren van de progressieve centrumpartijen.
Integendeel. Toen het CDA hier nog conservatief was, was het voor de eerste keer sinds de tweede wereldoorlog dat deze partij niet deelnam aan de regering voor 8 jaar. Men was het conservatisme en de burgerlijkheid spuugzat. Nu hebben we mede dankzij D66 en de andere progressieve partijen PvdA en VVD onze bekende liberale verworvenheden.
liberalist_NL is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:25   #26
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
armen uitlachen daar zou je volgens mij trouwens voor onder je vijs krijgen van jezus hoor .
Ik lach geen armen uit. Ik lach u uit, omdat u mij als katholiek verwijt in een droomwereld te leven, daar waar u de belangen van armen meent te moeten verdedigen in een wereld waar men zelfs zijn eigen ouders in een rusthuis dumpt.

MaXiMuS is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:28   #27
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Wie in godsnaam stemt nog CVP omwille van de C? Moest Jezus terugkomen dan was zijn eerste werk die hypokrieten uit de tempel te gooien! Zij zijn de eersten om tot driemaal toe te zeggen: "Ik ken die mens niet!" ...
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:30   #28
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de armen = vierde wereld - zestien percent van de bevolking

en hoeveel praktiserende conservatief katolieken zijn er ?

zelfs de pvda heeft meer militanten

maar ik ga hier echt geen moeite verder doen om jullie droom te doorprikken

ik droom daar zelf immers ook veel te graag voor

ik zou zeggen dus

nice dreams

Volgens CIA-bron

Roman Catholics 17.33% van een goeie 6.5 miljard mensen.

Dat maakt meer dan 1 miljard rooms katholieken. Hoeveel PdvA'ers zijn er al weer?


Ik zou zeggen dus
Horrible nightmare!
MaXiMuS is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:33   #29
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
er is daar met absolute zekerheid een kiespubliek voor dat zelfs niet zo groot is als het kiespubliek van de pvda. Zoniet zou de katolieke partij van woeste zijn blijven bestaan. Je kan zondags ook eens in de kerk gaan kijken hoeveel kiezers zo n achterlijke partij vandaag de dag zou hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wat was er christelijk aan de katolieke partij waar woeste deel van uitmaakte ? De worsten die hij voor de verkiezingen aan de hongerende armen uitdeelde ?
Volgens mij heb je te veel naar de film Daens gekeken. Na de schijnende situatie in de liberale 19de eeuw zijn er ook periodes geweest waarop de katholieken wel degelijk de arbeiders dienden ZONDER hun katholieke roots te verloochenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wat is er uberhaut christelijk aan de paus ? een wolf met schaapskleren aan is dat immers
Mee eens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
en wat er tot slot christelijk is aan maxvoorzijneigenarischewestland en maximus dat vraag ik me ook af
Dat is voor hen een weet en voor jouw een bevooroordeelde gok.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de armen = vierde wereld - zestien percent van de bevolking

en hoeveel praktiserende conservatief katolieken zijn er ?
In heel wat arme landen is dit de meerderheid. Ook Polen (dat niet meer zo heel arm is) is nog erg conservatief katholiek, zoals ikzelf tijdens een verblijf in dat land heb kunnen ondervinden.

In België is men inderdaad veel te sterk geïndoctrineerd door linkse propagandisten, alhoewel het aantal conservatievelingen terug groeit door het voortdurende geknoei van "progressieven".
IlluSionS667 is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:39   #30
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Men was het conservatisme en de burgerlijkheid spuugzat. Nu hebben we mede dankzij D66 en de andere progressieve partijen PvdA en VVD onze bekende liberale verworvenheden.
En ondertussen stellen meer en meer Nederlanders zich vragen over die "liberale verworvenheden".... Ondertussen vragen meer en meer Nederlanders zich af of dat conservatisme en die burgerlijkheid eigenlijk wel zo slecht waren. De opkomst van de talrijke "rechts-populistische" partijtjes is daarvan een teken aan de muur, al bieden zij niet echt een oplossing.
IlluSionS667 is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:41   #31
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
En ondertussen stellen meer en meer Nederlanders zich vragen over die "liberale verworvenheden".... Ondertussen vragen meer en meer Nederlanders zich af of dat conservatisme en die burgerlijkheid eigenlijk wel zo slecht waren. De opkomst van de talrijke "rechts-populistische" partijtjes is daarvan een teken aan de muur, al bieden zij niet echt een oplossing.
De rechts-populistische partijen zijn opgekomen door ontevree m.b.t. integratieproblematiek.
liberalist_NL is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:42   #32
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Wie in godsnaam stemt nog CVP omwille van de C? Moest Jezus terugkomen dan was zijn eerste werk die hypokrieten uit de tempel te gooien! Zij zijn de eersten om tot driemaal toe te zeggen: "Ik ken die mens niet!" ...
Er zijn nog tal van mensen (vooral oudere en vrome mensen) die op de CD&V stemmen omwille van de C. Door de Christelijke waarden en normen te verraden, verraadt de CD&V deze mensen, die tot hun meest trouwe en authentieke doelpubliek behoren en negeert ze de noodkreet van een groeiende groep in Vlaanderen die het "progressieve" geëxperimenteer beu is.
IlluSionS667 is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:45   #33
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
Wat is er Christelijk aan de CDV?

DUS om mijn vraag aan de heer Deseyn te herhalen...
MaXiMuS is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:46   #34
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De rechts-populistische partijen zijn opgekomen door ontevree m.b.t. integratieproblematiek.
Pim Fortuyn heeft inderdaad vooral de immigrantenproblematiek op de tafel gesmeten, maar dat is zeker niet de enige wonde die is opengegaan. Ik heb bijvoorbeeld ook al meermaals Nederlanders weten klagen over de drugsproblematiek tengevolge van het Nederlandse drugsbeleid
IlluSionS667 is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:51   #35
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Pim Fortuyn heeft inderdaad vooral de immigrantenproblematiek op de tafel gesmeten, maar dat is zeker niet de enige wonde die is opengegaan. Ik heb bijvoorbeeld ook al meermaals Nederlanders weten klagen over de drugsproblematiek tengevolge van het Nederlandse drugsbeleid
Nederland heeft een van de laagste cijfers van drugsgebruik in Europa. Aan het beleid ligt het niet, bovendien bespaart het tonnen op begroting, gezien niks opgespoord hoeft te worden e.d.
liberalist_NL is offline  
Oud 13 februari 2007, 13:02   #36
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nederland heeft een van de laagste cijfers van drugsgebruik in Europa.
Misschien. Ik heb inderdaad de indruk dat men in Nederland vroeger begint te experimenteren maar ook vroeger ermee ophoudt.

Het feit dat bepaalde softdrugs bij jullie (als enige land) legaal te verkrijgen zijn en dat bepaalde harddrugs ook niet zo heel moeilijk te vinden zijn, zorgt echter wel voor een grote overlast aandrugstoeristen in Nederland.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Aan het beleid ligt het niet, bovendien bespaart het tonnen op begroting, gezien niks opgespoord hoeft te worden e.d.
Ikzelf ben voorstander van volkomen legalisatie van marihuana (en niet de half-half situatie van vandaag), omwille van de gelijkstelling met tabak en alcohol. Ik kan echter inzien waarom heel wat Nederlanders het er niet zo op hebben, vooral wanneer ze kort bij een pas geopende coffee-shop wonen.
IlluSionS667 is offline  
Oud 13 februari 2007, 13:04   #37
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Misschien. Ik heb inderdaad de indruk dat men in Nederland vroeger begint te experimenteren maar ook vroeger ermee ophoudt.

Het feit dat bepaalde softdrugs bij jullie (als enige land) legaal te verkrijgen zijn en dat bepaalde harddrugs ook niet zo heel moeilijk te vinden zijn, zorgt echter wel voor een grote overlast aandrugstoeristen in Nederland.
En extra kosten bij opsporing voor de buurlanden. Maar dat is niet ons probleem...
Citaat:
Ikzelf ben voorstander van volkomen legalisatie van marihuana (en niet de half-half situatie van vandaag), omwille van de gelijkstelling met tabak en alcohol. Ik kan echter inzien waarom heel wat Nederlanders het er niet zo op hebben, vooral wanneer ze kort bij een pas geopende coffee-shop wonen.
Dat snap ik ook wel. Het allerergst is dat coffeeshops soms in de buurt van scholen liggen. Dat is de enige wat conservatievere kant aan mij, ik vind dat kinderen beschermd dienen te worden tegen drugs. De minimumleeftijd wordt dus wat mij betreft 21 jaar.
liberalist_NL is offline  
Oud 13 februari 2007, 13:09   #38
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Kan die discussie niet ergens anders? Hier gaat het over de C in de CDV...
MaXiMuS is offline  
Oud 13 februari 2007, 13:16   #39
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat is de enige wat conservatievere kant aan mij, ik vind dat kinderen beschermd dienen te worden tegen drugs. De minimumleeftijd wordt dus wat mij betreft 21 jaar.
De meeste mensen beginnen onder de leeftijd van 21 met marihuana. Velen stoppen er zelfs voor hun 21ste mee. Het is opvallend hoe de leeftijd om te beginnen evenals de leeftijd om te stoppen lager ligt in Nederland, zoals ik al eerder zei. De reden : marihuana is gemakkelijker te verkrijgen bij jullie.

Door marihuana tot een bepaalde leeftijd te beperken, promoot je alleen maar excessief gebruik onder de leeftijd waar het verboden is en verlies je alle controle daarover. Je moet maar kijken naar het voorbeeld van de VS, waar alcohol illegaal is onder de 21.

Dit is alleszins totaal off-topic, zoals een andere poster al zei. Misschien moet je hierover een nieuwe draad starten en daarnaar verwijzen van hieruit voor verdere discussie
IlluSionS667 is offline  
Oud 13 februari 2007, 13:19   #40
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
De meeste mensen beginnen onder de leeftijd van 21 met marihuana. Velen stoppen er zelfs voor hun 21ste mee. Het is opvallend hoe de leeftijd om te beginnen evenals de leeftijd om te stoppen lager ligt in Nederland, zoals ik al eerder zei. De reden : marihuana is gemakkelijker te verkrijgen bij jullie.

Door marihuana tot een bepaalde leeftijd te beperken, promoot je alleen maar excessief gebruik onder de leeftijd waar het verboden is en verlies je alle controle daarover. Je moet maar kijken naar het voorbeeld van de VS, waar alcohol illegaal is onder de 21.

Dit is alleszins totaal off-topic, zoals een andere poster al zei. Misschien moet je hierover een nieuwe draad starten en daarnaar verwijzen van hieruit voor verdere discussie
Het laatste wat ik hierover zeg: Je hebt wat dit betreft wel gelijk ja. Ik vind het alleen wel tragisch, sommige gevallen. Kinderen héél goed voorlichten (ander topic ook al gezegd ) is de oplossing.
liberalist_NL is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be