Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 mei 2010, 05:09   #101
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

@ Eigenzinnig.
Aangezien je goed overweg kan met cijfers; kan jij misschien uitleggen aan Savatage of er iets krom is aan deze cijfers (en eventueel wat)?
"ons land kent dertien keer meer alcoholisten, vijftien keer meer alcoholdoden"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 11:40   #102
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik had hier toch graag reactie op. De computerstem in het begin duurt wel enkele minuten, maar daarna gaat Terence verder in enkele delen over hoe drugs tot een verstandhouding met de mens kwam.
En neem dat maar letterlijk.

Wat hebben ze ons ontnomen met de inquisitie? Kan het datgene zijn dat bovenstaand in de link vernoemt wordt?
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 12:06   #103
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja.


Ja; ik begrijp niet dat je volhoudt dat; wat ik in vet zette; absolute cijfers zouden zijn.
Jij hebt toch wiskunde gehad op school. Je zou dan toch op zijn minst het verschil moeten kennen tussen absolute en relatieve cijfers.
OMFG

Dus omdat die cijfers in een breukje gegoten zijn beschouw jij het als relatieve cijfers? Dat iemand in een derde studiejaar die fout zou maken ok, maar voor een volwassen persoon vind ik dit zelfs choquerend.

Kijk ik ga het nog één keer uitleggen, in de hoop je toch een beetje kennis van statistiek bij te brengen:

De breukjes in jouw voorbeeld claimen: 15x meer slachtoffers onder de mensen die alcohol consumeren dan slachtoffers onder degenen die drugs consumeren. Dit is een zinloze vergelijking. Er consumeren simpelweg meer mensen alcohol dan dat er mensen drugs consumeren. Je cijfers zijn bedrieglijk omdat ze een poging ondernemen om uit te laten schijnen dat er je als alcoholgebruiker een kans hebt om te sterven die 15x zo groot is als je drugs consumeert. Dat is totaal onwaar. Er zijn simpelweg meer mensen die alchol consumeren, het is dus logisch dat er meer slachtoffers zijn. Dit zegt echter geen barst over welk van de twee drugs nu het meest gevaarlijk is.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 13:44   #104
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het idee is dat mensen die reeds verslaafd zijn, gewoon hun drugs aan een redelijke prijs in de apoteek kunnen kopen. Dat is dus reeds zo momenteel met de vervangmiddelen ( subutex, methadone enz ). Heroïne fabriceren in een labo kost niet meer als aspirine bereiden, hoor. Het feit dat het illegaal is, en duur, veroorzaakt een hele kettingreactie van misdrijven, die zou wegvallen indien het legaal te verkrijgen is.
En wie gaat mij eerst verslaafd maken ? ..de drugsbaronnen.. of kan ik als nieuwe gebruiker ook inkopen bij den apotheek ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 13:54   #105
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
En wie gaat mij eerst verslaafd maken ? ..de drugsbaronnen.. of kan ik als nieuwe gebruiker ook inkopen bij den apotheek ?
Of jij al dan niet verslaafd wordt, staat eigenlijk los van drugs. Dat is een houding, een problematische attitude. Als je drugs gebruikt om aan de realiteit te ontsnappen is de kans gereid dat je verslaafd wordt. Dat geldt ook voor het escapistisch gebruik van alcohol.

Op precies dezelfde manier zijn er mensen verslaafd aan gokspelen, aan eten, aan tv-kijken, aan seks. Het gaat niet om het product waaraan je verslaafd ben op zich, wel om hou je ten opzichte van de realiteit staat enof je daar vat op hebt.

Ik ben er overigens niet voor gewonnen dat soort producten bij de apotheker te verkopen. Het is zoals alcohol bij de apotheker verkopen. Dat doe je voor medicinale toepassingen van alcohol, niet voor een pintje of een whiskey.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 mei 2010 om 13:55.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 13:59   #106
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Of jij al dan niet verslaafd wordt, staat eigenlijk los van drugs. Dat is een houding, een problematische attitude. Als je drugs gebruikt om aan de realiteit te ontsnappen is de kans gereid dat je verslaafd wordt. Dat geldt ook voor het escapistisch gebruik van alcohol.
Ik denk dat de meeste verslaafden begonnen zijn met drugs als experimentje, om de verveling te verdrijven, uit groepsdruk, of met een zatte kop op een feestje...
Depressieve of overspannen personen gaat eerder medicijnen of alcohol gebruiken..naar mijn mening..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 17:59   #107
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
OMFG

Dus omdat die cijfers in een breukje gegoten zijn beschouw jij het als relatieve cijfers? Dat iemand in een derde studiejaar die fout zou maken ok, maar voor een volwassen persoon vind ik dit zelfs choquerend.

Kijk ik ga het nog één keer uitleggen, in de hoop je toch een beetje kennis van statistiek bij te brengen:

De breukjes in jouw voorbeeld claimen: 15x meer slachtoffers onder de mensen die alcohol consumeren dan slachtoffers onder degenen die drugs consumeren. Dit is een zinloze vergelijking. Er consumeren simpelweg meer mensen alcohol dan dat er mensen drugs consumeren. Je cijfers zijn bedrieglijk omdat ze een poging ondernemen om uit te laten schijnen dat er je als alcoholgebruiker een kans hebt om te sterven die 15x zo groot is als je drugs consumeert. Dat is totaal onwaar. Er zijn simpelweg meer mensen die alchol consumeren, het is dus logisch dat er meer slachtoffers zijn. Dit zegt echter geen barst over welk van de twee drugs nu het meest gevaarlijk is.
Je vergeet een beetje "dertien keer meer alcoholisten" in "ons land kent dertien keer meer alcoholisten, vijftien keer meer alcoholdoden"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 18:12   #108
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik denk dat de meeste verslaafden begonnen zijn met drugs als experimentje, om de verveling te verdrijven, uit groepsdruk, of met een zatte kop op een feestje...
Depressieve of overspannen personen gaat eerder medicijnen of alcohol gebruiken..naar mijn mening..
Naar het schijn is gemakkelijk verslaafd raken ook al genetisch bepaald. Iemand die gemakkelijk verslaafd raakt; raakt aan alles gemakkelijk verslaafd.

"Cabaretier Javier Guzman was jarenlang verslaafd aan alcohol en dronk twee flessen wodka per dag. Sinds vier jaar is hij afgekickt maar hij vraagt zich wel af of zijn hersenen door zijn overmatige drankgebruik zijn beschadigd. Bentveld is een matige drinker, maar wil ook weten wat alcohol met het lichaam doet, aangezien zijn twee kinderen straks de puberteit in gaan en hij zich afvraagt hoeveel alcohol ze kunnen drinken.

Guzman ondergaat allerlei tests en hersenscans. Hij ontdekt dat hij de hersenen heeft van een typische verslaafde. En daar schrikt hij behoorlijk van. Weliswaar gebruikt hij al 4 jaar geen alcohol meer, maar lijkt hij zeer gevoelig voor allerlei andere verslavingen. Wat moet hij hier tegen doen? "
http://omroep.vara.nl/Afleveringen-d...tml?&tx_ttnews[tt_news]=24518&tx_ttnews[backPid]=2252&cHash=606d996bba
De uitzending kan je nog bekijken
http://omroep.vara.nl/Uitzending-gem...ash=06b2b1ffec
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 18:29   #109
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik denk dat de meeste verslaafden begonnen zijn met drugs als experimentje, om de verveling te verdrijven, uit groepsdruk, of met een zatte kop op een feestje...
nee, de meeste verslaafden zijn begonnen met moedermelk. Dat staat statistisch vast. Het is de zuigreflex, het bevredigende gevoel en de orale fixatie die aan de basis ligt van de verslaving.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 19:16   #110
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik denk dat de meeste verslaafden begonnen zijn met drugs als experimentje, om de verveling te verdrijven, uit groepsdruk, of met een zatte kop op een feestje...
Depressieve of overspannen personen gaat eerder medicijnen of alcohol gebruiken..naar mijn mening..
Nonsens, verslaving is niet inherent gelinkt met illegale roesmiddelen. Wat met seks- of televisie-verslavingen? Ga je die ook demoniseren en marginaliseren? De drogreden 'omdat het zo is' gaat niet op. Het is tijd om als volwassen personen te leren omgaan met de natuurlijke nieuwsgierigheid en drang naar aangename ervaringen.


Ikzelf gebruik af en toe iets, en heb de dag erna nooit zin in meer. Ik ben bekend met de risico's en potentiële gevaren, en weet wel op mijn tellen te passen. Alleen jammer dat ik op illegale wijze aan iets moet geraken, waardoor ik geen controle heb over de kwaliteit of zuiverheid van het product. Ware dit legaal, kon ik helemaal veilig genieten, en vele anderen met mij. Uiteraard is een intensieve voorlichting omtrent het onderwerp noodzakelijk, en ik heb het niet over de gebruikelijke drogredenen die meestal worden aangewend.

Mensen gaan steeds op zoek naar nieuwe, andere ervaringen, waar op zich niets mis mee is. Ervaringen zijn leerrijk en verruimend en stimuleren de geest (vnl psychedelica, maar ook een slechte ervaring kan gelden als waarschuwing). Ik meen te besluiten dat er vermoedelijk meer mensen afhankelijk zijn van legale middelen.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 21 mei 2010 om 19:19.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 19:31   #111
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ik meen te besluiten dat er vermoedelijk meer mensen afhankelijk zijn van legale middelen.
volledig mee akkoord..omdat ze vlot bereikbaar zijn voor iedereen...
Door de illegale middeltjes te legaliseren verhoog je dus aanzienlijk het aantal verslaafden..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 19:39   #112
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Ik ben voorstander van het toelaten van weed en mushrooms. Maar coke en meth maken van een mens een aggressief monster. Die dingen liever niet dus.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 20:01   #113
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
volledig mee akkoord..omdat ze vlot bereikbaar zijn voor iedereen...
Door de illegale middeltjes te legaliseren verhoog je dus aanzienlijk het aantal verslaafden..
Dan wordt het nu toch tijd om te onthullen welke elementen je in beschouwing neemt en welke logica je volgt om tot het besluit te komen dat je weergeeft in het tweede deel (na de dus) van je laatste zin.

Of heb je nu geen tijd omdat je nog bezig bent met cijfers van tafel te vegen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 20:30   #114
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Of jij al dan niet verslaafd wordt, staat eigenlijk los van drugs. Dat is een houding, een problematische attitude. Als je drugs gebruikt om aan de realiteit te ontsnappen is de kans gereid dat je verslaafd wordt. Dat geldt ook voor het escapistisch gebruik van alcohol.

Op precies dezelfde manier zijn er mensen verslaafd aan gokspelen, aan eten, aan tv-kijken, aan seks. Het gaat niet om het product waaraan je verslaafd ben op zich, wel om hou je ten opzichte van de realiteit staat enof je daar vat op hebt.
Leuk.

Maar de realiteit is stukken complexer.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 20:32   #115
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan wordt het nu toch tijd om te onthullen welke elementen je in beschouwing neemt en welke logica je volgt om tot het besluit te komen dat je weergeeft in het tweede deel (na de dus) van je laatste zin.

Of heb je nu geen tijd omdat je nog bezig bent met cijfers van tafel te vegen.
De economische realiteit..producten met een breed heel toegankelijk distributienetwerk en lage prijzen worden veel meer geconsumeerd..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 20:40   #116
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De economische realiteit..producten met een breed heel toegankelijk distributienetwerk en lage prijzen worden veel meer geconsumeerd..
Toch raar dan dat er in de US, procentueel gezien MEER mensen "smoren" dan in Nede'rland
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 20:41   #117
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik ben voorstander van het toelaten van weed en mushrooms. Maar coke en meth maken van een mens een aggressief monster. Die dingen liever niet dus.
Ik ga slapen van alcohol, andere worden daar dan weer agressief van.
Iedereen reageert nogal verschillend op "stuff"
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 20:42   #118
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Toch raar dan dat er in de US, procentueel gezien MEER mensen "smoren" dan in Nede'rland
Interessant. Bron?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 20:44   #119
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ik ga slapen van alcohol, andere worden daar dan weer agressief van.
Iedereen reageert nogal verschillend op "stuff"
Alcohol versterkt uw gemoedstoestand..als je relaxed een pintje gaat drinken wordt je nog relaxter..als je drinkt in een stressy of depri toestand wordt je agressiever..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 20:45   #120
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De economische realiteit..producten met een breed heel toegankelijk distributienetwerk en lage prijzen worden veel meer geconsumeerd..
Niet noodzakelijk. Tupperware bewijst het tegendeel.

Volgens jou redenering zouden alle producten in de grootwarenhuizen van dezelfde prijs evenveel moeten verkocht worden. Ongeacht of dit een tijdschrift; een pot mayonaise; shampoo; een soeplepel of wat dan ook is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be