Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2008, 23:20   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Heb ik inderdaad ook al aan gedacht, maar het probleem is dat de wetgeving op mijn beroep het mij daar enerzijds moeilijk maakt en anderzijds dat het arbeidsreglement van mijn huidige wg dat ook verbiedt.
Ik denk niet dat je werkgever dat zomaar kan verbieden, hij kan wel iets dergelijks laten ondertekenen, maar in welke mate dat juridische waarde heeft dat betwijfel ik.

Eventueel kan je via een bestaande vennootschap (vrienden of familie) misschien al klanten beginnen maken en via die vennootschap afrekenen tot je op eigen benen kan staan.
Als jij voldoet aan de wet op je beroep, kan je mits 1 aandeel in die vennootschap je beroep toevoegen aan die vennootschap. Het kan dus een bvba zijn die iets gans anders doet.
Ook kan je wachten om er een loon uit te halen tot het moment rijp is. Kosten kan je al inbrengen echter en via de vennootschap betalen.
En als je de afspraak maakt nooit meer uit te halen dan je eigen inbreng is er geen reden tot paniek, integendeel want die bestaande vennootschap heeft een hogere waarde door uw inbreng.
Anderzijds kan je ook de bestaande cijfers van die vennootschap in uw eigen voordeel laten spreken bij onderhandelingen voor bv een lening later, om daarna over te gaan op een eigen zaak.
Tenslotte werkt je dan op de bestaande btw en handelsregister, en niet op uw naam. Dus ook op de bestaande balans.


Enfin het is een idee als een ander natuurlijk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 december 2008 om 23:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 15:52   #62
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik denk niet dat je werkgever dat zomaar kan verbieden, hij kan wel iets dergelijks laten ondertekenen, maar in welke mate dat juridische waarde heeft dat betwijfel ik.

Eventueel kan je via een bestaande vennootschap (vrienden of familie) misschien al klanten beginnen maken en via die vennootschap afrekenen tot je op eigen benen kan staan.
Als jij voldoet aan de wet op je beroep, kan je mits 1 aandeel in die vennootschap je beroep toevoegen aan die vennootschap. Het kan dus een bvba zijn die iets gans anders doet.
Ook kan je wachten om er een loon uit te halen tot het moment rijp is. Kosten kan je al inbrengen echter en via de vennootschap betalen.
En als je de afspraak maakt nooit meer uit te halen dan je eigen inbreng is er geen reden tot paniek, integendeel want die bestaande vennootschap heeft een hogere waarde door uw inbreng.
Anderzijds kan je ook de bestaande cijfers van die vennootschap in uw eigen voordeel laten spreken bij onderhandelingen voor bv een lening later, om daarna over te gaan op een eigen zaak.
Tenslotte werkt je dan op de bestaande btw en handelsregister, en niet op uw naam. Dus ook op de bestaande balans.


Enfin het is een idee als een ander natuurlijk.

Dat is inderdaad iets dat te overwegen is. Thx mambo
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 08:35   #63
schaamteloos oprecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 december 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Overigens, tis de zelfstandigen misschien niet opgevallen, maar als loontrekkende geef ik van mijn (hypothetische) 3000 bruto ook 1300 af, en eindejaars/vakantiegeld wordt nog zwaarder belast. Bonussen moet ge helemaal al niet over denken, das huilen met de pet op kwa belastingen.

Ik pik die zever dat zelfstandigen zouden moeten schooien om rond te komen gewoonweg niet. Als dat zo zou zijn waren ze al lang overgestapt naar loontrekkende, want voor mensen die iet of wat een zaak kunnen managen is er meer als voldoende plek binnen bedrijven. Met betere uren, beter pensioen en betere inkomensbescherming. Dus er zal toch iets moeten zijn waarom mensen liever zelfstandig blijven, niet (en ik denk meteen aan het hoger inkomen).
In werkelijkheid is het vooral de loon- en weddetrekkende middenklasse die het zwaarst wordt leeggezogen, zonder dat ze het zelf beseffen daar de sociale bijdragen en bedrijfsvoorheffing automatisch van hun loon wordt afgehouden. De kloof tussen bruto- en nettoloon is enorm.

Een niet onaanzienlijk deel van de zelfstandigen zijn gewetenloze fraudeurs met pikzwarte inkomsten.

De brave loon- en weddetrekkende middenklasse (wiens inkomen volledig gekend is) moet zowel opdraaien voor het parasiterend sociaal profitariaat van werkonwillige, werkbekwame uitkeringsverslaafden, als voor het parasiterend fiscaal profitariaat van een niet onaanzienlijk deel van de zelfstandigen.
schaamteloos oprecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 09:44   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaamteloos oprecht Bekijk bericht

De brave loon- en weddetrekkende middenklasse (wiens inkomen volledig gekend is) moet zowel opdraaien voor het parasiterend sociaal profitariaat van werkonwillige, werkbekwame uitkeringsverslaafden, als voor het parasiterend fiscaal profitariaat van een niet onaanzienlijk deel van de zelfstandigen.
Het is vooral raar dat men in de loop der tijden de fiscus die zonder enige verdienste het belangrijkste deel van een inkomen gewoon afpakt...verheven wordt boven het individu van wie ze het afpakken.

Dat is hetzelfde wanneer de dief vrijgelaten wordt en de bestolene een boete krijgt omdat hij zich heeft laten bestelen.


....Het zit tussen de oren
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be