Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 8 december 2017, 18:40   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Onrust in Nederland.
Waarom schiet die flik die gast niet gewoon neer ? Zomaar op staan zien terwijl die gast eigendommen vernield. Proficiat. Het geweld van de staat dient tegenwoordig meer om ons er onder te houden dan om ons en onze eigendommen te verdedigen.
Politie die mensen neerschiet omwille van beschadiging ? Ben je LoLo of zo ?
Gewoon met de matrak en boeien, desnoods een portie pepper spray of een lekkere beurt met de Taser.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 8 december 2017, 19:16   #42
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is een mythe.
Israël gebruikt wel een efficiënte methodiek : gooi een steen op ons, en wij droppen een bom van 250 pond. Schiet een raket af op ons, en we bombarderen een heel opleidingscentrum voor terroristen.
Disproportionele reactie op agressie is een heel efficiënte vorm van reactie, en die heeft het voordeel van duidelijk te zijn en zeer gemakkelijk te begrijpen door de tegenstander.
Dus in feite zijn de Israëliërs slachtoffer van de palestijnen en zijn disproportionele reacties vanwege de Israëliërs verantwoord? En de nederzettingenpolitiek in Palestijnse gebieden? Mogen de palestijnen daar ook disproportioneel op reageren?

Mij lijkt het supremacisten logica die u hier verkondigt Mr Pandareus.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 december 2017 om 19:19.
Bach is offline  
Oud 8 december 2017, 19:54   #43
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik ben niet pro-Israël, maar van een genocide is geen sprake.
"etnische zuivering" is waarschijnlijk een correcter woord.

Kijk bv maar de recente berichten uit Hebron waar er een systematische intimidatie van Palestijnse schoolkinderen wordt vastgesteld waarachter waarschijnlijk een staatspolitiek schuil gaat palestijnen weg te pesten. Moest de westerse MSM al die zaken rapporteren er zou niet veel sympathie voor de Israëliërs overblijven.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 december 2017 om 19:56.
Bach is offline  
Oud 8 december 2017, 20:47   #44
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dus in feite zijn de Israëliërs slachtoffer van de palestijnen en zijn disproportionele reacties vanwege de Israëliërs verantwoord? En de nederzettingenpolitiek in Palestijnse gebieden? Mogen de palestijnen daar ook disproportioneel op reageren?

Mij lijkt het supremacisten logica die u hier verkondigt Mr Pandareus.
De palestijnen vinden zich niet omsingeld door een gigantische massa terroristen die hen wil uitroeien. De joden zijn met amper 10 miljoen omsingeld door een veelvoude van arabieren die hen en hun staat willen uitroeien.
Zonder "disproportionele" maatregelen waren ze daar morsdood.

We kunnen misschien best wat leren van de Joden. Wanneer zij niet bestaan, zullen de islamieten zich volledig kunnen focussen op de verovering van Europa.
Odol is offline  
Oud 8 december 2017, 21:13   #45
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
"etnische zuivering" is waarschijnlijk een correcter woord.

Kijk bv maar de recente berichten uit Hebron waar er een systematische intimidatie van Palestijnse schoolkinderen wordt vastgesteld waarachter waarschijnlijk een staatspolitiek schuil gaat palestijnen weg te pesten. Moest de westerse MSM al die zaken rapporteren er zou niet veel sympathie voor de Israëliërs overblijven.
Als je zulke uitspraken doet, mag je daar cijfers van geven.
Welk met hoeveel is de palestijnse bevolking verminderd sinds 1948?

Zoek het zelf op en kom tot het besef dat je een dwaas bent.
sepper is offline  
Oud 8 december 2017, 21:16   #46
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Zoek het zelf op en kom tot het besef dat je een dwaas bent.
Om de zionistische theocratische entiteit te kunnen creëren werden ook christelijke dorpen weggezuiverd. De christene die niet wou vertrekken kreeg de kogeL
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 8 december 2017, 22:01   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Bij mijn weten was Gaza gewoon van Egypte , waaerom zou dat dan moeten behoren tot een Palestijnse staat? Te meer omdat Palestijnen als volk gewoon niet bestaan
Waarom zouden de Palestijnen niet bestaan?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 8 december 2017, 22:03   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik ben niet pro-Israël, maar van een genocide is geen sprake.
Wel van verdrijving.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 8 december 2017, 22:04   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Om de zionistische theocratische entiteit te kunnen creëren werden ook christelijke dorpen weggezuiverd. De christene die niet wou vertrekken kreeg de kogeL
Typerend daarin is de numerieke neergang van Bethlehem.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 december 2017, 13:41   #50
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dus in feite zijn de Israëliërs slachtoffer van de palestijnen en zijn disproportionele reacties vanwege de Israëliërs verantwoord? En de nederzettingenpolitiek in Palestijnse gebieden? Mogen de palestijnen daar ook disproportioneel op reageren?

Mij lijkt het supremacisten logica die u hier verkondigt Mr Pandareus.
Wat de palestijnen willen doen tegenover israël, hangt enkel maar af van hun capaciteit om daarna rammel te krijgen factor 10 en het vol te houden ook. De laatste poging van Hamas toonde aan dat het niet evident is om zo succes te boeken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 9 december 2017, 20:50   #51
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
"etnische zuivering" is waarschijnlijk een correcter woord.

Kijk bv maar de recente berichten uit Hebron waar er een systematische intimidatie van Palestijnse schoolkinderen wordt vastgesteld waarachter waarschijnlijk een staatspolitiek schuil gaat palestijnen weg te pesten. Moest de westerse MSM al die zaken rapporteren er zou niet veel sympathie voor de Israëliërs overblijven.
Bron?
Nietzsche is offline  
Oud 10 december 2017, 05:17   #52
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Betrouwbaar mijns inziens. Maar u hoeft me niet te geloven. Het is de verantwoordelijkheid van eenieder zich zelf te informeren. Heeft u de docu bekeken waarnaar ik linkte?.....
Bach is offline  
Oud 10 december 2017, 08:20   #53
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat de palestijnen willen doen tegenover israël, hangt enkel maar af van hun capaciteit om daarna rammel te krijgen factor 10 en het vol te houden ook. De laatste poging van Hamas toonde aan dat het niet evident is om zo succes te boeken.
Ze kunnen geen successen boeken tegenover een leger dat 10 x beter uitgerust is dan wat bij de palestijnen zelf het geval is...

Trouwens, als ik teen en ander naast elkaar leg, kan ik alleen maar concluderen dat israel het volledige palestina wil en dus een pokkewoord situatie aan israelische kant bij een tweestatenoplossing niet te sprake komt, immers dan heb je iets wat enkel juridisch bestaat maar het niet kan komen tot een staat waarvan de hoofdstad zeer twijfelachtige zal zijn....daar is weinig tot geen zekerheid over plus concensus, twas enkel de beslissing om te verhuizen en te erkennen wat de hoofdstad van israel zal worden/zijn....het probleem is namelijk dat er geen tweestaten oplossing zal komen, het doel is immers nog steeds het volledige palestina in israel omzetten....
Kristof Piessens is offline  
Oud 10 december 2017, 20:03   #54
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Ze kunnen geen successen boeken tegenover een leger dat 10 x beter uitgerust is dan wat bij de palestijnen zelf het geval is...

Trouwens, als ik teen en ander naast elkaar leg, kan ik alleen maar concluderen dat israel het volledige palestina wil en dus een pokkewoord situatie aan israelische kant bij een tweestatenoplossing niet te sprake komt, immers dan heb je iets wat enkel juridisch bestaat maar het niet kan komen tot een staat waarvan de hoofdstad zeer twijfelachtige zal zijn....daar is weinig tot geen zekerheid over plus concensus, twas enkel de beslissing om te verhuizen en te erkennen wat de hoofdstad van israel zal worden/zijn....het probleem is namelijk dat er geen tweestaten oplossing zal komen, het doel is immers nog steeds het volledige palestina in israel omzetten....
Een twee-staten oplossing?
Eigenlijk moeten er dat drie zijn, drie staten.
Zowel de moslims als de joden vergeten de christenen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 11 december 2017, 09:41   #55
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Een twee-staten oplossing?
Eigenlijk moeten er dat drie zijn, drie staten.
Zowel de moslims als de joden vergeten de christenen.
Die zijn bijna uitgeroeid, geholocaust, in het MO.
Niet nodig op de langere termijn.
Odol is offline  
Oud 11 december 2017, 11:09   #56
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Betrouwbaar mijns inziens. Maar u hoeft me niet te geloven. Het is de verantwoordelijkheid van eenieder zich zelf te informeren. Heeft u de docu bekeken waarnaar ik linkte?.....
Nogmaals: kom met een bron voor uw beweringen.
Nietzsche is offline  
Oud 11 december 2017, 12:34   #57
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Ik wil die moeite doen voor mensen die een werkelijke interesse hebben in dit conflict, wat hier niet het geval is.
Bach is offline  
Oud 11 december 2017, 12:40   #58
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik wil die moeite doen voor mensen die een werkelijke interesse hebben in dit conflict, wat hier niet het geval is.
'Uit je nek lullen' heet dat, en je er achteraf proberen 'uitlullen'.
SDX is offline  
Oud 11 december 2017, 13:00   #59
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
'Uit je nek lullen' heet dat, en je er achteraf proberen 'uitlullen'.
helemaal niet. Het gaat onder andere om een video geplaatst door Veterans Today die het leven in de bezette gebieden toont voor Palestijnse schoolkinderen. Net als de andere video link die ik eerder in deze draad plaatste over het leven in die gebieden. Indien er werkelijk interesse is om zich te informeren over de situatie daar is het een kleine moeite die informatie zelf te vinden. Maar die interese merk ik niet.

Waarom links vragen als je ze toch niet open doet en zelfs zegt dat dat conflict je eigenlijk niet intereseert zoals 'Nietzsche' zelf zegt? Ik heb geen zin mee te spelen in een 'trollencircus'.

Als u echt interesse heeft. Met de informatie die ik gaf is het 3 seconden werk via een zoekrobot.
Bach is offline  
Oud 11 december 2017, 14:48   #60
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Als je zulke uitspraken doet, mag je daar cijfers van geven.
Welk met hoeveel is de palestijnse bevolking verminderd sinds 1948?
Het aantal Palestijnen is gegroeid maar dat weerlegt helemaal niet het feit dat ze het doelwit zijn van etnische zuivering.

Er zijn in totaal 1 miljoen Palestijnen gevlucht of verdreven. Degenen die nog leven vormen samen met hun nakomelingen een groep van 5 miljoen personen die de UNRWA in kampen bijeen houdt en laat wachten op hervestiging en/of compensatie.

Ook de bevolking van West Bank & Gaza groeit explosief:



Hier zitten wel 2 miljoen van de UNRWA statushouders bij. https://en.wikipedia.org/wiki/Palestinians

https://israelipalestinian.procon.or...ourceID=000636
vanderzapig is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be