Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2022, 13:10   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.589
Standaard Intersekse mensen willen zichtbaarder zijn in maatschappij De arts zei: 'Hou het geh

Onderwerp:

Intersekse mensen willen zichtbaarder zijn in maatschappij
De arts zei: 'Hou het geheim''

Analyse:

1) kijk hier he, typisch blank/ Westerse Materialistische visie:
' Hun lichaam heeft kenmerken van allebei. Heel soms is dat zichtbaar (geslachtsdelen), vaker onzichtbaar (hormonen of chromosomen).'

2) Maar dit is fout ok, de blanke man weet toch niet alles, al is hij hoger, sterker, intelligenter, potenter, groter geschapen, Ubermensch van Kali Yuga, almachtiger, superieure blanke mannen ok.

3) Ook Geestelijk, Empathisch, Seksueel, Sociaal, Cognitief, Gevoelsmatig, de JIva, het Atma, de Aham en de Karmische Query Jobs, ja alles kan anders zijn bij zgn Intersekse personen, maar het Meta Fysica deel is iets dat de materialistische Blank/ Westerse wetenschap niet kan definieren. In de Blank/ Westerse wereld is er alleen Materie in medische zin, en daarom is het niet compleet.

4) Misschien ben ik ook intersekse ok, ik weet het niet goed, ben altijd anders geweest sedert mijn jeugd en overal gehaat, gediscrimineerd, vaak bijna mishandeld door zwarte hindoe aapjes, weggejaagd, verstoten, nu heeft COC Haaglanden mij sedert 30 juni 2022 dus een keihard pandverbod onbepaalde tijd opgelegd, puur Rassendiscriminatie en Geloofsdiscriminatie van mij als zichtbare Gammafiel die rondloopt in HHM 100 % Waldo mode/ fashion pakjes, ziehier 3000 foto's online:
https://eu.zonerama.com/dewanand/707692

5) NiET Blank zijn is een karmische STRAF en vloek in het echte zwarte hindoeisme ok, zwarte Hindoe apen discrimineren zichzelf en elkaar en lijden aan zelfhaat en minderwaardigheidscomplexen. In zwarte Hindoewereld is alles altijd een probleem en GRAHA, karmische straf en vloek van de honderden blank arische goden en godinnen, dus het is een soort angstcomplex religie in harde praktijk, zo ken ik het zwarte hindoeisme nu. Te veel konflikten meegemaakt met zwarte hindoe apen.

6) in Elk geloof worden seksuele minderheden vermoord en gehaat en vervloekt ok, STRAF van God, goden, duivels, satan enz vooral interseksen worden als zwaar vervloekt beschouwd en moeten vaak gewoon dood. Hoofdkenmerk van intersekse mensen is misschien wel dat zij zich niet kunnen voortplanten en geen normale heteroseksuele geslachtsgemeenschap aan kunnen, om dus daadwerkelijk nageslacht te produceren. Maar vergis je niet, soms zijn zij GEEN HOMOFIELEN en geen lesbiennes, dus seksueel zitten zij complexer in elkaar.

7) ER zijn ook hermafrodieten, natuurlijke en met afwijkingen. Ik weet er niet alles over ok, medische feiten zijn soms heel vreemd om aan te zien op foto's. Sommige meiden zijn geboren met hele grote clitjes en het ding lijkt op een micro penis en kan ook stijf worden. Absolute maatschappelijke TABOE thema's.


-------------------------------------------- REF:
https://www.nu.nl/binnenland/6232179...et-geheim.html



Intersekse mensen willen zichtbaarder zijn: 'De arts zei: 'Hou het geheim''
26 oktober 2022 05:31 Laatste update: 6 uur geleden
525 NUjij-reacties
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email

Intersekse mensen zijn nog weinig zichtbaar in Nederland. Dat terwijl intersekse zijn grote impact kan hebben op iemands leven. Bijvoorbeeld door schaamte, of hoe er in de medische wereld soms mee om wordt gegaan. NU.nl vraagt twee mensen, tijdens Intersex Awareness Day, naar hun verhaal.
Wat is intersekse?

Intersekse gaat over de ervaringen van mensen die geboren zijn met een lichaam dat niet voldoet aan de huidige norm van man of vrouw in de maatschappij. Hun lichaam heeft kenmerken van allebei. Heel soms is dat zichtbaar (geslachtsdelen), vaker onzichtbaar (hormonen of chromosomen).

Berthine van Dalen (41) groeit op als meisje en voelt zich ook zo. Als ze de puberleeftijd bereikt, wordt ze maar niet ongesteld. Op haar zestiende gaat ze daarom naar de huisarts, die niks kan vinden en haar doorverwijst naar het ziekenhuis voor vervolgonderzoek.

"Ik realiseerde mij toen helemaal niet dat er misschien wat aan de hand was", zegt ze. Tot ze op een vrijdag plots uit de klas wordt geplukt.

Ze moet snel naar huis om met haar ouders naar het ziekenhuis te gaan: de uitslagen zijn er. Daar krijgt ze de zware boodschap te horen dat ze geen eierstokken en baarmoeder heeft. Ze blijkt een compleet Androgeen Ongevoeligheid Syndroom (AOS) te hebben.

Dat betekent dat ze het XY genotype heeft, wat meestal bij een man voorkomt. Maar vanwege het syndroom heeft haar lichaam niet de mannelijke geslachtskenmerken ontwikkeld.
Gezondheid
Zie ook: Dit is er anders in je lichaam als je een intersekse persoon bent
'Dit zou tegen me gebruikt kunnen worden'

"Er werd meteen gezegd: dit kan je maar beter niet met andere mensen delen" blikt Van Dalen terug. "Want dat zou tegen me kunnen worden gebruikt."

Achteraf gezien is dat iets wat haar de rest van haar leven achtervolgt. "Ik was een 'normaal' kind, maar had ineens een geheim. Er werd me eigenlijk verteld dat ik niet zichtbaar mocht zijn."

In verband met het ontbreken van de baarmoeder eindigde haar vagina gesloten. Van de gynaecoloog krijgt ze gelijk plexiglazen staven mee naar huis, waarmee ze haar vagina verder moet gaan oprekken. Dat advies volgt ze op omdat de dokter het zegt.

"Dit was een vervreemdende en traumatiserende ervaring en ik dacht dat de pijn van dit proces erbij hoorde om normaal te kunnen zijn. Achteraf gezien was dit geen noodzakelijk advies en gedacht vanuit ouderwetse opvattingen."
Geheimhouding

Van Dalen is niet de enige die geadviseerd is te zwijgen: tot 2003 was het een vast onderdeel bij ziekenhuisbehandelingen. Volgens Miriam van der Have van NNID, de Nederlandse Organisatie voor Seksediversiteit, komt het ook nu nog voor. “We krijgen nog steeds verhalen binnen van jonge mensen die het advies krijgen er niet over te praten.”

Eeuwig spijt van ingreep

Na de diagnose gaat het niet goed met haar. Ze voelt zich niet verbonden met haar leeftijdsgenoten en haar lichaam. Dat leidt tot een depressie.

Daarbij worstelt ze nog met iets anders. Op haar vierde had ze namelijk een liesbreuk, die achteraf te maken bleek te hebben met onderontwikkelde teelballen. Artsen adviseerden haar die te laten verwijderen voor haar achttiende, omdat het zich kwaadaardig zou kunnen ontwikkelingen. Maar daar was ze nog niet klaar voor.

Op haar 24e besluit ze, na herhaaldelijk aandringen van de artsen, het alsnog te doen. "Straks krijg ik óók nog kanker", dacht ze.

Ze heeft "eeuwig spijt" van de ingreep. Doordat haar hormoonhuishouding ontregeld raakte, ervaarde ze veel fysieke en emotionele klachten. De operatie blijkt bovendien helemaal niet noodzakelijk te zijn geweest: uit onderzoek blijkt dat de geslachtsklieren niet preventief verwijderd hoeven te worden. Voor Van Dalen kwam dat onderzoek te laat.

“Het zou mooi zijn als we niet meer denken in 'afwijkingen': de natuur bestaat uit allerlei variaties.”

Berthine van Dalen

Het duurt uiteindelijk meer dan twintig jaar voordat ze haar lichaam werkelijk kan accepteren en zich fijner met haar lichaam voelt. Terugblikkend ging er volgens haar veel mis bij de diagnose. "Ik kreeg te horen: je wijkt af van de norm. Ik kreeg daardoor het gevoel dat ik niet was gelukt als mens, als vrouw."

"Het zou mooi zijn als we niet meer denken in afwijkingen: de natuur bestaat uit allerlei verschillende variaties", gaat Van Dalen verder. "Intersekse personen bestaan en wij hebben bestaansrecht precies zoals wij zijn."

Volgens haar moeten artsen geen niet-noodzakelijke ingrepen adviseren of uitvoeren zolang het kind zelf nog geen stem of ontwikkeld bewustzijn heeft. "Geef mensen de ruimte om het in te laten dalen. Er hoeft aan een gezond mens niets veranderd te worden."
Geert de Vocht: 'Toen ik borsten kreeg stopte ik met voetbal'

Geert de Vocht (63) komt er rond zijn zevende achter dat er iets anders is aan zijn lichaam. "Mijn tweelingbroer kon staand plassen, maar ik werd altijd op de po gezet."

Na onderzoek blijkt dat zijn plasbuis niet op de juiste plek eindigt. Op zijn tiende wordt hij daaraan geopereerd, maar die operatie mislukt. "Er zaten overal gaten waardoor het lekte."

Als hij dat aan de arts vertelt, moeten zijn ouders hard huilen. "Mijn broer was recent overleden en ik wilde ze niet nog meer verdriet aandoen. Ik vertelde de arts later dat het allemaal wel meeviel."

Tijdens de puberteit krijgt hij borstontwikkeling, iets waar hij zich ook ontzettend voor schaamt. "Op voetbal vroeg iemand op een gegeven moment: is dat nou een jongen of een meisje? Voetbal was mijn lust en leven, maar ik ben er meteen mee gestopt."

Pas op zijn zeventiende durft hij weer hulp te zoeken. Hij wordt opnieuw geopereerd en zijn borsten worden een paar jaar later verwijderd. In de tussentijd hebben zijn artsen nog steeds niet verteld wat er precies aan de hand is.
Politiek
Zie ook: Definitief verbod op discriminatie transgender en intersekse personen
Schaamte na operaties niet weg

De schaamte is na de operaties niet weg. "Ik kon wel een T-shirt aan, maar had een ingevallen borstkas gekregen. Als ik ging zwemmen met vrienden, dan zorgde ik altijd dat ik op m'n buik lag."

Op het werk wordt hij voor homo uitgescholden, omdat hij geen partner heeft. "Tijdens een borrel legden collega's geld op tafel zodat ik naar de hoeren kon. Er ging iemand mee om te controleren of ik wel naar binnen ging. Ik kan niet omschrijven hoe angstig ik was."

Later trouwt hij met een vrouw, met wie hij dertig jaar gelukkig samen is. Ze scheiden, waarna hij een zoektocht naar zichzelf in gang zet.

“Ik had veel steun kunnen gebruiken, maar dat is mij ontnomen.”

Geert de Vocht

Pas een paar jaar geleden komt hij erachter, nadat hij zijn medische dossier opvraagt bij het ziekenhuis, dat hij het Partieel Androgeen Ongevoeligheid Syndroom (PAOS) heeft. Bij PAOS ontbreken androgenen, die ervoor zorgen dat mannelijke hormonen op gang komen.

De diagnose was in 1979 al gesteld. Hij neemt het artsen kwalijk dat het hem nooit is verteld. "Het idee was om me te beschermen. Want als andere kinderen het zouden weten, dan zouden ze me maar raar vinden."

"Maar ze hebben me juist aan m'n lot overgelaten. Ik had juist heel veel steun kunnen gebruiken, maar dat is mij ontnomen", besluit hij.
Door: Tom van Marrewijk Beeld: Gabo Engel / Geert de Vocht
Lees 525 reacties
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
Lees meer over:
Lhbtiq+
Binnenland
NUjij: Uitgelichte reacties

J_dcfbde
5 uur geleden
Het is een onbesproken onderwerp. Ik wist pas sinds mijn 19e dat ik Klinefelter heb. Per toeval werd het ontdekt doordat ik aan mijn mannelijke geslachtsdeel iets had (wat iedere man kan overkomen). Daar zeiden ze: het is allemaal wel wat kleiner dan normaal, functioneert alles naar wens? Dat wel... maar echt succes in de liefde enzo had ik nooit. Bleek dat ik dus Klinefelter heb: mijn testosteron niveau was rond de 3, dit moet minimaal 12 zijn. Eenmaal aan de medicatie ga je door een soort rollercoaster, maar na een paar jaar onder behandeling voel je echt een mega verschil. Ik begrijp soms niet hoe ik mijn opleiding heb gehaald en sociale kring heb opgebouwd. Daarnaast vroeger altijd wel gedacht ''er is wat'', maar kon het niet uitvinden. Toch ben ik erg blij dat ik het heb, het geeft me ook bepaalde eigenschappen waardoor ik denk ik heel succesvol ben kunnen gaan ondernemen. Ik hoop dat het meer besproken wordt, 1 op 500 jongens heeft klinefelter! Mijn energie is 2000% gestegen!!


Het zou fijn zijn wanneer op de lagere school al onderwijs zou worden gegeven over dit soort zaken. We eisen perfectie van de natuur en maken iedereen die afwijkt tot slachtoffer. Maar het zijn geen slachtoffers, geen mislukkingen, geen rariteiten. Het is de manier waarop de natuur zich manifesteert. Je kunt als mens de natuur niet afdwingen en bepalen wat de "norm" is. De natuur bepaald dat er altijd genetische afwijkingen zijn en dat is de motor van de evolutie waar wij deel van uitmaken. Een puppy geboren met een zogenaamde afwijking zorgt voor medeleven bij kinderen en zorgt ervoor dat een kind wil beschermen. Een mens die anders wordt geboren moet worden vernederd en gepest. Dat is aangeleerd en mogen we nooit accepteren. Anders zijn is in de natuur normaal en maakt mensen uniek en mooi. Dit is precies wat we onze kinderen zouden moeten bijbrengen. Lang voordat hun omgeving gaat bepalen wat "de norm" is en wat een "afwijking" is.
Respect???? 84
Reacties???? 23







https://www.nu.nl/binnenland/6232179...et-geheim.html
--------------------------------------------
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be