Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 april 2018, 17:29   #21
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet niet in welke wereld of op welk wolkje jij leeft, maar in België is er geen enkele partij die achter het gedachtengoed van een partij zoals 'Islam' staat.

Groot probleem: partijen hebben geen rechtspersoonlijkheid, dus je kan ze niet veroordelen.
En telkens als ik 'rechtspersoonlijkheid voor politieke partijen' ter sprake breng kruipen alle partijmilitanten op dit forum in hun schulp.
Grappig toch?
De partij "ISLAM - Mouvement Politique Belge" heeft wel degelijk rechtspersoonlijkheid. Ze hebben een vzw: A.s.b.l. LE CITOYEN.

Giften en ledenbijdragen zijn betaalbaar aan de vzw.

Bron: hun website.

Dat neemt neemt de dualiteit van onze politieke partijen niet weg. De ene keer zijn het natuurlijke personen men mensenrechten, de andere keer schuilen ze zich onder paraplu van vzw's met rechtspersoonlijkheid.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 17:32   #22
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De PS is zowat de hoofdverantwoordelijke voor het feit dat er zoveel moslims in België zijn. In Bruxelles werden de Vlamingen zoveel mogelijk verdrukt en weggejaagd door een ongebreidelde toestroom van moslims.

En nu gaat andev deze partij bewieroken omdat zij zogezegd kordaat zou optreden tegen de partij Islam?? Misschien eerst eens zeer goed en diep nadenken alvorens zoiets hier neer te zetten.
Ik dacht er duidelijk bij gezet te hebben dat ik helemaal niet hoog oploop met die partij... maar opmerk dat zij nu duidelijk een positie innemen terwijl men bij "ons" blijkbaar meer aan het uitzoeken is waarom het niet zou kunnen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 17:46   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Ik loop zeker niet hoog op met die partij, dat zal wel duidelijk zijn.

Maar zomaar op voorhand bijeenkomsten verbieden, is tegen onze grondvod.
Nu is er één hoofdstuk in onze grondvod die bijna perfect is, en dan gaat Di Rupo net daar tegen in gaan.

Di Rupo doet hier een Rajoyke.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 19:18   #24
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

De PS die staat te roepen om die partij te verbieden wil zeggen dat ze graag het precedent willen schapen om elke partij die buiten de lijntjes kleurt te verbieden. Meteen daarna zal men het VB viseren 'als tegenkanting'.

Ik vind het er te vingerdik op liggen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 19:27   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
De PS die staat te roepen om die partij te verbieden wil zeggen dat ze graag het precedent willen schapen om elke partij die buiten de lijntjes kleurt te verbieden. Meteen daarna zal men het VB viseren 'als tegenkanting'.

Ik vind het er te vingerdik op liggen.
Natuurlijk, als we partijen gaan verbieden, dan zal de PS daar als eerste bij moeten zijn.

Het is moeilijk voorstelbaar, maar de PS is nog groter crapuul dan het ACW. Of moet ik CD&V zeggen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 22:29   #26
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De "voedingsbodem" wegnemen? En hoe stel je voor dat we dat doen?
De-islamiseren.

Wie islam zaait, zal sharia oogsten.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 00:34   #27
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik loop zeker niet hoog op met die partij, dat zal wel duidelijk zijn.
Maar zomaar op voorhand bijeenkomsten verbieden, is tegen onze grondvod.
Nu is er één hoofdstuk in onze grondvod die bijna perfect is, en dan gaat Di Rupo net daar tegen in gaan.

Di Rupo doet hier een Rajoyke.
N' importe quoi! Of als ik mis ben: mij effe uitleggen waaar en wanneer Rajoy zondigt tegen zijn eigen "grondvod"? Ik ben benieuwd.
Dat Rajoy een leep politiek kieken is, akkoord.
Maar zo idioot als die Puigdemont van jouw kloten is moeilijk +menselijk onmogelijk in feite+... zelfs voor een dorpsnationalist op rust.
Die paardenogen of brillenglazen -of zoiets- van jou op de rots van Gib komen ongewild boven drijven.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 13 april 2018 om 00:35.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 03:44   #28
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
De-islamiseren.

Wie islam zaait, zal sharia oogsten.
Men heeft hier steeds de mond vol over democratie.

Kijk alleen CD&V en > cdH houden scheiding geloof en staat tegen… hoeveel % vertegenwoordigt CD&V en > cdH nog in België?

Bijgevolg, van Links tot rechts: of PS het “leken staat” noemt of Open VLD “scheiding geloof en staat” feit is dat het in de grondwet moet geschreven worden !!!!

En meteen ook en einde gemaakt aan de schizofrene dubbele nationaliteit.

Zodat wie zich wil zien als vertegenwoordiger van het volk eenzijdig Belg is en niet met een been in België en een ander in zen thuisland staat met de regels en wetten, gebruiken van aldaar.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 13 april 2018 om 03:45.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 11:35   #29
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Islampartij verbieden is geen structurele oplossing. Je moet de voedingsbodem wegnemen voor dergelijke partijen: Vlaanderen de-islamiseren.
Verbieden is niet democratisch; de voedingsbodem wegnemen is beter. Maar wat is allemaal een voedingsbodem?

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 13 april 2018 om 11:35.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 11:38   #30
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet niet in welke wereld of op welk wolkje jij leeft, maar in België is er geen enkele partij die achter het gedachtengoed van een partij zoals 'Islam' staat.

Groot probleem: partijen hebben geen rechtspersoonlijkheid, dus je kan ze niet veroordelen.
En telkens als ik 'rechtspersoonlijkheid voor politieke partijen' ter sprake breng kruipen alle partijmilitanten op dit forum in hun schulp.
Grappig toch?
Dat komt omdat zij enkel hun eigen belang zien.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 11:52   #31
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Natuurlijk, als we partijen gaan verbieden, dan zal de PS daar als eerste bij moeten zijn.

Het is moeilijk voorstelbaar, maar de PS is nog groter crapuul dan het ACW. Of moet ik CD&V zeggen?
Beide uitspraken zijn goed want zij zijn één potje nat.

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 13 april 2018 om 11:53.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 12:22   #32
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo lang het graaien van de zuilen in Vlaanderen niet in gevaar komt is er niets aan de hand.
En vreemdelingen maken bovendien dat de graaipot nog enorm aangezwollen wordt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 12:26   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De partij "ISLAM - Mouvement Politique Belge" heeft wel degelijk rechtspersoonlijkheid. Ze hebben een vzw: A.s.b.l. LE CITOYEN.

Giften en ledenbijdragen zijn betaalbaar aan de vzw.

Bron: hun website.

Dat neemt neemt de dualiteit van onze politieke partijen niet weg. De ene keer zijn het natuurlijke personen men mensenrechten, de andere keer schuilen ze zich onder paraplu van vzw's met rechtspersoonlijkheid.
Net zoals het Vlaams Blok/Belang. Dat is toch allemaal onzin.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 12:33   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Net zoals het Vlaams Blok/Belang. Dat is toch allemaal onzin.
Die VZW's van het VB zijn veroordeeld.

Die van de partij islam zal niet veroordeeld worden.

Men begint bij de traditio's stilaan te begrijpen dat men stil moet zijn om de draak die men heeft binnengehaald niet wakker te maken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 13 april 2018 om 12:35.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 13:14   #35
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Verbieden is niet democratisch; de voedingsbodem wegnemen is beter. Maar wat is allemaal een voedingsbodem?
'Wie' is de voedingbodem bedoel je
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 15:15   #36
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
De PS die staat te roepen om die partij te verbieden wil zeggen dat ze graag het precedent willen schapen om elke partij die buiten de lijntjes kleurt te verbieden. Meteen daarna zal men het VB viseren 'als tegenkanting'.

Ik vind het er te vingerdik op liggen.
Pas onlangs begin ik in die richting te denken: OK! Laat ze/we/whatever het VB afschaffen! Dan kan er niet meer mee gezwaaid en over gezeverd worden!
Maar... diegenen die om bepaalde redenen voor het VB blijven stemmen zijn daarmee niet naar Mars verdwenen! Laat die mensen opgaan in de andere partijen en daar kunnen ze weer aan bod komen, maar dan op een iewat minder "populistische" manier, niet meer met bokshandschoenen enz
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 15:22   #37
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
De-islamiseren.

Wie islam zaait, zal sharia oogsten.
Natuurlijk! Maar de vraag is hoe dat nog kan? Een beetje te lang gewacht?
Want, alle gekheid op een stokje: wie is er nog voor de islam en de moslims, buiten de moslims zelf?
En nog eens: al die betrokken mensen moeten niet met treinwagons afgevoerd worden! Alleen diegenen die perse nog als "moslim" de maatschappij verpesten. Wij lopen ook niet rond als "christen"! En ze lopen ook niet zonder storen rond zoals de Joden, dus moeten ze niet met hen vergeleken worden!
Wedden dat velen die nu de moslim mee moeten uithangen er best tevreden mee zullen zijn...
Wat heeft de islam eigenlijk met "godsdienstvrijheid" te maken? Ze zijn er juist een groot gevaar voor...

Laatst gewijzigd door andev : 13 april 2018 om 15:26.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be