Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 26 februari 2003, 12:21   #1
Makkie
Lokaal Raadslid
 
Makkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 335
Standaard

Van op de website van Agalev:
Citaat:
Groen Licht 1 maart 2003 ICC Gent



Programma Groen Licht
Welkom op de jaarlijkse open dag van Agalev
Tijd voor interessante gesprekken, vurige debatten en leerrijke lezingen. Tijd ook voor gezellig informeel contact. En iedereen is welkom: lid of geen lid, sympathisant, kiezer in spe. Van 0 tot 99 jaar voorzien we een boeiend programma.

VOORMIDDAG 10 u tot 11 u Ontbijttheater.
‘Eenvoudig kan ook’ en ‘Less is more’.. Onder dat motto brengt Pieter Embrechts theater in zijn meest pure vorm: eenvoudig, warm, direct, dolkomisch en ontroerend. Een bundeling groteske gekte, prachtige poëzie, intieme liekes en fantastische verhalen over het ongelofelijke alledaagse. Eén uur bol van fantasie, muziek, humor en te grote levensvragen. Of Pieter Embrechts pur sang.


11 u tot 12 u 30
Debat: Schrijf het in je sociale agenda
We vroegen Mia De Vits (ABVV) en Luc Cortebeeck (ACV) om hun sociale speerpunten te formuleren voor een volgend regeerakkoord. Zij leggen hun lijstje voor aan Jos Geysels (politiek secretaris).
Debat: Het groene gras aan de overkant
Hoe ziet een groen regeerakkoord eruit? Bart Martens (Bond Beter Leefmilieu) en Peter Symens (Natuurpunt) hebben hun prioriteiten klaar. Vera Dua (Vlaams minister) reageert. Johan Depoortere (VRT) modereert.

Debat: Groene sleutels voor meer gezondheid
Agalev heeft een visie klaar op een groen gezondheidsbeleid voor de toekomst. Hebben de Groenen de juiste sleutels in handen? Jan De Maeseneer (Universiteit Gent) en Marc Justaert (Christelijke Mutualiteit) geven hun commentaar. Jef Tavernier (minister) en Mieke Vogels (Vlaams minister) antwoorden. Joos Wauters (parlementslid) modereert.

Debat: Hoe veilig is dit debat?
Wordt samenleven te snel als en ‘veiligheidsprobleem’ omschreven? Of is veiligheid een samenlevingsprobleem? Is geweld alleen een uitwas, of zegt het iets meer? Gabriël van den Brink (Universiteit Nijmegen), Jef Vermassen (strafpleiter) en Fauzaya Talhaoui (parlementslid) gaan met elkaar in gesprek. Mark van de Looverbosch (VRT) modereert.





'S MIDDAGS

12 u 30 tot 13 u 30
Er zijn broodjes voor hongerige magen. En je dorst lessen kan aan de bar op het Minneplein.




NAMIDDAG

13 u 30 tot 14 u 30
Debat: Europa, quo vadis?
De Europese Unie staat voor zowat de grootste uitdaging uit haar geschiedenis. Hoe kan de EU
uitbreiden naar het oosten en tegelijkertijd haar eigen werking grondig bijsturen? Dat is de inzet van het grote Europa-debat, met Daniel Cohn-Bendit (Europarlementslid) en Karel Van Miert (voormalig Europees commissaris). Paul Goossens (journalist) modereert.
(simultaanvertaling Frans-Nederlands is voorzien.)
14 u 30 tot 16 u

Debat: Tijd om te leven
Hoe kan het volgend regeerakkoord ruimte maken voor een tijdsbeleid? Een beleid dat een andere richting inslaat dan dat van de actieve welvaartsstaat. Roger Pauly (Gezinsbond) heeft zijn voorstellen klaar. Katrijn Vanderweijden (Universiteit Antwerpen) reageert, en Mieke Vogels (Vlaams minister) antwoordt.

Debat: Een andere wereld, ver weg maar toch dichtbij?
Een agenda voor een andere wereld, een goed idee voor een volgend regeerakkoord? Mieke
Molemans (11.11.11) en Marc Bontemps (Oxfam Wereldwinkels) geven de voorzet. Tinne Van
der Straeten (Jong Agalev) vult aan, en Eddy Boutmans (staatssecretaris) antwoordt.

Lezing: De stem van het volk
Het is maar de vraag hoeveel het volk aan populisme heeft. Want stem geven en stemming
maken is niet altijd hetzelfde. Stefaan Walgrave (Universiteit Antwerpen) verheft zijn stem over
het populisme. Dirk Holemans (Vlaams parlementslid) leidt hem in.

Debat: Divers is wijs
Heeft het onderwijs genoeg aandacht voor diversiteit? In welke termen spreek je bijvoorbeeld over holebi’s? En komt wie gekleurd is wel altijd in de juiste richting terecht? Tijd voor debat. Met Sven Pichal (Wel Jong, Niet Hetero), Barbara Goethals en Joachim Vandenholven (Sjalom vzw), Liesbeth Kennes (Vlaamse scholieren Koepel), Meyrem Almaci (Jong Agalev) en Younes El Yousfi (Pricma). Jeroen Roppe (Studio Brussel) modereert.





16 u 10 tot 17 u
HET GROTE SLOTDEBAT
Op naar 18 mei 2003
Aan de vooravond van een nu al historische verkiezingscampagne maken we de groene inzet duidelijk. Met Mieke Vogels, Magda Aelvoet, Vera Dua, Fauzaya Talhaoui, Guy Polspoel (VTM) modereert.


17 u
SLOTWOORD
door Jos Geysels, politiek secretaris
Iedereen die wenst mee te debatteren op een deftige manier is welkom. Wel vooraf inschrijven. Dit kan via de website van Agalev.

Kent er trouwens nog iemand een andere partij die elk jaar het grote publiek uitnodigt om mee te denken en te debatteren over hun voorstellen?
__________________
I'm green and I'm proud. I say it clear, I say it loud.
Makkie is offline  
Oud 26 februari 2003, 17:51   #2
moon
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Berichten: 354
Standaard

elke partij heeft toch partijcongressen?
wel hatelijk dat dat in gent te doen is, veel te ver
moon is offline  
Oud 26 februari 2003, 21:25   #3
Bolter
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: Zonhoven
Berichten: 1.087
Standaard

Makkie , let wel op dat ge op 18 mei geen rood licht krijgt...

Ik ga er nog steeds van uit dat de grondbeginselen van Agalev prima zijn.
Alleen heeft de uitvoering ervan in de afgelopen vier jaar toch geen goed gedaan aan de fundering...

Gebrek aan ervaring in het voeren van een beleid en in het voeren van een degelijke communicatie zal toch leiden tot een negatief resultaat vrees ik.
Bolter is offline  
Oud 27 februari 2003, 12:45   #4
Makkie
Lokaal Raadslid
 
Makkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 335
Standaard

Moon schreef:
Citaat:
elke partij heeft toch partijcongressen?
Ja, maar congressen zijn enkel voor leden. Op het Groen Licht is iedereen welkom.
__________________
I'm green and I'm proud. I say it clear, I say it loud.
Makkie is offline  
Oud 27 februari 2003, 22:29   #5
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Op de congressen van sp.a is ook iedereen welkom.
merel is offline  
Oud 28 februari 2003, 09:56   #6
Makkie
Lokaal Raadslid
 
Makkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 335
Standaard

Merel schreef:
Citaat:
Op de congressen van sp.a is ook iedereen welkom.
Tof! Jammer alleen dat ik nog nooit een uitnodiging kreeg. Jammer dat dat nog nooit in de verslagen op televisie gezegd is.
Op een Agalevcongres is wellicht ook iedereen welkom, maar enkel de leden hebben stemrecht. Het Congres is bij Agalev het hoogste orgaan. De leden hebben de laatste stem in de lijstvorming, de statuten en andere belangrijke beslissingen.
__________________
I'm green and I'm proud. I say it clear, I say it loud.
Makkie is offline  
Oud 28 februari 2003, 10:06   #7
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Idem dito bij sp.a en de campagnes voorgaande aan het vorige congres zijn nogal groot geweest. Ik denk toch dat elkeen die de politiek volgt en bvb regelmatig een station passeerd wel al van het groot onderhoud heeft gehoord?
Wel das de inleiding naar een open congres vorig jaar geweest. Deze mensen konden ook hun ideeen spuien en kregen een raadgevende stem.
En eerlijk, ik kreeg ook nog nooit een persoonlijke uitnodiging voor een agalev congres. Ik denk niet dat er ook maar 1 partij is die een algemene mailing verstuurd naar elke persoon.
merel is offline  
Oud 28 februari 2003, 16:54   #8
Makkie
Lokaal Raadslid
 
Makkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 335
Standaard

Dus, Merel, als ik het goed begrijp heeft sp.a één open congres gehad.
Hopelijk volgen er dan nog.

Je hebt nog nooit een uitnodiging voor een Agalevcongres gehad, omdat dat ook niet wordt gedaan.
Je bent wél hartelijk uitgenodigd op het (vierde of vijfde) Groen Licht, wat geen congres is, maar een open-debatdag.

Ik hoop eigenlijk dat Agalev en SP.a ooit echt naar elkaar groeien. Als het in Hasselt en Wetteren kan, waarom dan niet elders. Nu moet ik zeggen, dat wij het hier in het dorp al geprobeerd hebben, maar het water was voor de (toen nog) SP te diep. Gevolg: hun zetelaandeel in de gemeenteraad halveerde.
We hebben ook een andere traditie en een ander kiespubliek natuurlijk, maar als ik zie hoe vele sociale punten in de regering toch vlot tot stand kwamen door groene en rode steun, dan ben ik toch hoopvol op lange termijn. Wellicht zal de toenadering wel moeten gebeuren via de jongeren.
__________________
I'm green and I'm proud. I say it clear, I say it loud.
Makkie is offline  
Oud 28 februari 2003, 19:01   #9
marijke
Burger
 
marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Berichten: 195
Standaard

Pas op, onze premier heeft ook laten weten, dat hij een lijst gaat maken,van ongeveer 60 punten, en waarbij hij iedereen ook uitnodigt, om eventueel zelf nog met voorstellen te komen.Hij belooft rekening te houden met de opmerkingen van de burgers, en zijn kiesprogamma aan de hand daarvan op te stellen.
__________________
achter de wolken schijnt altijd de zon..
marijke is offline  
Oud 28 februari 2003, 22:18   #10
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Voor zover ik weet is er al meer dan één geweest
Hoeveel weet ik niet, maar das wel op te vragen denk ik.
merel is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be