Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 17 januari 2015, 09:31   #1
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard "Jihadgevaar komt van alle kanten"

In deze http://www.demorgen.be/buitenland/-j...nten-a2185398/ volgens de meeste forum-genoten ongetwijfeld 'onverdachte' bron vond ik het volgende:


<< Nu bekend is dat er twintig slapende terreurcellen zijn die ieder moment kunnen toeslaan in België, Frankrijk, Duitsland en Nederland, is in de komende weken ook in Nederland een arrestatiegolf te verwachten. Dat zegt Ronald Sandee, voormalig analist bij de Nederlandse militaire geheime dienst MIVD, ...


Nederland wordt als potentieel doelwit van jihadisten van alle kanten bedreigd. Inlichtingendiensten weten volgens experts niet waar ze moeten beginnen, ...

Zowel eenlingen als terreurcellen vormen een bedreiging. Vroeger werden de cellen hiërarchisch geleid en konden kopstukken worden uitgeschakeld, maar dat is nu anders. "Het zijn nu veel meer groepen van gelijken, ... gedreven door één gedachte, één ideologie", zegt Sandee, ... "Er is paniek uitgebroken bij veiligheidsdiensten in heel Europa. De dreiging komt van zoveel verschillende kanten."

"Alle diensten gaan de komende dagen proberen zo veel mogelijk angels eruit te trekken. Overal zullen terrorismeverdachten worden opgepakt", aldus Sandee. Het maakt inlichtingendiensten daarbij niet uit of ze een zaak voor de rechter hebben, stelt hij. "De drempel om in te grijpen ligt laag."

>>

Paniek bij veiligheidsdiensten?



Zouden die soms tjokvol 'islamofoben' zitten?

Of zou het slechts 'een kwestie van perceptie' zijn?

En hoe kunnen/mogen/moeten 'de mensen' nu reageren?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 17 januari 2015, 09:36   #2
Leica
Schepen
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 482
Standaard

Het is maar een gevoel van onveiligheid
Leica is offline  
Oud 17 januari 2015, 09:44   #3
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.971
Standaard

Geen enkele veiligheidsdienst wil falen. Dat geeft natuurlijk grote spanning. Wanneer gebeurd het bij ons. En hoe zal de samenleving ons dan aankijken. In deze kritische samenleving met al zijn paraplu systemen die toch zo graag de schuld bij en ander legen. Cru gezegd, landen waar het dagelijks gebeuren is zijn deze fase voorbij.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline  
Oud 17 januari 2015, 09:54   #4
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard Veiligheid voor burgers?

Nu er iets te doen is en de bevolking zich graag wat veiliger voelt doen ze :
Overzicht. Politie verhoogt veiligheid in heel de provincie
Citaat:
In Antwerpen gaan alle bijkantoren dicht...
De wijkkantoren van Boechout, Borsbeek, Wijnegem en Wommelgem zijn voortaan niet meer open in de namiddag. Zij zijn enkel bereikbaar tussen 9 en 13u...
In de politiezone Noorderkempen blijven de onthaaldiensten van de wijkkantoren van Meer, Merksplas en Rijkevorsel gesloten tot en met vrijdag 23 januari...
De politiepost op de Grote Markt in Turnhout sluit tijdens de nachten in de week...
De wijkkantoren van de politiezone Geel-Laakdal-Meerhout blijven buiten de gewone kantooruren gesloten....
Verder zien we dat agenten met hun wapens naar huis mogen en dat militairen de diamant en grote gebouwen gaan bewaken...

En waar moet de bevolking zich veiliger mee voelen???
manta is offline  
Oud 17 januari 2015, 09:57   #5
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En waar moet de bevolking zich veiliger mee voelen???
De dagelijkse boodschap op de VRT dat islam vrede is.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 17 januari 2015, 10:06   #6
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
De dagelijkse boodschap op de VRT dat islam vrede is.
Dat doen ze al jaren toch. Beter de bericht in Nederland volgen zou ik zeggen.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline  
Oud 17 januari 2015, 10:45   #7
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

En hoe kunnen/mogen/moeten 'de mensen' nu reageren?
Het gewone volk gaat verder met zijn dagelijks leven, wat ga je anders doen?
De politie en het leger zullen hun werk wel doen.
Wat moet gebeuren gebeurt toch, je kan je lot niet ontlopen, dood moeten we toch.

http://ace.home.xs4all.nl/Literaria/Poem-Eijck.html
alberto is offline  
Oud 17 januari 2015, 10:57   #8
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Het gewone volk gaat verder met zijn dagelijks leven, wat ga je anders doen?
De politie en het leger zullen hun werk wel doen.
Wat moet gebeuren gebeurt toch, je kan je lot niet ontlopen, dood moeten we toch.

http://ace.home.xs4all.nl/Literaria/Poem-Eijck.html
Mooi gedicht!

Wat 'het gewone volk' betreft: ik heb de indruk dat er hier in Brussel toch véél méér angstige en/of neerslachtige mensen rondlopen dan pakweg twee weken geleden, en om de een of andere reden denk ik niet dat het met het tot voor kort behoorlijk sombere weer of de winterse korte dagen en lange nachten te maken heeft.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 17 januari 2015, 11:03   #9
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Het gewone volk gaat verder met zijn dagelijks leven, wat ga je anders doen?
De politie en het leger zullen hun werk wel doen.
Wat moet gebeuren gebeurt toch, je kan je lot niet ontlopen,
Citaat:
dood moeten we toch.
http://ace.home.xs4all.nl/Literaria/Poem-Eijck.html
Dat is wel wat simpel gerokt hoor, jeetje, ook zelf al 80 jaar zekers ?

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 17 januari 2015 om 11:03.
de vuile muilekoek is offline  
Oud 17 januari 2015, 11:09   #10
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto;7504419[QUOTE
]Het gewone volk gaat verder met zijn dagelijks leven, wat ga je anders doen?
De politie en het leger zullen hun werk wel doen.
Wat moet gebeuren gebeurt toch, je kan je lot niet ontlopen, dood moeten we toch.

http://ace.home.xs4all.nl/Literaria/Poem-Eijck.html[/quote]

Al deze omwentelingen gaan waarschijnlijk effect hebben op de gewone mensen hun dagelijks leven ,en dit in een slechte economie .... niet goed hoor ... weer minder gemotiveerde mensen die erbij gaan lopen ... en stilaan worden we allemaal meegezogen in die Islam leefwereld , zonder dat wij het allemaal echt diepgaande beseffen.... het is stilaan een sluipende bekering zonder dat wij dit beseffen,
de vuile muilekoek is offline  
Oud 17 januari 2015, 11:12   #11
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Trek dan de troepen terug. Verontschuldig u en zegt tegen den Amerikaan dat zijn buitenlands beleid niet alles was.

Het kalief in Irak heeft ons de oorlog verklaard. Miljoenen bereidwillige.
Jemen, Libië, Syrië, Irak etc zal uitgroeien tot 1 kalief.
Als ge ze dan toch de anarchie in gebombardeerd hebt, geef ze dan hun kalief en haal uw stok uit dat vuur. Ge steekt de dorpen van uw eigen volk ermee in de fik. Terwijl zij die ons de oorlog in sturen veilig in hun toren toekijken en machteloos staan tegen deze nieuwe vorm van oorlog. Iedereen actief s paranoia werkmieren wiens kolonie bedreigd wordt.

Alleszins bedankt... Veel beter dan solidariteit die oorlog...
Peche is offline  
Oud 17 januari 2015, 11:16   #12
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Dat is wel wat simpel gerokt hoor, jeetje, ook zelf al 80 jaar zekers ?
Nee, 80 is nog een eindje weg.
Het zijn onze beleidsmakers die er iets aan moeten doen, het volk kan enkel wat betogen voor of tegen iets, maar het is de politiek die de wetten maakt, zij zijn aan zet.
Mocht ik van u zijn, gewoon doorgaan met uw leven is het beste, dat mijn gedacht, in huis onder de tafel kruipen heeft weinig zin.

Laatst gewijzigd door alberto : 17 januari 2015 om 11:22.
alberto is offline  
Oud 17 januari 2015, 11:29   #13
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Nee, 80 is nog een eindje weg.
Het zijn onze beleidsmakers die er iets aan moeten doen, het volk kan enkel wat betogen voor of tegen iets, maar het is de politiek die de wetten maakt, zij zijn aan zet.
Mocht ik van u zijn, gewoon doorgaan met uw leven is het beste, dat mijn gedacht, in huis onder de tafel kruipen heeft weinig zin.
heum .. afwachten en zien waar het ons gaat brengen , alhoewel mijn gevoel spreekt dat de beste tijden niet voor ons liggen , de toekomst lijkt niet rooskleurig te zijn...
de vuile muilekoek is offline  
Oud 17 januari 2015, 11:39   #14
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Trek dan de troepen terug. Verontschuldig u en zegt tegen den Amerikaan dat zijn buitenlands beleid niet alles was.

Het kalief in Irak heeft ons de oorlog verklaard. Miljoenen bereidwillige.
Jemen, Libië, Syrië, Irak etc zal uitgroeien tot 1 kalief.
Als ge ze dan toch de anarchie in gebombardeerd hebt, geef ze dan hun kalief en haal uw stok uit dat vuur. Ge steekt de dorpen van uw eigen volk ermee in de fik. Terwijl zij die ons de oorlog in sturen veilig in hun toren toekijken en machteloos staan tegen deze nieuwe vorm van oorlog. Iedereen actief s paranoia werkmieren wiens kolonie bedreigd wordt.

Alleszins bedankt... Veel beter dan solidariteit die oorlog...
De conclusie die we mogen trekken na de Arabische lente is dat die bevolkingsgroep een dictatuur nodig heeft om hen onder de knoet te houden.

Maw, je hebt een punt en we hadden ons vooral niet in Libië en Syrië moeten moeien.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 17 januari 2015, 11:42   #15
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mooi gedicht!

Wat 'het gewone volk' betreft: ik heb de indruk dat er hier in Brussel toch véél méér angstige en/of neerslachtige mensen rondlopen dan pakweg twee weken geleden, en om de een of andere reden denk ik niet dat het met het tot voor kort behoorlijk sombere weer of de winterse korte dagen en lange nachten te maken heeft.
In steden zal het anders aanvoelen dan in kleine gemeenten op den buiten, zulke zaken laten zeker sporen na, maar toch zal je verder moeten met je bezigheden, of gaat men nu geen tram of trein niet meer nemen, of niet meer naar de bioscoop, concert of weet ik veel......
alberto is offline  
Oud 17 januari 2015, 11:44   #16
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

De sossen zweten peentjes (betekenis) dezer dagen. Als er een aanslag wordt gepleegd door de door hun ingevoerde kiezers dan zullen zelfs hun niet ingevoerde kiezers hen de rug toekeren want wees er maar zeker van dat dit tegen hen zal gebruikt worden.

Eigen schuld dikke bult.
Hypochonder is offline  
Oud 17 januari 2015, 11:49   #17
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
heum .. afwachten en zien waar het ons gaat brengen , alhoewel mijn gevoel spreekt dat de beste tijden niet voor ons liggen , de toekomst lijkt niet rooskleurig te zijn...
Ik denk dat je jammer genoeg gelijk hebt. Het is aan de politiek om dat te ontmijnen, krachtdadig optreden is aanbevolen.
alberto is offline  
Oud 17 januari 2015, 11:53   #18
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als er een aanslag wordt gepleegd door de door hun ingevoerde kiezers dan zullen zelfs hun niet ingevoerde kiezers hen de rug toekeren want wees er maar zeker van dat dit tegen hen zal gebruikt worden.

Eigen schuld dikke bult.
Zelfs zonder aanslag zullen we ze hen eraan herinneren. Het kan dan ook niet vaak genoeg herhaald worden dat de huidige dreiging uit hun middens komt.

Links gaat de woorden collaboratie en collaborateurs uit hun scheldwoordenboek moeten schrappen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 17 januari 2015, 12:27   #19
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
De conclusie die we mogen trekken na de Arabische lente is dat die bevolkingsgroep een dictatuur nodig heeft om hen onder de knoet te houden.

Maw, je hebt een punt en we hadden ons vooral niet in Libië en Syrië moeten moeien.
En weldra zal blijken dat wij ons beter uit Irak hadden gehouden!
Irak wordt niet meer bestuurd door Saddam he. En wat doen onze jets daar, nu Saddam gevallen is? Saddam was de vijand, het volk is vrij en wilt een kalief.
Als ze dat dan willen stuurt Belziek zijn F16 piloten om IN IRAK aan te vallen. Dat is geen defensie meer... Dat is offensie, en we weten allemaal wat daar van gaat komen...

Ze zijn bedankt!

Laatst gewijzigd door Peche : 17 januari 2015 om 12:28.
Peche is offline  
Oud 17 januari 2015, 12:28   #20
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Trap hier toch niet in, de kans dat je slachtoffer wordt van een terroristische aanslag is veel en veel kleiner dan dat je wordt onderschept door een auto terwijl je over wou steken.
Nietzsche is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be