Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 oktober 2005, 19:14   #61
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Bron?



Bron?



Als stakers mensen zomaar blijven tegenhouden, zouden er inderdaad wel eens doden kunnen vallen. "Aan onze toekomst en die van onze kinderen denken" heet dat dan.



La Tomatina wordt altijd op een woensdag gehouden.

Bron bron, ben je blind ? Bij ons werd niemand tegengehouden, niemand wou binnnen! Tijdens deze staking heeft het abvv meestal niet de moeite gedaan om alles dicht te doen, als de hele media tegen je zijn verlies je je zekerheid. De werkende mensen hebben het abvv echter gelijk gegeven. Zij vonden de staking nodig. Ik weet niet waar jij werkt, als je al werkt maar, maar dan zal je dezelfde taferelen hebben meegemaakt. De mensen op de bureaus bij ons (100tal) zijn niet eens komen opdagen, van geen enkele vakbond. De arbeiders zijn de tweede poort die open stond en waar niemand stond gewoon voorbij gereden zodat ons pikket zich effenaf afvroeg of dat aan de mist lag. Wel ja, ik ga mijn vroegere werkmakkers van de nachtploeg groeten nu, waarvan ik weet dat de hele ploeg enkel een pint komt drinken. 100 man, 100 man die werken om te leven en niet omgekeerd.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 19:22   #62
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
Bron bron, ben je blind ? Bij ons werd niemand tegengehouden, niemand wou binnnen! Tijdens deze staking heeft het abvv meestal niet de moeite gedaan om alles dicht te doen, als de hele media tegen je zijn verlies je je zekerheid. De werkende mensen hebben het abvv echter gelijk gegeven. Zij vonden de staking nodig. Ik weet niet waar jij werkt, als je al werkt maar, maar dan zal je dezelfde taferelen hebben meegemaakt. De mensen op de bureaus bij ons (100tal) zijn niet eens komen opdagen, van geen enkele vakbond. De arbeiders zijn de tweede poort die open stond en waar niemand stond gewoon voorbij gereden zodat ons pikket zich effenaf afvroeg of dat aan de mist lag. Wel ja, ik ga mijn vroegere werkmakkers van de nachtploeg groeten nu, waarvan ik weet dat de hele ploeg enkel een pint komt drinken. 100 man, 100 man die werken om te leven en niet omgekeerd.
Geen bron dus. Geen cijfers. Enkel een locale actie die je dan maar op elk bedrijf in heel het land projecteert. Terwijl ik dan nog duidelijk aangaf dat mijn collega's en ik vandaag gewoon zijn gaan werken. Inclusief onze vakbondsafgevaardigde. (En ja, ik ben ook gesyndiceerd)

Sta me dan toe om eerder die informatie op de VRT te geloven...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 21:02   #63
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Kan iemand mij trouwens eens uitleggen waarom de stakers de privésector aanpakten wanneer het gaat om het brugpensioen (dus de overheid)?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 23:01   #64
Thermidor
Vreemdeling
 
Thermidor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2005
Locatie: Gent
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
Ik heb geen idee hoe het er in andere bedrijven aan toe gaat, geen gedacht van wat 'de media' te zeggen hebben maar waar ik werk staakt IEDEREEEN mee, in onze sector staakt de overgrote meerderheid mee. ACV deelt stakerskaarten uit. Enkel de hypocriet Verhofstadtpijper Cortebeekx meent anders, alle arbeiders zijn solidair. Wij willen wel OF harder werken, OF langer werken, OF nog flexibeler zijn MAAR niet alles!!!!!!!!!!!!!!!! Bij ons doen zelfs de kaderleden mee!!!!!!!!! Sinds we zijn overgenomen door een Britse(lees Amerikaanse) risicokapitaalgroep is iedereen tot dweilslaaf gedegradeerd. FUCK IT wij zijn mensen, met kinderen, vrienden, kenissen, een leven. Laat ze in de rest van de wereld leven zoals wij leven en niet omgekeerd!!!!!!!!
U heeft volkomen gelijk in deze kwestie. Vandaag de dag worden er steeds meer eisen gesteld aan het personeel op vlak van flexibiliteit, overuren, werkdruk,...en dit alles zonder een financiële tegemoetkoming van de werkgever.
Men verwacht van de laaggeschoolde arbeider dezelfde flexibiliteit en inzet als van een doorsnee kamerlid. Maar wel tegen de schandalige verloning van 1200 euro per maand en soms zelf minder.
je weet als arbeider dat je totaal geen werkzekerheid meer hebt en je iedere dag kan worden ontslagen bij een of andere herstructurering of een verhuis naar China.
wat denk je dan dat er gebeurt op een dag zoals vandaag? Wie is er dan gemotiveerd om te gaan werken? De meerderheid van de arbeiders niet.
Hetgeen je vandaag op TV ziet is niet echt wat je zou kunnen noemen een reëele afspiegeling van de maatschappij.
In de meeste fabrieken in Vlaanderen was er een hele grote stakingsbereidheid terwijl iedere keer je de TV opzet vakbondsleiders worden afgeschilderd als een bende onbeschofte rekels, en stakers als een bende nozems die zogezegd te lui zijn om te gaan werken.
Dus de definitie van lui is 1 keer om de 13 jaar staken?
de fora in de media zijn weggelegd voor een beperkte verburgerlijkte elite die staat te zanikken over het feit dat ze te kampen hebben met minamale probleempjes. "Ik geraak niet op mijn werk met de trein"
Staakt dan mee, hé paljas!
__________________
[SIZE=2][/SIZE]
http://www.dehansbrugmilitie.be/

Thermidor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 23:04   #65
Thermidor
Vreemdeling
 
Thermidor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2005
Locatie: Gent
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Kan iemand mij trouwens eens uitleggen waarom de stakers de privésector aanpakten wanneer het gaat om het brugpensioen (dus de overheid)?
Omdat het een nationale staking is in ALLE sectoren, dus iedereen met een lidkaart van het ABVV kan meestaken.
Waarom dan Alle sectoren en niet alleen de overheodsbedrijven en ministeries?
Omdat het eindeloopbaandebat iedereen aangaat en een vakbond solidariteit in zijn grondbeginselen heeft staan.
__________________
[SIZE=2][/SIZE]
http://www.dehansbrugmilitie.be/

Thermidor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 12:18   #66
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thermidor
Omdat het een nationale staking is in ALLE sectoren, dus iedereen met een lidkaart van het ABVV kan meestaken.
Waarom dan Alle sectoren en niet alleen de overheodsbedrijven en ministeries?
Omdat het eindeloopbaandebat iedereen aangaat en een vakbond solidariteit in zijn grondbeginselen heeft staan.


"en een vakbond solidariteit in zijn grondbeginselen heeft staan."

Dus kloten we de werkgevers. Heel solidair!

Triestig.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 12:25   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Kan iemand mij trouwens eens uitleggen waarom de stakers de privésector aanpakten wanneer het gaat om het brugpensioen (dus de overheid)?
Gewoon omdat ze dat 100 jaar geleden ook deden en ge moe nie moeilijk doen want ge zijt tegen de strijdende werkmens !

(kuch)
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 12:36   #68
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thermidor
U heeft volkomen gelijk in deze kwestie. Vandaag de dag worden er steeds meer eisen gesteld aan het personeel op vlak van flexibiliteit, overuren, werkdruk,...en dit alles zonder een financiële tegemoetkoming van de werkgever.


Dus alles moet financiëel zijn, Smijten we dan andere voordelen zoals CAO-dagen, mogelijkheden tot arbeidsduurvermindering, pensioensparen via het bedrijf, groepsverzekeringen via het bedrijf en weet ik veel wat nog allemaal ook maar buiten?

Citaat:
Citaat:
Men verwacht van de laaggeschoolde arbeider dezelfde flexibiliteit en inzet als van een doorsnee kamerlid. Maar wel tegen de schandalige verloning van 1200 euro per maand en soms zelf minder.



Niet alleen wil ik wel eens weten waarom een arbeider zich niet even zeer zou moeten inzetten als een kaderlid, maar ik ben ook wel eens benieuwd naar concrete voorbeelden van deze toch wel sterke stelling. Het eerste bedrijf waar evenveel flexibiliteit en inzet van een arbeider als van een kaderlid wordt verwacht, moet ik toch nog tegenkomen... (ben zelf evenzeer kaderlid bij een grote multinational, en de eerste arbeider die daar meer werkt, harder werkt of meer flexibiliteit vertoont dan eender welk kaderlid, moet ik daar ook nog tegenkomen...)

Citaat:
Citaat:
je weet als arbeider dat je totaal geen werkzekerheid meer hebt en je iedere dag kan worden ontslagen bij een of andere herstructurering of een verhuis naar China.
De vakbond heeft er natuurlijk niet voor gezorgd dat er zoveel werkonzekerheid is nietwaar...

Citaat:
wat denk je dan dat er gebeurt op een dag zoals vandaag? Wie is er dan gemotiveerd om te gaan werken? De meerderheid van de arbeiders niet.
Citaat:
Hetgeen je vandaag op TV ziet is niet echt wat je zou kunnen noemen een reëele afspiegeling van de maatschappij.
In de meeste fabrieken in Vlaanderen was er een hele grote stakingsbereidheid terwijl iedere keer je de TV opzet vakbondsleiders worden afgeschilderd als een bende onbeschofte rekels, en stakers als een bende nozems die zogezegd te lui zijn om te gaan werken.
Dus de definitie van lui is 1 keer om de 13 jaar staken?
de fora in de media zijn weggelegd voor een beperkte verburgerlijkte elite die staat te zanikken over het feit dat ze te kampen hebben met minamale probleempjes. "Ik geraak niet op mijn werk met de trein"
Staakt dan mee, hé paljas!
En waarom zou hij als hij niet van mening is dat er gestaakt moet worden? Omdat jullie vinden dat er gestaakt moet worden en hij zich daar maar naar te plooien heeft?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be