Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2023, 17:47   #21
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik heb slecht nieuws voor Yannick en Tatiana.

De belastingen geloven niet in "weldoeners", dus ze zullen er van uit gaan dat dit witgewassen zwart geld is, dus ze mogen verwachten dat ze onder de loupe gaan gehouden worden.
Als't zover komt dan roepen ze er de gazet wel weer bij...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 19:06   #22
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als't zover komt dan roepen ze er de gazet wel weer bij...
Ik denk dat tegen dan de frank van de gazet ook wel gevallen zal zijn.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 20:02   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Had mijn post al aangepast. Excuses

Er is eigenlijk geen excuus voor die mensen. Kom zeg, 9800 kwh aan elektriciteit verbruiken. Check toch je meterstanden hé, dan zie je zo dat er iets niet klopt. je hebt toch echt wel dommekloten op de wereld.
Eerlijk gezegd, enkele jaren geleden toen ik op gas verwarmde en dus voor andere dingen stroom verbruikte, was mijn verbruik wat hoger:

33 000 KWHr aan gas, en 12 000 KWHr aan elektriciteit ongeveer.

Nu met een warmtepomp, zit ik rond de 22 000 KWHr, wat dus perfect klopt met een warmtepomp met een rendement van een factor 3 ongeveer.

Dus zo een rare getallen zijn dat niet he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 20:34   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, enkele jaren geleden toen ik op gas verwarmde en dus voor andere dingen stroom verbruikte, was mijn verbruik wat hoger:

33 000 KWHr aan gas, en 12 000 KWHr aan elektriciteit ongeveer.

Nu met een warmtepomp, zit ik rond de 22 000 KWHr, wat dus perfect klopt met een warmtepomp met een rendement van een factor 3 ongeveer.

Dus zo een rare getallen zijn dat niet he.
Aan meer dan 5000 kWh kom je toch enkel met een ‘speciale verbruiker’ zoals elektrische auto of elektrische verwarming (warmtepomp of ander).
Hier heeft de airco (2 kW) de zomer lang volle bak gedraaid en kom maar 3500 kWh verbruik.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 20:53   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Aan meer dan 5000 kWh kom je toch enkel met een ‘speciale verbruiker’ zoals elektrische auto of elektrische verwarming (warmtepomp of ander).
Hier heeft de airco (2 kW) de zomer lang volle bak gedraaid en kom maar 3500 kWh verbruik.
Je zou er van verbaasd kunnen zijn hoeveel verspilling mensen kunnen uithalen.

En natuurlijk. Het hoeft geen verspilling te zijn, maar een doorgedreven hobby. Tuinkruiden kweken in de kelder bijvoorbeeld (de zolder geeft over het algemeen problemen)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 1 juni 2023 om 20:54.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 21:49   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Aan meer dan 5000 kWh kom je toch enkel met een ‘speciale verbruiker’ zoals elektrische auto of elektrische verwarming (warmtepomp of ander).
Hier heeft de airco (2 kW) de zomer lang volle bak gedraaid en kom maar 3500 kWh verbruik.
Ik zit met een normaal verbruik van 8500.

Mensen die 3500 of minder hebben zullen niet veel thuis koken of strijken of verwarmen en al zeker niet elektrisch.

Waarschijnlijk ambtenaren die gesubsidieerde maaltijden op hun werk kunnen kopen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 22:09   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zit met een normaal verbruik van 8500.

Mensen die 3500 of minder hebben zullen niet veel thuis koken of strijken of verwarmen en al zeker niet elektrisch.

Waarschijnlijk ambtenaren die gesubsidieerde maaltijden op hun werk kunnen kopen.
Je verwarmt elektrisch, dat is de verklaring.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 22:46   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zit met een normaal verbruik van 8500.

Mensen die 3500 of minder hebben zullen niet veel thuis koken of strijken of verwarmen en al zeker niet elektrisch.

Waarschijnlijk ambtenaren die gesubsidieerde maaltijden op hun werk kunnen kopen.
Huize Chaos,

3 persoons "gezin", 1 gehuwd koppel, 1 immigrant als huisgenoot.

Elektriciteitsverbruik, onder de 2500 KWu/jaar.

Verwarming en koken op gas.

Maar gelukkig dat we onze fietsaccu's kunnen laden op't werk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 05:40   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Aan meer dan 5000 kWh kom je toch enkel met een ‘speciale verbruiker’ zoals elektrische auto of elektrische verwarming (warmtepomp of ander).
Hier heeft de airco (2 kW) de zomer lang volle bak gedraaid en kom maar 3500 kWh verbruik.
Nee, toen ik 12000 KWHr verbruikte, was de enige thermische post daarin de airco in de zomer. Nu is het hier wel "heet" in de zomer, dat wel, dat dinges draaide 24 hr op 24. Het is buiten wel tussen de 35 en de 40 graden hier in juli augustus op het heetste van de dag behalve als er onweer is.

Ik had toen wel ook nog veel halogeen verlichting en zo, en een aantal computers maar niks bijzonders (geen wietkwekerij en geen bitcoins minen bvb ).

Ah, nee, sorry, vergeten, een zwembad met warmtepomp ook, maar in de zomer doet dat niet veel, enkele honderden W.

Ondertussen is mijn verbruik wat geminderd want LEDS, meer isolatie en we letten toch wat meer op, maar in totaal zit ik toch rond de 19 000 KWHr alles bij elkaar (met warmtepomp dus).

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juni 2023 om 05:41.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 11:22   #30
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Aan meer dan 5000 kWh kom je toch enkel met een ‘speciale verbruiker’ zoals elektrische auto of elektrische verwarming (warmtepomp of ander).
Hier heeft de airco (2 kW) de zomer lang volle bak gedraaid en kom maar 3500 kWh verbruik.
Een zomer lang airco op en dan nog maar aan 3500kwh geraken?
Amai, ik dacht al dat wij vrij zuinig met stroom waren maar ergens doen wij blijkbaar toch nog iets verkeerd dan...

Wij hebben geen airco. We hebben warm water, verwarming en fornuis op gas en wij komen al jaren rond de 4000kwh uit. Vrijstaand huis, 3 personen.

Ik vermoed dat het door ons vele gebruik van de droogkast komt. Zodra het buiten koud (fris) genoeg is om te verwarmen gaat bij de buren de houtkachel aan met als gevolg dat wij geen was meer buiten kunnen drogen tenzij we het niet erg vinden dat onze kledij dagenlang naar kampvuur ruikt. Dus meer dan de helft van het jaar wordt hier de droogkast ingeschakeld.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 11:28   #31
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik denk dat tegen dan de frank van de gazet ook wel gevallen zal zijn.
En die 'wilde weldoener'?

Die zal ondertussen toch ook al wel eens gedacht hebben: "Shit seg, die hebben mij goed liggen..."

Want het is ondertussen wel duidelijk dat mits een beetje zorgeloos energie verbruiken zo'n rekening niet abnormaal hoeft te zijn. Toch zeker niet als je een contract afsloot in de duurste periode ooit.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 14:26   #32
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Een zomer lang airco op en dan nog maar aan 3500kwh geraken?
Amai, ik dacht al dat wij vrij zuinig met stroom waren maar ergens doen wij blijkbaar toch nog iets verkeerd dan...

Wij hebben geen airco. We hebben warm water, verwarming en fornuis op gas en wij komen al jaren rond de 4000kwh uit. Vrijstaand huis, 3 personen.

Ik vermoed dat het door ons vele gebruik van de droogkast komt. Zodra het buiten koud (fris) genoeg is om te verwarmen gaat bij de buren de houtkachel aan met als gevolg dat wij geen was meer buiten kunnen drogen tenzij we het niet erg vinden dat onze kledij dagenlang naar kampvuur ruikt. Dus meer dan de helft van het jaar wordt hier de droogkast ingeschakeld.
3 maand zomer = 90 dagen. Volle bak draaien aan 2000 Watt = 90*24*2 = 4320 kwh. Zijn andere toestellen geven blijkbaar stroom aan het net
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 14:37   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Een zomer lang airco op en dan nog maar aan 3500kwh geraken?
Amai, ik dacht al dat wij vrij zuinig met stroom waren maar ergens doen wij blijkbaar toch nog iets verkeerd dan...

Wij hebben geen airco. We hebben warm water, verwarming en fornuis op gas en wij komen al jaren rond de 4000kwh uit. Vrijstaand huis, 3 personen.

Ik vermoed dat het door ons vele gebruik van de droogkast komt. Zodra het buiten koud (fris) genoeg is om te verwarmen gaat bij de buren de houtkachel aan met als gevolg dat wij geen was meer buiten kunnen drogen tenzij we het niet erg vinden dat onze kledij dagenlang naar kampvuur ruikt. Dus meer dan de helft van het jaar wordt hier de droogkast ingeschakeld.
Het is een 2 kW mobiel model. Aan 10 per dag gedurende 100 dagen is dat 2000 kW en ik zet die dikwijls op half vermogen. Vaste airco’s voor het ganse huis verbruiken stukken meer.
De was is meestal op 40°. Soms 60 en soms ook 30°. En de droogkast is een warmtepompmodel, dus dat verbruik valt mee.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 14:38   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
3 maand zomer = 90 dagen. Volle bak draaien aan 2000 Watt = 90*24*2 = 4320 kwh. Zijn andere toestellen geven blijkbaar stroom aan het net
De ganse dag, de nacht niet.

En zoals ik zei er is een half vermogen stand, zodra de temperatuur voldoende laag is zet ik die op.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 juni 2023 om 14:39.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 15:20   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Is dat de vlaamse manier om mensen af te zetten ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 07:31   #36
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Is dat de vlaamse manier om mensen af te zetten ?
Ik vrees dat enkel de belastingcontroleur weet hoe de vork hier in de steel zit.

De piste dat hier hier gaat om mensen die denken dat ze achterlijk zijn bij de belastingen, en geld kunnen witwassen via een "weldoener" is valide, hoewel anderzijds mensen met zwart geld normaal wel weten dat ze niet achterlijk zijn bij de belastingen.

Ik zou er graag wel bij zijn als ze tegen de belastingcontroleur met een uitgestreken gezicht zeggen "Ha, die mens wenst anoniem te blijven."
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be