Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2022, 18:53   #141
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
(blond haar en blauwe ogen)
Euh niet iedereen heeft dat en ik weet niet zeker of deze wel in Noordwest Europa ontstaan zijn.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 19:04   #142
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ja, dat is het Keltisch van de latere Ierse Kelten en die hebben uiteraard bestaan.
Maar ik dacht dat er ook ergens een steen met inscripties was van voor of rond de Romeinse invasie.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 19:33   #143
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Men weet toch dat Germanen (oorspronkelijk) uit Noordwest-Europa afkomstig zijn, en dat bepaalde uiterlijke kenmerken (blond haar en blauwe ogen) kenmerkend zijn voor deze groep. Het is dan toch niet zo moeilijk om een "genetische signatuur" samen te stellen?
Dat is een nazi-idee en heeft niks met wetenschap te maken.
Ikzelf behoor tot de haplogroep (y-dna) R-u106/s21 dat typisch zou zijn voor Germaans afstamming. Nochtans heb ik de uiterlijke kenmerken die je eerder aan een Zuid-Europeaan doet denken. Donker haar, ogen en huidskleur.
Y-dna geeft trouwens alleen een aanduiding voor afstamming in mannelijke lijn. Als ge dat niet wist, ongeveer de helft van de bevolking is van het vrouwelijk geslacht. Hun afstamming kan je niet bepalen via y-dna.

In mannelijke lijn zou je mij dus van Germaanse afstamming kunnen beschouwen. Maar via vrouwelijke lijn (mijn voormoeders) weet ik dat ik van Waalse afkomst ben. Ben ik dan een Germaan zoals gij beweert?

Uw genetische signatuur is gelul uit een verleden dat we best niet meer herhalen. PS gij beweert dat linken niet ter zake doen. Ik verwijs naar studies. Gij verwijst naar de titel van een krantenartikel. Daarom vroeg ik naar de studie waar de journalist die titel haalde. Ik wacht nog op een antwoord. Want één zaak weet ik 100% zeker. De titel van een krantenartikel dekt meestal niet de inhoud van een studie.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 19:55   #144
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoe stelt men genetisch vast dat iemand een Germaan is ?
Men kan enkel vaststellen dat er procentueel gezien een bepaalde haplogroup meer voorkomt dan bij een andere groep.
Ik heb hier percentages van haplogroepen voor mij liggen. r-u106 noemt men Germaans. Voor Vlaanderen is dat 25,18% en Wallonië 21,28%.
Kan je daaruit besluiten dat Vlamingen van Germaans oorsprong zijn?

Nota: die cijfers hebben enkel betrekking op mensen waarvan de oudste gekende voorouder in het huidige België geboren is.
Het is dus veel statistiek. Je moet de cijfers op de goede manier interpreteren. Anders smaak je jezelf blaaskes wijs.
Mijn resultaat wijst op een afkomst van een bepaalde regio (relatief gezien meeste verwante personen met gelijkaardig dna). Omdat mijn familienaam ook in diezelfde regio zijn oorsprong vindt is de kans groot dat de mensen die deze familienaam de eerste maal gebruikten (13e eeuw) mijn rechtstreekse voorouders zijn in mannelijke lijn. Maar dat is geen wetenschappelijk bewijs. Dat er mannen zijn met dezelfde familienaam, bijna identiek y-dna, en dat gekoppeld aan juridische historische gegevens geeft je voor 99%* zekerheid dat de juridische gezamenlijk voorouder (bijna 3 eeuwen geleden) je biologische voorvader is.

*het kan nog altijd dat wij beiden van dezelfde 'melkboer' afstammen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 20:41   #145
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde
 
DeZeeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2020
Locatie: Middelburg
Berichten: 887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is een nazi-idee en heeft niks met wetenschap te maken.
Ikzelf behoor tot de haplogroep (y-dna) R-u106/s21 dat typisch zou zijn voor Germaans afstamming. Nochtans heb ik de uiterlijke kenmerken die je eerder aan een Zuid-Europeaan doet denken. Donker haar, ogen en huidskleur.
Y-dna geeft trouwens alleen een aanduiding voor afstamming in mannelijke lijn. Als ge dat niet wist, ongeveer de helft van de bevolking is van het vrouwelijk geslacht. Hun afstamming kan je niet bepalen via y-dna.

In mannelijke lijn zou je mij dus van Germaanse afstamming kunnen beschouwen. Maar via vrouwelijke lijn (mijn voormoeders) weet ik dat ik van Waalse afkomst ben. Ben ik dan een Germaan zoals gij beweert?

Uw genetische signatuur is gelul uit een verleden dat we best niet meer herhalen. PS gij beweert dat linken niet ter zake doen. Ik verwijs naar studies. Gij verwijst naar de titel van een krantenartikel. Daarom vroeg ik naar de studie waar de journalist die titel haalde. Ik wacht nog op een antwoord. Want één zaak weet ik 100% zeker. De titel van een krantenartikel dekt meestal niet de inhoud van een studie.
U weet net zo goed als ik dat mensen uit het noorden van Duitsland gemiddeld genomen vaker blond haar en blauwe ogen hebben en langer zijn dan 180 cm. Het zelfde geldt voor Scandinaviërs en Nederlanders. Dit zijn namelijk typische kenmerken voor mensen uit Noordwest-Europa. Dat u dit afdoet als een "nazi-idee" is (wederom) kinderachtig.

Maar waar deze discussie over gaat is of Vlamingen (en Nederlanders van onder de rivieren) van Germanen of Kelten afstammen. De wetenschap wijst duidelijk in de richting van de Germanen, zoveel is duidelijk. Maar door alle migratiestromen van de afgelopen eeuwen is het natuurlijk lastig om dit voor 100% uit te kristalliseren. De geschiedenis daarentegen laat er geen twijfel over bestaan dat de Germanen onze voorvaderen zijn. Vanwege taal en cultuur uiteraard, maar vooral vanwege het simpele feit dat de Kelten volledig weggeconcurreerd werden door de Germanen in de eerste drie eeuwen van onze jaartelling.
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 21:07   #146
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
U weet net zo goed als ik dat mensen uit het noorden van Duitsland gemiddeld genomen vaker blond haar en blauwe ogen hebben en langer zijn dan 180 cm. Het zelfde geldt voor Scandinaviërs en Nederlanders. Dit zijn namelijk typische kenmerken voor mensen uit Noordwest-Europa. Dat u dit afdoet als een "nazi-idee" is (wederom) kinderachtig.

Maar waar deze discussie over gaat is of Vlamingen (en Nederlanders van onder de rivieren) van Germanen of Kelten afstammen. De wetenschap wijst duidelijk in de richting van de Germanen, zoveel is duidelijk. Maar door alle migratiestromen van de afgelopen eeuwen is het natuurlijk lastig om dit voor 100% uit te kristalliseren. De geschiedenis daarentegen laat er geen twijfel over bestaan dat de Germanen onze voorvaderen zijn. Vanwege taal en cultuur uiteraard, maar vooral vanwege het simpele feit dat de Kelten volledig weggeconcurreerd werden door de Germanen in de eerste drie eeuwen van onze jaartelling.
Als we uw redenering moeten aanhouden, stammen de Vlamingen zeker niet alleen af van de Germanen. Want zij die men nu ‘Vlamingen’ noemt, zijn zeker niet heel groot, ze hebben zeker niet allemaal blauwe ogen noch blond haar. Uw theorie deugt niet.

Neen, de huidige bevolking in Vlaanderen is een mengelmoes. Wat Keltisch, iets meer Germaans, wat Romeins, en nog vanalles. Dat is toch de evidentie zelf.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 november 2022 om 21:10.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 21:19   #147
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Iemand is iets te veel in de Netflix-serie Barbaren opgegaan. De hang en nostalgie naar een mythische voorouder maakt allerlei fascistische fantasieën los.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 22:48   #148
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.599
Standaard Vrijheid van Rassenhaat in grondwet vd multikukeluku. Pro of Anti??

haha hah Misschien hoort Belgie tot het Turkse Kalifaat in 2040 of later.

Misschien zal zwart hindoe india ooit Belgie wel inlijven in 2083 als India dan 2 miljard zwartjes heeft en het grootste en sterkste LAND Invasie leger heeft qua manpower.

Toekomst is nu Vierde Wereldoorlog vanaf 2040, en Derde Wereldoorlog is door poetin gestart, maar Rusland kan Belgie niet veroveren.

Belgie heeft toch geen natuurlijke rijkdommen?? GAS, olie, Belgische super hoertjes?

------------------------------------

Is Asterix en Obelisk dan een leugen, Gallisch dorpje grens Belgie dat stand houdt tegen de Romeinen dankzij hun toverdrank??

--------------------------------------

Persoonlijk ben ik voorstander van een Groot Nederlandse TaalUnie Natie, dus Belgie, Nederland, en alle Nederlandstalige delen elders moeten zich verenigen in een groter taalgebied om hun Nederlandse taal sterker te maken in Europa anders dreigt het vernietigd te worden binnen 18,1888 jaar tijd.

---------------------------------------
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 22:51   #149
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

De hindoes zijn nu al voor de rode duivels aan het supporteren in Qatar.
Dat is misschien een voorbode.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 07:02   #150
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
"De Bello" is in de eerste plaats een propaganda pamflet, over Cesar door Cesar.
"De waarheid" zou ik het nu direct niet noemen.
Inderdaad, men vergeet een beetje dat Ceasar in de eerste plaats een propagandist was he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 07:47   #151
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde
 
DeZeeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2020
Locatie: Middelburg
Berichten: 887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als we uw redenering moeten aanhouden, stammen de Vlamingen zeker niet alleen af van de Germanen. Want zij die men nu ‘Vlamingen’ noemt, zijn zeker niet heel groot, ze hebben zeker niet allemaal blauwe ogen noch blond haar. Uw theorie deugt niet.

Neen, de huidige bevolking in Vlaanderen is een mengelmoes. Wat Keltisch, iets meer Germaans, wat Romeins, en nog vanalles. Dat is toch de evidentie zelf.
Ik zeg ook nergens dat alle Noordwest-Europeanen blond haar en blauwe ogen hebben. Ik zeg alleen dat zij gemiddeld genomen vaker blond haar en blauwe ogen hebben (en (vaak) langer zijn dan 180 cm).

Misschien moet u iets zorgvuldiger lezen
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 08:17   #152
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Ik zeg ook nergens dat alle Noordwest-Europeanen blond haar en blauwe ogen hebben. Ik zeg alleen dat zij gemiddeld genomen vaker blond haar en blauwe ogen hebben (en (vaak) langer zijn dan 180 cm).

Misschien moet u iets zorgvuldiger lezen
Ja goed, maar uw uitgangspunt 'Wij zijn Germanen' (Vlamingen inbegrepen) is dus fout. Want volgens u waren de Germanen groot, hadden zij blond haar en blauwe ogen. Vlamingen hebben dit niet. Zij zijn gemiddeld van gestalte, sommigen hebben blond haar, anderen niet en ze hebben zeker niet allemaal blauwe ogen. En bijgevolg is de rest van uw uitleg natuurlijk eveneens fout . Vaneiges.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 november 2022 om 08:33.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 08:35   #153
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde
 
DeZeeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2020
Locatie: Middelburg
Berichten: 887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
....Uw genetische signatuur is gelul uit een verleden dat we best niet meer herhalen. PS gij beweert dat linken niet ter zake doen. Ik verwijs naar studies. Gij verwijst naar de titel van een krantenartikel. Daarom vroeg ik naar de studie waar de journalist die titel haalde. Ik wacht nog op een antwoord. Want één zaak weet ik 100% zeker. De titel van een krantenartikel dekt meestal niet de inhoud van een studie.
De studie zelf kan ik in alle eerlijkheid ook niet terugvinden. Is ook best al een tijd geleden. Wat ik wel heb gevonden is een reactie van Peter Stabel (professor geschiedenis, universiteit Antwerpen) op het onderzoek van Gerd Mertens in de Gazet van Antwerpen:

"Echt nieuw is de uitkomst niet," zegt Peter Stabel, professor geschiedenis aan de Universiteit Antwerpen, in de Gazet van Antwerpen. "Uit archeologisch, taalkundig en historisch onderzoek wisten we al dat de bevolking van de late ijzertijd niet te omschrijven valt als Keltisch, wel als Keltisch-Germaans. Deze streken waren een grensgebied. Daarom waren de volkeren die hier leefden, een mix. 'Oude Belgen' zoals Eburonen, Menapiërs, Nerviërs en Morinen waren niet Keltisch, maar half Germaans, half Keltisch. En ze hadden nauwe contacten met de Germaanse stammen van aan de andere kant van de Rijn."

'Kelten' is de naam van een Indo-Europese bevolkingsgroep afkomstig uit Midden-Europa, vermoedelijk ten noorden van de Alpen. Vanaf ongeveer 750 v.Chr. begonnen zij zich in noordwestelijke richting te bewegen, tot zij omstreeks 400 v.Chr. het grootste deel van West-Europa bewoonden. Professor Stabel: "Die Keltische aanwezigheid is in twee fasen verdampt. Zij werden verslagen door de Romeinen en verdreven door de Germanen. De Kelten werden opgejaagd tot in de meest westelijke delen van Europa: Bretagne, Wales, Schotland, Ierland en Galicië. In de rest van Europa verdwenen hun taal en hun cultuur binnen een paar generaties en ontstond een Gallo-Romaanse mengcultuur."

"In de derde eeuw n.Chr. komt de Grote Europese Volksverhuizing op gang. De Germaanse stammen uit Midden-Europa verplaatsen zich naar het westen. Enerzijds worden ze in het oosten opgejaagd door steppevolkeren als de Hunnen, anderzijds emigreren ze vanwege economische redenen naar de rijke Romeinse gewesten. Zo verspreiden ze zich over Europa. Het ging om diverse volkeren: Saksen, Friezen, Juten, Angelen, Vandalen, Goten enzovoort. Zij hadden geen gemeenschappelijk Germaans identiteitsbesef. Tot de belangrijkste Germaanse volkeren behoorden de Franken, die in onze streken en het noorden van het latere Frankrijk hun kerngebied hadden. Vandaar ons gezamenlijk DNA-profiel. Die primitieve Germanen kwamen terecht in de beschaafde wereld van de Gallo-Romanen en pikten die cultuur snel op, inbegrepen het christelijk geloof."

"In het noorden van het huidige België vormden de Franken een meerderheid, maar in het zuiden een minderheid: daar waren er meer Gallo-Romanen. Door het feit dat zowel in het noorden als in het zuiden de minderheid in de loop der eeuwen de taal en de cultuur van de meerderheid overnam, ontstond er een grens tussen de Germanen in het noorden en de Romanen in het zuiden. Dat is de Belgische taalgrens."
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 08:37   #154
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde
 
DeZeeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2020
Locatie: Middelburg
Berichten: 887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja goed, maar uw uitgangspunt 'Wij zijn Germanen' (Vlamingen inbegrepen) is dus fout. Want volgens u waren de Germanen groot, hadden zij blond haar en blauwe ogen. Vlamingen hebben dit niet. Zij zijn gemiddeld van gestalte, sommigen hebben blond haar, anderen niet en ze hebben zeker niet allemaal blauwe ogen. En bijgevolg is de rest van uw uitleg natuurlijk eveneens fout . Vaneiges.
Zucht
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 08:42   #155
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Zucht
U zou toch de titel van uw betoog moeten veranderen in 'wij stammen niet altijd af van de Germanen' . Dat zou veel accurater zijn.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 10:30   #156
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
"In het noorden van het huidige België vormden de Franken een meerderheid, maar in het zuiden een minderheid: daar waren er meer Gallo-Romanen. Door het feit dat zowel in het noorden als in het zuiden de minderheid in de loop der eeuwen de taal en de cultuur van de meerderheid overnam, ontstond er een grens tussen de Germanen in het noorden en de Romanen in het zuiden. Dat is de Belgische taalgrens."[/i]
Als ik de cijfers bekijk uit een (y-dna-)onderzoek van rond 2010 (volgens mijn info werd dna-onderzoek voor genealogie later in België verboden) zie ik meer verschillen in procenten tussen de Vlaamse provincies dan tussen Vlaanderen (gemiddelde van alle provincies) en Wallonië.

Die veralgemeningen van 'Wij zijn Germanen' (en Walen zijn Galliërs) is dus niet correct. Taal(cultuur) heeft weinig te maken met volk. Het is niet omdat mijn kleinkinderen Nederlands (Hollands van oorsprong) spreken, en niet meer de Limburgse taal van hun grootouders dat ze plots Hollanders zijn.

Dat DNA-onderzoek waar ik over sprak is enkel uitgevoerd op Belgen met vele generaties voorouders in België. Als men nu een onderzoek zou doen op alle Belgen (Belgisch paspoort) gaat dat weer een heel ander uitkomst geven. Het aantal met 'Germaans DNA' zal nog vele malen kleiner zijn.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 11:15   #157
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde
 
DeZeeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2020
Locatie: Middelburg
Berichten: 887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
....Die veralgemeningen van 'Wij zijn Germanen' (en Walen zijn Galliërs) is dus niet correct. Taal(cultuur) heeft weinig te maken met volk. Het is niet omdat mijn kleinkinderen Nederlands (Hollands van oorsprong) spreken, en niet meer de Limburgse taal van hun grootouders dat ze plots Hollanders zijn...
Dat is dus wel correct. Ik zal de woorden van de professor er nog even bijhalen:

"In het noorden van het huidige België vormden de Franken een meerderheid, maar in het zuiden een minderheid: daar waren er meer Gallo-Romanen. Door het feit dat zowel in het noorden als in het zuiden de minderheid in de loop der eeuwen de taal en de cultuur van de meerderheid overnam, ontstond er een grens tussen de Germanen in het noorden en de Romanen in het zuiden. Dat is de Belgische taalgrens".

En daar is geen woord Spaans bij toch? Of bent u werkelijk zo arrogant dat u het beter denkt te weten dan de professor?

Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 24 november 2022 om 11:16.
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 14:19   #158
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Dat is dus wel correct. Ik zal de woorden van de professor er nog even bijhalen:

"In het noorden van het huidige België vormden de Franken een meerderheid, maar in het zuiden een minderheid: daar waren er meer Gallo-Romanen. Door het feit dat zowel in het noorden als in het zuiden de minderheid in de loop der eeuwen de taal en de cultuur van de meerderheid overnam, ontstond er een grens tussen de Germanen in het noorden en de Romanen in het zuiden. Dat is de Belgische taalgrens".

En daar is geen woord Spaans bij toch? Of bent u werkelijk zo arrogant dat u het beter denkt te weten dan de professor?
Dat is honderden jaren geleden. Tegenwoordig lijken Vlamingen en Walen meer op elkaar dan eender wie. Zowel genetisch als uiterlijk.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 14:36   #159
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
haha hah Misschien hoort Belgie tot het Turkse Kalifaat in 2040 of later.

Misschien zal zwart hindoe india ooit Belgie wel inlijven in 2083 als India dan 2 miljard zwartjes heeft en het grootste en sterkste LAND Invasie leger heeft qua manpower.

Toekomst is nu Vierde Wereldoorlog vanaf 2040, en Derde Wereldoorlog is door poetin gestart, maar Rusland kan Belgie niet veroveren.

Belgie heeft toch geen natuurlijke rijkdommen?? GAS, olie, Belgische super hoertjes?

------------------------------------

Is Asterix en Obelisk dan een leugen, Gallisch dorpje grens Belgie dat stand houdt tegen de Romeinen dankzij hun toverdrank??

--------------------------------------

Persoonlijk ben ik voorstander van een Groot Nederlandse TaalUnie Natie, dus Belgie, Nederland, en alle Nederlandstalige delen elders moeten zich verenigen in een groter taalgebied om hun Nederlandse taal sterker te maken in Europa anders dreigt het vernietigd te worden binnen 18,1888 jaar tijd.

---------------------------------------
Dat sterkste land invasieleger, loopt zich toch vast op de inwoners van 1 klein dorpje.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2022, 07:53   #160
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde
 
DeZeeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2020
Locatie: Middelburg
Berichten: 887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat is honderden jaren geleden. Tegenwoordig lijken Vlamingen en Walen meer op elkaar dan eender wie. Zowel genetisch als uiterlijk.
Volgens de uitkomst van het doctoraatsonderzoek van dhr. Mertens, welke volgens professor Peter Stabel (Universiteit Antwerpen) perfect aansluit bij de meest gangbare hypothese van dit moment, is dit dus (hoogst waarschijnlijk) niet zo. Het onderzoek stelt namelijk onomstotelijk vast dat Vlamingen meer erfelijke factoren gemeen hebben met Nederlanders en Duitsers dan met Fransen. En hoewel het onderzoek niets zegt over Walen lijkt het toch meest waarschijnlijk dat zij meer erfelijke factoren gemeen hebben met Fransen dan met Nederlanders en Duitsers. Dus ja, zelfs na "honderden jaren" zijn de verschillen nog waarneembaar.

https://www.tijd.be/algemeen/algemee...n/5435234.html
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be