Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2020, 18:32   #101
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat zou me sterk verbazen. Zelfs flikken zijn niet tweetalig in Brussel, eentalig Frans.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 18:45   #102
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.420
Standaard

Veel deliberaties dus voor zij die voor de staat werken, uit beperkingen van persoonskapitaal.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 19:22   #103
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat zou me sterk verbazen. Zelfs flikken zijn niet tweetalig in Brussel, eentalig Frans.
Dat is juist. De reden is personeelstekort. Vlamingen voelen zich niet bepaald geroepen om in Brussel te werken. Selor heeft destijds personeel geselecteerd dat nadien nooit de tweetaligheidstest heeft afgelegd.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 19:26   #104
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is juist. De reden is personeelstekort. Vlamingen voelen zich niet bepaald geroepen om in Brussel te werken. Selor heeft destijds personeel geselecteerd dat nadien nooit de tweetaligheidstest heeft afgelegd.
Wat bedoel je ; er zijn toch enorm veel Vlamingen die dagelijks naar Brussel pendelen voor hun werk...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 20:49   #105
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat bedoel je ; er zijn toch enorm veel Vlamingen die dagelijks naar Brussel pendelen voor hun werk...
Juist. En die pendelen elke dag terug naar Vlaanderen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 22:06   #106
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Juist. En die pendelen elke dag terug naar Vlaanderen.
Waarom??? Kan het zijn dat ze, als Vlaming, niet gewenst zijn in Bruxelles???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 22:15   #107
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waarom??? Kan het zijn dat ze, als Vlaming, niet gewenst zijn in Bruxelles???
Neen. Voor heel wat Vlamingen is Brussel een stad om te gaan werken, niet om er te wonen. En die Vlamingen pendelen soms enkele uren om in Brussel te werken.
En, meer zelfs, de Vlamingen zijn er in de bedrijven welkom omdat ze tweetalig zijn.
Maar, wonen in Brussel, vergeet het maar. Wie wat centen heeft blijft er niet.
Niet voor niets dat de Vlaamse rand verschrikkelijk duur is.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 02:48   #108
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waarom??? Kan het zijn dat ze, als Vlaming, niet gewenst zijn in Bruxelles???
Even gewenst als in de achterbuurten van Casablanca.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 07:44   #109
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Ik kom door mijn hobby op nogal wat sites van lokale overheden en instellingen overal in de westerse wereld. Het is overal hetzelfde liedje. De sites druipen van de diversiteit, de inclusiviteit, wokespeak, ... . Zonder zeveren - blijkbaar hebben LGTBXQIA+ en kolonisten meer hulp nodig - tot zelfs voor toerisme toe - dan andersvaliden want die laatste zijn gewoon totaal uit beeld verdwenen. Onze bovenbouw zit volop en middenin een massapsychose zoals ik er nog nooit een heb meegemaakt. Dit moet van in de jaren 1930 geleden zijn. Het slaat op niets.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 26 november 2020 om 07:45.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 07:49   #110
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik kom door mijn hobby op nogal wat sites van lokale overheden en instellingen overal in de westerse wereld. Het is overal hetzelfde liedje. De sites druipen van de diversiteit, de inclusiviteit, wokespeak, ... . Zonder zeveren - blijkbaar hebben LGTBXQIA+ en kolonisten meer hulp nodig - tot zelfs voor toerisme toe - dan andersvaliden want die laatste zijn gewoon totaal uit beeld verdwenen. Onze bovenbouw zit volop en middenin een massapsychose zoals ik er nog nooit een heb meegemaakt. Dit moet van in de jaren 1930 geleden zijn. Het slaat op niets.

slimste mens gekeken en ook boos op de vraag rond Bettens?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 08:01   #111
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
slimste mens gekeken en ook boos op de vraag rond Bettens?
Neen. Ik heb geen idee waar dit over gaat. Ik doe alles online en de vrt weigerde indertijd mijn pandora adres - het moest een telenet of proximusadres zijn- om te registreren dus ik kan niets zien op de website waarvoor ik belastingen betaal. (Pandora=Telenet maar dat wist meneer Van Dievel de toenmalige onlinedeskundige blijkbaar niet.)
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 11:41   #112
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Neen. Ik heb geen idee waar dit over gaat. )
er kwam een vraag over Bettens en in eht heetst vd strijd begon ene elke zin met zij.

op Twitter uiteraard een politiek correcte meute van 5 man een een paardekop die dit neit kunnen vonden, ze riepen wel hard genoeg om de gazetten te halen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 12:07   #113
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik kom door mijn hobby op nogal wat sites van lokale overheden en instellingen overal in de westerse wereld. Het is overal hetzelfde liedje. De sites druipen van de diversiteit, de inclusiviteit, wokespeak, ... . Zonder zeveren - blijkbaar hebben LGTBXQIA+ en kolonisten meer hulp nodig - tot zelfs voor toerisme toe - dan andersvaliden want die laatste zijn gewoon totaal uit beeld verdwenen. Onze bovenbouw zit volop en middenin een massapsychose zoals ik er nog nooit een heb meegemaakt. Dit moet van in de jaren 1930 geleden zijn. Het slaat op niets.
Zeer juist. En ook met het woord 'duurzaam' wordt men overal te pas en te onpas om de oren geslagen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 12:14   #114
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
er kwam een vraag over Bettens en in eht heetst vd strijd begon ene elke zin met zij.

op Twitter uiteraard een politiek correcte meute van 5 man een een paardekop die dit neit kunnen vonden, ze riepen wel hard genoeg om de gazetten te halen
Luid roepende kleinzielige mensen die een programma niet meer kunnen bekijken als datgene wat het is, nl. ontspannend vertier, maar eerder als woke aasgieren erop uit om elk stukje leuk uit de maatschappij te bannen. Jammer dat zo weinigen de ballen hebben om in zulke gevallen met de enige juiste reactie te komen: go fuck yourselves you narrowminded bunch of idiots.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 13:39   #115
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Luid roepende kleinzielige mensen die een programma niet meer kunnen bekijken als datgene wat het is, nl. ontspannend vertier, maar eerder als woke aasgieren erop uit om elk stukje leuk uit de maatschappij te bannen. Jammer dat zo weinigen de ballen hebben om in zulke gevallen met de enige juiste reactie te komen: go fuck yourselves you narrowminded bunch of idiots.
Sluit ik me bij aan!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 10:31   #116
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210307_94788922

Ondertussen stemden de Zwitsers al nee tegen het hoofddoek terwijl er nog bijna geen rondlopen met zo een carnaval verkleding.
Aanpassen of opkrassen is daar de duidelijke boodschap.
Hier moeten wij ons aanpassen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be