Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2003, 21:16   #61
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Pierre van Rossem
Als dat het enige is wat u over Immanuel Kant kunt vertellen, dan hou ik het hier wel voor bekeken. Ik laat jullie gewoon verder keuvelen aan de toog van jullie forum. En sorry, voor dergelijke cafépraat voel ik me inderdaad iets te goed.

JPVR
Ik moet nogmaals herhalen wat ik reeds onder een ander onderwerp heb gepost. Want wanneer onze zelfgeproclameerde genie zo slim is als hij zelf beweert, dan kan hij onmogelijk nog niet door hebben hoe belachelijk hij wel is.

Ik herhaal dus:
Citaat:

Dat algemeen bekend is dat jouw intelligentie beperkt is, en dat de Vlamingen je altijd al hebben beschouwd als een klucht waarmee goed kon worden gelachen, kun je hen niet echt kwalijk nemen.

Want je bent ook niet echt slim, hé? en zeker niet om au sérieux te worden genomen.

Het woord 'dorpsidioot' wordt trouwens regelmatig in de volksmond gebruikt wanneer ze het over JPVR hebben.

Maar dat wist je toch zelf ook. Niet?
Blijkbaar niet.

QED
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2003, 01:39   #62
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Allez, ik kan het toch niet laten om niet te reageren op de postings van m'n "collega" alhier.
Ja J-P, jij kent mij, maar ik ben hier nog altijd anoniem en ik wil dat zo houden. Dus over hoe en van waar we elkaar kennen, ga ik hier niets zeggen. Dat begrijp je wel hoop ik. Wel vermeld ik al op voorhand dat je me een nogal aardige kerel vind. Voor in het geval je zin zou krijgen om me uit te schelden, want ik heb òòk kritiek.

Eerst zeur je dat je geen reacties krijgt, en als je ze dan krijgt begin je die mensen te "pakken" op hun zogenaamde intelligentie. En dan nog juist diegenen die de meeste zinvolle bijdragen op dit forum leveren.
Ik vind dit forum leuk JP.
Ik plaats zelf zeer weinig bijdragen, maar lees er veel.
En ja er is onzin. En ja, het niveau van de reacties is soms bedenkelijk.
Maar het is soms ook goed. En ik noem geen namen, want ik wil geen favoritisme oproepen. Het is hier zo al moeilijk genoeg om steeds te bewijzen dat je neutraal bent. Je wordt uitgemaakt voor communist, fascist, of wat dan ook, al naargelang wat je verkondigt.
Ik zit hier nu al een tijdje en heb hier al gelachen, mezelf kwaad gemaakt, en ook dingen bijgeleerd. Dus blijf maar wat hangen hier. En zoals al voorgesteld, geef uw mening eens over en aantal kwesties. Zoals Vivant bijvoorbeeld. Die gast heeft het volgens mij goed genoeg voor. Alleen, hoe haalbaar zijn z'n stellingen?
En JP, het zijn hier "mensen" hé.
Doe nu niet alsof iedereen die uw vakteksten niet begrijpt, een idioot is hé. Het zou toch niet fair zijn mocht ik U als een idioot bestempelen omdat u bevoorbeeld niet kan schaken? Tenminste, niet zo goed als ik.
Dus, spreek zoveel mogelijk "mensentaal".
Dan word je in ieder geval door méér mensen begrepen en zal er ook meer reactie komen op je postings. En dan wordt het wel eens plezant. Je zal wel zien.
In ieder geval, de trans-atlantische politiek is één van m'n stokpaardjes.
En omdat nog maar weinig Europeanen door hebben tot wat de VS allemaal in staat zijn, zijn alle klokkenluiders welkom. Op alle fronten.
Dit is daar één van.
Dus, verder doen zou ik zeggen. Het brengt in ieder geval wat intellectueel leven in de brouwerij. Tenminste, als je niet alleen maar gaat schelden op je critici.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2003, 17:49   #63
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

U zal begrijpen wanneer een forum zich collectief verlaagt tot dergelijke persoonlijke aanvallen als van Antoon en Torvitch, ik liever de eer aan mezelf hou. Trouwens heb ik hier géén enkele inhoudelijke kritiek mogen lezen - kritiek die had kunnen dienen voor een discussie op een hoger niveau. Ik hou het hier dus voor bekeken en zou de administrator van dit forum dank weten indien hij mijn naam schrapte van de ledenlijst. Zelf weet ik niet hoe ik dat hier moet doen.

Groetjes


JPVR
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2003, 17:50   #64
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

U zal begrijpen wanneer een forum zich collectief verlaagt tot dergelijke persoonlijke aanvallen als van Antoon en Torvitch, ik liever de eer aan mezelf hou. Trouwens heb ik hier géén enkele inhoudelijke kritiek mogen lezen - kritiek die had kunnen dienen voor een discussie op een hoger niveau. Ik hou het hier dus voor bekeken en zou de administrator van dit forum dank weten indien hij mijn naam schrapte van de ledenlijst. Zelf weet ik niet hoe ik dat hier moet doen.

Groetjes


JPVR
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2003, 18:58   #65
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

Zielig is het dat een ernstig artikel - dat met de dag actueler wordt - moet worden gekelderd door een pseudo-intellectuele clown lijk Antoon, die op ditzelfde forum een oproep kwam doen om de Zionisten even buiten schot te laten, dezelfde Zionisten die de UNO en de Veiligheidsraad hebben uitgeroepen tot de ergste vijand van het Joodse volk. Golfoorlog II komt er op aanstoken van de Zionistische bankiers en wapenhandelaars binnen de Amerikaanse power elite. Mijn artikel over de Irak oorlog en over de Nieuwe Wereldorde en het Zionisme blijven brandactueel. Hier kan geen excuus worden ingeroepen dat er wiskundige formules in voorkomen. Het is een perfect leesbare tekst voor iedereen.

cf. http://www.imca-slotracing.com/Capitalism.htm#war
en http://www.imca-slotracing.com/Capitalism.htm#NWO

JPVR
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2003, 19:08   #66
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Je hebt me totaal verkeerd begrepen mijnheer Rossem, als je mijn tekst in spiegelschrift leest dan zul je zien dat het een hulde betuiging was aan uw heerlijke persoon. Echt ....
Als ik u nu in de media opmerk zal ik denken aan de gepaste leuze :
"ik kwam, ik zag en ik verging" ......
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2003, 19:56   #67
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Pierre van Rossem
Ik hou het hier dus voor bekeken
Spijtig.
Ik had graag eens van u vernomen of het Vivantmodel (ivm basisinkomen) een haalbaar project is.
Desnoods mét econometrie, maar liefst in mensentaal.
Ik geef toch maar de link.
One never knows.

http://www.basisinkomen.nl/vivantmodel.html
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 15:13   #68
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

Het lijkt me niet het ogenblik om zich nu bezig te houden met dorpspolitiek, nu de Veiligheidsraad heeft gefaald. Alles op zijn tijd. Op een andere plaats heb ik al even heel beknopt gereageerd op uw vraag.

JPVR
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 01:40   #69
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

Alles wat u weten wil over Golfoorlog II vindt u onder:

http://www.imca-slotracing.com/Capitalism.htm

Zeer duidelijk gemaakt aan de hand van concreet cijfermateriaal.


JPVR
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 02:03   #70
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard

Bommen gooien is nooit schoon en bij elke millitaire actie vallen zowel 'schuldigen' als onschuldigen ... Maar iedereen kent de misdaden van Saddam howel men in Europa schoon poogt om er niet aan te denken (bvb. Halabja)...

Maar vraag een een bewoner van oost-berlijn of hij het beter heeft dan 15 jaar geleden, vraag eens aan een koeweiti of hij blij is dat Saddam's pogingen niet zijn geslaagd in GO I, aan een Somali of hij blij is van die Warlords af te zijn, aan Bosniers en Kosovaren of ze blij zijn dat de VS indertijd unilateraal zijn opgetreden en vraag ook eens aan de Serviers of ze zich vrijer voelden onder Milosevic ...

"Lincoln described liberty by a useful analogy: "The
shepherd drives the wolf from the sheep's throat, for
which the sheep thanks the shepherd as a liberator,
while the wolf denounces him for the same act as the
destroyer of liberty." ... en vraag u eens eerlijk af wie in deze omstandigheden de wolf, het schaap en de herder zijn ...
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 02:21   #71
johnson
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 maart 2003
Berichten: 3
Standaard

Econometrie doet me altijd een beetje denken aan alchemie.
In uw analyse van de economische wereldgeschiedenis komen de Aziaten evenwel nauwelijks aan bod. Misschien omdat het Japanse naoorlogse mirakel niet in uw 'wapenwedloop'-kraam past

Maar wat de drie belangrijkste motieven betreft - aangetast prestige, slabakkende economie en olie- volg ik helemaal.
(Stel dat het enkel om olie zou gaan, pleit dit voor de Amerikaanse leiding: langetermijn visie kan hen dan niet ontzegd worden.)

Wat de marge van de oorlog betreft: één stem voor de EU in de VN zie ik wel zitten. Het is evenwel niet realistisch dat grote landen als G-B en Frankrijk de soevereniteit in politieke zaken laten varen. De toekomst van de EU ziet er somber uit.
Om maar te zwijgen van het utopische VN-stemrecht op basis van bevolkingsaantal.
johnson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 02:33   #72
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard

Geen gezeik, haal de joden door het slijk, JPVR
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 08:40   #73
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

Ik heb helemaal niet de bedoeling Joden door het slijk te halen. Ik constateer enkel - en na een verblijf van tien jaar in de monde de haute finance weet ik dus erg goed waarover ik het heb - dat de Joodse bankiers binnen de Amerikaanse power elite een disproportionele macht hebben. Waarom zou ik dat niet mogen schrijven als het een OBJECTIEF gegeven is. Ik blijf erbij dat die oorlog nergens voor nodig was, dat de ontwapening er ook zou zijn gekomen via de UNO, en dat er andere middelen bestaan om een dictator te elimineren. In de hypocriete propaganda van de Amerikanen, dat ze nu komen als de grote bevrijders van Irak, daar geloof ik ABSOLUUT niet in. Het is hen uiteindelijk te doen om controle over de olievelden, om goedkopere olie, om grotere oliereserves, naast prestige, economisch herstel en de bescherming van bondgenoot Israël. Al vergeten hoeveel dictators de VS in het verleden in het zadel hebben geholpen als het erop aan kwam hun eigen economische belangen te verdedigen. Toen de democratisch verkozen Salvador Allende plannen had om een deel van de Chileense koperindustrie te nationaliseren hebben Amerikanen er niet voor teruggedeinsd de democratie in Chili de nek om te wringen en dictator Augusto Pinochet in het zadel te helpen. In Argentinië brachten ze generaal Videla, weer een dictator aan de macht. In Nicarague moesten de democratisch verkozen Sandinisten uitgeschakeld worden. In Midden-Amerika overleefden dictators enkel met financiële en militaire steun van de VS. Stop toch die holle romantiek door te stellen dat het de Amerikanen om meer democratie te doen is. Hen is het zoals steeds weer om het EIGENBELANG te doen (en daar behoort het belang van Israël wèl toe). Want wat volgt er na het verdrijven van Saddam Hussein? Geloven jullie nu echt dat Amerika daar drie tot acht jaar controle zal uitoefenen over Irak? Ach kom toch, dan zullen ze rap naar de UNO gaan - dezelfde die ze negeerden bij het verklaren van de oorlog - opdat die met UNO blauwhelmen het land bijeen te houden, iets wat tot falen is gedoemd. Net als dictator Tito in het vroegere Joegoslavië had Saddam Hussein maar één verdienste, dat hij ondanks Koerden, Sijieten en Soemieten het land bijeen kon houden. In hun zelfoverschatting geloven de Amerikanen nu dat ze stabiliteit zullen brengen in het Midden-Oosten, terwijl hun Midden-Oosten politiek al gedurende meer dan een halve eeuw één grote puinhoop was: alles ten voordele van Israël. Je hoeft geen anti-semiet te zijn om vast te stellen dat het Israël van de Likoed één groot kruitvat is dat zelf terrorisme creëert terwijl het dat heet te bestrijden. En heeft iemand van jullie al beelden gezien van Irakezen die juichend de Amerikaanse bevrijders staan op te wachten? Hebben ze na de vorige Golfoorlog enige democratie afgedwongen in Koeweit? Hoe lichtgelovig zijn de meesten van jullie toch niet. Imperialisten zijn nimmer of nooit weldoeners. Maar de meesten op dit forum laten zich leiden door de Amerikaanse propaganda machine. En sorry hoor, ook die is grotendeels geleid door de Amerikaanse Zionisten!
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 09:09   #74
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard

De poging zijn macht te vergroten is inherent aan elke organisatie. Zodra men een groep dus kan afbakenen zal die groep proberen zijn macht uit te breiden. Dat geldt even goed voor de Joodse gemeenschap in de VS als voor de Islamitische gemeenschap in Belgie, evenals de gehandicapten-vereniging in Beveren. Dat is nu eenmaal eigen aan groepen.
Misschien klaagt u niet zozeer aan dat ook de Joodse groep bankiers hun positie proberen te verbeteren maar wel dat ze er vrij succesvol in zijn. Tja, dat is nu eenmaal een gevolg van de vrije competitie eh. We zien op dit moment bvb. dat de Aziatische studenten in de VS het disproportioneel veel beter doen dan andere studenten. Oorzaak is ongetwijfeld een cultuur die hard werken en weinig zagen aanmoedigt (ik heb een klein beetje ervaring met die cultuur en kan echt wel bevestigen dat er een andere werk-ethiek is dan bij blanke protestantse amerikaanse studenten). Dan kan men nu allemaal gaan zagen en zeggen dat ze eropuit zijn om hun belangen te behartigen en de wereld te veroveren, of ge kunt gewoon aanvaarden dat winnaars en verliezers niet enkel een gevolg zijn van een competitief stelsel maar dat zulk een stelsel dit ook aanmoedigt. Het Amerikaanse stelsel is bovendien expliciet zo in mekaar gezet dat diegene die het meest succesvol is (in de maatschappelijk aanvaarde zin) ook meer beslissings-macht heeft dan diegene die minder succesvol is. In plaats van naar het succes van de amerikaanse joden te wijzen zou u beter nadenken hoe u de positie van de belgen (of welke groep die u ook verkiest) in de internationale competitie kunt verbeteren.
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 09:17   #75
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

Probeer nu toch eens op te houden alles wat krom is recht te praten. De oververtegenwoordiging van de Joodse bankiers en Joodse wapenfabrikanten binnen de Amerikaanse power elite is een uitholling van de democratische controle. Gooi daar dus geen theorietjes ad hoc tegen en probeer even stil te staan waarom alleen de USA en Israël een power elite hebben waar economie, wapenindustrie en politiek zo verstrengeld zijn. Nergens anders ter wereld noteer je zo'n groot democratisch manco!

JPVR
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 09:24   #76
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard

"De oververtegenwoordiging van de Joodse bankiers en Joodse wapenfabrikanten binnen de Amerikaanse power elite is een uitholling van de democratische controle" ... hoezo ??? Zijn het dan zo'n slechte bankiers dat ze 't niet verdienen? Het kapitalisme, met alle kwade kanten dat het heeft, tolereert nooit lang inefficienties. Of zijn we daarover niet akkoord? Als blijkt dat de Hispanics nu door hun achtergrond/cultuur betere PR-mannen zijn dan de Amerikaanse Chinezen, gaat ge dan ook zeggen dat het een uitholling van de democratie is ?? Ge hebt gewoon een probleem met het succes van een groep en dat heeft meer met uw achtergrond/levensvisie te maken dan met die groep.
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 09:28   #77
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard

Geregistreerd op: 18-3-2003
Berichten: 10

Geplaatst: Do Maa 20, 2003 8:24 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

"De oververtegenwoordiging van de Joodse bankiers en Joodse wapenfabrikanten binnen de Amerikaanse power elite is een uitholling van de democratische controle" ... hoezo ??? Zijn het dan zo'n slechte bankiers dat ze 't niet verdienen? Het kapitalisme, met alle kwade kanten dat het heeft, tolereert nooit lang inefficienties. Of zijn we daarover niet akkoord? Als blijkt dat de Hispanics nu door hun achtergrond/cultuur betere PR-mannen zijn dan de Amerikaanse Chinezen, gaat ge dan ook zeggen dat het een uitholling van de democratie is ?? Ge hebt gewoon een probleem met het succes van een groep en dat heeft meer met uw achtergrond/levensvisie te maken dan met die groep.
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 09:29   #78
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard

Geregistreerd op: 18-3-2003
Berichten: 10

Geplaatst: Do Maa 20, 2003 8:24 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

"De oververtegenwoordiging van de Joodse bankiers en Joodse wapenfabrikanten binnen de Amerikaanse power elite is een uitholling van de democratische controle" ... hoezo ??? Zijn het dan zo'n slechte bankiers dat ze 't niet verdienen? Het kapitalisme, met alle kwade kanten dat het heeft, tolereert nooit lang inefficienties. Of zijn we daarover niet akkoord? Als blijkt dat de Hispanics nu door hun achtergrond/cultuur betere PR-mannen zijn dan de Amerikaanse Chinezen, gaat ge dan ook zeggen dat het een uitholling van de democratie is ?? Ge hebt gewoon een probleem met het succes van een groep en dat heeft meer met uw achtergrond/levensvisie te maken dan met die groep.
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 09:59   #79
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

Ik heb niet de gewoonte mij lang bezig te houden met gepatenteerde zeveraars. Zeg me eens welke Amerikaan die bankiers als machthebbers heeft verkozen? Welke Amerikaan die wapenhandelaars als machthebbers heeft gekozen? Niet één. Alhoewel niet democratisch verkozen oefenen ze wel RECHTSTREEKS de macht uit en gebruiken daarvoor een politiek marjonettentheater met Gearge W. Bush aan het hoofd. Dat alles heeft geen morzel met vrije concurrentie te maken. Die vrije concurrentie is de natte masturbatiefilosofie van een aantal kritiekloze opportunistische meelopers van uw slag. De vrije concurrentie is in Amerika al meer dan driekwart eeuw afgeschaft en werd vervangen door de technostructuren van de corporations. En dat ze zo briljant zouden zijn in zaken. Tja, als een verlies aan winsten groot 226 miljard dollar in vier jaar tijd een teken van briljant zijn is dan heb je natuurlijk gelijk. Ze hebben juist oorlog nodig om hun desastreuze handelsbalans te restaureren (goedkope dollar, dure euro), om hun structurele overproductie (1.5 %) weg te werken en om hun structurele economische crisis te overwinnen. Mag ik je aanraden de zevende propositie van de Tractatus-logico-philiosophicus te herlezen. Ludwig Wittgenstein heeft die vooral voor mensen van jouw soort geschreven, dunkt het mij.
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 10:07   #80
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Zeg, JPVR, hou eens op met dat imbeciel gezeur. Ben je niet beschaamd zoveel onbenul uit te kramen ? Een diaree van idiotie.

Pascal L. Ik ben het niet altijd eens met wat je schrijft. Hier wel natuurlijk. Maar als je een goede raad wilt, dan laat je JPVR links liggen. Het is gewoon tijdverlies om op zoiets te antwoorden.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be