Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 april 2017, 11:18   #21
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gewoon een Sep Van Marcke fan wsl ... hier kan je doorklikken op t filmpje :

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2940565


edit : kan je NIET doorklikken op t filmpje ... VRT plaatst foto met playsymbool, maar t is geen filmke ... goe bezig VRT
Bij mij marcheert da nochtans.

On topic: Belgische wegen zijn een ramp. Eigenlijk zou men aan de grens geen bordjes moeten zetten. Je merkt het wel aan het wegdek.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 13 april 2017 om 11:22.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 11:33   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Een wielertoerist uit Lier is om het leven gekomen na een zware val in de Bosstraat in Duffel. De 69-jarige man van wielerclub RV Waarloos was met zijn wiel in een spleet in he wegdek beland en op zijn hoofd terechtgekomen.

Lucien Remue (69) ging afgelopen zondag traditiegetrouw met zijn vrienden van wielerclub RV Waarloos een tochtje maken. Maar na minder dan twee kilometer liep het fout. “In de Bosstraat in Duffel is mijn vader met zijn wiel in een spleet in het midden van de weg terechtgekomen”, vertelt zoon Raf aangeslagen. “De spleet bevond zich tussen de twee betonplaten en was blijkbaar niet meer opgevuld.”

http://www.gva.be/cnt/dmf20170412_02...ten-van-wegdek

Schande!!!
Ik stuur uw bericht door naar Ben.
Wellicht heeft die hiervoor wel een plan ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 11:40   #23
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik stuur uw bericht door naar Ben.
Wellicht heeft die hiervoor wel een plan ?
het is een gemeentelijke weg
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 11:44   #24
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Bij mij marcheert da nochtans.

On topic: Belgische wegen zijn een ramp. Eigenlijk zou men aan de grens geen bordjes moeten zetten. Je merkt het wel aan het wegdek.
in Explorer niet,
maar in Chrome idd wel ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 13:39   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een terrorist heb je die man genoemd.
Wielerterroristen ja.
Je kan moeilijk spreken van wielertoeristen.
En wenste ik hem daardoor dood?

Leren begrijpend lezen kan helpen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 14:08   #26
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wielerterroristen ja.
Je kan moeilijk spreken van wielertoeristen.
En wenste ik hem daardoor dood?

Leren begrijpend lezen kan helpen.
Iedereen die even over de witte lijn rijdt met zijn auto, is dat dan een autoterrorist?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 14:13   #27
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wielerterroristen ja.
Je kan moeilijk spreken van wielertoeristen.
En wenste ik hem daardoor dood?

Leren begrijpend lezen kan helpen.
ik neem toch ook aanstoot aan dat woord wielerterrorist hoor.

ik fiets mss 7500 km op mijn koersfiets per jaar ... uitdrukkelijk nooit in peleton, maximum met z'n vieren altijd, net omdat ik dat in grotere groepen rijden zo gevaarlijk vind ...

maar dat woord wielerterrorist kweekt wel een sfeertje waarbij iedereen die met een koersfiets onderweg is scheef bekeken wordt én a priori agressief benadert wordt door andere weggebruikers.

geen bijdrage aan enige vorm van oplossing.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 14:48   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ff op google gekeken. Die weg is eigenlijk maar breed genoeg voor één wagen. Volgens geopunt (theoretisch) 5m. En zo te zien is daar zeer weinig verkeer.

Buiten de bebouwde kom mag je volgens de wegcode met 2 naast elkaar fietsen.

Het lijkt me dus niet correct de verantwoordelijkheid af te schuiven op de weggebruiker.
Wie graag met de motor toert of met een leuke sportwagen heeft maar een keuze....dat is zo snel mogelijk de grens over zijn.
Op gebied van wegen is België een schande.....volgens mij heeft de overheid hier aandelen in schokbrekers bedrijven.
Duitsland Luxemburg Nederland Frankrijk Zwitserland Oostenrijk Denemarken hebben samen minder putten in de weg dan eender welke Belgische gemeente.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 14:52   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ge woont niet eens meer in Vlaanderen, hangmatter

Jaloers op Demonen zeker ? Vooruit ga nu maar terug aan het werk of uw baas wordt lastig.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 14:53   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
tssss ambtenaren toch
Jaloers op hangmatters....jaloers op ambtenaren.....zielig bestaan heb jij.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 14:55   #31
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jaloers op Demonen zeker ? .
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 14:59   #32
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie graag met de motor toert of met een leuke sportwagen heeft maar een keuze....dat is zo snel mogelijk de grens over zijn.
Op gebied van wegen is België een schande.....volgens mij heeft de overheid hier aandelen in schokbrekers bedrijven.
Duitsland Luxemburg Nederland Frankrijk Zwitserland Oostenrijk Denemarken hebben samen minder putten in de weg dan eender welke Belgische gemeente.
Het valt vooral op dat Walbanië er nog wat erger bijligt, zowel hoofdwegen als secundaire wegen. Of was dat niet de grens die je bedoelde ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 15:57   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Iedereen die even over de witte lijn rijdt met zijn auto, is dat dan een autoterrorist?
Overtreding derde graad, daar staat een boete van 165 euro op, dat is toch al geen lichte overtreding meer.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 16:00   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik neem toch ook aanstoot aan dat woord wielerterrorist hoor.

ik fiets mss 7500 km op mijn koersfiets per jaar ... uitdrukkelijk nooit in peleton, maximum met z'n vieren altijd, net omdat ik dat in grotere groepen rijden zo gevaarlijk vind ...

maar dat woord wielerterrorist kweekt wel een sfeertje waarbij iedereen die met een koersfiets onderweg is scheef bekeken wordt én a priori agressief benadert wordt door andere weggebruikers.

geen bijdrage aan enige vorm van oplossing.
Wielerterroristen dat zijn die mannen die over de wegen jagen, geen bel gebruiken maar roepen en schreeuwen naar de mensen die in hunne weg rijden.

Vanaf het moment dat het weer iets mooier wordt, heb je deze wielerterroristen op de baan, iedereen moet wijken, want zij moeten hun kilometers malen binnen een bepaalde tijd, de Leffe moest maar eens lauw worden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 16:26   #35
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Overtreding derde graad, daar staat een boete van 165 euro op, dat is toch al geen lichte overtreding meer.
Terrorisme is het!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 16:52   #36
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wielerterroristen dat zijn die mannen die over de wegen jagen, geen bel gebruiken maar roepen en schreeuwen naar de mensen die in hunne weg rijden.

Vanaf het moment dat het weer iets mooier wordt, heb je deze wielerterroristen op de baan, iedereen moet wijken, want zij moeten hun kilometers malen binnen een bepaalde tijd, de Leffe moest maar eens lauw worden.
En waarom zou de meneer in kwestie tot die groep behoren? Trouwens, als wielertoeristen in een groep van 15 of meer zijn mogen ze de rijbaan blijven gebruiken en per 2 rijden. Ik heb nog maar sporadisch in zo een groepje gereden, maar het is vrij duidelijk dat niet alle automobilisten op de hoogte zijn van de wegcode. Ik vermoed dat jij daar 1 van bent.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 17:19   #37
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.564
Standaard

Citaat:
België telt 60.610 zombiebedrijven

Verdacht veel terminaal zieke bedrijven weten zich in leven te houden, en leggen zo beslag op mensen en middelen. Bovenal dwarsbomen ze de gezonde bedrijven, en dat kost ons groei. De markt zou orde op zaken moeten stellen. Maar goedkoop geld, beschermende regulering en zelfs de files houden zwakke bedrijven de hand boven het hoofd.Bron.
Met uw buzienessplan gaan netwerken bij minister Maareuh Peeters. Broek af. Omdraaien. Peeters stoot en stuurt u dan in de juiste richting, past u in het globaal plan. Dit kan enkel wanneer u de oude tsevenfamiliale ondernemingen niet in de wielen rijdt. En dus blijft oa ons wegennet en de verkeerssturing achterop hinken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_...penbare_Werken
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 13 april 2017 om 17:23.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 18:03   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Terrorisme is het!
Derdegraads overtredingen zijn vergelijkbaar met terrorisme.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 19:24   #39
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Terrorisme is het!
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 00:42   #40
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Een wielertoerist uit Lier is om het leven gekomen na een zware val in de Bosstraat in Duffel. De 69-jarige man van wielerclub RV Waarloos was met zijn wiel in een spleet in he wegdek beland en op zijn hoofd terechtgekomen.

Lucien Remue (69) ging afgelopen zondag traditiegetrouw met zijn vrienden van wielerclub RV Waarloos een tochtje maken. Maar na minder dan twee kilometer liep het fout. “In de Bosstraat in Duffel is mijn vader met zijn wiel in een spleet in het midden van de weg terechtgekomen”, vertelt zoon Raf aangeslagen. “De spleet bevond zich tussen de twee betonplaten en was blijkbaar niet meer opgevuld.”

http://www.gva.be/cnt/dmf20170412_02...ten-van-wegdek

Schande!!!
Sinds ik terug meer de fiets neem, telkens in het Antwerpse, ben ik zelf al verschillende malen bijna ten val gekomen door de slechte infrastructuur. Zeker op wegen die nauwelijks verlicht zijn, is het in het donker een huzarenstukje om niet te vallen, met alle putten, verschuivingen, stenen die omhoog komen te liggen, greppels, ...

Een gemeente als Duffel zit zeer zwaar in de schulden (onder andere door een veel te dure nieuwe brandweerkazerne en slecht gemeentebeleid, zowel van de huidige als de vorige coalitie) en probeert zowat overal op te besparen, ook met gevaar voor mensenlevens, zoals hier nu pijnlijk bewezen wordt.

Sommigen verwijten deze wielertoerist gevaarlijk gedrag. Nu goed, ik ken de Bosstraat een beetje en kan vertellen dat het een lange straat in semi-landbouwgebied / ruraal woongebied betreft. Er is daar geen sprake van fietspaden laat staan aangepaste weginfrastructuur. Het is een wat vergeten uithoek tussen Duffel en Waarloos, waar volgens mij nog niemand van de gemeente eens een kijkje is gaan nemen. Tot nu natuurlijk, als het te laat is.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be