Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Ledencongres Liberaal Appel(stemming nieuwe Voorzitter)?
Neen,wij zijn tevreden over de huidige Voorzitter 11 52,38%
Ja,de huidige dictator moet verdwijnen 10 47,62%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 10 januari 2004, 13:22   #1
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Geachte forumleden,uiteindelijk werden heel veel leden binnen het Liberaal Appel gebruikt en misbruikt door de huidige Voorzitter Ward Beysen die duidelijk enkel en alleen naar zijn persoonlijke voordelen kijkt.
Ward Beysen heeft het liberaal gedachtengoed bedrogen en verkocht aan het Vlaams Blok wat hem mogelijk een plaats op hun lijst opleverd.
Enkel wanneer er bij de komende verkiezingen geen provinciale kieskringen zijn,wil de huidige Voorzitter deelnemen met eigen lijsten,echter een plaats op de lijst van het Vlaams Blok blijft prioritair voor hem( http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=8937 ).
Wij geloven in het programma van het Liberaal Appel,echter de achterban staat niet meer achter haar huidige Voorzitter.
Daarom stel ik voor om een ledencongres te organiseren,waar de leden hun nieuwe Voorzitter kunnen aanstellen(enige kans op overleven).
Dit ledencongres heeft tot op heden nooit plaats gevonden.
De huidige Voorzitter heeft nooit rekening gehouden met de stem van zijn leden(deze werden ook vaak niet geïnformeerd)
Peter De Ryck is offline  
Oud 10 januari 2004, 13:53   #2
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Een aantal vragen:

1.) Hoe is Ward Beysen voorzitter geworden?
2.) Hoeveel leden telt het LA?
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline  
Oud 10 januari 2004, 14:13   #3
El Cid
Gouverneur
 
El Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Locatie: België
Berichten: 1.380
Standaard

Ik volg niet meer:

Peter De Ryck, bij welke partij ben jij nu? Liberaal Appel? Liberale Alliantie? BUB? VNRP?
__________________
[size=7][/size]
[size=7]België is en blijft[/size]
El Cid is offline  
Oud 10 januari 2004, 14:21   #4
Lekker Links!
Parlementslid
 
Lekker Links!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2003
Berichten: 1.777
Standaard

Peter,

Zou je dat niet regelen binnen de partij, is dat nu echt nodig om op te roepen tot een staatsgreep om je voorzitter af te zetten op een poltiek forum. Nog nooit van merkpositionering gehoord? Je verkettert hier je voorzitter....op een forum . doet dat nu toch eens binnenskamers......
Lekker Links! is offline  
Oud 10 januari 2004, 14:49   #5
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Peter,

Zou je dat niet regelen binnen de partij, is dat nu echt nodig om op te roepen tot een staatsgreep om je voorzitter af te zetten op een poltiek forum. Nog nooit van merkpositionering gehoord? Je verkettert hier je voorzitter....op een forum . doet dat nu toch eens binnenskamers......

Jullie wel?
solidarnosc is offline  
Oud 10 januari 2004, 14:49   #6
Lekker Links!
Parlementslid
 
Lekker Links!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2003
Berichten: 1.777
Standaard

Aan de verkiezingsuitslagen te zien lijkt die aardig te lukken
Lekker Links! is offline  
Oud 10 januari 2004, 14:52   #7
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Aan de verkiezingsuitslagen te zien lijkt die aardig te lukken
Ja daar lijkt het op, jammer van al die nutteloze tijd tussen 2 verkiezingen, niet.
solidarnosc is offline  
Oud 10 januari 2004, 15:18   #8
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Een aantal vragen:

1.) Hoe is Ward Beysen voorzitter geworden?
2.) Hoeveel leden telt het LA?
Een exact aantal leden kan ik u momenteel niet geven.
Ward Beysen werd nooit op een democratische wijze door de leden verkozen,zoals de raad van het Liberaal Appel door hem persoonlijk werd vervangen en aangesteld(deze raad bestaat uit Ward Beysen,Linda Beysen en hun persoonlijke vrienden,allen woonachtig binnen de provincie Antwerpen en voorstander van een kartel met het VB.)
Ik heb inmiddels uit goede bron vernomen dat Marleen Denecker(contra-Vlaams Blok) geen deel meer uitmaakt van het Liberaal Appel.
Op de nationale website van het Liberaal Appel stond enkel te lezen dat Ward Beysen het vertrouwen kreeg van de voltallige raad,die hij inmiddels had vervangen door zijn persoonlijke vrienden,nadat hij de vorige raadsleden(medestichters,lijsttrekkers,enz....)ond er fysische bedreiging had laten verwijderen(zie dissidenten waaronder o.a.Alain Matton)
De tuchtcommissie bestaat eveneens uit drie persoonlijke vrienden van de familie Beysen.
Enkel deze veertig raadsleden werden gecontacteerd om zich kandidaat te stellen(functies binnen de partij).
De leden werden hierover nooit gebrieft.
Peter De Ryck is offline  
Oud 10 januari 2004, 15:33   #9
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Ik volg niet meer:

Peter De Ryck, bij welke partij ben jij nu? Liberaal Appel? Liberale Alliantie? BUB? VNRP?
Geachte El Cid,ik begrijp dat u niet meer kan volgen,vandaar deze korte uitleg.
Ik ben nooit lid geweest van de B.U.B.ondanks het feit dat ik eerst werd gecontacteerd door de Voorzitter die mij een functie aanbod.
Deze e-mail(bewijs) werd reeds verzonden naar verschillende forumleden.
Ik heb veel bewondering voor de Liberale Alliantie,omdat wij beiden het slachtoffer zijn geworden van ons vertrouwen in W.Beysen.
Deze mensen werden eveneens uit de partij gezet,omdat ook zij radicaal tegen een kartelvorming met het Vlaams Blok waren(en nog steeds).
De V.N.R.P.heb ik opgericht nadat ik mijn lidmaatschap heb opgezegt binnen het Vlaams Blok,en toen er van het L.A.nog geen sprake was.
Ik kon mij dadelijk vinden binnen het Liberaal Appel,en nog steeds op voorwaarde dat de Voorzitter wordt vervangen(in het belang van de partij,in het belang van de achterban,in het belang van het liberalisme).
Wij hebben geen nood aan een rotte appel in de fruitkorf.
Uit een vroegere opiniepeiling op de nationale website van het Liberaal Appel is gebleken dat 90% van de leden tegen een kartelvorming zijn.
Deze opiniepeiling werd in opdracht van Ward Beysen verwijderd,zoals hij de opdracht gaf om het forum te sluiten.
Deze werd gesloten omdat de dissidenten monddood te maken.
Deze mensen hebben nooit het recht op verdediging gekregen.
Het Liberaal Appel kan enkel overleven zonder de huidige Voorzitter.
Peter De Ryck is offline  
Oud 10 januari 2004, 15:47   #10
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Waar is de poll optie: "het maakt me geen zak uit!" ???
Het Skill Effect is offline  
Oud 10 januari 2004, 21:04   #11
johan
Provinciaal Gedeputeerde
 
johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Berichten: 886
Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Peter De Ryck :
Ex-lid van het Vlaams Blok, contacten met BUB, lid van liberaal appel, maar nu ambras met de voorzitter... En dat allemaal in enkele jaren tijd.

Leest U de programma's van die partijen wel eens voor U lid wordt ? Of bent U hopeloos op zoek naar een mandaat ? Probeer de VLD eens daar zit het vol met mandatenjagers en politieke windhanen of kies een andere hobby...
johan is offline  
Oud 10 januari 2004, 22:14   #12
Véronique
Schepen
 
Véronique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Locatie: Lokeren
Berichten: 482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Daarom stel ik voor om een ledencongres te organiseren,waar de leden hun nieuwe Voorzitter kunnen aanstellen(enige kans op overleven).
Dit ledencongres heeft tot op heden nooit plaats gevonden.
De huidige Voorzitter heeft nooit rekening gehouden met de stem van zijn leden(deze werden ook vaak niet geïnformeerd)
En als u nu eens met uw achterban zelf een parij zou oprichten, of uitkijken om te verhuizen naar een andere partij die u wel beter ligt dan het Vlaams Blok?
Véronique is offline  
Oud 13 januari 2004, 08:21   #13
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

als ze maar samenwerken met het Vlaams Blok tegen de minderheid van links
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 13 januari 2004, 13:03   #14
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
als ze maar samenwerken met het Vlaams Blok tegen de minderheid van links
Noch de achterban van het Liberaal Appel,noch de tenoren binnen uw partij willen samenwerken(komende verkiezingen).
U moet mooi in de pas lopen,uw leider gehoorzamen.
U laat uw denken blokkeren door uw Voorzitter.
U bent niet meer dan een partijslaaf.
U heeft geen inspraak binnen uw partij.
Peter De Ryck is offline  
Oud 14 januari 2004, 20:23   #15
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Peter De Ryck :
Ex-lid van het Vlaams Blok, contacten met BUB, lid van liberaal appel, maar nu ambras met de voorzitter... En dat allemaal in enkele jaren tijd.
Jaren? Ik denk dat je hier eerder in termen van maanden mag spreken...
Kim is offline  
Oud 14 januari 2004, 20:28   #16
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Véronique

En als u nu eens met uw achterban zelf een parij zou oprichten, of uitkijken om te verhuizen naar een andere partij die u wel beter ligt dan het Vlaams Blok?
Ja, Peter, waarom doe je dat niet? U kan misschien een partij oprichten met uw LA-collega dhr. Verlinden, die na zijn ronduit beschamende tv-debuut bij Goedele Liekens waarschijnlijk staat te springen voor een topfunctie in een politieke partij (of die partij het Liberaal Appel is, laat ik hier even in het midden) 8)
Kim is offline  
Oud 14 januari 2004, 21:09   #17
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Véronique

En als u nu eens met uw achterban zelf een parij zou oprichten, of uitkijken om te verhuizen naar een andere partij die u wel beter ligt dan het Vlaams Blok?
Ja, Peter, waarom doe je dat niet? U kan misschien een partij oprichten met uw LA-collega dhr. Verlinden, die na zijn ronduit beschamende tv-debuut bij Goedele Liekens waarschijnlijk staat te springen voor een topfunctie in een politieke partij (of die partij het Liberaal Appel is, laat ik hier even in het midden) 8)
Geachte Kim, ik heb gisterenavond nog een e-mail gericht aan Guy Polspoel betreffende het beschamende optreden van dhr.Verlinden.
Ik heb onlangs een e-mail gericht aan het programma''recht van antwoord''betreffende een actueel probleem, waar veel mensen het slachtoffer van zijn(mijzelf inbegrepen)nl.de nieuwe wetgeving op de cholesterolverlagende geneesmiddelen.
Wanneer dergelijke idioten hun ''zaak''mogen komen verdedigen,terwijl ik tot op heden geen antwoord heb ontvangen van VTM,heb ik mijn bedenkingen over dit programma(ernst of sensatie?).
Men verwees naar het Liberaal Appel en naar Ward Beysen ,terwijl deze persoon bij mijn weten geen lid is van het Liberaal Appel(of niet lang meer).
Deze persoon is hooguit raadslid binnen de Antwerpse schaduwgemeenteraad wat geen zuivere liberale aangelegenheid is.
Met zijn ''politieke carriëre'' heb ik ééns duchtig moeten lachen.
Deze persoon maakte enkel zichzelf belachelijk.
Trouwens een prachtig initiatief van die vrouwen.
Peter De Ryck is offline  
Oud 14 januari 2004, 21:20   #18
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck

Geachte Kim, ik heb gisterenavond nog een e-mail gericht aan Guy Polspoel betreffende het beschamende optreden van dhr.Verlinden.
Ik heb onlangs een e-mail gericht aan het programma''recht van antwoord''betreffende een actueel probleem, waar veel mensen het slachtoffer van zijn(mijzelf inbegrepen)nl.de nieuwe wetgeving op de cholesterolverlagende geneesmiddelen.
Wanneer dergelijke idioten hun ''zaak''mogen komen verdedigen,terwijl ik tot op heden geen antwoord heb ontvangen van VTM,heb ik mijn bedenkingen over dit programma(ernst of sensatie?).
Men verwees naar het Liberaal Appel en naar Ward Beysen ,terwijl deze persoon bij mijn weten geen lid is van het Liberaal Appel(of niet lang meer).
Deze persoon is hooguit raadslid binnen de Antwerpse schaduwgemeenteraad wat geen zuivere liberale aangelegenheid is.
Met zijn ''politieke carriëre'' heb ik ééns duchtig moeten lachen.
Deze persoon maakte enkel zichzelf belachelijk.
Trouwens een prachtig initiatief van die vrouwen.
Het was inderdaad een zeer lachwekkende vertoning, MAAR goede reclame voor het initiatief van die vrouwen... zoals ze zelf zeiden, de campagne had bitter weinig geld gekost, en het feit dat ze nu een gratis forum kregen, was zeer welkom.

Ik heb het op de lijst van de schaduwgemeenteraad even nagekeken en hij blijkt schaduwschepenen te zijn van Leefmilieu/Groenvoorziening/Afvalbeleid/Huisvesting/Bevolking en Ontwikkelingssamenwerking...

Serieus lijstje als je het mij vraagt...
Kim is offline  
Oud 14 januari 2004, 21:26   #19
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck

Geachte Kim, ik heb gisterenavond nog een e-mail gericht aan Guy Polspoel betreffende het beschamende optreden van dhr.Verlinden.
Ik heb onlangs een e-mail gericht aan het programma''recht van antwoord''betreffende een actueel probleem, waar veel mensen het slachtoffer van zijn(mijzelf inbegrepen)nl.de nieuwe wetgeving op de cholesterolverlagende geneesmiddelen.
Wanneer dergelijke idioten hun ''zaak''mogen komen verdedigen,terwijl ik tot op heden geen antwoord heb ontvangen van VTM,heb ik mijn bedenkingen over dit programma(ernst of sensatie?).
Men verwees naar het Liberaal Appel en naar Ward Beysen ,terwijl deze persoon bij mijn weten geen lid is van het Liberaal Appel(of niet lang meer).
Deze persoon is hooguit raadslid binnen de Antwerpse schaduwgemeenteraad wat geen zuivere liberale aangelegenheid is.
Met zijn ''politieke carriëre'' heb ik ééns duchtig moeten lachen.
Deze persoon maakte enkel zichzelf belachelijk.
Trouwens een prachtig initiatief van die vrouwen.
Het was inderdaad een zeer lachwekkende vertoning, MAAR goede reclame voor het initiatief van die vrouwen... zoals ze zelf zeiden, de campagne had bitter weinig geld gekost, en het feit dat ze nu een gratis forum kregen, was zeer welkom.

Ik heb het op de lijst van de schaduwgemeenteraad even nagekeken en hij blijkt schaduwschepenen te zijn van Leefmilieu/Groenvoorziening/Afvalbeleid/Huisvesting/Bevolking en Ontwikkelingssamenwerking...

Serieus lijstje als je het mij vraagt...
Ik dacht dadelijk aan die schaduwgemeenteraad waar hij ook een voorstel deed en aan de raadsleden vroeg om hem te steunen.
Gelukkig maak ik geen deel meer uit van de Antwerpse schaduwgemeenteraad.
Anderzijds heeft hij Ward Beysen in discrediet gebracht.
Peter De Ryck is offline  
Oud 14 januari 2004, 23:00   #20
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Even een e-mail verzonden naar het secretariaat.

Bij deze wil ik het Liberaal Appel feliciteren met het belachelijk optreden van mijnheer Verlinden,in het programma ''recht van antwoord''waar hij zichzelf,het Liberaal Appel en Ward Beysen in discrediet heeft gebracht.
Goed bezig(nieuwe woordvoerder van de partij?)

VERSTANDIGE,centrum-rechtse groeten
Peter De Ryck is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be