Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2022, 16:31   #41
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Zoals Den Ardennees al tweeënhalf jaar geleden hier zei

http://www.demorgen.be/snelnieuws/st...atie~b2cd9f1c/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
Stafchef Belgisch leger voorstander van herinvoering militaire dienstplicht: ‘Nadenken over de situatie’

Admiraal Michel Hofman, de stafchef van het Belgische leger, is er voorstander van om de militaire dienstplicht opnieuw in te voeren. In een interview met de RTBF noemt de legertopman dat ‘logisch’, in het licht van de huidige situatie waarbij Europa door Rusland wordt bedreigd.(...)
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 1 oktober 2022 om 16:31.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2022, 16:32   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Zoals Den Ardennees al tweeënhalf jaar geleden hier zei

http://www.demorgen.be/snelnieuws/st...atie~b2cd9f1c/
Wat een wereldvreemde topman.

En Sammy, Sammy is er voor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2022, 16:49   #43
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Hooguit op vrijwillige basis, en zonder bijkomende voordelen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2022, 17:27   #44
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Wat ik vooral geleerd heb uit het gaande Oekrainse conflict is de IMMENSE helpstructuur die in Oekraine draait,formeel en informeel,en onder soms waanzinnig gevaarlijke omstandigheden.....

Dergelijke helpstructuur vereist niet te veel "ambtenarij" maar BESLISSERS en HELPERS...zowel professionele mensen als mensen die soms al wat ouder zijn maar ook op een of ander manier,langdurig of tijdelijk,deel gaan uitmaken van een helpcircuit (als bvb een bevrijdingsprojectiel midden een appartementsblok terechtgekomen is)


Vandaar terug naar mijn eerste post in dit draadje....
Gedurende hun 18de verjaardag zetten ALLE jongeren wat ze aan het doen zijn op pauze en gaan binnen voor een opleiding "civiel beschermer".het zal intensief zijn,leerzaam en noodgdwongen para-militar georganiseerd onder Binnenlandse Zaken...

Maar wie daar uit komt mag daar voordelen van ontvangen,met iets zijn (hulp-brandweerman,EHBO-helper,in het bezit van minstens 2 soorten rijbewijs,bediener van zwaar materieel en krijgt bij succesvolle afzwaai(er zullen altijd onnozelaars zijn,altijd!)al de inschrijving op de pensioenrekening van 1 jaar dienst....en er mag gerust al een "soldij" zijn met een interessante premie indien succesvol afgezwaaid met minimaal 3 certificaten.(niks voor niks...dat mag wel eens stoppen...)

Maar ja...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 06:41   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Niemand wil terug naar de dienstplicht zoals we die kenden tot in de jaren ‘90: een hoop ongemotiveerde jonge miliciens die 10 maanden dienden, en vaak werden gebruik als goedkope werkkrachten, zoals het kuisen van de kazernes etc...

Echter: er duiken steeds meer gevaren op voor het Westen, een steeds agressiever Rusland, ook China dat zich steeds meer laten horen... en zich bewapent. Daartegenover kunnen de Westerse landen geen grote legers meer plaatsen. Reserves zijn er nauwelijks.

Om deze reden moeten wij kijken naar een beperkte en selectieve herinvoering van de legerdienst.
Het lijkt mij veel opportuner om gewoon wapenbezit en wapendracht vrij te maken, voor alle categorieen wapens, zelfs heel zware, zoals pantsers en zo.

Mensen bereiden zich dan voor zoals ze willen. Men zou het leger inderdaad kunnen gebruiken als opleidingscentrum, maar het idee is niet dat burgers "onder bevel" komen, maar wel *in staat zijn* om wapengerief te gebruiken. En dat ook doen, telkens ze vinden dat hun eigen voordelen ergens in het gedrang komen, en niet enkel als een of andere politicus zoiets beslist.

Kortom, het echte probleem is de weerloze bevolking, niet het "op bevel van een bende politici gaan moorden zonder dat ge zelf bepaalt wie wat en wanneer".

Laat de bevolking toe zich totaal te bewapenen, en die wapens ook te gebruiken in het dagelijkse leven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 oktober 2022 om 06:42.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 07:12   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Zoals Den Ardennees al tweeënhalf jaar geleden hier zei

http://www.demorgen.be/snelnieuws/st...atie~b2cd9f1c/
Het zal schoon zijn met de lange tenen jeugd en het woke gedoe van vandaag.

Als ik me herinner wat wij naar het hoofd kregen geslingerd bij het leger denk ik dat die beroeps nu allemaal de eerste dag voor de rechtbank moeten komen. Het zal klachten regenen.

En zie je die jeugd van vandaag al in een open camion zitten achteraan zonder gordels bij vriesweer ??? Of dat ze niet moeten denken want dat het leger wel in hun plaats zal denken ? Dat ze toch maar het verstand hebben van een garnaal Of dat ze te vet zijn ??

Ik denk dat er na 1 uur meer mama's en papa's aan de kazerne gaan staan dan er soldaten in de kazerne zijn

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 oktober 2022 om 07:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 07:17   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Wat met de meisjes / vrouwen?
Ook verplichte legerdienst?
Hoe regelen we moet gaan en wie niet?
Gaan we de geïmporteerden ook leren vechten, zodat zij zich tegen ons kunnen keren?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 07:22   #48
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Vier tot zes maanden degelijke en doelgerichte training zou uitstekend zijn.
Ik ben helemaal voor.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 07:40   #49
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vier tot zes maanden degelijke en doelgerichte training zou uitstekend zijn.
Ik ben helemaal voor.
Net als het Russische leger heeft het mil.be eigenlijk geen infrastruktuur meer om opleidingen te geven anders dan voor de enkele echt geinteresseerden .(een paar duizend per jaar waar dan nog 10 a 20% van afvalt)



EEn verplichte opleiding en desgevallend inzet als "Civiel Beschermer" in een para-militaire sfeer (noodgedwongen,anders zal het niet gaan) voor IEDEREEN in zijn/haar 18de levensjaar.Dat is te verantwoorden en ongetwijfeld NUTTG.Ik kan me zelfs voorstellen dat gedurende deze dienst de INTERESSE zal komen,zeker als de eenheid ergens ingezet wordt bij een of ander accident of ramp.En het mag gerust al mooi vergoed worden.Dat is dan een volgende levensles,voor niks gaat de zon op en samen met andere mensen kun je iets bereiken.

Er zijn nog wat ex-militaire domeinen die dan onder "Binnenlandse Zaken" kunnen gebracht worden hiervoor.Personeel van de strijdkrachten,politie,ziekenhuizen,brandweer,Civi ele Bescherming,Rijscholen.....kunnen dan afgevaardigd worden om elk hun vakgebied opleiding te komen geven.

Onze strijdkrachten,wat er nog van over is,hebben lang geleden de last van dat "verplicht toerisme" van zich afgeworpen.Er zijn nog andere problemen genoeg....
Laat dus maar.....

Laatst gewijzigd door kelt : 2 oktober 2022 om 07:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 07:48   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vier tot zes maanden degelijke en doelgerichte training zou uitstekend zijn.
Ik ben helemaal voor.
Dat men met wapens leert omgaan, en anderen leert doden, is prima. Het idee dat je die kennis enkel maar mag aanwenden om door politiekers besliste "vijanden" neer te leggen, is voor mij echter onaanvaardbaar. Als je leert doden, en leert wapens gebruiken, moet je die kennis inzetten voor EIGEN voordeel, volgens EIGEN initiatief, niet op bevel van een of andere "overheid", ttz, kwiebus die voor U beslist he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 08:06   #51
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vier tot zes maanden degelijke en doelgerichte training zou uitstekend zijn.
Ik ben helemaal voor.
In welk seizoen, of mogen ze dat kiezen.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 09:16   #52
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat met de meisjes / vrouwen?
Ook verplichte legerdienst?
Hoe regelen we moet gaan en wie niet?
Gaan we de geïmporteerden ook leren vechten, zodat zij zich tegen ons kunnen keren?


Wij hadden er toch ook al eentje...

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 oktober 2022 om 09:22.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be