Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Rechtstreekse verkiezing commissievoorzitter EU ?
Ja graag. 1 33,33%
Neen danku. 2 66,67%
Gaat er komen. 0 0%
Zal er niet komen. 1 33,33%
Iets anders (verklaar onder) 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 3. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2022, 06:58   #1
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard Rechtstreekse verkiezing commissievoorzitter EU ?

Citaat:
Krijgt Europa een échte presidentiële verkiezing? Die uiterst gevoelige politieke vraag is eigenlijk door het Europees Parlement al beantwoord: daar keurde men deze week het voorstel goed om straks, bij de verkiezingen in 2024, met twee lijsten te werken.

Maar zullen de premiers en presidenten van de lidstaten van de EU zomaar akkoord gaan met het nieuwe systeem, dat hen vanuit het Europees Parlement wordt voorgelegd? Maar eentje moet een veto stellen, en het voorstel komt er niet door. Bron: Business AM
Ik denk niet dat het er gaat komen vermits zoveel mensen akkoord moeten gaan en eentje die niet mee wil genoeg is om het voorstel te blokken. Voorts ben ik er nog niet uit of ik het zelf een goed idee vind. Het heeft voordelen en nadelen en vooral, het kan serieuze neveneffecten hebben zoals een duidelijke scheiding tussen noord-zuid of oost-west die de anti EU gevoelens serieus kan aanwakkeren ipv van het beoogde naar elkaar toegroeien. Mijn maag keert alvast bij de gedacht dat een proschuld en eurobijdrukadept op die manier verkozen worden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2022, 18:42   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik denk niet dat het er gaat komen vermits zoveel mensen akkoord moeten gaan en eentje die niet mee wil genoeg is om het voorstel te blokken. Voorts ben ik er nog niet uit of ik het zelf een goed idee vind. Het heeft voordelen en nadelen en vooral, het kan serieuze neveneffecten hebben zoals een duidelijke scheiding tussen noord-zuid of oost-west die de anti EU gevoelens serieus kan aanwakkeren ipv van het beoogde naar elkaar toegroeien. Mijn maag keert alvast bij de gedacht dat een proschuld en eurobijdrukadept op die manier verkozen worden.
Ik ben geen voorstander.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be