Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2022, 21:11   #21
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie int de boete als je in de trein of bus geen mondmasker draagt ?
Geen idee, vraag het eens bij de lijn of de nmbs? Ze schijnen de politie te verwittigen als ze een ongehoorzame, ongemaskerde reiziger spotten? (N.v.t.voor zwartrijders)
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2022, 00:11   #22
betabyte
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 september 2021
Berichten: 252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De bedoeling van die verplichte muilkorven was een gedragsverandering.
Zodat iedereen uit gewoonte dat onding zou blijven dragen en dat is jammerlijk mislukt bij de grote hoop en enkel de domste sheeple blijven hersenloos zichzelf de duvel aandoen en hun vrije ademhaling hinderen uit angst voor een virus dat uitgemuteerd is....ze vergeten dat er nog miljarden andere virussen overal op de loer liggen.
Inderdaad. Moesten ze écht met ons begaan zijn, er zouden MASSAAL campagnes op tv/scholen/schoolbussen e.d. zijn die waarschuwen voor de psychologische impact van de "noodzakelijke gedwongen" asociale maatregelen van de 2 vorige jaren.
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2022, 06:43   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Raar he.
Misschien 1 op de 100, maar ze zijn er.
Vandaag zag ik in stad een zwaarlijvige vrouw lopen met mondmasker buiten op straat alleen, zonder iemand in haar buurt, alleen over haar mond, want onder haar neus, alzo zelfs totaal zinloos.
En nog zeker een tiental, in de 1000 die ik passeerde, van alle leeftijden, zelfs een jongere van pakweg 15.
En allemaal die wegwerp blauw witte, dus niet als mode item haha.
Ik snap dat niet. Het is voor sommigen precies een gewoonte geworden als een baard dragen.
Houden zo. Sommigen zien er beter uit MET mondmasker.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2022, 07:52   #24
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.725
Standaard

Ik zie het als een IQ graadmeter, of eerder voor het ‘sheep’-gehalte van de persoon.

zonet nog iemand gezien met een papieren mondmaskers aan, alleen in z’n auto. Dat is enkel nog om te tonen van “kijk hoe braaf ik kan luisteren”.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2022, 20:28   #25
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Laat die mensen gerust. Ze hebben hoogstwaarschijnlijk een persoonlijke reden.
Zolang ze er geen probleem mee hebben dat ik er geen draag dan zie ik ook geen probleem.
Ik laat ze met rust.
Nergens zei ik dat ik ze lastig val.
Omgekeerd, lieten de nazi's mij NIET met rust.
En daar was jij voorstander van, meen ik me te herinneren?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2022, 21:37   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik laat ze met rust.
Nergens zei ik dat ik ze lastig val.
Omgekeerd, lieten de nazi's mij NIET met rust.
En daar was jij voorstander van, meen ik me te herinneren?
Dan heb je mij verkeerd ingeschat.
Ik ben nooit voorstander geweest van nutteloze maatregelen, en zeker niet tegenover jonge mensen die uiteindelijk het kind van de rekening werden.
Ik ben altijd de mening genegen dat wie kwetsbaar is zichzelf beschermt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2022, 23:01   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik zie het als een IQ graadmeter, of eerder voor het ‘sheep’-gehalte van de persoon.

zonet nog iemand gezien met een papieren mondmaskers aan, alleen in z’n auto. Dat is enkel nog om te tonen van “kijk hoe braaf ik kan luisteren”.
Bwof je hebt nog steeds besmettingen.

Alleen in de auto begint dat wel wat moeilijk te expliceren.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 09:37   #28
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Raar he.
Misschien 1 op de 100, maar ze zijn er.
Vandaag zag ik in stad een zwaarlijvige vrouw lopen met mondmasker buiten op straat alleen, zonder iemand in haar buurt, alleen over haar mond, want onder haar neus, alzo zelfs totaal zinloos.
En nog zeker een tiental, in de 1000 die ik passeerde, van alle leeftijden, zelfs een jongere van pakweg 15.
En allemaal die wegwerp blauw witte, dus niet als mode item haha.
Ik snap dat niet. Het is voor sommigen precies een gewoonte geworden als een baard dragen.
Het helpt ook tegen pollen. Vroeger mocht je je gezicht niet bedekken, nu mag dat wel om medische redenen.

Iemand met een auto-imuunziekte droeg ook eens een mondmasker en kreeg de vraag waarom ze het droeg. De man had een enorm litteken op zijn hoofd en vroeg: "Vanwaar heb jij dat litteken?" en die man zei: "Dat zijn uw zaken niet". Ze zei toen: "Dat is ook mijn antwoord op uw vraag".
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 09:45   #29
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.228
Standaard Wat maakt het dragen van een mondmasker sommige mensen zo boos?

Corona is al ettelijke keren gemuteerd en wordt steeds besmettelijker maar ook minder gevaarlijk. De ernst doet er niet toe in dit verhaal, maar de druk op de zorg neigt richting dezelfde druk als andere ziekten. Desondanks is er nog altijd een aparte covid-afdeling die nog altijd vol ligt. We zitten dus in een soort "permanente griepgolf", maar mensen sterven gelukkig niet meer aan de lopende band.

Qua maatregelen is er geen draagvlak meer dus misschien is het goed dat de politiek nu eindelijk eens iets doet aan de grote tekorten aan personeel in de zorg. (lees: Ze gaan er niks aan doen en in oktober gaan ze weer zwaaien met maatregelen die nu voorkomen kunnen worden, maar dit ga je NERGENS in de krant lezen)

Soit. "Back on topic".

Sommige mensen dragen nog steeds een mondmasker hier en daar. Maar het is niet meer verplicht. Dus vraag ik mij af waarom mensen zich er nog aan ergeren. Ze doen toch niks dat verboden is? Wat is er dan precies vervelend aan?

Misschien kan iemand me dat eens uitleggen waarom dat bij bepaalde mensen tot ergernis zorgt. Of is het puur ergernis zonder reden omdat ze een rot-karakter hebben?
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 09:51   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Ik word helemaal niet boos als iemand een mondmasker draagt.
Waarom een afzonderlijke discussie hierover. Forumgenoot Erw heeft al een discussie gestart hieromtrent.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=264762
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 13 mei 2022 om 09:59.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 09:51   #31
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Is dat zo?
Ken jij dan mensen die daar boos om worden of zijn?

Ik alleszins niet.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 10:12   #32
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Corona is al ettelijke keren gemuteerd en wordt steeds besmettelijker maar ook minder gevaarlijk. De ernst doet er niet toe in dit verhaal, maar de druk op de zorg neigt richting dezelfde druk als andere ziekten. Desondanks is er nog altijd een aparte covid-afdeling die nog altijd vol ligt. We zitten dus in een soort "permanente griepgolf", maar mensen sterven gelukkig niet meer aan de lopende band.

Qua maatregelen is er geen draagvlak meer dus misschien is het goed dat de politiek nu eindelijk eens iets doet aan de grote tekorten aan personeel in de zorg. (lees: Ze gaan er niks aan doen en in oktober gaan ze weer zwaaien met maatregelen die nu voorkomen kunnen worden, maar dit ga je NERGENS in de krant lezen)

Soit. "Back on topic".

Sommige mensen dragen nog steeds een mondmasker hier en daar. Maar het is niet meer verplicht. Dus vraag ik mij af waarom mensen zich er nog aan ergeren. Ze doen toch niks dat verboden is? Wat is er dan precies vervelend aan?

Misschien kan iemand me dat eens uitleggen waarom dat bij bepaalde mensen tot ergernis zorgt. Of is het puur ergernis zonder reden omdat ze een rot-karakter hebben?
Hebt u al discussies gezien waarbij mensen met een mondmasker worden uitgekafferd en gesommeerd omhet uit te doen? Ik eigenlijk niet. Het tegendeel echter heb ik wel al gezien. Er is zelfs een hele periode geweest waar mensen verplicht werden om dit op te zetten ook al wilden ze dat niet. Het is trouwens nog steeds verplicht op het openbaar vervoer. Ik heb dus eerder het idee dat sommigen zich zwaar ergeren aan mensen die het masker niet wensen op te zetten dan omgekeerd.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 13 mei 2022 om 10:12.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 10:27   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hebt u al discussies gezien waarbij mensen met een mondmasker worden uitgekafferd en gesommeerd omhet uit te doen? Ik eigenlijk niet. Het tegendeel echter heb ik wel al gezien. Er is zelfs een hele periode geweest waar mensen verplicht werden om dit op te zetten ook al wilden ze dat niet. Het is trouwens nog steeds verplicht op het openbaar vervoer. Ik heb dus eerder het idee dat sommigen zich zwaar ergeren aan mensen die het masker niet wensen op te zetten dan omgekeerd.
Er staat er eentje een paar plaatsen onder deze draad.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=264762
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 11:10   #34
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er staat er eentje een paar plaatsen onder deze draad.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=264762
Ik zie het niet. Misschien eens quoten waaruit blijkt dat mensen voorstander zijn van het verbieden van een mondmasker? Ja, ze worden verslaten voor de idioten die ze zijn, maar ik zie nergens een oproep tot het verbieden om idioot te zijn.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 13 mei 2022 om 11:11.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 11:13   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zie het niet. Misschien eens quoten waaruit blijkt dat mensen voorstander zijn van het verbieden van een mondmasker? Ja, ze worden verslaten voor de idioten die ze zijn, maar ik zie nergens een oproep tot het verbieden om idioot te zijn.
Je merkt in die discussie toch een vorm van ergernis tegenover wie opteert voor het mondmasker.
Het gaat niet om verbieden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 13 mei 2022 om 11:14.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 11:20   #36
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Mondmaskers zijn net als hoofddoeken, de dragers ervan uiten zich als aanhangers van een discriminerende en haatdragende ideologie. Dus ja, daar ben ik kwaad op, heel kwaad zelfs.

Mondmaskers zijn vies, asociaal, vervuilend, lelijk, afstandelijk, schadelijk en bovenal nutteloos.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 11:28   #37
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Mondmaskers zijn net als hoofddoeken, de dragers ervan uiten zich als aanhangers van een discriminerende en haatdragende ideologie. Dus ja, daar ben ik kwaad op, heel kwaad zelfs.

Mondmaskers zijn vies, asociaal, vervuilend, lelijk, afstandelijk, schadelijk en bovenal nutteloos.
Die enkelingen die nog een mondmasker dragen hebben hun redenen die per enkeling kunnen verschillen. Die hebben niets met ideologie te maken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 11:33   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Mondmaskers zijn net als hoofddoeken, de dragers ervan uiten zich als aanhangers van een discriminerende en haatdragende ideologie. Dus ja, daar ben ik kwaad op, heel kwaad zelfs.

Mondmaskers zijn vies, asociaal, vervuilend, lelijk, afstandelijk, schadelijk en bovenal nutteloos.
Ik word niet kwaad op mensen die geen nuances kunnen leggen, of geen verschillen kunnen zien tussen groot kwaad en onschuldige domheid.
Maar dat is een leugen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 11:34   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die enkelingen die nog een mondmasker dragen hebben hun redenen die per enkeling kunnen verschillen. Die hebben niets met ideologie te maken.
Ik draag hem nog in plaatsen zoals supermarkten als het erg druk is. Het is een kleine moeite en ik heb liever dat dan ziek te worden. Zoals ik al vroeger zei: zels een griep is iets waar je serieus ziek van kan zijn.

Voor de rest denk ik ook aan familieleden van oudere en kwetsbare mensen. Volkomen normaal dat die risico’s zoveel mogelijk vermijden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 11:39   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Persoonlijk heb ik nog niets gezien noch gelezen over mensen die boos worden op actuele mondmaskerdragers.
Wel ééntje die de schoolmeester wou uithangen met de drager er net iets te hardnekkig op te wijzen dat het niet meer verplicht is (op de plaats van het gebeuren).

Ach, een kleine minderheid van wappies zal inderdaad wel last hebben van oncontroleerbare opstoten van boosheid.
Gelukkig voor hen zijn de actuele mondmaskerdragers (op plaatsen waar het dus niet meer moet) niet zo fysiek agressief. Mocht er toch ééntje zijn dat agressief is, dan hoop ik dat het heel toevallig gefilmd en verspreid wordt. Dat is niet fraai van mij, ik weet het, maar ik kan er niets aan doen. Het zit in mijn genen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be