Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2018, 09:39   #41
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zoiets is niet helemaal hetzelfde als opvoeden. maar uiteraard doen jullie wat jullie willen.
Net wel.

De jongen is 23 jaar. Die maakt zijn eigen keuzes. En die e-fiets is een zeer goede, intelligente keuze. Alleen zagers en klagers die ooit in een verleden als jongeling 40k euro aan een wagen erdoor hebben gedraaid en daar nu spijt van hebben keuren dat af. De zoon van brother paul trekt dan ook mooi 23 cent de km fietsvergoeding ipv te betalen voor naft, verzekering, tax....

"Had ik dat maar niet gedaan dan had ik wat meer voorschot voor mijn huis...."

Ik spreek niet over u persoonlijke Anna List.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 10:41   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Net wel.

De jongen is 23 jaar. Die maakt zijn eigen keuzes. En die e-fiets is een zeer goede, intelligente keuze. Alleen zagers en klagers die ooit in een verleden als jongeling 40k euro aan een wagen erdoor hebben gedraaid en daar nu spijt van hebben keuren dat af. De zoon van brother paul trekt dan ook mooi 23 cent de km fietsvergoeding ipv te betalen voor naft, verzekering, tax....

"Had ik dat maar niet gedaan dan had ik wat meer voorschot voor mijn huis...."

Ik spreek niet over u persoonlijke Anna List.
loslaten, papa, 23 wat moet jij je dan nog met zijn fietsje moeien?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 10:56   #43
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
loslaten, papa, 23 wat moet jij je dan nog met zijn fietsje moeien?
Blijkbaar sponsort papa hem

Vaak vinden jonge gasten het op die leeftijd ook niet erg dat papa zich wat "moeit" hoor
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 11:09   #44
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Meer als voldoende voor de openbare weg.

Als je wilt gaan MTB'en koop je 1) een andere e-fiets en 2) zet je inderdaad ten minste vooraan vering.
hmm... en toch vind ik die vering meer comfort bieden, bijvoorbeeld als men op een stuk kasseien moet rijden. Een goede vering heeft een lock-out knop zodat die volledig uitgeschakeld kan worden. Maar goed, ik denk dat het persoonlijke voorkeur is...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik spreek hier niet over lange ritten van 50-60 km aan een stuk, wat in princiepe kan met die stromers met de grotere batterij. Maar laten we even heel eerlijk zijn: die dingen worden gekocht om te pendelen. 15-25 km max.
Afstanden van 50-60 km zijn te doen met een 500 Wh batterij (Bosch biedt tegenwoordig ook dual-battery systeem van 1 kWh aan...maar weinig modellen gebruiken die optie), zelf doe ik er 40+ km per pendelrit mee (enkele rit - en vooral in de zomer). Natuurlijk alleen maar mogelijk bij lage ondersteuning. Spierkracht bedraagt gemiddeld zo'n 170 a 180 Watt, de motor voegt dan 150% mechanisch toe - een douche op het werk is dan wel onmisbaar.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 11:11   #45
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Blijkbaar sponsort papa hem

Vaak vinden jonge gasten het op die leeftijd ook niet erg dat papa zich wat "moeit" hoor
als mijn zoon op zijn 23 nog aanvaardt dat ik m zou sponsoren voor zo'n akkefietje, dan zal hij van me horen dat hij een loser is. hij weet ondertussen al wel veel beter. 19 en fier op eigen benen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 11:16   #46
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als mijn zoon op zijn 23 nog aanvaardt dat ik m zou sponsoren voor zo'n akkefietje, dan zal hij van me horen dat hij een loser is. hij weet ondertussen al wel veel beter. 19 en fier op eigen benen.
Als je 5 jaar gestudeerd hebt en op 23 aan je eerste job begint, kan het wel eens goed zijn dat je geen 5k euro hebt liggen voor een fiets.

Ikzelf woonde toen op een studio vlakbij mijn werk (3 km) waardoor ik met mijn gigantisch banksaldo van 0 euro (dag van mijn afstuderen) gelukkig nog gewoon met de rammelfiets naar het werk kon.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 11:19   #47
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je 5 jaar gestudeerd hebt en op 23 aan je eerste job begint, kan het wel eens goed zijn dat je geen 5k euro hebt liggen voor een fiets.

Ikzelf woonde toen op een studio vlakbij mijn werk (3 km) waardoor ik met mijn gigantisch banksaldo van 0 euro (dag van mijn afstuderen) gelukkig nog gewoon met de rammelfiets naar het werk kon.
de 19 jarige zit op kot en studeert nog, maar wil per se alles zelf financieren.
zijn broer van 21 ziet er geen graten in om zijn kot te laten financieren.

uiteraard zal de 19 jarige binnen een paar jaar merken dat hij een serieuze duit bijeengespaard heeft op die manier wanneer ik m heel het budget binnensmijt dat zijn broers kot gekost heeft. maar hou dat nog wat stil hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 11:31   #48
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de 19 jarige zit op kot en studeert nog, maar wil per se alles zelf financieren.
zijn broer van 21 ziet er geen graten in om zijn kot te laten financieren.

uiteraard zal de 19 jarige binnen een paar jaar merken dat hij een serieuze duit bijeengespaard heeft op die manier wanneer ik m heel het budget binnensmijt dat zijn broers kot gekost heeft. maar hou dat nog wat stil hé
Netjes. Straffe zoon, ge kunt daar trots op zijn als die dat kan combineren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 11:34   #49
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Netjes. Straffe zoon, ge kunt daar trots op zijn als die dat kan combineren.
keiharde koppigaard is het ja! ik zou dat nooit gekund hebben op zijn leeftijd ... anderzijds zijn grootvader heeft dat ook gedaan zo, in t buitenland dan nog... hij heeft t wsl van geen vreemden, maar toch een karakter en doorzettingsvermogen dat een generatie geskipt heeft!

papa zo fier als een pauw, ook al zit ik er voor niks tussen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 12:00   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je 5 jaar gestudeerd hebt en op 23 aan je eerste job begint, kan het wel eens goed zijn dat je geen 5k euro hebt liggen voor een fiets.

Ikzelf woonde toen op een studio vlakbij mijn werk (3 km) waardoor ik met mijn gigantisch banksaldo van 0 euro (dag van mijn afstuderen) gelukkig nog gewoon met de rammelfiets naar het werk kon.
Wow, ik ging mijn eerste dag vast werk tegemoet in mijn opgefokte Fiat 128 3P coupe. Na een paar maand waren de reserves van vakantie en weekendwerk op, en ben ik overgestapt naar een bromfiets.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 13:59   #51
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
loslaten, papa, 23 wat moet jij je dan nog met zijn fietsje moeien?
oh hij loopt zo los als het maar kan, hij woont hier gewoon op hotel en spaart 20K per jaar.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 14:01   #52
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
oh hij loopt zo los als het maar kan, hij woont hier gewoon op hotel en spaart 20K per jaar.
dat lijkt me eerder onder pamperen dan onder loslaten te catalogeren.

maar geen paniek, dat is geen verwijt hoor, ik ben ouder genoeg om te beseffen dat we daar weinig invloed op hebben zelf.

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 januari 2018 om 14:01.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 14:13   #53
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Thuis laten wonen om ze te laten sparen vind ik een bijzonder goede manier om kinderen te steunen.

Je helpt ze: ze kunnen het voorschot voor hun huis zelf bijeensparen, zonder dat ze zichzelf daar pijn voor moeten doen.

Vaak blijven die spaargewoontes dan ook plakken als ze eenmaal getrouwd zijn, een huis hebben en samenwonen. Allez bij mij toch.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 16:34   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Meer als voldoende voor de openbare weg.

Als je wilt gaan MTB'en koop je 1) een andere e-fiets en 2) zet je inderdaad ten minste vooraan vering.

Ik spreek hier niet over lange ritten van 50-60 km aan een stuk, wat in princiepe kan met die stromers met de grotere batterij. Maar laten we even heel eerlijk zijn: die dingen worden gekocht om te pendelen. 15-25 km max.
Ballonbanden absorberen heel wat. Wie met zulke banden rijdt, heeft echt geen mechanische voorvering nodig.

Uw cijfer klopt niet. Uit de studie van de KUL blijkt dat de gemiddelde pendelafstand van de snelle fietser 28,8 km is. Bij de mensen die naar Brussel fietsen, bedraagt de afstand zelfs 30,3 km.

blz. 57

https://iiw.kuleuven.be/apps/lev/eindrapport.pdf
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 16:38   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Net wel.

De jongen is 23 jaar. Die maakt zijn eigen keuzes. En die e-fiets is een zeer goede, intelligente keuze. Alleen zagers en klagers die ooit in een verleden als jongeling 40k euro aan een wagen erdoor hebben gedraaid en daar nu spijt van hebben keuren dat af. De zoon van brother paul trekt dan ook mooi 23 cent de km fietsvergoeding ipv te betalen voor naft, verzekering, tax....

"Had ik dat maar niet gedaan dan had ik wat meer voorschot voor mijn huis...."

Ik spreek niet over u persoonlijke Anna List.
Sommige mensen vinden het blijkbaar wel normaal dat jonge kerel een auto koopt, maar een snelle elektrische fiets, o, dat is een verschrikking... Enige logica?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 16:42   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als mijn zoon op zijn 23 nog aanvaardt dat ik m zou sponsoren voor zo'n akkefietje, dan zal hij van me horen dat hij een loser is. hij weet ondertussen al wel veel beter. 19 en fier op eigen benen.
Als een van mijn zonen een financiële steuntje vraagt, zal ik daar wel op in gaan. Onder duidelijke voorwaarden. Afbetalingsplan. Jonge mensen verdienen een duwtje in de rug, maar tegelijkertijd ook met een duidelijke verantwoordelijkheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 22:57   #57
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ballonbanden absorberen heel wat. Wie met zulke banden rijdt, heeft echt geen mechanische voorvering nodig.

Uw cijfer klopt niet. Uit de studie van de KUL blijkt dat de gemiddelde pendelafstand van de snelle fietser 28,8 km is. Bij de mensen die naar Brussel fietsen, bedraagt de afstand zelfs 30,3 km.

blz. 57

https://iiw.kuleuven.be/apps/lev/eindrapport.pdf
30 km.

Is me te veel van het goede. Zelfs met een snelle e-fiets is dat een klein uur enkel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 00:26   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
30 km.

Is me te veel van het goede. Zelfs met een snelle e-fiets is dat een klein uur enkel.
Dat is niet gezegd. Veel hangt immers af van uw traject. Is het rechttoe rechtaan? Of is het dooraderd met kruispunten. Het zorgt onmiddellijk voor noemenswaardige verschillen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 00:36   #59
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is niet gezegd. Veel hangt immers af van uw traject. Is het rechttoe rechtaan? Of is het dooraderd met kruispunten. Het zorgt onmiddellijk voor noemenswaardige verschillen.
Met een e-fiets die 45 km/h kan rijden, ga je niet je hele traject 45 km/h rijden.

Mijn ervaring is dat het gemiddelde eerder 30-35 is, zeker als je tussen ander verkeer moet rijden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 07:30   #60
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
23 jaar, t'is 20 km fietsen... dus een pedelec die 45km/u rijdt ziet hij zitten
Ik Niet, ik heb een hekel aan die dingen, kom er elke morgen om 07.40 uur 3 verschillende tegen, hier gewoon rond de kerk tussen de kinderen, ze rijden op het fietspad tegen de verkeersrichting omdat ze te lui zijn om rond de kerk te rijden. Ze vliegen zonder te stoppen de baan over terwijl er hier kinderen naar de bus stappen, stoppen aan zebrapaden is voor hen niet weggelegd. Gewoon, onverantwoord is het, een duimpje om eens te bellen hebben ze ook al niet.
Eerlijk, ik heb alle dagen zin om er zo eentje van zijn fiets te sleuren en er een beetje verantwoordelijkheidsgevoel in te timmeren, want zoals het nu is, is het wachten op het eerste ongeval hier.
De nieuwe fietsterroristen zijn geboren en geloof me ze zijn erger dan die wielertoeristen waar het hier 's zondags vol van rijdt.

PS. Zij (de fietsterroristen) dragen dan beschermkledij, een harnas, elleboogbeschermers, kniebeschermers en een helm, onze kinderen hier die dragen een jas en een boekentas? verdorie ik heb een hekel aan die nieuwe fietsterroristen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 16 januari 2018 om 07:36.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be