Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2018, 08:53   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard Trump: 'Waarom komen al die mensen uit klotelanden naar hier?'

Trump: 'Waarom komen al die mensen uit klotelanden naar hier?'

Citaat:
Amerikaans president Donald Trump ligt alweer onder vuur na een controversiële uitspraak die hij zou gedaan hebben achter gesloten deuren. Tijdens een ontmoeting met wetgevers zou de president zich wel erg denigrerend uitgelaten hebben over vluchtelingen uit onder andere Haïti en El Salvador.
Met enige graagte zal ik de President van woord dienen met volgende zin:

'The American Dream' meneer de President.

Je zou in Europa dezelfde vraag kunnen stellen in de zin van: Waarom komen die mensen uit klotelanden naar hier?

Kleine aanpassing van de regel:

'The European Dream'

Wat 'the American dream' en de 'European dream' ook moge wezen buiten dat die landverhuizers/verraders in beide continenten de boel overhoop komen zetten.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 januari 2018 om 08:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 08:59   #2
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Het betaamt een staatshoofd niet bepaalde landen shithole countries te normen maar hij heeft welk gelijk. Had hij het over belgie eigenlijk?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 09:23   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Het betaamt een staatshoofd niet bepaalde landen shithole countries te normen maar hij heeft welk gelijk. Had hij het over belgie eigenlijk?
De President had het niet over België maar ik speelde er even handig op in.

Ik dacht dat die zin eigenlijk vrij duidelijk zou overgekomen moeten zijn.

Citaat:
Je zou in Europa dezelfde vraag kunnen stellen in de zin van: Waarom komen die mensen uit klotelanden naar hier?
Misschien formuleerde ik het wel weer verkeerd, maar toch ...

Mea maxima culpa.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 09:23   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Het betaamt een staatshoofd niet bepaalde landen shithole countries te normen maar hij heeft welk gelijk. Had hij het over belgie eigenlijk?
België is geen shit hole maar integraal een hell hole.

En geef hem eens ongelijk....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 09:37   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Niet overdrijven Skobolev, het is Brussel. België heeft zeker wel nog aangename plekjes.

Mijn schoonmoeders chalet op een Ardens heuveltopje is er zo eentje.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 09:55   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niet overdrijven Skobolev, het is Brussel. België heeft zeker wel nog aangename plekjes.

Mijn schoonmoeders chalet op een Ardens heuveltopje is er zo eentje.
De spreekwoordelijke uitzonderingen....maar ze worden uiterst zeldzaam.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 10:02   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

U mag het mij niet kwalijk nemen beste forumleden maar 'chalet' dat doet mij steeds denken aan een sketch van wijlen Toon Hermans.

De brave man had vrienden die in Zwitserland woonden en daar een 'skelet' hadden staan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 10:23   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De spreekwoordelijke uitzonderingen....maar ze worden uiterst zeldzaam.
BS qua esthetiek v ruimtelijke ordening, mentaliteit, klimaat en economische realiteit is in BE blijven ... vergelijkbaar met per se in Molenbeek, Hoboken of Borgerhout willen blijven wonen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 10:29   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
BS qua esthetiek v ruimtelijke ordening, mentaliteit, klimaat en economische realiteit is in BE blijven ... vergelijkbaar met per se in Molenbeek, Hoboken of Borgerhout willen blijven wonen.
Maw, je moet wat masochist zijn om hier te willen blijven?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 10:32   #10
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Mister President heeft het natuurlijk op zijn Trumps gezegd en met schuttingtaal. Maar in de kern heeft hij gelijk. Deze eindeloze toestroom van gelukzoekers is Europa aan het ontredderen.

Laatst gewijzigd door quercus : 12 januari 2018 om 10:35.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 11:15   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mister President heeft het natuurlijk op zijn Trumps gezegd en met schuttingtaal. Maar in de kern heeft hij gelijk. Deze eindeloze toestroom van gelukzoekers is Europa aan het ontredderen.
Eigenaardig genoeg willen velen het gevaar van een totale 'ontreddering van de EU' nog steeds niet inzien.

p.s.

Zat ik hier even te denken na mijn schrijven naar het forum toe: had ik niet beter de nickname 'Nostradamus' aangenomen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 januari 2018 om 11:19.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 13:53   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Er is veel verontwaardiging over de vraag van Trump. Maar weinig antwoord op zijn vraag.

Daarom proficiat voor hierboven: the American dream.
Die verschilt evenwel van de b. dream.
De eerste gaat als volgt: emigreren om te werken en het te maken,
de tweede: emigreren om niet te werken, maar toch te trekken.

En vooral: geen enkele van de immigranten zit er mee in dat het hier zo'n racistenboel is, en een moslim-haterij.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 14:36   #13
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mister President heeft het natuurlijk op zijn Trumps gezegd en met schuttingtaal. Maar in de kern heeft hij gelijk. Deze eindeloze toestroom van gelukzoekers is Europa aan het ontredderen.
Nee, hij heeft gesproken over mensen uit die klotelanden en niet over klotemensen uit die landen, groot verschil mijn gedacht.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 16:05   #14
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De President had het niet over België maar ik speelde er even handig op in.

Ik dacht dat die zin eigenlijk vrij duidelijk zou overgekomen moeten zijn.



Misschien formuleerde ik het wel weer verkeerd, maar toch ...

Mea maxima culpa.
Ja het was duidelijk.
Was sarcastisch bedoeld...
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 22:03   #15
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Trump: 'Waarom komen al die mensen uit klotelanden naar hier?'
Dat vroegen de native Americans zich ook al af.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 22:32   #16
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Donald Trump is a stone-cold racist. There was surely no doubt about that, not after he launched his presidential campaign by branding Mexican migrants as rapists and criminals. Or after he praised the white supremacists who marched under swastika banners in Charlottesville as “very fine people”.

Or after he talked of migrants from Nigeria returning to their “huts”. Or suggested all Haitian newcomers to the US had Aids. Or after he called black players in the National Football League “sons of bitches”. Or after he claimed that America’s first black president was really born in Africa – and demanded to see his university papers, because he didn’t believe he was smart enough to get into Harvard.

So nobody can say they are surprised that, in the course of an Oval Office meeting on Thursday, Trump suggested the US should no longer take in immigrants from “shithole countries” such as the nations of Africa, but look instead to the likes of Norway. That’s how racists see the world: black countries are worthless, while the only acceptable foreigners hail from a land of supposed Nordic purity.

You can be disgusted and outraged, but you can’t be surprised. We know Trump is a racist with the same iron certainty with which we know Trump is a misogynist.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 22:35   #17
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

What made America great? Countries Trump would have called ‘shitholes’
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 00:02   #18
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Hij heeft gelijk, het zijn shitlanden als je kijkt naar BNP, levensstandaard, urbanisatie(mensen die denken dat België een ramp is zijn duidelijk nog nooit naar een derde wereld land geweest), etc.

En ja, je kunt ze niet allemaal naar hier halen.

Eens leuk dat Trump die irritante politieke correctheid van de elite in het Westen spectaculair doorbreekt.

MAAR natuurlijk de politiek van Trump, maar net zo goed Clinton en onze leiders, zorgt ervoor dat die landen arm blijven. De elite in het Westen moraliseert, maar terzelfdertijd helpt ze de handelsverdragen in stand houden die die landen zo arm houden. Of, nog erger, hebben er persoonlijk gewin bij.
In de jaren 90 werden handelsverdragen door die landen het strot geduwd die ervoor zorgden dat een Europese invrieskip goedkoper is dan een biologische inlandse kip. In Ghana en Côte d'Ivoire, de grootste cacao producenten ter wereld, kun je godiva pralines kopen in de supermarkt aan 15 euro voor een minipack. Iedereen blijft arm dus van ontwikkeling is geen sprake. Een regime die daar iets aan probeert te doen, zoals het Libië van Khadafi, wordt genadeloos neergemaaid.

Dan liever een land als China. "Jullie geven ons geld of grondstoffen, wij bouwen wegen, spoorwegen en fabrieken, zolang iedereen zich aan de deal houdt, bemoeien wij ons niet met jullie interne zaken". Je ziet dat de Afrikaanse landen die volop het Chinese model omarmen, zoals Ethiopië, erop vooruit gaan.

Laatst gewijzigd door tomm : 13 januari 2018 om 00:07.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 00:38   #19
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Trump is zelf de aars van America.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 00:47   #20
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Een regime die daar iets aan probeert te doen, zoals het Libië van Khadafi, wordt genadeloos neergemaaid.

Dan liever een land als China. "Jullie geven ons geld of grondstoffen, wij bouwen wegen, spoorwegen en fabrieken, zolang iedereen zich aan de deal houdt, bemoeien wij ons niet met jullie interne zaken". Je ziet dat de Afrikaanse landen die volop het Chinese model omarmen, zoals Ethiopië, erop vooruit gaan.
Chinese model omarmen, bedoel je het kapitalisme in combinatie met een communistische dictatuur? ?
Jij met je godverdomde adoratie voor de ergste dictaturen. Ik herinner me nog goed je knieval voor Ceausescu. Er zit een duidelijk waarneembare knik in je interpretatiemodel.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2018 om 00:47.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be