Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2020, 23:58   #21
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U schijnt te vergeten dat ze op een bepaald moment een stap buiten die democratie hebben gezet.
ja, maar hun prille begin was democratisch.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 00:00   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ja, maar hun prille begin was democratisch.
Ok, maar wat wilt nu verbinden aan al die vaststellingen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 11:14   #23
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het gros van de moslims is niet fundamentalist (of salafist). Die kopen ook gewoon kleren in de H&M. En je moet haast een islamgeleerde zijn om tot in de puntjes te weten hoe de profeet vzmh omging met vrouwen, of naar toilet ging, enz. We zijn er meestal niet echt van overtuigd dat het dragen van een djelleba ofzo ons betere moslims maakt.
Maar het is wel de plicht van een moslim om zoveel mogelijk islamitische kennis op te doen en praktiseren. Ik vind dat alle moslims dat ook moeten doen. Alleen staart men zich daarbij dus best niet blind op details.
Volgens mij is het met de islam zoals met een auto. De handleiding is zo uitgebreid en gedetailleerd dat men ze niet meer volledig leest. Dat heeft bij een auto tot gevolg dat men bv geen band kan vervangen en bij de islam dat men op de verkeerde manier naar de wc gaat. Stront aan de knikker dus of in het geval van de islam aan de verkeerde hand.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 18:49   #24
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Maar nogmaals, de meeste moslims zijn niet fundamentalistisch, vaak omdat ze 1. zich te weinig verdiepen in de soenna en 2. omdat ze effectief niet fundamentalistisch zijn en terecht vinden dat ze in een ander tijdperk dan de profeet vzmh leven en de soenna niet klakkeloos kunnen kopiëren.
Merkwaardig wat u als insider daar schrijft.

Ik zal uw tekst even ontleden.

1. Moslims die zich te weinig verdiepen in de soenna zijn NIET fundamentalistisch.

Maar zijn dat dan goede moslims? Ze kennen hun geloof niet. Het zijn wel goede burgers.

2. Er zijn ook moslims die zich wel verdiepen in de soenna maar niet fundamentalistisch zijn omdat ze het niet zo nauw nemen met de teksten omdat ze 'in een ander' tijdperk leven. Ze nemen het dus niet zo nauw met de boodschap die via de engel Gabriël rechtstreeks van god komt alhoewel ze zich verdiepen in dat woord.

Maar zijn dat dan wel goede moslims? Ze kennen hun geloof wel maar passen het niet echt toe. Het zijn wel goede burgers.

3. Er zijn dus blijkbaar ook nog moslims die zich wel verdiepen in de soenna, koran en hadiith die én het woord van god én de te volgen voorbeeld van de profeet bevatten. En die daarenboven - of juist daarom - wel fundamentalistisch zijn.

Zijn dezen niet de goede moslims? Ze verdiepen zich in de islam en passen hem toe zoals de teksten voorschrijven. Het zijn niet altijd goede burgers.

Naschrift: Vermits een fundamentalistische lezing van de teksten blijkbaar aanleiding kan geven tot onverdraagzaamheid, haat, geweld, moord en ander terroristisch gedachtengoed, zou het dan niet kunnen dat de koran en de verzamening hadith aanzetten tot al dat onfraais en dus zouden moeten worden verboden.

In alle geval, toen ik lessen over de islam volgde leerde de prof dat Osama bin Laden zaliger de perfecte moslim was die al zijn daden kon verantwoorden met heilige teksten. Terrorisme en geweld incluis.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 18:52   #25
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
In alle geval, toen ik lessen over de islam volgde leerde de prof dat Osama bin Laden zaliger de perfecte moslim was die al zijn daden kon verantwoorden met heilige teksten. Terrorisme en geweld incluis.
Het is ook allerminst zeker dat Guinevere Osama bin Laden niet als een goede moslim beschouwt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 21:09   #26
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Volgens mij is het met de islam zoals met een auto. De handleiding is zo uitgebreid en gedetailleerd dat men ze niet meer volledig leest. Dat heeft bij een auto tot gevolg dat men bv geen band kan vervangen en bij de islam dat men op de verkeerde manier naar de wc gaat. Stront aan de knikker dus of in het geval van de islam aan de verkeerde hand.
Als de Islam als een auto is dan is een Imam als een garagist, als klant moet je die op z'n woord geloven en doen wat hij zegt. Met enkel het verschil dat je aan de auto kan merken of die goed hersteld is, bij de Imam merk je helemaal niets tot in het na-leven.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 21:56   #27
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als de Islam als een auto is dan is een Imam als een garagist, als klant moet je die op z'n woord geloven en doen wat hij zegt. Met enkel het verschil dat je aan de auto kan merken of die goed hersteld is, bij de Imam merk je helemaal niets tot in het na-leven.
Dat is eigenlijk onjuist.
Een imam is eigenlijk gewoon een voorganger in het gebed die niet noodzakelijk een grote kennis van de islam moet hebben.
Iemand aan wiens woorden je meer geloof zou kunnen hebben is bij een lid van de oelema, de zogenaamde islam'geleerden'.
Maar in wezen heb je niemand nodig en sta je in een persoonlijke relatie met Allah.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 12:28   #28
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Dat is eigenlijk onjuist.
Een imam is eigenlijk gewoon een voorganger in het gebed die niet noodzakelijk een grote kennis van de islam moet hebben.
Iemand aan wiens woorden je meer geloof zou kunnen hebben is bij een lid van de oelema, de zogenaamde islam'geleerden'.
Maar in wezen heb je niemand nodig en sta je in een persoonlijke relatie met Allah.
Amaai, en dat allemaal aan de knuppel van een turbo SV-4, flanerend tussen de cumuluskes: nader tot Lala (PBUH)?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 15:42   #29
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

In wezen gaat het er om dat terroristen vanuit welke hoek of kant het komt gekomen is of zij gekomen zijn niet in Europa op zijn plaats is want in de meeste gevallen zijn het haatkraaiers.

Laten we denken dat er onder die mensen nog anderen zijn die het zo niet zien of terrorisme niet hoog in het vaandel dragen en die zich min- of meer willen aanpassen aan de rules and regulations die van toepassing zijn in de EU qua samenleving en andere ...

Ik bedoel daar niet mee dat die mensen van 'goede wil' hun geloof of in wat zij ook willen geloven moeten laten vallen maar het opdringen aan anderen is er wel teveel aan dacht ik.

Van die mensen die in vrijelijk bestempelde als zijnde van 'goede wil' daar hebben zij zelf nog steeds geen enkel voorbeeld van gegeven of zij dat ook daadwerkelijk zijn of willen zijn 'van goede wil', integendeel.

Dus lijkt mij grenzen sluiten en diegenen uitzetten die alles overhoop willen zetten in de EU (andere landen)

Het 'Paard van Troje' mag een halt toegeroepen worden want als men dat niet doet zal het zwaard van Damocles weer boven onze hoofden hangen te bengelen.

p.s.

Zou jij geloven dat deze vrouw een imam is?

“Wij zijn het levende bewijs dat de islam moderniseert.”

Geloofwaardig of totaal niet???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 februari 2020 om 15:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 18:30   #30
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Geloofwaardig of totaal niet???
Ja zeker, maar het antwoordt niet op de vragen die ik stelde aan Guinevere nadat ik na ontleding van haar tekst tot de conclusie kwam de fundamentalistische GOEDE (in de zin van volledig onderworpen aan het woord van god) moslims op basis van hun goddelijke teksten een rechtvaardiging voor zelfs terroristische acties kunnen vinden.

En dat daarom zulke lectuur zou moeten verboden worden zoals het zou zijn mochten de teksten geen religieus karakter hebben.

En de vraag blijft dus open voor Guinevere: zijn fundamentalistische moslims die zich gesteund voelen door koran en hadith en die overgaan tot onverdraagzaamheid, haat, geweld, moord en ander terroristisch gedachtengoed goede moslims of niet.

Of anders, kan je - zelf gelovig - mensen iets verwijten die het woord van god interpreteren zoals het woord van god te lezen staat in teksten die eeuwig en ongeschapen zouden zijn en die open liggend op een tafeltje bij god zouden liggen?

En wie zou het recht hebben om deze mensen omwille van hun geloof terecht te wijzen op het niet interpreteren van het goddelijke woord?
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2020, 13:39   #31
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
En de vraag blijft dus open voor Guinevere:
Toch raar dat mensen met zo veel zekerheden in hun leven zo onzeker zijn om te antwoorden op eenvoudige vragen die naar de kern van hun zekerheden gaan.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2020, 18:25   #32
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ja zeker, maar het antwoordt niet op de vragen die ik stelde aan Guinevere nadat ik na ontleding van haar tekst tot de conclusie kwam de fundamentalistische GOEDE (in de zin van volledig onderworpen aan het woord van god) moslims op basis van hun goddelijke teksten een rechtvaardiging voor zelfs terroristische acties kunnen vinden.

En dat daarom zulke lectuur zou moeten verboden worden zoals het zou zijn mochten de teksten geen religieus karakter hebben.

En de vraag blijft dus open voor Guinevere: zijn fundamentalistische moslims die zich gesteund voelen door koran en hadith en die overgaan tot onverdraagzaamheid, haat, geweld, moord en ander terroristisch gedachtengoed goede moslims of niet.

Of anders, kan je - zelf gelovig - mensen iets verwijten die het woord van god interpreteren zoals het woord van god te lezen staat in teksten die eeuwig en ongeschapen zouden zijn en die open liggend op een tafeltje bij god zouden liggen?

En wie zou het recht hebben om deze mensen omwille van hun geloof terecht te wijzen op het niet interpreteren van het goddelijke woord?
Natuurlijk worden die beschouwd als goede moslims, dode terroristen worden nog steeds naar het thuisland gestuurd voor een propere Islamitische begrafenis en de autoriteiten werken daar zelfs aan mee.

https://www.albawaba.com/news/remain...burial-1043504

Wat ze zouden moeten doen is omwikkelen in varkenshuid en cremeren als ze hen niet als goede moslims zouden beschouwen. Onder druk van de nog levende moslims mag dat niet en krijgen ze alsnog een mooie Islamitische begrafenis, wat koekoe is want dat worden stuk voor stuk bedevaartplaatsen voor andere terror kandidaten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2020, 18:01   #33
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Natuurlijk worden die beschouwd als goede moslims.
Ik zou dat antwoord toch liever horen uit de mond van een insider zoals Guinevere.

Nog eens de vragen aan de hand van een tekst van Guinevere voor haar.

1. Zijn moslims die zich weinig verdiepen in de teksten goede moslims?
2. Zijn moslims die zich wel verdiepen in de teksten maar deze niet zo nauw nemen omdat ze in een andere tijd leven goede moslims.
3. Zijn moslims die zich verdiepen in de teksten en de woorden van god letterlijk nemen zoals de engel Gabriël ze uit naam van god gedicteerd heeft en die het voorbeeld van de profeet navolgen, goede moslims ook al kunnen ze terroristische acties uitvoeren uit naam van die teksten?

Persoonlijk denk ik dat het alle drie goede moslims - niet noodzakelijk goede mensen - kunnen zijn, maar wie zijn de beste in de ogen van god? Want dat is het enige dat telt...En wie anders kan geldig besluiten dat diegenen die de teksten nauw volgen verkeerd zouden zijn?

Dit is mijn inziens een kernvraag voor iedere moslim die nadenkt (ook al betekent islam onderwerping) omtrent zijn relatie tot de islam.

Guinevere?

Daarover moet je toch al nagedacht hebben en komen met een klaar en duidelijk antwoord. Vooral voor je zelf, meer dan voor mij.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be