Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 5 januari 2017, 11:49   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Waarom zou dat wel moeten? Het zijn juist de andere partijen, de beleidspartijen, die het geweer van schouder moeten veranderen. Het VB is niets, kan niets en zal nooit iets kunnen. Schreeuwen aan de kant zo zowat hun enige wapen.
Véél te laat beste vriend! De "beleidspartijen" hebben de imams en de mollah's met de nodige buigingen onthaald en ze een plaatsje gegeven in de formele "overlegorganen". Je krijgt die kerels er met geen stokken meer uit.

Meer nog, ze zullen ook leerstoelen krijgen aan de universiteiten.
quercus is offline  
Oud 5 januari 2017, 11:52   #42
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Alleen als er een opstand komt, anders in geen duizend jaar.
Ze zijn al flink aan het opschuiven de traditionele partijen. En wacht maar, ze zullen nog meer gaan schuiven. Het zal van moeten zijn. De keuze zal uiteindelijk worden: onze waarden of verkapte islamwaarden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2017 om 11:53.
Het Oosten is offline  
Oud 5 januari 2017, 11:54   #43
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ze zijn al flink aan het opschuiven de traditionele partijen. En wacht maar, ze zullen nog meer gaan schuiven. Het zal van moeten zijn.
Inderdaad, kieslijsten van de PS zijn al voor de helft gevuld met islamitische namen...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 5 januari 2017, 11:56   #44
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ze zijn al flink aan het opschuiven de traditionele partijen. En wacht maar, ze zullen nog meer gaan schuiven. Het zal van moeten zijn. De keuze zal uiteindelijk worden: onze waarden of verkapte islamwaarden.
Geloof ik niets van, ze geven alleen maar een valse indruk. Als iemand van een centrumrechtse partij al zegt dat er niets mis is met de islam ... . Dat de CD&V voorstander is van islamlessen in de scholen ....
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 5 januari 2017 om 11:59.
Lukkas is offline  
Oud 5 januari 2017, 11:58   #45
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Inderdaad, kieslijsten van de PS zijn al voor de helft gevuld met islamitische namen...
So what? Een naam wil niets zeggen. Almaci is ook een Turkse naam. Ik kan echter niets tegen haar opvattingen inbrengen. Zolang als zij maar blijft beseffen dat godsdienst een privé-aangelegenheid is. En dat ze blijft beseffen dat we in een seculiere staat leven. En dat doet ze.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2017 om 12:04.
Het Oosten is offline  
Oud 5 januari 2017, 12:01   #46
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Waarom zou dat wel moeten?
niets "moet", maar iedereen een faire kans geven lijkt mij voor de hand liggend


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het zijn juist de andere partijen, de beleidspartijen, die het geweer van schouder moeten veranderen.
En, doen ze dat ??? Na vijftig jaar islamitische migratie, zie ik hen dat ook niet meer doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het VB is niets, kan niets en zal nooit iets kunnen. Schreeuwen aan de kant is zowat hun enige wapen.
Gelijk hebben is één zaak (met sommige standpunten van het VB inzake de islam kan ik me zeker vinden. Ik zeg dit zonder enige schroom) maar gelijk krijgen is een andere zaak.
Nuance, ze mogen niets.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 5 januari 2017, 12:04   #47
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ze zijn al flink aan het opschuiven de traditionele partijen. En wacht maar, ze zullen nog meer gaan schuiven. Het zal van moeten zijn. De keuze zal uiteindelijk worden: onze waarden of verkapte islamwaarden.
Oei, heb ik iets gemist ??? Waaraan zou ik dat moeten zien ??
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 5 januari 2017 om 12:13.
Zipper is offline  
Oud 5 januari 2017, 12:39   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
So what? Een naam wil niets zeggen. Almaci is ook een Turkse naam. Ik kan echter niets tegen haar opvattingen inbrengen. Zolang als zij maar blijft beseffen dat godsdienst een privé-aangelegenheid is. En dat ze blijft beseffen dat we in een seculiere staat leven. En dat doet ze.
Klopt, maar de helft is geen normale verhouding.
Het blijft natuurlijk de vraag hoe Turken gaan reageren als onze belangen tegenstrijdig met elkaar zijn.
Bobke is offline  
Oud 5 januari 2017, 12:40   #49
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval is IS een gruwelhaven voor (vooral) jonge moslims in het die van geen hout pijlen meer weten te maken in hun thuisland, hun draai niet kunnen vinden het Westen met dito eigen waarden die haaks staan op de islam , of die reeds herhaaldelijk in conflict zijn gekomen met het gerecht. Voeg daarbij een contigent idealisten die denken dat een archaïsche islam alles zal oplossen en men heeft zowat het profiel van de IS-strijder.

Hoe dan ook: verliezen zullen ze!

En waarom? Wel, omdat Allah blijkbaar niet aan de kant staat van moordenaars, groepsverkrachters, misbruikers van jonge kinderen, en gepatenteerde sadisten.
De beste therapie tegen de IS-ziekte is russisch artillerie vuur + een dagelijkse portie Sukhoi Su-25 en T90. Nog maximum een jaar en de ziekte is weg.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 5 januari 2017, 12:51   #50
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

En waarom? Wel, omdat Allah blijkbaar niet aan de kant staat van moordenaars, groepsverkrachters, misbruikers van jonge kinderen, en gepatenteerde sadisten.
Serieus?
Waar halen ze hun inspiratie dan vandaan voor al die ongein?

Ik denk dat er 'n totaal andere macht is die 'niet aan de kant staat van moordenaars, groepsverkrachters, misbruikers van jonge kinderen en gepatenteerde sadisten' (correcte beschrijving trouwens van de oppermoslim profeet mohamed die 't onfrisse zaakje ooit bedacht heeft), en die bezig is hen te bestrijden.

Ik heb in al die jaren allah niks zien doen om er 'n eind aan te maken.
SDX is offline  
Oud 5 januari 2017, 12:59   #51
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Oei, heb ik iets gemist ??? Waaraan zou ik dat moeten zien ??
Ze zitten gewoon verstrikt in hun politiek correcte leugens en dogma's. Ze helpen het land nog liever naar de verdoemenis dan het VB gelijk te geven.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 5 januari 2017, 13:04   #52
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Serieus?
Waar halen ze hun inspiratie dan vandaan voor al die ongein?

Ik denk dat er 'n totaal andere macht is die 'niet aan de kant staat van moordenaars, groepsverkrachters, misbruikers van jonge kinderen en gepatenteerde sadisten' (correcte beschrijving trouwens van de oppermoslim profeet mohamed die 't onfrisse zaakje ooit bedacht heeft), en die bezig is hen te bestrijden.

Ik heb in al die jaren allah niks zien doen om er 'n eind aan te maken.
De sadisten en moordenaars van de islamitische staat en andere islamitische groeperingen zijn allemaal kloontjes van de bloeddorstige profeet.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 5 januari 2017, 20:26   #53
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De sadisten en moordenaars van de islamitische staat en andere islamitische groeperingen zijn allemaal kloontjes van de bloeddorstige profeet.
Idd !!!!
daiwa is offline  
Oud 7 januari 2017, 12:02   #54
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Weer de zoveelste westerling die zich daar best thuis voelt... Maar 'k wil hier niemand tot onfrisse praktijken aanzetten , hoor.

http://www.demorgen.be/buitenland/de...content=middag

Toen IS-woordvoerder Abu Muhammad al-Adnani deze zomer gedood werd in een drone-aanval, volgde een zekere Abu al-Hassan al-Muhajir hem op als nieuwe nummer twee van de terreurorganisatie. De Canadese journalist Graeme Wood kon achterhalen dat achter die naam een 33-jarige jihadi uit Texas schuilgaat.
...

Zijn vrouw en vier kinderen hebben intussen alle contact verbroken en keerden terug naar Texas. Volgens zijn vader, een oud-militair, heeft zijn zoon John "in elke belangrijke fase van zijn leven de foute beslissingen gemaakt". Maar dat hij altijd "een volger" is geweest, weerleggen de getuigenissen die de Canadese journalist kon optekenen uit de mond van andere jihadi’s. Voor hen is Georgelas de man die weet hoe hij Amerikanen moet aanspreken, hoe hij ze bang kan maken en moet rekruteren om mee te vechten in de wereldwijde strijd van Islamitische Staat.
Zoveelste moslim bedoeld u, dus waar gaat uw draad eigenlijk over?
Probeert u zelfs dit te recupereren in uw haat tegenover het Westen?
Zielig lijkt me...
alice is offline  
Oud 7 januari 2017, 12:38   #55
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Wanneer het IS verslagen zal zijn hopen zij dat dan het tijdperk aanbreekt van hun geliefkoosde fata morgana: de gematigde islam.
Als de Islam niet overwegend gematigd was, dan waren jij en ik al lang opgedoekt.
eno2 is offline  
Oud 7 januari 2017, 12:42   #56
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De meeste jihadisten die zich bij IS afsluiten komen uit moslimlanden.
Een zeer klein percentage komt uit Westerse landen.

Voor deze groep geldt wat mij betreft , dat ze beter daar kun blijven dan terugkeren.
Het is onbegrijpelijk dat Europese strijders van IS, dus in vreemde krijgsdienst ,
bij terugkeer hun paspoort van het desbetreffend Europese land niet afgenomen wordt.
Europese regeringen blijven onnozel.
Ik weet niet goed hoe ze aangepakt worden, zo te zien nogal verschillend. Ze mogen berecht worden zoals iedereen die voor de vijand gaat vechten, en misschien nog extra als terrorist.
eno2 is offline  
Oud 7 januari 2017, 12:44   #57
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Die Oostfronters waren zo zot om te sterven voor anderen hun bloed, anderen hun cultuur en anderen hun identiteit.

Het was kanonnenvlees.
Opgewarmd door de anticommunistische ayatollah's in de colleges.
eno2 is offline  
Oud 7 januari 2017, 12:46   #58
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Geen quotes aanpassen.


Doet hij niet
eno2 is offline  
Oud 7 januari 2017, 12:53   #59
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
De oostfronters waren een stel naïeve beinvloedbare jongeren die met hun daden niets, maar dan niets hebben bereikt, uitgezonderd dat ze zich zelf een miserabel leven hebben gegeven. En terecht. Wie mee heult met een bezetter verdient niet beter. Verraders zijn het uitschot van de samenleving.
Dat deed mijn vader als rijkswachter. Opgesloten na de bevrijding met de repressie. Ik heb minder verachting voor Oostfronters dan voor collaborateurs. Je kan niemand beletten zijn eigen leven te riskeren/geven voor zijn ideologie, al maken ze daarbij de verachtelijke keuze voor de vijand. Dat behoort bij de menselijke vrijheid. Of nog verachtelijker: voor terrorisme.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 januari 2017 om 12:53.
eno2 is offline  
Oud 7 januari 2017, 12:57   #60
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Er is geen islambezetting. En als atheist vind ik de islam nu niet mijn favoriete godsdienst. Maar er is geen islambezetting.
Natuurlijk niet. Allemaal belachelijk gestook. En ik ben islamofoob. (Ook katholikofoob, al zijn die beschaafder want ze hebben ons beschaafd zogezegd)
eno2 is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be