Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2024, 04:40   #61
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Artikel dat je wel zal interesseren ...
Laat ons hopen voor Jonathan dat hij beseft zelf ook stevig in de categorie "bullshitjobbers" te vallen...
Oud 1 oktober 2024, 07:23   #62
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

reservespeler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Naar ik begrijp is er eigenlijk niks speciaals aan de hand in de groep...
De directie heeft echter blijkbaar begrepen dat het geen zin heeft een "groep" te zijn als iedere fabriek verschillend lijkt te werken qua administratie....
Tevens,naar ik begrijp,zal de administratie die meer "centraal" moet niet gecentraliseerd worden in Belgie,maar eerder in Polen en Maleisie...
...naties waar je geen "loonwagens" en andere zottigheden moet aanbieden om "talent" in huis te houden.....
Er zijn al gemeentes waar ze zo'n zottigheden moeten uithalen.
Uiteindelijk zullen er geen winnaars zijn.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2024, 07:26   #63
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als ik op controle zeg dat we de werkloosheid meer moeten stimuleren en meer moeten vergoeden, kijken ze me vies aan.
Maar we denken beter vandaag aan morgen. Jobs verdwijnen niet, maar worden weldra wel ingevuld door robots.

Het is echt tijd voor een basisinkomen voor iedereen, want de kleinkinderen gaan het anders nog erger dan ons hebben.

Als alles door robots op AI uitgevoerd wordt, welke jobs komen er hierdoor dan vrij en hoeveel van de gewone mensen kunnen ze invullen?
Hoe minder beschikbaar personeel, hoe sneller jobs zullen verdwijnen.
Het is net door te weinig beschikbaar (of door te duur personeel) dat er automatisatie komt en dat daarvoor een industrie opgericht werd.
Oud 1 oktober 2024, 07:29   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh, een klein vogeltje uit de lease-autowereld weet me te vertellen dat ze dit jaar al veel kleine en middelgrote klanten uit de "doe het zelf" wereld zien verdwijnen hebben. De echt grote spelers blijven nog bestaan (Gamma, Hubo en dergelijke), maar alle kleinere -lokalere- spelertjes worden uit de markt gedrukt door de combinatie van prijzenslagen en internet verkoop.
Als klusser die wat voorbereid zijn spullen via het net aan de deur laat leveren, waarom zou die in België nog de weg op gaan? Goedkoper, beter planbaar en gemakkelijker, wat moet een knutselaar meer hebben?
Het is wel jammer dat je hierdoor zo'n eenheidsworst krijgt dat er nergens nog specialekes te koop zijn.

Eerlijk gezegd mis ik dat.
Veel keuze hebben we niet meer hé.
Veel fabrikanten haakten al af omdat de ketens de prijzen bepalen en niet omgekeerd.
Daarbij zijn Hubo, Gamma en ..., eens ze kleinen doodgeknepen hadden, ontzaglijk duur geworden.

Ik zie ook dat er in Hubo, Gamma, ... veel (te veel eigenlijk) personeel rondloopt. Ne kleine doe het zelver ligt daar niet wakker van.
De grotere zoeken alternatieven die goedkoper zijn.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 1 oktober 2024 om 07:32.
Oud 1 oktober 2024, 07:39   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh, een klein vogeltje uit de lease-autowereld weet me te vertellen dat ze dit jaar al veel kleine en middelgrote klanten uit de "doe het zelf" wereld zien verdwijnen hebben. De echt grote spelers blijven nog bestaan (Gamma, Hubo en dergelijke), maar alle kleinere -lokalere- spelertjes worden uit de markt gedrukt door de combinatie van prijzenslagen en internet verkoop.
Als klusser die wat voorbereid zijn spullen via het net aan de deur laat leveren, waarom zou die in België nog de weg op gaan? Goedkoper, beter planbaar en gemakkelijker, wat moet een knutselaar meer hebben?
Ne goede kameraad van mij had "zijn magazijn" in een doe het zelf winkel.
Na jaren moest deze winkel er mee ophouden, wegens komst van Hubo en Gamma in de korte omgeving.
Wel, hij heeft een analyse gemaakt van de zaken die hij het meeste nodig heeft, daarna kocht hij zich een bestaande hal, in deze hal heeft hij zijn magazijn geplaatst met één magazijnier.
Ondertussen is de kost, met dat extra personeelslid, procentueel met 25% gedaald. Hij koopt nu rechtstreeks aan de groothandel. Enige nadeel is dat hij steeds in grote hoeveelheden moet kopen, in het begin was dat zeker niet gemakkelijk, maar ondertussen ...

Groot voordeel is ook dat ze werken met gevulde kasten die in de kleine vrachtwagens geladen worden. De werknemers halen die uit de vrachtwagentjes en zetten er een andere, gevulde, in. De dag daar op vult de magazijnier deze weer aan.
Oud 1 oktober 2024, 07:42   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de beelden (ik vermoed Pakistan)maakt men mooie kastjes voor naaimachines....Een eigenlijk vrij complexe aangelegenheid...

Ik ben er niet in geslaagd een bullshitjobber,manager,of zelfs maar een papier of een computer te ontdekken daar in de werkplaats...

De mensen weten daar allemaal verdomd goed wat ze doen en hebben verder geen "omkadering" bij nodig....

https://www.youtube.com/watch?v=dhYjG6t71NA

Alhier zullen "managers" en bullshitjobbers ongetwijfeld wel weten te vertellen waarom we hier "niet competitief" zijn.....
Bullshitjobbers zag ik ook veel in de industrie. Ik dacht vaak bij mezelf wat een meerwaarde hebben deze mensen op de productie.

Ondertussen zijn we 20 jaar verder, en de bullshitjobbers zijn enkel maar toegenomen in aantal.
Dat dit te koste gaat van het loon van de mensen die het werk moeten verzetten ...
Oud 1 oktober 2024, 14:51   #67
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons hopen voor Jonathan dat hij beseft zelf ook stevig in de categorie "bullshitjobbers" te vallen...
Nog een artikel dat interessant is:

In veel bedrijven praten mensen de hele dag en dan denken ze dat ze gewerkt hebben. Dat is dodelijk voor een onderneming’ Roland Duchâtelet zal wel niet onder de bullshitjobbers vallen. Wat hij schrijft over onze universiteiten en al die doctorerenden daar ...

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'

Laatst gewijzigd door Vlad : 1 oktober 2024 om 15:05.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2024, 16:03   #68
Onzijdig
Europees Commissaris

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Nog een artikel dat interessant is:

In veel bedrijven praten mensen de hele dag en dan denken ze dat ze gewerkt hebben. Dat is dodelijk voor een onderneming’ Roland Duchâtelet zal wel niet onder de bullshitjobbers vallen. Wat hij schrijft over onze universiteiten en al die doctorerenden daar ...
Ganse dag vergadering, gelul, absurde idiote voorstellen enz..
Zelf meegemaakt, op het einde van de dag niks verandert. 1 nieuw agendapunt : volgende week terug vergaderen.
Om kotsmisselijk van te worden, directie die maar aan 1 ding denkt (centen). + politici die mee hun stempel wouden drukken.
Consultants die het bedrijf doorlichten, heel het bedrijf op stelten hebben gezet en daarna verdwijnen met hun zakken goed gevuld.
Onzijdig is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2024, 11:24   #69
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard Elon had gelijk.....

....door,toen hij Twitter overnam in de kortste tijd meer dan 70% van de werknemers te ontslaan en de firma te verlossen van alle overbodige infrastruktuur.....

Want ja,hij had een kemel begaan zwaar te betalen voor die farce,maar dat belette hem niet de firma (toen een grote chatroom,tegenwoordig....een grote chatroom) bij te snijden tot meer correcte afmetingen .....

Hij kreeg genoeg flak over zich heen,ook de "industry" deed alsof ze heel geschockeerd was want,let's face it,de zgn "tech industry" zit volgepompt met kompleet nutteloze mensen...De aantallen zijn "nodig" om een aura van "groei" te introduceren zodat meer idioten nog meer aandelen op de beurs kopen...De typische "social media" techfirma heeft nauwelijks voldoende inkomsten uit wat ze doen (zelfs inclusief reclame)...het is een aanhoudend streven de BEURSWAARDE hoog te houden die de prioritet is van mensen als Marc Zuckerburg etc....

https://www.youtube.com/watch?v=hAwtrJlBVJY

Zoals de maker van het YT programma uitlegt (van begin dit jaar) geven de anderen Elon uiteindelijk gelijk en zijn ze bijna onafgebroken bezig al de bullshitjobbers,die eigenlijk nooit aangeworven hadden MOGEn worden.....weg te duwen.....Want uiteindelijk ZAL "aandeelhouderswaarde" ineenklappen op de beurs (ik heb het in mijn leven al 3 keer gezien.... )?Firmas die daar niet klaar voor zijn ,zijn DOOD......

Ondertussen bewijst Elon,met zijn "X",hoe gering de ECHTE waarde van zo een chatroom eigenlijk wel is,hoe moeilijk het is daar ECHTE waarde aan te geven........

Facebook zal hetzelfde meemaken....ik weet het,het wordt al 10 jaar gezegd,maar de klap kan hard aankopen als Marcske op dat moment nog met ettelijke duizend pseudo-jobbers (zo met blauw haar en neusringen et al)opgescheept zit.

De weinige echte PROGRAMMEURS ,mensen die effectief originele code KUNNEN schrijven,op verschillende platforms, moeten zich NOOIT zorgen maken....Er is altijd werk voor hen.

Laatst gewijzigd door kelt : 7 oktober 2024 om 11:45.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2024, 08:06   #70
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hoe minder beschikbaar personeel, hoe sneller jobs zullen verdwijnen.
Het is net door te weinig beschikbaar (of door te duur personeel) dat er automatisatie komt en dat daarvoor een industrie opgericht werd.
En dus kunnen we automatiseren, meer produceren en die winsten verdelen met een basisinkomen.

Dat zou pas een mensenrecht zijn op een wereld waarop het gros automatiseert.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2024, 06:48   #71
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Over welke werknemers zou het hier gaan ? Cafetariaplan, wasda ? Ik moet al veel moeite doen om het verlof waar ik recht op heb te krijgen, laat staan er bijkomende aan te vragen en te krijgen.

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'

Laatst gewijzigd door Vlad : 10 oktober 2024 om 06:49.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2024, 20:17   #72
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En dus kunnen we automatiseren, meer produceren en die winsten verdelen met een basisinkomen.

Een basis inkomen om op uw luie kloten te zitten?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2024, 20:27   #73
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Wie gaat die automatisatie onderhouden en verbeteren om de hordes mensenrechteneisers in de pampers te houden?

Waarom zou ik dat doen, als een basisinkomen samen met wat creativiteit me meer plezier kunnen bezorgen?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be