Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 september 2018, 12:11   #1741
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Gisteren 7 VINs Europese versies laten registreren:
(Vehicle Identification Number)

Citaat:
https://twitter.com/Model3VINs?ref_s...n-expansion%2F

Model 3 VINs? @Model3VINs
24 sep.
#Tesla registered 7 new European #Model3 VINs (116264-116270). 4 AWD and 3 RWD.
Idem: https://electrek.co/2018/09/25/tesla...ean-expansion/

Laatst gewijzigd door Micele : 25 september 2018 om 12:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 12:33   #1742
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Gisteren 7 VINs Europese versies laten registreren:
(Vehicle Identification Number)


Idem: https://electrek.co/2018/09/25/tesla...ean-expansion/
Ze gaan de 49k versie nog een tijdje melken, nu in Europa, Australie en N-Zeeland aan de beurt.

Dan pas ga je de 35k versie zien verschijnen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 14:05   #1743
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze gaan de 49k versie nog een tijdje melken, nu in Europa, Australie en N-Zeeland aan de beurt.

Dan pas ga je de 35k versie zien verschijnen.
Denk ik ook, de 35k versie zal pas april 2019 komen, na Q1-2019.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 14:31   #1744
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

September wordt een recordmaand voor deliveries.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 14:34   #1745
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Er gaat het gerucht dat de performance optie louter een software aanpassing is. Alle AWD wagens zouden dit aankunnen.

Kost u 11k dollar.

De marges gaan debiel hoog zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 14:37   #1746
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En als de haters nu weer komen klagen:

Volvo doet exact hetzelfde met haar T2-T5 motoren bvb.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 15:18   #1747
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er gaat het gerucht dat de performance optie louter een software aanpassing is. Alle AWD wagens zouden dit aankunnen.

Kost u 11k dollar.

De marges gaan debiel hoog zijn.
Ik meen toch ergens gelezen te hebben dat de performance een krachtigere motor heeft achteraan.

Ga het nog opzoeken: staat in de specstabel via Wikipedia, de performance heeft een 283 hp motor achteraan, de AWD heeft 252 hp achteraan, beide hebben ze vooraan dezelfde 197 hp-motor.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...Specifications

Systeemvermogen beide motoren wordt altijd bepaald door de software die de hoogte van batterijstromen stuurt/regelt naar de motoren. In de regel heeft de Performance qua e-motoren tot 31 hp meer totaalmarge op papier.

Volgens de tabel is dat gestuurd systeemvermogen momenteel (kan ooit meer worden door software aanpassing):
- 346 hp total voor de AWD
- 450 hp total voor de AWD Performance



In Tilburg wordt een derde assemblage-vestiging voorbereid, zou over een pand van 36.000 m² gaan:

Citaat:
https://www.ad.nl/tilburg/tesla-rijd...er-3~aa7c1f3f/

Tesla rijdt in Tilburg door naar vestiging nummer 3

TILBURG - Zonder daar ruchtbaarheid aan te geven betrekt Tesla in Tilburg een derde vestiging, ditmaal voor de Europese opslag van onderdelen van zijn elektrische auto's. De bewegwijzering staat er al wel.

Ben Ackermans 21-09-18

Het Amerikaanse bedrijf huurt het logistieke complex dat recent is opgeleverd aan de Dongenseweg op bedrijventerrein Vossenberg West, bij de rotonde met de Gesworenhoekseweg.

Het gaat om een pand van 36.000 vierkante meter, dat in twee bijna even grote delen is gesplitst. Het ligt maar enkele honderden meters van de twee andere Tesla-vestigingen.

Tesla heeft de ruimte nodig als onderdelenmagazijn, onder andere voor het Model 3, de vriendelijkst geprijsde auto. De producent reageerde vrijdag nog niet op vragen van het BD.

Het bewuste complex is ontwikkeld door en was eigendom van de bedrijven Remmers uit Tilburg (die het ook bouwde) en Mobion uit Oisterwijk en de familie Versteijnen. Zij opereerden onder de naam Ontwikkelingscombinatie De Scheg, zoals de locatie bekend stond. Die verkocht het vorig jaar aan een investeerder die inmiddels is opgegaan in Aberdeen Standard Investments.

De Tilburgse tak van vastgoedmakelaar Industrial Real Estate was in alle fases bij het project betrokken. Maar Bart Schraven van dit kantoor zegt niet in op te mogen gaan op de huur door Tesla.

Wethouder Berend de Vries (D66, economie) kent de details niet, maar is blij met de invulling van het complex op een locatie die 'heel lang op herontwikkeling heeft moeten wachten'. ,,Tesla kiest blijkbaar voor continuïteit in de operatie die het in Tilburg heeft. Dat is goed. Een mooie klant."
Ofwel verwacht Tesla hogere verkoopcijfers S/X of het is al wat voor het model 3.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 september 2018 om 15:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 15:25   #1748
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik meen toch ergens gelezen te hebben dat de performance een krachtigere motor heeft achteraan.
Ga het nog opzoeken: staat in de specstabel via Wikipedia, de performance heeft een 283 hp motor achteraan, de AWD heeft 252 hp achteraan, beide hebben ze vooraan dezelfde 197 hp-motor.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...Specifications

In Tilburg wordt een derde assemblage-vestiging voorbereid, zou over een pand van 36.000 m² gaan:


Ofwel verwacht Tesla hogere verkoopcijfers S/X of het is al wat voor het model 3.
Ik heb een verhaal gelezen ergens van een gast die een P model had besteld, en een AWD kreeg. Toen hij kloeg hebben ze zijn auto even binnen gehaald, ander badge op gezet, rode remmen en zijn software aangepast. Op een uur tijd had hij een P model.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 15:34   #1749
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb een verhaal gelezen ergens van een gast die een P model had besteld, en een AWD kreeg. Toen hij kloeg hebben ze zijn auto even binnen gehaald, ander badge op gezet, rode remmen en zijn software aangepast. Op een uur tijd had hij een P model.
Dat zou zeker kunnen ook met de op papier iets zwakkere e-motor achteraan (max 252hp), tot 450 hp systeemvermogen via software geregeld zal niets uitmaken. Rekenkundig is het wel 449 hp of 1 hp minder.
Citaat:
AWD Power
346 hp (258 kW) total
252 hp (188 kW) rear & 197 hp (147 kW) front = rekenkundig tot 449 hp.
*Performance Power
450 hp (340 kW) total

*283 hp (211 kW) rear & 197 hp (147 kW) front =rekenkundig tot 480 hp.
Het kan natuurlijk ook zijn dat alle AWD standaard al die *283 hp motor hebben en dat de 252 hp-motor wegens productievereenvoudiging niet meer gebruikt wordt.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 september 2018 om 15:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 15:44   #1750
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik weet dat jouw aanname is dat de fixed costs lineair meestijgen met de productie. Maar ik zie daar geen logische reden voor. De productiekost (uren, robotten, stukken, grondstoffen) zitten in die marge verrekend he.
Uren, stukken, grondstoffen, ... zijn variabele kosten.
Het klopt dat er een deel kosten fixed zijn ongeacht de productie, maar er nog heel wat andere kosten die wél meegroeien met de productie en die Tesla onderbrengt onder de rubriek operationele kosten.

Hun 'verticale integratie' is daar net mee verantwoordelijk voor.

Citaat:
Tesla draaide iets meer dan 600 miljoen euro gross profit met 0 % marge op de Model 3 (lees: gross profit komt voornamelijk van S en X).

Als er 56 000 Model 3's worden geleverd in Q3 tegen 60 000 dollar het stuk en met 15 % marge kan je het rekensommetje zelf ook wel doen he....
Dan kom ik op $500 miljoen extra. Hun operationele kost nekte hen vorige keer wel he.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 18:48   #1751
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Uren, stukken, grondstoffen, ... zijn variabele kosten.
Het klopt dat er een deel kosten fixed zijn ongeacht de productie, maar er nog heel wat andere kosten die wél meegroeien met de productie en die Tesla onderbrengt onder de rubriek operationele kosten.

Hun 'verticale integratie' is daar net mee verantwoordelijk voor.
Tesla heeft naar uw commentaar geluisterd. In Q2 heeft men "met man en macht" de productie vooruit geduwd: volle parkings, alle hens aan denk. Voor een piek van 5000 wagens/week.

In Q3 is er beduidend minder personeel aan het werk, volgens beren die de (personeels)parking in de gaten houden (je hebt er zo van die ja), maar de productie schommelt tussen 4000 en 4500 wagens per week. Dankzij batch productie & toch enige optimalisatie. Tesla zelf bericht van 30 % minder manuren per wagen.

Ik denk dat ze ipv maximale productie hebben gekozen voor de route naar winst, en dat kan inderdaad zijn dat ze iets minder produceren maar iets goedkoper produceren.




Citaat:
Dan kom ik op $500 miljoen extra. Hun operationele kost nekte hen vorige keer wel he.
Verleden kwartaal hadden ze ook 120 miljoen euro in de boeken staan omwille van de 3000 ontslagen. Die zitten er nu ook niet meer in.

-717 + 500 + 120 = -97 miljoen euro

Als ze aan de kostenkant wat hebben gedaan, wat zo is, zullen ze volgens mij winstcijfers kunnen tonen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 19:02   #1752
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

De verwachte -enkel model 3- Q3-productie zal rond de 52.582 schommelen volgens Tm3-owners:

Citaat:
Q3 Production Estimate 52,582
So far in Q3 = 49,527
Past accuracy: 96.0% in Q2 2018. Estimate: 27,443, Actual: 28,578
98.4% in Q1 2018. Estimate: 9,609, Actual: 9,766
(Bloomberg tracker is wat optimistischer met 50.238 so far in Q3)

Gemiddelde verkoopprijs ASP is weer lichtjes gestegen (na eerdere daling) naar $ 60.254

De hamvraag is hoeveel van die ~52,6 k aantal echt bij de klant geraakt en geboekt is. Hopelijk veel minder transitwagens als in Q2...

Met model S en X (~25.000) zou 75.000 wagens mogelijk moeten zijn... (betekent maar 2.600 in transit, een absoluut minimumrecord)

Laatst gewijzigd door Micele : 25 september 2018 om 19:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 19:47   #1753
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb een verhaal gelezen ergens van een gast die een P model had besteld, en een AWD kreeg. Toen hij kloeg hebben ze zijn auto even binnen gehaald, ander badge op gezet, rode remmen en zijn software aangepast. Op een uur tijd had hij een P model.
Een echte mirakel auto die Tesla. We moeten nog juist een nieuwe kerk stichten voor de gelovigen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 19:54   #1754
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een echte mirakel auto die Tesla. We moeten nog juist een nieuwe kerk stichten voor de gelovigen.
Zeg het tegen mijn werkgever die voor 60k software heeft gekocht, en wilt hij extra features gebruiken hij nog eens 25k moet betalen.

Same deal. Welkom in de 21ste eeuw.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 19:55   #1755
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De verwachte -enkel model 3- Q3-productie zal rond de 52.582 schommelen volgens Tm3-owners:

(Bloomberg tracker is wat optimistischer met 50.238 so far in Q3)

Gemiddelde verkoopprijs ASP is weer lichtjes gestegen (na eerdere daling) naar $ 60.254

De hamvraag is hoeveel van die ~52,6 k aantal echt bij de klant geraakt en geboekt is. Hopelijk veel minder transitwagens als in Q2...

Met model S en X (~25.000) zou 75.000 wagens mogelijk moeten zijn... (betekent maar 2.600 in transit, een absoluut minimumrecord)
Eind Q2 zaten er 11 000 in transit.

M3 owners voorspelt meer dan 56 000 deliveries.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 20:06   #1756
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Eind Q2 zaten er 11 000 in transit.

M3 owners voorspelt meer dan 56 000 deliveries.
Oeps, die 11.000 transit van Q2 was ik rats vergeten. Mea culpa.

56.582 zie ik nu.

Dan kan 80k total deliveries mogelijk zijn.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 20:09   #1757
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zeg het tegen mijn werkgever die voor 60k software heeft gekocht, en wilt hij extra features gebruiken hij nog eens 25k moet betalen.

Same deal. Welkom in de 21ste eeuw.

Ja dat is allemaal mogelijk of denkt ge dat ik in mijn bedrijf nog met een Remington schrijfmachine van in de jaren 30 werk? Ik heb het over uw kritiekloze idolatrie van de Tesla. Dat heeft eerder het tegenovergesteld effect als ge hier ongelovige heidenen wilt overtuigen. Temeer dat andere merken niet stilzitten en binnen enkele jaren alle grote merken met electro auto's gaan buitenkomen met betere afwerking en mooiere modellen dan de huidige Tesla en hopelijk dat dan eindelijk het range probleem is opgelost.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 22:36   #1758
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja dat is allemaal mogelijk of denkt ge dat ik in mijn bedrijf nog met een Remington schrijfmachine van in de jaren 30 werk? Ik heb het over uw kritiekloze idolatrie van de Tesla. Dat heeft eerder het tegenovergesteld effect als ge hier ongelovige heidenen wilt overtuigen. Temeer dat andere merken niet stilzitten en binnen enkele jaren alle grote merken met electro auto's gaan buitenkomen met betere afwerking en mooiere modellen dan de huidige Tesla en hopelijk dat dan eindelijk het range probleem is opgelost.
Ik heb geen interesse om u te "overtuigen". Ik ben er vrij zeker van u blijft rijden met uw amerikaanse V8 slee.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 22:40   #1759
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En uw heilig geloof in de klassieke autofabrikanten is misplaatst. De geschiedenis heeft reeds meermaals bewezen dat nu groot zijn geen zekerheid is om dat morgen nog te zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 13:16   #1760
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Oeps, die 11.000 transit van Q2 was ik rats vergeten. Mea culpa.

56.582 zie ik nu.

Dan kan 80k total deliveries mogelijk zijn.
Tesla m3owners-site is net geupdated...
Volgens: https://docs.google.com/spreadsheets...GcQCl/pubhtml# / Delivery

Estimate deliveries opgetrokken naar 60k (59.936)

Ze zijn de laatste 2weken-Q3 met een lange eindsprint bezig, productie M3 naar ~ 5964/week gestegen.

Het ziet er goed uit als ze die nog in de laatste 4 dagen kunnen leveren.
Met S/X erbij (25k) is 80k haalbaar. (5k transit naar Q4-2018)

(de Bloomberg M3-tracker is nog niet aangepast)


edit: nu dat ik terug de link controleer verschijnen de oude cijfers terug...
Citaat:
This page was last updated 17 min ago on 26 Sep 2018 at 05:00:19 PST
straks nog eens linken.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 september 2018 om 13:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be