Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 januari 2003, 10:04   #21
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esceha
Oud, aangepast en (helaas) nog steeds actueel)

Integratie, Ja of nee.....

Ik zeg altijd dat het woord "integratie" onjuist wordt gebruikt. Integratie gaat namelijk ten koste van de eigen identiteit en dat is toch wat veel allochtonen niet willen en voor mij ook zelfs niet behoeven. Daarom is "assimilatie" beter op zijn plaats. Assimilatie is een vorm van integratie, doch met het duidelijk (gedeeltelijk) behouden van eigen cultuur; het z.g. smeltkroes effect. Allochtonen weten blijkbaar wel het verschil, want via de media gebruiken zij terecht wel vaak het woord assimileren.

.[/i]
vraagske is het juist niet omgekeerd?
is integratie niet met behoud van stukje eigen cultuur en assimilatie is toch volledig aanpassen?
Precies Moon. Maar het behoort tot de taktiek van extreem en racistisch rechts om integratie en assimilatie bewust door elkaar te klutsen al naargelang het publiek.

Integratie vervat enkel het beheersen van de streektaal en het respecteren van rechten en plichten, maar met behoud van eigen tradities, waarden & normen, vrijheid van religie enz...

Assimilatie, dat wat de NV.A, het Liberaal Appél en vooral het racistische Vlaams Blok voorstaan omvat het totale en onvoorwaardelijke opgaan in de dominerende cultuur met verlies van alles wat aan de vorige origine kan herinneren.

Wat het Vlaams Blok betreft, zegt het wel A (assimilatie) maar bedoelt het B: "Allochtonen: oprotten of oprotten"
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 10:19   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Integratie vervat enkel het beheersen van de streektaal en het respecteren van rechten en plichten, maar met behoud van eigen tradities, waarden & normen, vrijheid van religie enz...

Assimilatie, dat wat de NV.A, het Liberaal Appél en vooral het racistische Vlaams Blok voorstaan omvat het totale en onvoorwaardelijke opgaan in de dominerende cultuur met verlies van alles wat aan de vorige origine kan herinneren.
Ziedaar reeds nr 3 die er aldus over denkt.
Integreren=zonder volledig verlies van eigenheid
Assimileren=quasi totale gelijkschakeling
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 10:57   #23
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Integratie vervat enkel het beheersen van de streektaal en het respecteren van rechten en plichten, maar met behoud van eigen tradities, waarden & normen, vrijheid van religie enz...

Assimilatie, dat wat de NV.A, het Liberaal Appél en vooral het racistische Vlaams Blok voorstaan omvat het totale en onvoorwaardelijke opgaan in de dominerende cultuur met verlies van alles wat aan de vorige origine kan herinneren.
Ziedaar reeds nr 3 die er aldus over denkt.
Integreren=zonder volledig verlies van eigenheid
Assimileren=quasi totale gelijkschakeling
Als je zou twijfelen aan wat precies het Vlaams Blok bedoelt, kan je het nog altijd vragen aan Senator Zagemeel72, die zal je graag in uiterst fijne en diplomatische bewoordingen, bevestigen wat ik hier zo bruusk over het Blok heb neergepoot
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 13:04   #24
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

In Nederland bestaan veel moppen over domme Belgen. Ik doe niet mee aan die generalisering, doch ik heb ooit eens gezegd, dat als een (Nederlandse) Limburger naar België verhuist, het gemiddelde IQ van beide landen stijft. Een beetje moeilijk te begrijpen wellicht voor degenen onder u, waarvan ik heb vastgesteld dat zij niet kunnen lezen. althans niet blijken te begrijpen hetgeen zij lezen.

Alhoewel ik moe wordt van eigenwijsheid, dwingt de ooit door mij gevolgde cursus educatie mij, op basis van het grondbeginsel daarvan "dat herhalen de kracht is van het leren" het nog maar eens te proberen. Voorts meen ik op basis van respect voor elkanders ideologie niemand te mogen uitsluiten van het recht op genieten van mijn wijsheid. Diverse naslagwerken bevestigen mijn gelijk. (Mijn God wie ben ik dat ik dit doen mag, en de ongelovige Thomassen waar Uw Zoon ook al zo'n last van had mag overtuigen.)
Cor Schorel.
=
Taalles wordt nu LEESles.....

Integratie (culturele):
De hiervoor door mij geciteerde explicatie bevat het woord "samenhang", alsmede de zinsneden "EEN kenmerkende basismentaliteit" en "aanpassing van een etnische groepering aan de dominante cultuur ten koste van de eigen identiteit".
Ook Kramers "Vreemde woordentolk" spreekt over "Het tot stand brengen van een eenheid" en "opgaan in EEN geheel", met daarbij zelfs specifiek melding van opnemen van een ander ras in een bestaande samenleving.
-
Assimilatie (psychologisch):
De hiervoor door mij geciteerde explicatie betekent dat nieuwelingen zich aanpassen aan reeds aanwezige kennis, doch dat de eigen inbreng ingepast - en derhalve behouden - in de bestaande situatie.
-
Assimilatie (sociologisch):

De hiervoor door mij geciteerde explicatie betekent dat de oorspronkelijk op die plaats geldende cultuur (meestal) blijft behouden.
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 13:30   #25
Merlin
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 december 2002
Locatie: waasland
Berichten: 68
Standaard

Circe, uw bericht is een staande ovatie waard!
Bravo
Ik was ook ooit links maar schaam mij nu mateloos in de beslissingen die die linkse partijen nemen dat ik mezelf nu centraal rechts beschouw.
Merlin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 14:16   #26
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Integratie en/of assimilatie zijn voor individuelen. Waar op de wereld en/of wanneer in de geschiedenis is integratie (van een grote groep)gelukt? Vreemdelingen zijn welkom, ze mogen in cultuureilandjes hun zeden en gewoonten gerust koesteren, maar wanneer ze op straat verschijnen, dienen ze zich aan onze cultuur aan te passen!
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 16:30   #27
Frolic
Burgemeester
 
Frolic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vlaanderen, solidair met de wereld
Berichten: 576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Integratie en/of assimilatie zijn voor individuelen. Waar op de wereld en/of wanneer in de geschiedenis is integratie (van een grote groep)gelukt? Vreemdelingen zijn welkom, ze mogen in cultuureilandjes hun zeden en gewoonten gerust koesteren, maar wanneer ze op straat verschijnen, dienen ze zich aan onze cultuur aan te passen!
En wat is aanpassen? Geen hoofdoek? Geen traditionele kleding? Wat is voor u aanpassen? Moet iedereen zich dan aanpassen? Joden, Hare Krischna, Sikhs,... Is een cowboyhoed wel iets van onze cultuur? Zijn cowboylaarzen uit onze cultuur?
__________________
But we are all bourgeois now Once there was class war. But not any longer Because baby we are all bourgeois now So go out and make your way in the world
We're free to choose
Frolic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:39   #28
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Frolic:
En wat is aanpassen?
Ydde:
Aanpassen bestaat vooral uit afzweren wat in hun land van herkomst schering en inslag is zoals bijvoorbeeld: geen stierengevechten organiseren, geen ongelovigen vogelvrij verklaren, geen wapens dragen, herkenbaar zijn op hun identeitskaarten, geen godsdienst boven staatgezag verklaren, geen terorristische aanslagen voorbereiden, onze nationaliteit op onwettige manier bezitten, de wetten op het nachtlawaai respecteren enz ... dat zou al een beging zijn!
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 19:42   #29
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

De vreemdelingen die zich 'gedragen', 't is te zeggen leren, werken, opvoeden, kinderen naar school sturen, etc.... mogen van mijn part blijven en mits de nodige voorwaarden Belg worden.

De vreemdelngen met slechte bedoelingen (zoals bijvoorbeeld Jahjah of die radicale imams), de straatvechters die aan rellen meedoen en de straatcriminelen van vreemde landen moeten zonder pardon buiten.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 21:41   #30
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merlin
Circe, uw bericht is een staande ovatie waard!
Bravo
Ik was ook ooit links maar schaam mij nu mateloos in de beslissingen die die linkse partijen nemen dat ik mezelf nu centraal rechts beschouw.
U bedoelt dus: omdat gelijkgestemden zoals u, linksen dus, plots afwijkend gedrag vertonen, gaat u dus maar zelf uw eigen ideologie verloochen en rechts worden?

Ooit was ik links en ik zal dat wel altijd blijven. Dat er ook idiote linksen rondlopen, daar kan ik toch niets aandoen.
Als geel je lievelingskleur is, en je buurman die je niet kan luchten koopt ook een gele auto, hou je dan ineens niet meer van geel?
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2003, 12:55   #31
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

Welkom in de wakkere wereld.

Tegen de lezers die mij (beginnen te) begrijpen, zeg ik welkom in de wakkere wereld. Het gevolg daarvan is echter wel dat u gezwets van bijvoorbeeld Frolic moet aanhoren zoals (citaat) "En wat is aanpassen? Geen hoofdoek? Geen traditionele kleding? Wat is voor u aanpassen? Moet iedereen zich dan aanpassen? Joden, Hare Krischna, Sikhs,... Is een cowboyhoed wel iets van onze cultuur? Zijn cowboylaarzen uit onze cultuur?" Daar went u echter wel aan.

U bent nog slechts een kleine stap verwijderd van het tijdstip waarop men u verwijten zal gaan maken en u door de zogenaamd "politiek correcten" extreem rechts zal worden genoemd. Ik schreef daar ooit het volgende over. De namen van de door mij genoemde partijen kunnen uiteraard worden vervangen door vergelijkbare in Belgie. En om de zaak compleet te maken citeer ik via een aparte reaktie een bericht over hoe extreem links - mij mij de multiculturele samenleving wil opdringen - zich gedraagt, gevolgd door een citaat waaruit blijkt dat zij dermate zwakzinnig zijn, dat men oproept voor steun aan de moordenaar van Pim Fortuyn.
Cor Schorel
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2003, 12:57   #32
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

"Waarom noemt men MIJ eigenlijk extreem"?

.....(citaat uit een door mij op Internet gevoerde discussie) ".....extreem-rechts"
Zelf hanteer ik altijd de slogan "Niet links, Niet rechts, maar recht door zee, en altijd glashelder" De betiteling links en recht komen uit de tijd van de Franse koningen. De koningsgezinden zaten bij een vergadering rechts. Wij kennen de term "hij/zij is mijn rechterhand" die niet alleen dient te worden verklaard dat hij of zij zo handig is, maar heeft mede te maken met getrouwheid. Met rechts is dus in de basis niets onjuist. Sterker nog. Het dient te worden gezien als de basis van getrouwheid.

Ik acht derhalve voldoende moverende reden aanwezig mij af te vragen waarom vaderlandslievend gedachtegoed en het steven naar behoud van waarden, normen, veiligheid en cultuur altijd onmiddellijk als extreem wordt gezien. GroenLinks en SP heten "niet extreem te zijn, doch politiek correct". En dat met als basis de communistische gedachte met ruim 55.000.000 doden.....
En zij durven MIJ extreem te noemen.....
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2003, 12:58   #33
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

Ik heb uit mijn archief een interessant - willekeurig - artikel voor u opgezocht, waaruit blijkt dat u er goed aan heeft gedaan om uw mening te wijzigen. En dat wordt er hier nog niet eens gesproken over de aanslag in Kedichem waardoor Mevrouw Janmaat (Wil Schuurman) een been mist, en bijvoorbeeld het feit dat een honkbalknuppel-ploeg
onder de leiding van het SP Eerste Kamerlid in Leiden de ondersteuners van een vaderlandslievende partij in elkaar sloeg. En zo zijn er meer voorbeelden van het wangedrag van extreem linkse zwakzinnigen.
Cor Schorel.


(Integraal citaat)
GESUBSIDIEERDE LINKSE ACTIVISTEN .
-
Onderstaand artikel van Jan van Klinken in het REFORMATORISCH DAGBLAD van 17 mei 2002 past uitmuntend in ons Project:
"De waarheid over de subsidie industrie."
Het wordt tijd dat steeds meer mensen zich gaan realiseren waarvoor hun belastinggeld wordt gebruikt.
-
Geen vat op extreem links.

Niet alleen dierenactivisten maar ook andere radicalen hadden vrij spel.
Door Jan van Klinken

Ze hebben tal van gebouwen in brand gestoken, inbraken gepleegd, politiefunctionarissen in gevaar gebracht, bomaanslagen op hun naam staan en massale onlusten georganiseerd.

De schade die extreem linkse activisten in twintig jaar tijd hebben aangericht is enorm. Justitie en het inlichtingenwezen hebben er nooit echt vat op kunnen krijgen.
Een nieuw kabinet heeft goede redenen daarin verandering te brengen.

Als CDA-kamerlid Mosterd op zondagavond 8 september 1996 de hervormde kerk in Putten verlaat, ziet hij vanaf het industrieterrein zwarte rookwolken omhoog stijgen.

De brand blijkt bij een kippenslachterij te zijn. Vijf vrachtwagencombinaties en drie opleggers gaan die avond in vlammen op. Vier combinaties raken zwaarbeschadigd. De schade loopt volgens de politie in de miljoenen guldens.

Het bedrijf zelf blijft gespaard dankzij het koelbloedig optreden van een chauffeur.
Hij woont vlak bij het bedrijf en weet een brandende vrachtwagen die dicht bij het pand staat te verplaatsen.

De brand is het werk van dierenactivisten.
Zij zijn in die tijd zeer actief op de Veluwe. Vorige week stelde de organisatie van pelsdierenfokkers NFE in deze krant aan de kaak dat het Dierenbevrijdingsfront (DBF) sinds begin jaren negentig talloze branden heeft gesticht en voor vele tientallen miljoenen guldens schade heeft veroorzaakt, maar dat er al die tijd geen enkele verdachte is gearresteerd.
Kamerlid Mosterd heeft deze week opheldering bij justitie gevraagd over het gebrek aan resultaten van het opsporingsonderzoek. Al eerder eisten hij en fractiegenoten uitleg over het onderzoek van justitie naar de activiteiten van het DBF.
-
Verrast.

Ook lijsttrekker Teeven van Leefbaar Nederland heeft zich in dit debat gemengd. Uit een televisie-interview dat hij begin deze week gaf, bleek dat justitie en de Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD) niet alleen hebben gefaald bij de opsporing van dierenactivisten, maar ook bij het vergaren van informatie over andere extreem linkse groepen.
Teeven was tot voor kort werkzaam als officier van justitie in Amsterdam.
Naar aanleiding van de moord op Pim Fortuyn, waarvan de radicale activist Volkert van der G. wordt verdacht, pleit hij voor meer onderzoek naar wat hij omschrijft als „extreem linkse groeperingen."
Hij vindt dat politie en justitie de afgelopen jaren te vaak door acties vanuit die hoek zijn verrast. Ter illustratie noemde hij de massale onlusten tijdens de eurotop in 1997.

Het is niet voor het eerst dat de inlichtingendiensten en het justitieel apparaat geen vat blijken te hebben op het radicale actiewezen.
Als bekend voorbeeld geldt het onderzoek naar de Makro-branden en andere RaRa-aanslagen in de jaren tachtig. De schade die daarbij werd aangericht, was enorm. Bij de Makro-branden werd een tweetal panden volledig in de as gelegd. De schade bedroeg zo'n 170 miljoen gulden.
De verantwoordelijkheid voor de branden werden opgeëist door de " Revolutionaire anti-Rassistische axie" oftewel RaRa.
Ze waren bedoeld om het SHV-concern, eigenaar van de Makro's, te dwingen de zakelijke activiteiten in Zuid-Afrika te staken.
-
RaRa eiste ook de verantwoordelijkheid op voor bomaanslagen, waaronder een bij het ministerie van Sociale Zaken en de ander op de woning van de toenmalige staatssecretaris Kosto van Justitie.
Het huis van de PvdA-bewindsman was als doel uitgekozen omdat Kosto een te streng asielbeleid zou voeren.
-
Het grof geweld dat de activisten van RaRa claimden, veroorzaakte een grote schok in de samenleving. Het was politie en justitie er veel aangelegen dit netwerk op te rollen, maar dat is nooit gelukt.
Wel legde de Centrale Recherche Informatiedienst (CRI) een lijst aan van mogelijke daders. Daarop kwam onder andere Wijnand Duyvendak voor, de latere GroenLinks-politicus die deze week doordrong tot de Tweede Kamer.
De lijst met namen leverde in eerste instantie negen verdachten op. Maar voordat de politie een inval deed, liet een BVD'er informatie los over de op handen zijnde actie. Zodoende waren alle betrokkenen gewaarschuwd.
-
Toen stond al vast dat het onderzoek erg moeilijk zou worden.
Gehoopt werd nog dat de arrestanten tijdens langdurige verhoren wel zouden doorslaan maar ze bleven hardnekkig zwijgen.
Uiteindelijk bleef er maar één verdachte over: René R., van wie een vingerafdruk op een ontsteker werd gevonden. Hij werd in eerste instantie veroordeeld, maar ging in hoger beroep vrijuit.
Na de aanslag op het huis van Kosto ontbood de politie nog twee andere verdachten, Krikke en Müter, maar ze kwamen niet eens voor het hekje. Bij gebrek aan bewijs moest justitie hun zaak seponeren. Ze kregen een vergoeding van 230.000 gulden.
-
Bluf!

Ook een justitiële actie tegen het radicalenblad Bluf! leverde niets op.
Het blad was zeer berucht. Het publiceerde niet alleen instructies voor het vervaardigen van explosieven, maar bijvoorbeeld ook geheime stukken die waren buitgemaakt bij een inbraak bij het ministerie van Economische Zaken.
Het geheel ging vergezeld van de oproep "Inbreken kan iedereen" en van een lijstje met namen en adressen van topambtenaren van het ministerie. Ook de weken dat de ambtenaren met vakantie waren, stonden erbij.
„Voor mensen met gewetensnood:
onderstaande personen zijn de directeur-generaal van energie, zijn plaatsvervanger en topmedewerkers van de directie elektriciteit en kernenergie. Als zodanig zijn zij verantwoordelijk voor de bouw van nieuwe kerncentrales. Verstoor de rust van deze onruststokers."

Redacteur van Bluf! was de eerdergenoemde Wijnand Duyvendak, thans kamerlid voor GroenLinks.
Nadat het blad geheime stukken had gepubliceerd van de militaire inlichtingendienst deed de politie een inval bij de huisdrukker van Bluf!, de Raddraaier, en confisqueerde de hele oplage van het blad. Weer mis. De redactie vocht de rechtmatigheid van de inbeslagname aan en won ten slotte bij het Europese Hof. De Nederlandse Staat moest het blad een schadevergoeding van 60.000 gulden betalen.

Eveneens mislukte een poging van justitie om het boek "De Tragiek van de Geheime dienst" tegen te houden. Het boek werd verspreid via uitgeverij Ravijn. Redactielid: Wijnand Duyvendak.
In het boek waren foto's, privé-adressen en telefoonnummers te vinden van politiefunctionarissen. Een aantal van hen zag zich genoodzaakt te verhuizen.
In kort geding wees de rechter de eis van justitie toe. Ravijn mocht het boek niet meer verspreiden. Maar de extreem linkse organisatie X-Y, die veel radicale actiegroepen financierde, nam de distributie over.
Weer had justitie het nakijken.

Triest was eveneens de afloop van de politieacties tijdens de eurotop in Amsterdam in 1997. Om te voorkomen dat actievoerders de top onmogelijk zouden maken, ging de politie over tot preventieve arrestaties.
Niettemin vonden er op grote schaal onlusten plaats. Bovendien waren de aanhoudingen onrechtmatig, zo bepaalde de rechter naderhand. Veel opgepakte arrestanten kregen een schadevergoeding.

Het enige echte wapenfeit was de arrestatie van Onkruit-activisten in 1984.
Deze militante groep pleegde inbraken bij militaire complexen, stal geheime defensiestukken en vernielde
objecten. Bij een van de acties werden vijf verdachten opgepakt. Ze kregen zes weken gevangenisstraf.

Te gevoelig

Onderzoeker Peter Siebelt, kenner van de links-radicale beweging, wijt de magere oogst van politie en justitie voor een deel aan gebrekkig optreden. „De ene keer werden beginnersfouten gemaakt, een andere keer was er niet zorgvuldig gewerkt. De politieke en juridische slagkracht van de tegenstanders werd zwaar onderschat. Gevolg was onder andere dat de BVD steeds minder mocht."

Maar er was volgens hem meer aan de hand. „Er zijn duidelijk aanwijzingen dat sommige zaken bewust stuk werden gemaakt. Er werd heel duidelijk gelekt.
Soms speelden ook andere overwegingen een rol. De politie heeft telefoongesprekken afgeluisterd van actievoerders die de brand bij de Makro in Nuth hadden gesticht. Een van hen was een dochter van een prominent politicus. Er is geen vervolg op gekomen. De daders gingen vrijuit."

Siebelt beschikte in die tijd over informatie uit de eerste hand. Hij had een beveiligingsbedrijf in Amsterdam. Desgevraagd adviseerde hij de politie een inval te doen bij het bureau van een politieke partij.
„Ik wist vrijwel zeker dat zich daar documenten bevonden die tot ontrafeling van het RaRa-netwerk hadden kunnen leiden. Maar die inval is er nooit gekomen. Politiek gezien lag dat kennelijk te gevoelig. Daardoor liep het hele onderzoek vast."

Hij kan niet nalaten om te wijzen op de verwevenheid tussen het actiewezen en een aantal linkse politieke partijen.
„Die dwarsverbanden zijn er al vele jaren. Inmiddels zijn diverse politieke vriendjes van activisten opgeklommen tot hoge posten op ministeries.

Als er een nieuw kabinet komt, mag het wel beginnen daarnaar een onderzoek te doen."

Hij vindt dat de nieuw te vormen coalitie tevens een parlementair onderzoek zou moeten instellen naar extreem links om duidelijk te krijgen hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren. De moord op Pim Fortuyn vormt daartoe in zijn ogen een zeer gerede aanleiding.
„Het wordt tijd dat de bezem erdoor gaat", vindt hij.

Activisten maken er bezwaar tegen dat ze op één lijn worden gezet met Volkert van der G. Ze zeggen zelf nooit geweld tegen personen te hebben gebruikt.
„Dat er bij de aanslagen in de jaren tachtig en negentig geen doden vielen, was meer geluk dan wijsheid. Zo ontsnapte de plaats Alphen aan de Rijn bij brandstichting door RaRa in 1987 aan een ramp doordat kon worden voorkomen dat een opslag van gasflessen en benzine de lucht inging."

Verder wijst hij op een boek uit datzelfde jaar met als titel "Parels voor de zwijnen". Het is uitgegeven door de politieke vleugel van de kraakbeweging. Ondertitel: "Verraders zijn mensen van de laagste soort, het soort waartegen alle middelen geoorloofd zijn".
Op de foto is een gebikvakmutste man te zien met een revolver. Het wapen is gericht op een viertal geknielde personen aan de waterkant.
Siebelt: „Hoezo niet gewelddadig tegen personen?"
(einde citaat)
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2003, 13:02   #34
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

En nu.....

En nu????? En nu u weer !!!!!
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2003, 18:38   #35
Merlin
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 december 2002
Locatie: waasland
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merlin
Circe, uw bericht is een staande ovatie waard!
Bravo
Ik was ook ooit links maar schaam mij nu mateloos in de beslissingen die die linkse partijen nemen dat ik mezelf nu centraal rechts beschouw.
U bedoelt dus: omdat gelijkgestemden zoals u, linksen dus, plots afwijkend gedrag vertonen, gaat u dus maar zelf uw eigen ideologie verloochen en rechts worden?

Ooit was ik links en ik zal dat wel altijd blijven. Dat er ook idiote linksen rondlopen, daar kan ik toch niets aandoen.
Als geel je lievelingskleur is, en je buurman die je niet kan luchten koopt ook een gele auto, hou je dan ineens niet meer van geel?
Ik zou zeggen kom uit je ivoren toren en kijk eens hoe het er op de straat aan toe gaat.
Verdraagzaamheid volledig akkoord. Ik werk hier op mijn werk samen met afrikanen, marokanen en turken. Ik heb met geen enkel van hen problemen. Maar ik ben wel al in Sint-Niklaas overvallen door een allochtoon, en wanneer je dan bij de federale politie een klacht gaat indienen, dan zegt daar de agent van dienst tegen u =" tja, jong wij zullen uw klacht noteren. maar wij hebben hier een kast vol met klachten over dezelfde persoon. Maar er komt geen schot in de zaak want het parket neemt de zaak niet aan". 4 jaar na data en er is nog steeds niks veranderd. Wanneer ik onlangs op een zaterdagavond na een avondje UCG in Antwerpen huiswaarts keer wordt ik tegen het lijf gelopen door een donker type (terwijl ik een poging doe hem te ontwijken). Ik krijg daar direct een aantal onaangename opmerkingen naar mijn hoofd gegooid. Maar tja tegen 3 man moet je niks beginnen. Ik zoals een bange hond (met de staart tussen de billen) met het vrouwtje verder richting wagen (Rooseveld parking). Wanneer ik iemand per ongeluk tegen het lijf loop heb ik altijd de neiging mij te verontschuldigen en ga ik geen arogante opmerkingen naar zijn hoofd slingeren! Ik weet ook wel dat ik dit ook met vlaamse of blanke jongeren kan tegenkomen, maar het lijkt me toch meer voor te komen met de allochtonen bevolking. Verstaan ze dan zelf niet dat ze zich in een slecht daglicht plaatsen? Of intreseert hun dat niet? Wat me toch ook opvalt is wanneer er een blake niet in de lijn loopt dat hij direct wordt aangepakty door het gerecht, uit eigen ervaring zie ik dit niet het geval is met allochtonen, want de persoon die me heeft afgeslagen met zijn motorhelm voor mijn geld loopt nog steeds vrij rond!
Ja, het kan natuurlijk dat de wachtlijsten bij het gerecht voor de allochtonen bevolking groter is. Ja het spijt me maar dit zijn de jamerlijke conclusies die ik moet trekken. En ik zal ook nooit op het vlaams blok of NVA stemmen, omdat ik denk dat er wel plaats is voor Belgié een plaats waar vlamingen en walen verdraagzaam kunnen samenleven. Er zijn tevens nog andere standpunten van de SP waar ik me niet mee kan verzoenen, onderanderen de verplichte aanwervingsquota voor migranten, en verkeersbeleid.
Merlin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2003, 04:39   #36
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

Geachte Merlin,

.....(citaat) ".....maar het lijkt me toch meer voor te komen met de allochtonen bevolking".
De zich "politiek correct" noemenden denken daar om voor mij onbegrijpelijke reden hééééééééééééél anders over. Zij hebben geen zicht op realitieit door hun bloedrode bril. Los van het feit dat de populatie in gevangenissen hen al tot andere gedachten had moeten brengen, kijken zij blijkbaar nooit naar het Nederlandse TV programma "Opsporing verzocht". Het volgen van slechts één uitzending geeft de wetenschap dat het gehalte allochtonen hoog is, en er zijn veel uitzendingen waarin zelfs sprake is van uitsluitend gekleurde daders.....

Ik meldde al het feit dat een (veel besproken) onderzoek van de politie te Rotterdam heeft aangetoond, dat er slechts bij 1 op de 100 zaken sprake is een dader waarbij (om het lied te citeren) "Neerlands bloed in d'adren vloeit".

En nu.....

En nu????? En nu is extreem links weer aan zet !!!!!

Cor Schorel.
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be