Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 december 2013, 14:35   #41
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Meer melodrama, graag.
Goed dat u durft toe te geven dat uw melodramatisch VB-gebash buiten alle proportie is.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 14:51   #42
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Goed dat u durft toe te geven dat uw melodramatisch VB-gebash buiten alle proportie is.
Herken je dan echt je eigen melodrama niet? Sneu.

Kijk mijn Duitse legerwannabe, mijn VB-gebash is buiten proportie in de zin dat ik het niet genoeg doe. En de reden dat ik het niet genoeg doe is omdat het Vlaams Belang zo extreem waardeloos, achterlijk, gestoord en walgelijk is dat ze zichzelf al kapotmarginaliseert. In een maatschappij die vooruit wilt gaan is zo'n racistische partij gewoonweg nefast. Een kanker.

En kijk, d�*t is melodrama.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 28 december 2013 om 14:53.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 14:57   #43
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die moet ik onthouden voor als mijn psychiater me de volgende keer zegt dat ik te rationeel ben.

Loop niet zo te koop met je psychiater man.
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 14:58   #44
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Herken je dan echt je eigen melodrama niet? Sneu.

Kijk mijn Duitse legerwannabe, mijn VB-gebash is buiten proportie in de zin dat ik het niet genoeg doe. En de reden dat ik het niet genoeg doe is omdat het Vlaams Belang zo extreem waardeloos, achterlijk, gestoord en walgelijk is dat ze zichzelf al kapotmarginaliseert. In een maatschappij die vooruit wilt gaan is zo'n racistische partij gewoonweg nefast. Een kanker.

En kijk, d�*t is melodrama.
2

Dat is het katholieke geloof alleen ook.
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 15:00   #45
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
2

Dat is het katholieke geloof alleen ook.
Het Katholieke Geloof is een huis ruïne met vele kamers, waarin mensen via de doop [strike]toetreden[/toetreden] geduwd worden. Een partij aanhangen getuigt van een bewust engagement voor een bepaalde set standpunten.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 15:04   #46
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Het Katholieke Geloof is een huis ruïne met vele kamers, waarin mensen via de doop [strike]toetreden[/toetreden] geduwd worden. Een partij aanhangen getuigt van een bewust engagement voor een bepaalde set standpunten.
Dat is het punt niet. Het is allemaal heel leuk dat het katholieke geloof veel kamers heeft, maar er zijn gewoon bepaalde zaken die ontwikkeling tegenhouden.

Of ga jij beweren dat de gemiddelde katholiek staat te springen voor wetenschappelijke ontwikkeling ?

En ja, ik generaliseer, maar soms is dat nodig.
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 15:15   #47
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Of ga jij beweren dat de gemiddelde katholiek staat te springen voor wetenschappelijke ontwikkeling ?
De gemiddelde katholiek staat voor zowel de standpunten van de wetenschap en de standpunten van de kerk onverschillig, lijkt me.

Pro-Vita en andere abortusverenigingen zijn in dit land met een meerderheid katholieken terecht verwaarloosbaar, en creationisten nóg meer. Er is geen partij die de katholieke belangen behartigt.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 28 december 2013 om 15:17.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 15:19   #48
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
De gemiddelde katholiek staat voor zowel de standpunten van de wetenschap en de standpunten van de kerk onverschillig, lijkt me.

Pro-Vita en andere abortusverenigingen zijn in dit land met een meerderheid katholieken terecht verwaarloosbaar, en creationisten nóg meer. Er is geen partij die de katholieke belangen behartigt.
De meeste katholieken zijn anders wel degelijk creationist. Daarbij zijn de meeste zo preuts als maar kan, wat slecht is voor het seksuele moraal.

Ik ben geen antitheist , omdat ik het vooral een persoonlijke keuze vind. Je kunt alleen moeilijk ontkennen dat bepaalde religieuze aspecten ontwikkeling in de weg kunnen zitten.
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 15:26   #49
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De meeste katholieken zijn anders wel degelijk creationist.
Nee, daar is geen enkel bewijs voor. Het officiële standpunt van de kerk is theïstische evolutie, en de meeste katholieken zijn qua standpunten een stuk linkser
Citaat:
Daarbij zijn de meeste zo preuts als maar kan, wat slecht is voor het seksuele moraal.
Jan en zijn kompanen behoren niet tot "de meeste katholieken", maar tot een obscure minderheid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je kunt alleen moeilijk ontkennen dat bepaalde religieuze aspecten ontwikkeling in de weg kunnen zitten.
Doe ik ook niet. Alleen betreffen die religieuze aspecten in het Christendom vooral Amerikaans fundamentalisme.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 15:32   #50
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Nee, daar is geen enkel bewijs voor. Het officiële standpunt van de kerk is theïstische evolutie, en de meeste katholieken zijn qua standpunten een stuk linkser

Jan en zijn kompanen behoren niet tot "de meeste katholieken", maar tot een obscure minderheid.

Doe ik ook niet. Alleen betreffen die religieuze aspecten in het Christendom vooral Amerikaans fundamentalisme.
1: Er waren anders maar zeer weinig tot geen katholieken die echt kritiek gingen uiten tegenover paus Benedictus.

2: Ik zeg dan ook nergens dat Jan en zijn kompanen tot de "meeste katholieken" behoren. Ik zeg alleen dat veel katholieken relatief preuts tegenover seks staan.

Of geloof jij serieus dat er katholieken bestaat die geen enkel probleem hebben met bijvoorbeeld homoseksualiteit? Natuurlijk wel, sterker nog, je begaat officieel een zonde als je als homo je seksualiteit gaat praktiseren.

3: Ahja?

Keuren de meeste katholieke uit België abortus , euthanasie goed?
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 15:38   #51
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Er waren anders maar zeer weinig tot geen katholieken die echt kritiek gingen uiten tegenover paus Benedictus.
Wat heeft Benedictus met creationisme of de rest van je bericht te maken?

Citaat:
2: Ik zeg dan ook nergens dat Jan en zijn kompanen tot de "meeste katholieken" behoren. Ik zeg alleen dat veel katholieken relatief preuts tegenover seks staan.
België is een land met een meerderheid aan katholieken. Is België een "relatief preuts" land?

Citaat:
Of geloof jij serieus dat er katholieken bestaat die geen enkel probleem hebben met bijvoorbeeld homoseksualiteit?
België is een land met een meerderheid aan katholieken. In België is het homohuwelijk wettelijk zonder enige noemenswaardige kritiek.

Keuren de meeste katholieke uit België abortus , euthanasie goed?[/quote]
België is een land met een meerderheid aan katholieken. In België zijn beiden wettelijk zonder enige noemenswaardige kritiek.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 15:43   #52
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Wat heeft Benedictus met creationisme of de rest van je bericht te maken?


België is een land met een meerderheid aan katholieken. Is België een "relatief preuts" land?


België is een land met een meerderheid aan katholieken. In België is het homohuwelijk wettelijk zonder enige noemenswaardige kritiek.

Keuren de meeste katholieke uit België abortus , euthanasie goed?
België is een land met een meerderheid aan katholieken. In België zijn beiden wettelijk zonder enige noemenswaardige kritiek.[/quote]

1: Met creationisme niet perse. Maar benadictus heeft toch genoeg discutabele uitspraken gedaan en er was geen katholiek die echt in opstand kwam.

Het ging erom dat bepaalde aspecten van het katholieke geloof ontwikkeling in de weg zitten, niet per definitie over creationisme (dat was slechts een voorbeeld).

2: Nee, maar dat komt omdat katholicisme in de politiek nihil is. Daarbij vraag ik mij af of de meerderheid van België daadwerkelijk nog katholiek is.

Ik bedoel, Nederland is van oorsprong ook Christelijk. De meeste zijn nu alleen atheïst/agnost.

3: Zie 2.

4: Zie 2.
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 15:48   #53
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dikke 2

Doet me denken aan circe en haar Kersstal-verhaal.
Christelijke elementen behoren geen middel te zijn voor VB'ers om hun anti-islamobsessies uit te leven.
Wil je nu beweren dat melden en noteren van het niét tolereren van kerststallen een middel zijn om anti-islamobsessies uit te leven?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 15:50   #54
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

[quote=Nietzsche;6950109]Maar benadictus heeft toch genoeg discutabele uitspraken gedaan en er was geen katholiek die echt in opstand kwam.
http://www.renewedpriesthood.org/ca/...fm?Web_ID=1388
http://www.nytimes.com/2010/05/05/us/05poll.html?_r=0

Wie zoekt die vindt.

Citaat:
Het ging erom dat bepaalde aspecten van het katholieke geloof ontwikkeling in de weg zitten, niet per definitie over creationisme (dat was slechts een voorbeeld).
Wat is de invloed van de paus?

Citaat:
Nee, maar dat komt omdat katholicisme in de politiek nihil is. Daarbij vraag ik mij af of de meerderheid van België daadwerkelijk nog katholiek is.
Als je slechts de "daadwerkelijke katholieken" overhoudt, dan is er niet eens één priester in België, en het zal in de gehele westerse wereld niet veel anders zijn.

De katholieke kerk houdt zich wereldwijd krampachtig vast aan grote aantallen. Excommunicaties of wat dan ook gebeuren amper. Realistischere getallen zouden misschien conservatievere veralgemeende standpunten opleveren, maar dan zou ook blijken dat de kerk niets meer voorstelt.

Citaat:
Ik bedoel, Nederland is van oorsprong ook Christelijk. De meeste zijn nu alleen atheïst/agnost.
Jullie hebben nog een bible belt. Dat vies ding dat zo nu en dan blijkt te bestaan als er onvermijdelijk iets misgaat. *bweurk*
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 15:56   #55
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.359
Standaard

Een Paus is toch de baas/hoofd van de katholieke kerk. Zolang de Paus tegen abortus en euthanasie is, dan gaat er niet veel veranderen aan het moraal binnen de katholieke kerk.
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 16:09   #56
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Een Paus is toch de baas/hoofd van de katholieke kerk. Zolang de Paus tegen abortus en euthanasie is, dan gaat er niet veel veranderen aan het moraal binnen de katholieke kerk.
Er gaat helemaal niets aan veranderen. Maar enig engagement om die moraal ook maatschappelijk door te drukken ontbreekt.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 16:11   #57
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik geloof deze nieuwe paus niet. Ik ben van mening dat hij enkel en alleen goodwill wil kweken.

Sorry.
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 16:16   #58
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik geloof deze nieuwe paus niet. Ik ben van mening dat hij enkel en alleen goodwill wil kweken.

Sorry.
Die mening deel ik. Pure mediageilheid. Maar dat blijft dus wijzen naar een gebrek aan engagement.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 16:17   #59
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Die mening deel ik. Pure mediageilheid. Maar dat blijft dus wijzen naar een gebrek aan engagement.
Tja, er valt niet veel zinnigs over te zeggen dus.
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 16:33   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Loop niet zo te koop met je psychiater man.
Ventje, zwijg.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be