Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2019, 20:24   #1041
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
*leverancier
*wapenindustrie
*miljoen
*kopiëren
Ik ben altijd blij dat forummer proberen mijn geniale posts samen te vatten. Ik deed dat ook altijd voor een examen met mijn cursussen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 20:26   #1042
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De hele wereld is aan het legaliseren tot en met recreatief gebruik, maar voor de Belgen is dat niet gezond. Gaan allemaal depressief zelfmoord plegen.

Onnozelaars.
99% van alle landen ter wereld hebben cannabis niet gelegaliseerd. ge zou toch eens af en toe naar buiten moeten kijken in de wijde wereld. De werkelijkheid is nl. totaal anders dan uw fantasie.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 20:45   #1043
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
99% van alle landen ter wereld hebben cannabis niet gelegaliseerd. ge zou toch eens af en toe naar buiten moeten kijken in de wijde wereld. De werkelijkheid is nl. totaal anders dan uw fantasie.
Half Latijns Amerika is bezig met legaliseren. Vele landen hebben al gelegaliseerd.Canada en meer dan de helft van de Amerikaanse staten eveneens....Australië is er mee bezig....
Rusland valt er niet veel te legaliseren want de planten groeien er gewoon in de bermen net als in vele delen van Azië Tibet Nepal en Vietnam. De planten worden amper of helemaal niet gebruikt want het interesseert de Russen geen barst. Het is te slap en ze verkiezen liters Vodka.
Zwitserland legaliseert net als Luxemburg. Portugal is gedecriminaliseerd en Nederland en Denemarken zijn twijfelgevallen. Ijsland is ook aan het twijfelen. Iran en veel Aziatische landen doen al lang niet meer moeilijk over bezit en gebruik om nog maar over Marokko en Algerije te zwijgen.
Zelfs in landen als Thailand is cannabis nu reeds gelegaliseerd voor medisch gebruik en gaan er meer en meer stemmen op om volledig te legaliseren.

Ik denk dat de werkelijkheid u stilaan is aan het ontgaan. Af en toe eens buitengaan zou u geen kwaad doen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 juni 2019 om 20:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 20:49   #1044
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als we de lijn doortrekken zoals met de wapenwet dan moet er zo goed als een totaalverbod komen op cannabis. De moordenaar van JVE was door zijn cannabisverslaving tot dergelijke daad in staat.
Enkel nog cannabis voor wie een vergunning heeft, examen heeft afgelegd, een blanco strafregister heeft en door een arts als mentaal stabiel wordt verklaard.
Met dat laatste kan ik me zelfs helemaal akkoord verklaren. Dat valt onder de noemer van reguleren.
Maar dan dienen we wel goed te verstaan dat men enkel streng kan reguleren hetgeen legaal is.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 20:51   #1045
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ja, ik ben zelfs BDW zelve.
Haha nu wordt het duidelijk ....Dus die Geert ..Geert Beullens .....de schijnburgemeester van Antwerpen

Beedeewee, de schijnburgemeester van Antwerpen: "Ik probeer het beleid op te poetsen"

Overal waar Bart De Wever in Antwerpen opduikt, volgt de Antwerpse schijnburgemeester Geert Beullens hem op de voet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 juni 2019 om 21:00.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 21:12   #1046
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
99% van alle landen ter wereld hebben cannabis niet gelegaliseerd. ge zou toch eens af en toe naar buiten moeten kijken in de wijde wereld. De werkelijkheid is nl. totaal anders dan uw fantasie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 21:28   #1047
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Half Latijns Amerika is bezig met legaliseren. Vele landen hebben al gelegaliseerd.Canada en meer dan de helft van de Amerikaanse staten eveneens....Australië is er mee bezig....
Rusland valt er niet veel te legaliseren want de planten groeien er gewoon in de bermen net als in vele delen van Azië Tibet Nepal en Vietnam. De planten worden amper of helemaal niet gebruikt want het interesseert de Russen geen barst. Het is te slap en ze verkiezen liters Vodka.
Zwitserland legaliseert net als Luxemburg. Portugal is gedecriminaliseerd en Nederland en Denemarken zijn twijfelgevallen. Ijsland is ook aan het twijfelen. Iran en veel Aziatische landen doen al lang niet meer moeilijk over bezit en gebruik om nog maar over Marokko en Algerije te zwijgen.
Zelfs in landen als Thailand is cannabis nu reeds gelegaliseerd voor medisch gebruik en gaan er meer en meer stemmen op om volledig te legaliseren.

Ik denk dat de werkelijkheid u stilaan is aan het ontgaan. Af en toe eens buitengaan zou u geen kwaad doen.
Bull shit!
Alleen Canada is het legaal, (in geen enkel ander land ter wereld)., en daar beginnen ze dik veel spijt van te hebben: de opbrengsten zijn een serieuze tegenvaller (ja, ook daar blijft de zwarte markt floreren!), en het aantal cannabis gebruikers stijgt.

Wat was het evangelie van de blowers nu weer voorspeld? het tegenovergestelde. Maar … maar … dat kan toch niet!

As a result, the vast majority of cannabis sales in the country – roughly $5bn – are made on the illegal markets, compared to $2bn in legal sales, according to government figures from January 2019.
Ahead of legalization, the prime minister, Justin Trudeau, had argued that the move would nearly eliminate the black market, which he said funnelled money into organized crime.


Waar blijven toch die beloofde mirakels!!!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 21:29   #1048
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Haha nu wordt het duidelijk ....Dus die Geert ..Geert Beullens .....de schijnburgemeester van Antwerpen

Beedeewee, de schijnburgemeester van Antwerpen: "Ik probeer het beleid op te poetsen"

Overal waar Bart De Wever in Antwerpen opduikt, volgt de Antwerpse schijnburgemeester Geert Beullens hem op de voet.
Euh? Wa?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 21:31   #1049
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niet vergeten als ge straks weer in extreem rechtse draden uw geloofsgenoten daar over het buikje gaat wrijven, ge zeker moet verzwijgen dat ge hier de grootste linkiewinkie onzin probeert te verkopen hé!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 21:50   #1050
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Niet vergeten als ge straks weer in extreem rechtse draden uw geloofsgenoten daar over het buikje gaat wrijven, ge zeker moet verzwijgen dat ge hier de grootste linkiewinkie onzin probeert te verkopen hé!
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 22:55   #1051
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kijk naar de lijst: er is maar 1 land waar cannabis legaal is.
https://www.thrillist.com/vice/30-pl...ized-marijuana
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 23:18   #1052
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Kijk naar de lijst: er is maar 1 land waar cannabis legaal is.
https://www.thrillist.com/vice/30-pl...ized-marijuana
Bedoel je Uruguay?
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 14 juni 2019 om 23:24.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 08:27   #1053
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Half Latijns Amerika is bezig met legaliseren.
...
Iran en veel Aziatische landen doen al lang niet meer moeilijk over bezit en gebruik om nog maar over Marokko en Algerije te zwijgen.
Zelfs in landen als Thailand is cannabis nu reeds gelegaliseerd voor medisch gebruik en gaan er meer en meer stemmen op om volledig te legaliseren.
...
Zelfs Thailand !!! Amai mijn kloten !!!
Zelfs Thailand, tussen die andere voorbeeldlanden: ik geef het op.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 14:57   #1054
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Bull shit!
Alleen Canada is het legaal, (in geen enkel ander land ter wereld)., en daar beginnen ze dik veel spijt van te hebben: de opbrengsten zijn een serieuze tegenvaller (ja, ook daar blijft de zwarte markt floreren!), en het aantal cannabis gebruikers stijgt.

Wat was het evangelie van de blowers nu weer voorspeld? het tegenovergestelde. Maar … maar … dat kan toch niet!

As a result, the vast majority of cannabis sales in the country – roughly $5bn – are made on the illegal markets, compared to $2bn in legal sales, according to government figures from January 2019.
Ahead of legalization, the prime minister, Justin Trudeau, had argued that the move would nearly eliminate the black market, which he said funnelled money into organized crime.


Waar blijven toch die beloofde mirakels!!!
Vlak voor uwe neus!!!

Schitterend resultaat is dit.

Na amper een half jaar legalisering heeft de legale markt al nagenoeg 30% van de markt veroverd.
Heeft BDW met zijn WOD al 30% van de illegale drughandel in zijn stad gepakt? Hij heeft er zelfs jaaaaren de tijd voor gehad.

En de inkomsten mogen dan tegenvallen, er zijn tenminste inkomsten.
Hoeveel inkomsten heeft de WOD al opgeleverd? Ach, juist ja, nog niks, die kost alleen maar geld.

En stijgt het aantal druggebruikers in Canada door de legalisatie? Ach zo. Wel raar dat het aantal druggebruikers in Antwerpen ook stijgt... Zonder legalisatie.

Kortom; puik resultaat. Tuurlijk zijn er nog verbeterpunten maar dat is te verwachten voor een pionierland.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 16:49   #1055
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelfs Thailand !!! Amai mijn kloten !!!
Zelfs Thailand, tussen die andere voorbeeldlanden: ik geef het op.
https://www.trouw.nl/home/thailand-l...uik-~a189b031/

https://newsmonkey.be/heel-de-wereld...dom-en-laf-is/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 juni 2019 om 16:52.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 21:52   #1056
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Nogmaals: voorbeeldland Thailand, dat kan niet onopgemerkt voorbij gaan.
En newsmonkey .... dat zijn voorwaar geen apen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2019, 08:58   #1057
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Vlak voor uwe neus!!!

Schitterend resultaat is dit.
schitterend?? Gij klinkt als een politicus die net de verkiezingen heeft verloren!

Al de resultaten waren ver onder de beloofde voorspellingen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Na amper een half jaar legalisering heeft de legale markt al nagenoeg 30% van de markt veroverd.
Al 30%??? waarom niet 100%? Waarom koopt 70% van de blowers nog illegaal?

Zijn blowers dan niet allemaal heilige boontjes die allemaal het slachtoffer zijn van die stoute overheden die cannabis illegaal maken enkel en alleen om die brave blowers te kloten?

Blijkbaar dus niet: blowers zijn ruggegraatloze losers die enkel denken aan 1 persoon: namelijk aan zichzelf: net als alle verslaafden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Heeft BDW met zijn WOD al 30% van de illegale drughandel in zijn stad gepakt? Hij heeft er zelfs jaaaaren de tijd voor gehad.

En de inkomsten mogen dan tegenvallen, er zijn tenminste inkomsten.
Hoeveel inkomsten heeft de WOD al opgeleverd? Ach, juist ja, nog niks, die kost alleen maar geld.
En dan? De war on terror heeft ook nog niks opgeleverd. Genen euro belastingsgeld! En toch ben ik er 100% zeker van dat gij die war 100% steunt!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

En stijgt het aantal druggebruikers in Canada door de legalisatie? Ach zo. Wel raar dat het aantal druggebruikers in Antwerpen ook stijgt... Zonder legalisatie.
Misschien, maar dat is een geleidelijke curve, in canada is er een knik.
Heel de wereld kijkt naar canada en denkt: mmmm, wij gaan dat toch niet proberen....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Kortom; puik resultaat. Tuurlijk zijn er nog verbeterpunten maar dat is te verwachten voor een pionierland.
Pionierland? Uw geloofsgenoten zijn ervan overtuigd dat de hele wereld al gelegaliseerd is; enkel belgie loopt achter. Ge moet uw parochie in de hand houden!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2019, 12:29   #1058
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nogmaals: voorbeeldland Thailand, dat kan niet onopgemerkt voorbij gaan.
En newsmonkey .... dat zijn voorwaar geen apen.
Nogmaals en ik val in herhaling maar kan het me niet laten.

De dealers van uw geliefkoosde drug hebben miljoenen doden per jaar op hun geweten. Die dealers maken zich daar dan nog eens schatrijk mee.

De paters trappisten wijn en whiskyboeren dealen een goedje dat al miljoenen mensen de dood heeft ingejaagd.Hoe zwaarder hun goedje hoe meer geliefd onder hun gebruikers. En ik onthoud me om te beginnen over de tabaksboeren.

Al het gezever rond cannabis is daar belachelijk tegenover.

Ga eens naar ontwenningscentra en vergewis je daar zelf wat daar het probleem nummer 1 is.

Ik was verleden week nog in Tienen. 85 % van de wrakken die daar worden behandeld gebruiken dezelfde drug als jij en ik.

Wat je ook gebruikt blijft precies hetzelfde. Hoeveel je ervan gebruikt werpt een heel ander licht op de zaak.

Wie iedere week een lijntje coke snuift zal er 10 X minder erg aan toe zijn dan iemand die alle dagen een halve fles Vodka of 5 trappisten zuipt.

De rest is voor mij van weinig belang en totaal irrelevant.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 juni 2019 om 12:33.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2019, 12:37   #1059
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht


En dan? De war on terror heeft ook nog niks opgeleverd. Genen euro belastingsgeld! En toch ben ik er 100% zeker van dat gij die war 100% steunt!
In feite bedoel jij dat we terreur beter legaal maken ? Vertel eens dat lijkt me een interessant gegeven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2019, 14:05   #1060
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
schitterend?? Gij klinkt als een politicus die net de verkiezingen heeft verloren!

Al de resultaten waren ver onder de beloofde voorspellingen.
Kan best zijn maar ze boeken tenminste resultaten.
Welke resultaten boeken landen waar cannabis streng aangepakt wordt? Welke resultaten boekt BDW? Wat handgranaten in de straten?

Citaat:
Al 30%??? waarom niet 100%? Waarom koopt 70% van de blowers nog illegaal?
Daar zijn vele verklaringen voor.
De legale shops konden bij de start de vraag niet bijhouden en zaten al snel met lege rekken.
Mensen zijn gewoontedieren, niet iedereen laat van vandaag op morgen zijn dealer vallen.
Of ken jij een maatregel die vanaf dag 1 100% succes garandeert misschien?
Zoals ik al zei; het is nog niet perfect (voorraad, prijszetting, winkelervaring,...) maar ze hebben nog tijd.

Citaat:
Zijn blowers dan niet allemaal heilige boontjes die allemaal het slachtoffer zijn van die stoute overheden die cannabis illegaal maken enkel en alleen om die brave blowers te kloten?
Als jij het zegt.

Citaat:
Blijkbaar dus niet: blowers zijn ruggegraatloze losers die enkel denken aan 1 persoon: namelijk aan zichzelf: net als alle verslaafden.
Als dat al zo is heb ik geen idee wat dat te maken heeft met waar die blowers hun stuff gaan halen.

Citaat:
En dan? De war on terror heeft ook nog niks opgeleverd. Genen euro belastingsgeld! En toch ben ik er 100% zeker van dat gij die war 100% steunt!
En hier gaan we weer. Van cannabis naar terreur!
Wanneer begin je nog eens over scientology?

Citaat:
Misschien, maar dat is een geleidelijke curve, in canada is er een knik.
OMG!! Een knik!
Citaat:
Heel de wereld kijkt naar canada en denkt: mmmm, wij gaan dat toch niet proberen....
Volgens u. De feiten zeggen andere dingen. Maar dat zijn we gewend dat uw persoontje en feiten niet echt goed overeenkomen.

Citaat:
Pionierland? Uw geloofsgenoten zijn ervan overtuigd dat de hele wereld al gelegaliseerd is;
En nog een bekend recept! Mij woorden in de mond leggen die ik nooit gezegd heb. Of mij dingen voor de voeten gooien waar anderen mee af (zouden) gekomen zijn.
Ik heb nooit gezegd dat heel de wereld gelegaliseerd is.
Dus je moet me dat ook niet voor de voeten gooien.

Citaat:
enkel belgie loopt achter.
Nogmaals; nooit gezegd dat enkel Belgie achterloopt.

Citaat:
Ge moet uw parochie in de hand houden!
Wat heb ik met de parochie te maken?
Je eerste reactie hier op een post van mij en je kan het al weer niet laten om mij x-aantal keren dingen voor de voeten te gooien die anderen gezegd hebben, niet ik.
Puik werk hoor.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 17 juni 2019 om 14:05.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be